Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

In dit topic staan de alledaagse belevenissen van het openbaar vervoer in de omgeving van Arnhem en Nijmegen.
Voor meer informatie zijn er ook aparte topics en Wiki-pagina's:
* Arnhem-Nijmegen (Wiki)


-------------------------------------



Ik kon hier nog geen topic over vinden, maar hierbij dan. Deze concessie is dit jaar gegund aan Connexxion-dochter Novio voor een periode van drie jaar, en gaat in december in. In Nijmegen komen aardgasbussen, in Arnhem blijven de trolleys rijden.

Dankzij Mb90 wederom een impressie:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Suus op ma 13 apr 2009, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Wubbo »

Een uitermate, uhm, opvallende huisstijl, laat ik het daar maar op houden :mrgreen:.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Meltrain »

Ach, het is wel duidelijk wat de taak van de bus is. :P
Overigens had ik persoonlijk toch liever gewoon overal Novio gezien. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Karl »

Over kansen en uitdagingen gesproken... :|
Wat een livrei. :(
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Chauf21 »

Overigens duurt deze concessie maar drie jaar, het is een overbrugging naar 2013 wanneer De Stadsregio een grote gecombineerde spoor- en busconcessie uitgeeft. :arrow: Zie ook de Wiki: Concessie_Arnhem_Nijmegen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Suus »

Hmm, de foto doet het niet meer, eens kijken of ik hem nog ergens had opgeslagen.

Edit: Kan hem niet vinden :| Maar het valt te omschrijven als wit met roze en een blauw/paars logo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Suus »

Chauf21 schreef:Overigens duurt deze concessie maar drie jaar, het is een overbrugging naar 2013 wanneer De Stadsregio een grote gecombineerde spoor- en busconcessie uitgeeft. :arrow: Zie ook de Wiki: Concessie_Arnhem_Nijmegen
Die gecombineerde concessie gaat dan mee tot 2028. Dat is lang :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door mb90 »

Op het Busfreaks forum vond ik het plaatje van de Breng-bus nog:
Afbeelding

Ik vind het zelf wel opvallend, maar niet echt lelijk.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Fles »

:shock: Die mag ook wel hierbij hoor :pos:

Al ziet hij er wel tamelijk soepig uit...
Oud forumgebruiker

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat is-ie ook. De livrei wordt dan ook pas bij het in gaan van de nieuwe concessie toegepast.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Vinny »

Dit krijg je er nou van als vanwege de diversiteitseis er steeds meer homo's en vrouwen in de ontwerpteams van OV-livreien worden opgenomen... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Dit krijg je er nou van als vanwege de diversiteitseis er steeds meer homo's en vrouwen in de ontwerpteams van OV-livreien worden opgenomen... :twisted:
Wat is daar mis mee? :D
asd
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door asd »

Vinny schreef:Dit krijg je er nou van als vanwege de diversiteitseis er steeds meer homo's en vrouwen in de ontwerpteams van OV-livreien worden opgenomen... :twisted:
inderdaad, wat is daar mis mee?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Vinny »

Retorische vraag:
Wat is er mis met het livrei van de Beneluxtrein en de huisstijl van NS Hispeed? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Wubbo »

Ik weet nu nog steeds niet of je je opmerking sarcastisch bedoelde of niet. Maar dat doet er sowieso weinig toe: let op wat je zegt, het kan kwetsend overkomen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Daan »

Vinny schreef:Wat is er mis met het livrei van de Beneluxtrein en de huisstijl van NS Hispeed? :twisted:
Niks. Dat roze niet jouw lievelingskleur is is een ander verhaal. En verder, wat probeer je met deze reacties te bereiken? :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Vinny »

Ik weet nu nog steeds niet of je je opmerking sarcastisch bedoelde of niet.
OK ik dacht dat ik met het plaatsen van een smiley duidelijk genoeg was, maar bij deze dan maar een disclaimer:

Bovenstaande post is uitdrukkelijk niet bedoeld om groepen te kwesten of denigrerend over te komen richting sommige mensen, maar om op ludieke wijze te protesteren tegen de kleurstelling van websites en materieel van bepaalde openbaar vervoerbedrijven en concessieverleners....
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Fles »

Oh da's handig :pos: met zo'n stukje disclaimer kan ik dus verder gewoon alles tegen en over iedereen roepen? :idea:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Vinny »

Dat doe je toch wel toch? :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door 88122903 »

Vinny schreef:Dit krijg je er nou van als vanwege de diversiteitseis er steeds meer homo's en vrouwen in de ontwerpteams van OV-livreien worden opgenomen... :twisted:
Zo'n typisch rolmodel verhaal, hoe vaak zouden de verhalen daadwerkelijk kloppen?
Oud forumgebruiker

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Oud forumgebruiker »

De verhalen van Vinny kloppen wel vaker van geen kant, dus wat dat betreft... :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Vinny »

Ik moet met regelmaat ook uiterst insinuerende opmerkingen over mijn werkgever hier op dit forum slikken. Dus...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
asd
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door asd »

Wellicht is het een idee om weer ontopic verder te gaan?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door Daan »

Lijkt me een goed plan, de rest mag per PB uitgevochten worden.
berenhose
Berichten: 8
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 22:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Bericht door berenhose »

Langzaam komen er berichten naar buiten over wat de plannen zijn van Novio met de nieuwe dienstregeling.

De Gelderlander van 23-04-2009 bericht:

Nachtbus brengt stappers naar huis
Bussen rijden drie keer per nacht in stad­ en omliggende dorpen.

NIJMEGEN – Stappers uit Nijmegen en omgeving kunnen vanaf 13 december met de nachtbus naar huis. De bussen van het nieuwe Novio-nachtnet vertrekken op vrijdag- en zaterdagavond drie keer per nacht vanaf het centraal station in Nijmegen: om 2.10 uur, 3.20 uur en 4.30 uur; vijf minuten later doen ze Plein ’44 aan.
Er zijn in totaal zes lijnen die het uitgaanspubliek naar de grootste Nijmeegse wijken en naar de omliggende dorpen brengen.
Lijn 12 rijdt naar Lent, Bemmel, Haalderen, Gendt en Doornenburg.
Lijn 13 gaat naar Berg en Dal, Beek, Ooij, Erlecom, Leuth en Millingen aan de Rijn. Lijn 14 doet de Nijmeegse wijken Heseveld en Neerbosch- Oost aan en de kernen Alverna enWijchen. Lijn 15 gaat naar Weurt, Beuningen, Ewijk, Winssen, Deest, Afferden en Druten. Lijn 16 rijdt naar de Nijmeegse wijken Galgenveld, Hatert, Dukenburg en Lindenholt. Lijn 17: Willemskwartier, Hazenkamp en Grootstal en de kernen Malden, Molenhoek en Mook. Bij de vertrektijden is rekening gehouden met aansluiting op de laatste treinen die op het NS- station binnenkomen.
In het verleden hebben er eerder nachtbussen gereden in Nijmegen. Die sneuvelden bij gebrek aan belangstelling. „Busmaatschappij Novio heeft nieuwe peilingen gehouden”, zegt een woordvoerster van de gemeente Nijmegen. „Er is nu wel behoefte aan een nachtbus.”
Los van de komst van het nachtnet, zijn er ook andere verbeteringen in het busvervoer. De belangrijkste: lijn 10 ( Heijendaal- shuttle) gaat overdag vaker rijden. In plaats van iedere 7,5 minuut gaat lijn 10 elke 4 minuten rijden, net als nu al het geval is in de spits. Lijn 25 rijdt vanaf 13 december vanaf Visveld via de Vrouwe Udasingel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten