Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Nou, bussen kosten geld. Als er een materieeluitbreiding en personeelsuitbreiding moet komen moet er ergens anders bezuinigd worden.
Ik heb geen onderschrift
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door lijntaxi »

BrengMe schreef:Dat begrijp ik wel...
Ik begrijp het ook wel, dat de provincie niet zit te wachten op het schrappen van bussen in de avonduren. Als er 's avonds geen bus meer rijdt heeft het voor heel wat mensen ook geen zin meer om overdag de bus te pakken. Als aanvulling op de buurtbussen die maar tot 18.00 rijden, zou Breng Flex een mooie aanvulling kunnen zijn. Niet de buspassagiers gebruiken als een soort proefkonijnen..
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Breng Flex lijkt me juist een veel beter alternatief dan 2 vrijwel lege stadsbussen per uur rijden in de avond. Zolang er maar meer ritten gecombineerd worden, abonnementen geldig zijn en er een variabel tarief komt (wat allemaal sowieso al de bedoeling was).
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Ik snap niet waar men vandaan haalt dat er in Arnhem en Nijmegen twee lege stadsbussen per uur rijden. Dat klopt misschien voor een enkele lijn, maar zeker niet voor allemaal. Connexxion past geen maatwerk toe, maar schrapt gewoon botweg alle halfuursdiensten in het plan, ook die van de goedlopende lijnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

De niet-trolleys in Arnhem rijden allemaal 2x per uur in de spits. In de late avond zijn deze vrijwel leeg.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ArrivaBas »

Je hebt dus van alle stadslijnen in Arnhem in de late avond het aantal passagiers geturfd, of is dit een inschatting?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Misschien kon er ook wel gekeken worden naar aparte avondlijnen die wel alle wijken van de stad bedienen, maar grofmaziger zijn dan de normale lijnen. Dan hoef je geen buslijnen op te heffen, zodat er complete wijken verstoken raken van een bus 's avonds.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

ArrivaBas schreef:Je hebt dus van alle stadslijnen in Arnhem in de late avond het aantal passagiers geturfd, of is dit een inschatting?
Met dat argument kan je dit hele forum wel opdoeken. Dan kan je namelijk helemaal geen uitspraak meer doen over welke dienstregeling wijziging dan ook.
Maar verder heb ik in Arnhem gewoond en zeker ervaring met de stadsdiensten en hun bezetting daar. De keren dat ik lijn 4 's Avonds nam was die erg leeg.
Overigens gaat het over na 21:00 en in tweede instantie puur om een frequentieverlaging naar 1x per uur.
Zeker dat tweede lijkt me niet onterecht. De enige reden voor een halfuursdienst is dat het een stadslijn is. Een gelijkwaardig bezette streeklijn krijgt nooit zo'n frequentie.

De grofmazigheid wordt, voor het grootste deel, al verzorgd door de trolleys.
Ik heb geen onderschrift
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door KL577 »

Tuurlijk kan je 's avonds lijnen opdoeken omdat ze slechts 'redelijk' bezet zijn. Maar wat is dan eigenlijk nog de functie van openbaar vervoer? Er lijkt een trend, zeker bij Breng, om te focussen op het massale vervoer van scholieren en studenten (in sardineblikjes vorm). Velen van hen reizen sowieso al op kosten van de staat. De bereikbaarheid van delen van de stad, voor de overige reizigers, komt daarmee flink onder druk te staan.

Ik woon in een Arnhemse wijk die sinds 10 december geen bus meer in de avonduren heeft (en op de overige uren flink is uitgekleed). De buslijn door mijn wijk is nu samengevoegd met een andere zeer drukke buslijn die tot zes uur rijdt. En, na zes uur 's avonds is het zo'n beetje wel gedaan met de bus in de wijk (voor 10 december tot 23.00 een bus!). Dat is een wijk met meerdere zorginstellingen met mensen die van het OV afhankelijk zijn. Sterker nog, de gemeente Arnhem geeft geen WMO-passen meer uit omdat er toch overal en altijd een bus rijdt. Niet meer dus. De afgelopen week, in de avondspits, heb ik voor het eerst twee maal een bus door de wijk zien rijden met "sorry, bus te vol" op de filmrol. Hoe kunnen mensen met een fysieke beperkingen dan nog vertrouwen op het OV?

En natuurlijk is daar Breng Flex. Maar zoals hier al vaker genoemd: Breng Flex biedt geen reductietarieven voor ouderen, kinderen, honoreert geen kortingsproducten en zelfs het eigen peperdure Breng Vrij is niet geldig bij Breng Flex. Helemaal niet zo flex dus. Tot nu toe heeft Connexxion/Hermes alleen schoorvoetend ingestemd met het instellen van een reductietarief voor 65+. Ze hebben op geen enkele manier kenbaar gemaakt andere reductietarieven of geldigheid van abonnementen te overwegen. Sterker nog, de kostendekking van Breng Flex lijkt zo beroerd dat Connexxion de provincie heeft gevraagd het basistarief te verhogen van €3,50 naar €5,00. Dat heeft de provincie geweigerd. En, oh ja, Breng Flex biedt geen ketenintegratie. Er is geen enkele vorm van aansluitgarantie op andere bussen of treinen.
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Roeland »

Zo'n 15 jaar geleden had je in Haarlem 's avonds een flexbus voor de dunne westelijke lijnen. Deze begon ieder halfuur als vaste bus (zonder reservering) op het station, maar reed vervolgens een flexibele route, afh. van de wensen van de instappers op CS. En alleen wie op een andere halte dan CS wilde instappen, moest van te voren telefonisch reserveren.
Was dus een combinatie van een vaste bus en een belbus.
Ik weet niet meer de exacte tijden e.d., maar ik neem aan dat de halfuurlijkse vertrektijden aansloten op de trein vanuit Amsterdam.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door lijntaxi »

Wat men hier voor het gemak vergeet is het volgende:
aanbod schept vraag!! Geen aanbod, geen vraag! Het steeds maar die focus op de lege bus, heeft het openbaar vervoer in de afgelopen 20 jaar er niet beter op gemaakt. Ik ben voorstander van een combinatie van een BrengFlex systeem, waarbij er 's avonds vier keer per uur een bus stopt op de belangrijkste knooppunthaltes. De bussen hoeven dan geen vaste routes te rijden. Het systeem bepaalt zelf welke bus, dat is. De knooppunthaltes zijn bij belangrijke voorzieningen in de stad Nijmegen of in de stad Arnhem. En om niet te vergeten op logische plekken in de wijken van Arnhem en Nijmegen. De knooppunten zijn voorzien van een overdekte fietsenstalling. Ook is er een goede wachtgelegenheid.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

KL577 schreef:Tuurlijk kan je 's avonds lijnen opdoeken omdat ze slechts 'redelijk' bezet zijn. Maar wat is dan eigenlijk nog de functie van openbaar vervoer? Er lijkt een trend, zeker bij Breng, om te focussen op het massale vervoer van scholieren en studenten (in sardineblikjes vorm). Velen van hen reizen sowieso al op kosten van de staat. De bereikbaarheid van delen van de stad, voor de overige reizigers, komt daarmee flink onder druk te staan.

Ik woon in een Arnhemse wijk die sinds 10 december geen bus meer in de avonduren heeft (en op de overige uren flink is uitgekleed). De buslijn door mijn wijk is nu samengevoegd met een andere zeer drukke buslijn die tot zes uur rijdt. En, na zes uur 's avonds is het zo'n beetje wel gedaan met de bus in de wijk (voor 10 december tot 23.00 een bus!). Dat is een wijk met meerdere zorginstellingen met mensen die van het OV afhankelijk zijn. Sterker nog, de gemeente Arnhem geeft geen WMO-passen meer uit omdat er toch overal en altijd een bus rijdt. Niet meer dus. De afgelopen week, in de avondspits, heb ik voor het eerst twee maal een bus door de wijk zien rijden met "sorry, bus te vol" op de filmrol. Hoe kunnen mensen met een fysieke beperkingen dan nog vertrouwen op het OV?

En natuurlijk is daar Breng Flex. Maar zoals hier al vaker genoemd: Breng Flex biedt geen reductietarieven voor ouderen, kinderen, honoreert geen kortingsproducten en zelfs het eigen peperdure Breng Vrij is niet geldig bij Breng Flex. Helemaal niet zo flex dus. Tot nu toe heeft Connexxion/Hermes alleen schoorvoetend ingestemd met het instellen van een reductietarief voor 65+. Ze hebben op geen enkele manier kenbaar gemaakt andere reductietarieven of geldigheid van abonnementen te overwegen. Sterker nog, de kostendekking van Breng Flex lijkt zo beroerd dat Connexxion de provincie heeft gevraagd het basistarief te verhogen van €3,50 naar €5,00. Dat heeft de provincie geweigerd. En, oh ja, Breng Flex biedt geen ketenintegratie. Er is geen enkele vorm van aansluitgarantie op andere bussen of treinen.
Allereerst gaat het in het tweede voorstel om frequentieverlaging in de late avond en niet volledig schrappen.
Verder herken ik me totaal niet in de focus op scholierenvervoer. Alleen lijn 6 is een trolleylijn die (gedeeltelijk) puur op bediening van scholen is gericht. De overige hoogfrequente trolleylijnen en niet te vergeten breng flex lijnen bedienen het grootste deel van Arnhem en omstreken en ja, zelfs industrieterreinen voor forenzen.

De verdere uitrol van breng flex, waar dus extra geld voor nodig is, houdt ook in dat er flexibele tarieven en abonnementen worden ondersteund. Dat 5 euro tarief heeft overigens niks te maken met de rendabiliteit maar is de prijs voor het gebruik van breng flex van streek naar Arnhem/Nijmegen. Binnen de stad zou het stadstarief blijven, maar in het gebied dat ze willen uitbreiden komt er een streektarief
Ik heb geen onderschrift
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door KL577 »

sirvinniei schreef: Allereerst gaat het in het tweede voorstel om frequentieverlaging in de late avond en niet volledig schrappen.
Dat klopt niet, het gaat wel om schrappen. Sinds 10 december is dus al het een en ander geschrapt na 21.00 uur. De hele wijk Heijenoord word bv niet meer na 21.00 bediend. Het voorstel van Breng was ook om bv de hele nieuwe combilijn 2/9 na 21.00 en in het weekend op te heffen. Dat voorstel is door de gemeente Arnhem en de provincie tegen gehouden.
sirvinniei schreef:Verder herken ik me totaal niet in de focus op scholierenvervoer. Alleen lijn 6 is een trolleylijn die (gedeeltelijk) puur op bediening van scholen is gericht. De overige hoogfrequente trolleylijnen en niet te vergeten breng flex lijnen bedienen het grootste deel van Arnhem en omstreken en ja, zelfs industrieterreinen voor forenzen.
Ik stelde: scholieren en studenten. Er zijn er veel meer. Lijn 10 is volledig en uitsluitend gericht op studenten in Papendal. Lijnen 5, 12, 331 (en 26 en 27 binnen Arnhem) bedienen voornamelijk de onderwijsclusters in Presikhaaf en Velp zuid. Lijn 352 draait voor het overgrote deel op studenten van en naar Wageningen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gros van deze reizigers heeft een OV-studentenkaart (MBO/HBO/WO). En daar wringt het. De brede doeluitkering (BDU) van het rijk aan de provincies (waaruit het OV wordt betaald) is (en wordt nog) in een aantal stappen flink gekort. Dat betekent dat er per saldo minder DRUs zijn in te kopen door de provincie, en dat zie je de afgelopen jaren terug in de reducties in frequenties. En dus worden de steeds beperktere publieke middelen om OV te financieren voornamelijk gebruikt om het OV in te richten voor het vervoer van een selecte groep reizigers die het vervoersrecht ook weer gratis uit publieke middelen krijgen. Daarom mijn algemene vraag (en mocht er hier een beleidsmedewerker van de provincie meelezen - neem acte), voor wie is het OV dan eigenlijk bedoeld?
sirvinniei schreef:De verdere uitrol van breng flex, waar dus extra geld voor nodig is, houdt ook in dat er flexibele tarieven en abonnementen worden ondersteund.
Dat is een mooie wens, maar niets in de communicatie van Breng richting Rocov, gemeentes en provincies wijst op zo'n plan. Voorlopig komt Breng heel erg veel geld te kort op de dekking van de kosten van Breng Flex. Sommigen schatten dat Breng in de orde van 10 tot 15 euro per passagier bijlegt:

https://www.rocovgelderland.nl/publicaties (zie het verslag van het Rocov symposium van 13 oktober jl.)
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

In "Advies van het ROCOV over voorstellen dienstregeling 2018 Breng" wordt gesproken over het terugbrengen van de stadsdienstfequentie naar 1x per uur
Terugbrengen frequentie op stadslijnen in Arnhem en Nijmegen na 21:00 uur naar 1 rit per uur. Breng flex is alternatief
10-15 euro bijleggen per persoon zou een geweldig resultaat zijn! De gemiddelde bezetting komt nu nauwelijks boven de een uit. Als de gemeddelde bezetting al 3 wordt (wat haalbaar is gezien de texelhopper ook met zo'n bezetting rijdt) zit je op een rendabiliteit van 57%-78% (3,50*3/10+3,50) of (3,50*3/15+3,50). Dat is een hogere rendabiliteit dan de meeste buslijnen
Ik heb geen onderschrift
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door KL577 »

sirvinniei schreef:In "Advies van het ROCOV over voorstellen dienstregeling 2018 Breng" wordt gesproken over het terugbrengen van de stadsdienstfequentie naar 1x per uur
Ja, we praten over hetzelfde, maar iets langs elkaar heen. Het is en - en. Dus: en sommige lijnen worden (of zijn al volledig) stilgelegd na 21.00 uur. Op de lijnen die wel blijven rijden wordt de frequentie teruggeschroefd naar 1x per uur. Dit alles geldt merkwaardig genoeg niet voor Schaarsbergen, daar is de bediening per 10 december juist opgeschroefd naar een halfuursdienst in de avonduren en op zondag.
Roeland schreef:Zo'n 15 jaar geleden had je in Haarlem 's avonds een flexbus voor de dunne westelijke lijnen. Deze begon ieder halfuur als vaste bus (zonder reservering) op het station, maar reed vervolgens een flexibele route, afh. van de wensen van de instappers op CS. En alleen wie op een andere halte dan CS wilde instappen, moest van te voren telefonisch reserveren.
Was dus een combinatie van een vaste bus en een belbus.

lijntaxi schreef:Het steeds maar die focus op de lege bus, heeft het openbaar vervoer in de afgelopen 20 jaar er niet beter op gemaakt. Ik ben voorstander van een combinatie van een BrengFlex systeem, waarbij er 's avonds vier keer per uur een bus stopt op de belangrijkste knooppunthaltes. De bussen hoeven dan geen vaste routes te rijden.
Dit lijkt op het systeem van de nachtvlinder dat Arriva nu hanteert in de Achterhoek en Rivierenland, waar vervoerder, provincie en reizigers(organisaties) erg enthousiast over zijn. De bus staat klaar, op vaste tijden, bij knooppunten: verschijnt er niemand op het knooppunt dan blijft de bus staan. Reizigers die niet op het knooppunt willen instappen moeten bellen met de reserveringslijn.

https://www.arriva.nl/gelderland/reisin ... ervoer.htm

Het grote voordeel: er is tariefintegratie en er is ketenintegratie. Connexxion/Hermes presenteert Breng Flex juist heel rigide als een volledig losstaand systeem. Als ik met een late trein op het station aankom dan wil ik niet + of - 15 minuten moeten wachten op een aansluitende bus(je) (en omgekeerd wil ik zeker weten dat ik de laatste trein haal). Dat blijkt ook uit de eigen eerste evaluatie van Connexxion. Praktisch geen enkele reiziger gebruikt Breng Flex als voor- of natransport voor reguliere trein of bus.

Mijn vermoeden is, dat Connexxion/Hermes een duur IT-systeem heeft gekocht (gebruikt voor de ritplanning in Abel in Amsterdam, Breng FLex, Bravo Flex en AML FLex) en dat het erg duur is om dit systeem aan te passen aan een andere uitgangssituatie (bv. Arriva's nachtvlinder-concept). Connexxion kiest er dus primair voor om dit IT-systeem zoals het er ligt te gebruiken in zoveel mogelijk concessies met minimale aanpassingen.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door lijntaxi »

Van die nachtvlinder hadden ze naar mijn idee, beter in de markt moeten zetten. Een belbus klinkt als een belbus. Ik zie in het voorstel dat er 4 bussen rijden, die elk een eigen route hebben.
In mijn voorstel rijden er busjes een willekeurige route, maar wordt er wel door een van de vier busjes een knooppunt halte aan gedaan. 3 busjes hebben in mijn voorstel elk een eigen gebied, waar ze rijden. Een bus rijdt in een denkbeeldige binnencirkel van gebied A, B en C.

Voor de stad Nijmegen, zou ik zeven busjes laten rijden. Waarbij de indeling van de busjes als volgt is:
gebied A, gebied B, gebied C en Gebied D. binnencirkel E, halve buitencirkel F1 en halve buitencirkel F2
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door lijntaxi »

KL577 schreef:
Mijn vermoeden is, dat Connexxion/Hermes een duur IT-systeem heeft gekocht (gebruikt voor de ritplanning in Abel in Amsterdam, Breng FLex, Bravo Flex en AML FLex) en dat het erg duur is om dit systeem aan te passen aan een andere uitgangssituatie (bv. Arriva's nachtvlinder-concept). Connexxion kiest er dus primair voor om dit IT-systeem zoals het er ligt te gebruiken in zoveel mogelijk concessies met minimale aanpassingen.
Het zal niet de eerste keer en ook niet de laatste keer zijn dat het bedrijfsproces aangepast dient te worden aan een IT-systeem. Veel mensen denken, dat het meestal andersom is. De praktijk leert echter dat dit vaak niet het geval is.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wageningen1998 »

Ik zag net op busstation Wageningen lijn 56 staan, een Ex-Veolia Amba (wel in Breng huisstijl). Geen realtime info helaas, weet iemand wat voor bus dit is?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Milco »

Betreft het niet een Ambassador die bij Hermes in Zuidoost-Brabant reden, waarvan er enkele nu bij Hermes in Arnhem-Nijmegen rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door dylanwild94 »

de TCR 546 rijdt nu in Breng outfit in de Concessie Arnhem-Nijmegen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wageningen1998 »

Milco schreef:Betreft het niet een Ambassador die bij Hermes in Zuidoost-Brabant reden, waarvan er enkele nu bij Hermes in Arnhem-Nijmegen rijden?
Nee, die hebben een andere interieur, deze had hetzelfde interieur als die Veolia wagens van Limburg. Echter had deze bus geen airco op het dak, vroeg me dus af waar hij vandaan kwam.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ovVeluwe »

Deze hebben eerder in HWGO gereden als ik me niet vergis. Ze zijn naar Breng gegaan toen daar de Citaro's uit AML kwamen. Daarnaast zijn dacht ik alle gasbussen nu weer van Breng zelf.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

KL577 schreef: (..)

Mijn vermoeden is, dat Connexxion/Hermes een duur IT-systeem heeft gekocht (gebruikt voor de ritplanning in Abel in Amsterdam, (..)
Je vermoeden is juist. Men heeft de 'Abel start-up' destijds gewoon gekocht.

https://nos.nl/artikel/2205139-nederlan ... -jaar.html

Het zou natuurlijk kunnen dat e.e.a juridisch / administratief sterk gescheiden is. Ik kan mij voorstellen dat CXX taxi services grotendeels voor Abel investeringen moet opdraaien.. en dat alle 'flex' systemen ook vanuit de taxi services uitgevend worden. Dat er dan bij de zusterbedrijven (OV vervoer) diensten worden ingekocht of 'verkocht' maakt dat het wellicht wat rigide uitvoering betreft omdat elke entiteit de eigen broek moet ophouden van moeder Transdev..

:?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Abel is altijd van Transdev geweest, het is niet gekocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Wageningen1998 schreef:Ik zag net op busstation Wageningen lijn 56 staan, een Ex-Veolia Amba (wel in Breng huisstijl). Geen realtime info helaas, weet iemand wat voor bus dit is?
Lijn 56 komt slechts met enkele ritten in Wageningen als het goed is. Is die niet van een onderaannemer?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten