Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Als je dat bericht zo leest, dan wel. Raar genoeg loopt de dienstregeling gewoon door tot 14 december.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door waldo79 »

Meltrain schreef:Ik vind het een beetje apart dat N9 alleen in de nacht van donderdag op vrijdag rijdt/reed. Stappers uit Schaarsbergen en Hoogkamp kunnen dus op vrijdag- en zaterdagnacht niet met de bus naar huis. :?
Hoogkamp ligt in Arnhem zelf op niet te grote afstand van het centrum en als je gezelschap groot genoeg is, is een taxi ook betaalbaar :lol:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BR628 »

Heeft dat niet te maken met de kazernes die daar liggen en dat die militairen donderdagavond gaan stappen maar vrijdagavond naar huis zijn. Dan lijkt het mij weggegooit geld om een nachtbus te laten rijden. Voor de gewone inwoners van Hoogkamp is een bus natuurlijk te min, aangezien zij allemaal 2 of 3 auto's voor de deur hebben en een taxi in dat geval zeker wel kunnen en willen betalen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door waldo79 »

Dat zou goed kunnen, maar militairen verdienen ook een salaris...
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Trolley0144 »

hoorde vanmorgen van een andere chauffeur dat er dit jaar toch echt nieuwe trolleys gaan bijkomen ivm de uitbreiding van de trolleylijn door de laar oost
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Je moet niet gelijk alles geloven wat er door chauffeurs wordt gezegd (tenzij het koekje is :mrgreen: ). Vooralsnog is er alleen sprake van dat er vanaf volgend jaar weer Hess trolleys instromen ter vervanging van de eerste serie Berkhof trolleys.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Ach ik weet ook niet alles hoor. Maar als er nieuwe trolleys bij komen hadden die allang in aanbouw moeten zijn. En dat is ook niet het geval. Hess is nu wel bezig met de dubbelgeledes voor Groningen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Zijn er eigenlijk wel genoeg trolleybussen op dit moment voor de verlenging van lijn 2?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ze hebben nu amper genoeg voor de bestaande lijnen. Er rijden regelmatig CNG bussen op trolleylijnen. En dan hebben we het nog niet over het feit dat de aftandse ouwe meuk ook nog op de weg zit. Je wilt met warm weer echt niet in die oude trolleys zitten.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Sowieso zitten de MANs beter dan die trolleys
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Ik reis nu drie weken lang regelmatig met lijn 52 tussen Arnhem en Wageningen. Wat me opvalt is dat zo'n beetje 80% van alle bussen HOV-bussen van Breng zijn. Hebben ze een overschot aan die dingen soms? Nou is de 52 natuurlijk wel een lijn die omgezet kan worden tot HOV-lijn, maar dan nog...
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Is al een heel tijdje hoor, in november heb ik ook al met een HOV-bus op lijn 52 gereisd. Naar mijn mening komen ze daar beter tot zijn recht dan op lijn 331. Ik zie liever dat op lijn 331 Citaro's komen te rijden om de MAN bussen op de Nijmeegse streeklijnen in te zetten (naar Millingen, Gennep/Venlo, Uden en Tiel).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Hoewel ik graag MAN op streeklijnen zie zou ik op de 331 geen Citaro's in gaan zetten.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Nee, alsjeblieft geen citaro's! Mijn zitvlak moet wel wat langer mee als vandaag.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Erno reist zelf waarschijnlijk weinig met de 331 :P
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Er vanuitgaande dat het hier over de Nijmeegse citaro's gaat....nee bedankt :neg:
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

In tegenstelling tot lijnen 85, 89, 83, 99, 80, 82 en 57 wordt lijn 331 niet erg veel gebruikt voor de langere afstanden door de parallelle ligging met het spoor. Daarom kunnen er beter citaro's op lijn 331 ingezet worden. Zelfde geldt voor lijn 14.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Dan heb je het goed mis, want in lijn 14 en 331 zit je ook al gauw een half uur. Ik reis vaak met lijn 331 en lijn 14 en zie dat veel mensen de lijn ook voor langere afstanden gebruiken (inclusief mijzelf). De citaro's moet men gewoon in de stad inzetten. Hebben ze er teveel voor de stadsdienst van Nijmegen? Verplaats er dan maar een aantal naar Arnhem.

Hoe vaak reis jij eigenlijk met lijn 14 en 331?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

In de stad loopt van alles door elkaar. Lastig om te zeggen of er over zijn. Als ze consequent stad van streek zouden scheiden dan zijn er denk ik ook genoeg MAN bussen voor alle streekritten. Los daarvan moeten lange slagen van 14/331 net zo min met Citaros gereden worden zoals ook andere streeklijnen en HOV bussen in beginsel op lijnen waar ze voor bedoeld zijn. Als er ovee zijn kunnen ze altijd nog op reguliere lijnen rijden maar niet ten koste van 300/331.
"Een touringcar is geen bus"
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wolfje98 »

Ik merkte laatst op in Nijmegen dat:
Lijn 125 word op donderdagavond voortaan met kleine busjes gereden, aangezien er niet veel mensen op donderdagavond gebruik maken van de P en R.
Lijn 107 In Nijmegen/ Wijchen word eigenlijk altijd met ambassadors gereden (blauwe en roze).
en er zitten tevens erg weinig mensen in lijn 107, misschien is het een idee om lijn 7 vanaf 14 december het rondje van lijn 107 te laten doen in Bijsterhuizen aangezien Hermes toch al van plan was op lijn 7 in te korten tot Bijsterhuizen.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wolfje98 »

Ik reed vandaag langs de garage van Breng in Nijmegen en zag daar een exex Hermes, Ex Novio 1700 bus staan(ik weet niet het exacte busnummer). Weet iemand wat deze bus daar doet?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Michael »

Ik las ergens dat deze bussen verkocht zijn.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wolfje98 »

Michael schreef:Ik las ergens dat deze bussen verkocht zijn.
Ik dacht ook al zoiets.... staan er nu 3 op het terrein vast voor onderhoud voor dat ze verkocht zullen worden.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door michiel71 »

fogeltje schreef:Jep, het gaat alleen over donderdagnacht. Op de overige avonden heb je ook genoeg ander volk.
Blijkbaar niet... Al bij start van de Nachtbussen in Arnhem is er voor gekozen om i.p.v. vrijdagavond, de meeste alléén maar op donderdagavond te laten rijden.

In hoeverre stond er overigens in de concessie iets over de inzet van Nachtbussen?
Als het alleen ging om DRU, was het toentertijd een vreemde keuze om de nachtbussen op donderdagnacht i.p.v. vrijdagnacht te laten rijden.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Volgens mij liepen de nachtbussen in de nacht van donderdag op vrijdag ook al niet zo goed en hebben ze het toen een nacht eerder geprobeerd...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten