Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 5910
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Vr 21 Feb 2014, 12:27

Het is vooral Groesbeek dat dwarsligt omdat ze goederentreinen door het dorp vrezen.
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 10381
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Michael » Ma 10 Mar 2014, 13:50

Ik las vanochtend in de Busfoto Emailgroep dat volgend jaar waarschijnlijk de Citaro's vervangen worden door MAN's. Dit vanwege de slechte rijeigenschappen van de Citaro's.

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 5910
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Ma 10 Mar 2014, 14:13

Ik ben geen fan van de MAN bussen maar nog minder van de Citaro bussen. In dat opzicht zou ik er niet rouwig om zijn. Maar het zou wel kapitaalvernietiging zijn.
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 466
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor koekje » Di 11 Mar 2014, 09:02

Michael schreef:Ik las vanochtend in de Busfoto Emailgroep dat volgend jaar waarschijnlijk de Citaro's vervangen worden door MAN's. Dit vanwege de slechte rijeigenschappen van de Citaro's.


In dat mailtje stond dat een 'steward' van Breng dat vertelde. Dat zijn mensen met een licht verstandelijke handicap. Neem die informatie dus met een korreltje zout.... Waarom zou Connexxion/Hermes/Etc bussen van 4 jaar oud weg doen?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29862
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Daniel » Di 11 Mar 2014, 09:11

Nou ben ik toch zeer beniewd in welke mail op de busfoto-emailgroep jullie dat gelezen hebben, ik zie ´m nergens staan tussen de mailtjes van die groep...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 466
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor koekje » Di 11 Mar 2014, 09:12

Afbeelding

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29862
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Daniel » Di 11 Mar 2014, 09:15

Ah ja gevonden... het onderwerp "Treinstremming" had ik nou niet direct gelinkt aan die Nijmeegse Citaro´s.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 5910
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Di 11 Mar 2014, 09:29

Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 466
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor koekje » Di 11 Mar 2014, 09:30

fogeltje schreef:Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?


In een tijd van bezuinigingen? Yeah right.... :6

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8239
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor webguy » Di 11 Mar 2014, 12:58

Zijn die bussen niet geleased? Dan kan het nu contracttechnisch voordelig blijken.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Frans F » Di 11 Mar 2014, 13:40

fogeltje schreef:Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?

Dat lijkt me inderdaad stug, want wie zou dat gaan betalen (ook lease contracten kun je niet zo maar opzeggen)?

Trouwens die Citaro's rijden in heel Europa en alleen in Arnhem en Nijmegen zouden ze dan niet voldoen.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8620
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Hainje » Di 11 Mar 2014, 13:51

Denk eerder dat het komt omdat de FNV afdeling in deze concessie zeer machtig is. Zo hebben ze daar bijvoorbeeld gezegd dat als de MAN's hetzelfde zullen zijn als die in Eindhoven, dat er dan gewoon niet gereden gaat worden. Net zo lang totdat er goede bussen rijden. Dus wellicht dat het door die FNV afdeling komt dat hier aandacht aan geschonken word en dat andere afdelingen veel minder in de melk te brokkelen hebben, waardoor die cabine's in de Citaro's niet zo'n issue is/van word gemaakt.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
11-08-2018: Trein: 10423,9 km * Bus: 1432,3 km * Metro: 62,4 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37124
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Suus » Di 11 Mar 2014, 14:29

Ah, het Havana aan de Waal-syndroom komt weer bovendrijven. :')
Rame à l'approche

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Frans F » Di 11 Mar 2014, 14:39

@Hainje
Het hele busvervoer in Nederland is voornamelijk een SP/FNV-bolwerk. Ik betwijfel of dat bij KAN/SAN zo veel sterker speelt dan elders. En trouwens zonder extra overheidsgeld kan de FNV veel willen maar zal er weinig gebeuren.

MdJ
Berichten: 4211
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor MdJ » Di 11 Mar 2014, 15:41

Dus ze hebben die dure aardgaswagens aan moeten schaffen. Vervolgens een extra lastig contract moeten afsluiten ivm eventuele overname door een andere vervoerder en hebben ze lopen aanpassen met klapramen.

En nu gaan ze ze wegdoen? :lol: Lekker weggegooid geld dan...
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13297
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Meltrain » Di 11 Mar 2014, 15:48

En de RET wil juist de MAN's vervangen door Citaro's (volgens de geruchten).
Als de SAN niet moeilijk doet over dieselbussen, kunnen Breng en de RET ruilen. :P
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 466
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor koekje » Di 11 Mar 2014, 17:07

Geweldig hoeveel discussie een wilde kreet van iemand oplevert.

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Srananbloke » Di 11 Mar 2014, 19:36

Tsja, een steward. Kan het ook niet echt serieus nemen, los van het feit dat zo'n snelle vervanging natuurlijk kapitaalvernietiging zou zijn.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 855
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Busfoto.nl » Wo 12 Mar 2014, 09:46

Ambassador 8660 als lijn 7 in Arnhem. Rijden er nog meer Ambassadors in deze concessie?

BrengMe
Berichten: 1844
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor BrengMe » Wo 12 Mar 2014, 10:45

Ja, bij de remise zag ik er laatst 3 staan.
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 5910
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Wo 12 Mar 2014, 13:34

Rijden die vijf Nijmeegse Amba's nog (1831-35)?
"Een touringcar is geen bus"

bartjemestrom
Berichten: 529
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor bartjemestrom » Wo 12 Mar 2014, 13:40

Er rijden nog een aantal Ambassadors in de regio. Dit om bij verdieseling van de trolleylijnen niet altijd genoeg aardgasbussen beschikbaar zijn. En dat te kort wordt opgevuld door de Ambassadors. Merendeel van de tijd staan deze dus stil.

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 5910
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Wo 12 Mar 2014, 14:36

In Nijmegen reden ze als reservebussen maar ik zag ze "in mijn tijd" nog met vrij grote regelmaat. Hoe het tegenwoordig zit, weet ik niet.
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Srananbloke » Wo 12 Mar 2014, 14:49

Ik zie in Nijmegen met enige regelmaat een amba leeg richting de garage rijden, meestal na de avondspits.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 5910
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Wo 12 Mar 2014, 15:45

Dan zijn ze waarschijnlijk in de spitsuren ingezet op spitsritten of iets dergelijks. Goed om te horen dat ze er nog steeds zijn.
"Een touringcar is geen bus"


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mdk en 4 gasten