Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Wie zich afvraagt waar de 9176 naar toe is, nou die rijdt nu rond in Eindhoven. Ik vind dit toch wel de mooiste bus die tot nu toe in het brengtijdperk heeft rondgereden. Kleurstelling past perfect op deze bus.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UFPoWGqIubM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UFPoWGqIubM[/youtube]
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
De 9177 en 9178 rijden toch nog wel in Arnhem? De 9177 zag ik vorige week vrijdag nog op trolleybus 5 rijden en volgens mij zit er tussen de 9176, 9177 en 9178 geen verschil.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
volgens mij rijdt alleen de 9177 nog rond in Arnhem de 9178 rijdt waarschijnlijk ook in Eindhoven.
zijn er al meer nieuwe hess trolleybussen in Arnhem aangekomen na de 5243.
zijn er al meer nieuwe hess trolleybussen in Arnhem aangekomen na de 5243.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Ik heb liever de 5177... :(Trolley0144 schreef:volgens mij rijdt alleen de 9177 nog rond in Arnhem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Maarja. Die worden straks allemaal blauw met grijs. Er komen steeds meer gelede bussen naar SRE heb ik het idee. Ook hard nodig overigens...j-ason schreef:Wie zich afvraagt waar de 9176 naar toe is, nou die rijdt nu rond in Eindhoven. Ik vind dit toch wel de mooiste bus die tot nu toe in het brengtijdperk heeft rondgereden. Kleurstelling past perfect op deze bus.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 20:13
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
met een tempo van 2 perweek zullen ze in arnhem worden geleverd in totaal neemt het dus 5 weken in beslag
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
De 9176-9178 gaan per 22 Juni op de Airportpendel in Eindhoven rijden.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Iemand een lijstje van de wijzigingen per 2 juni? Volgens mij missen er nog een aantal namelijk tov het Brenglijsje dat ik heb gezien. Kan de wikiwijzigers dan een tip geven welke dienstregelingen online nog even nagekeken moeten worden ;-)
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Kijk dan nog eens naar lijn 5 in Beuningen.
Kijk dan nog eens naar lijn 43 richting Arnhem.
Kijk dan nog eens naar lijn 63 in Arnhem (Presikhaaf)
Kijk dan nog eens naar lijn 2 in Nijmegen (of eigenlijk Lent)
En naar de marktroute van de 31, 33, 80, 82.
Wiki was volgens mij al wel verder dan dit topic
Kijk dan nog eens naar lijn 43 richting Arnhem.
Kijk dan nog eens naar lijn 63 in Arnhem (Presikhaaf)
Kijk dan nog eens naar lijn 2 in Nijmegen (of eigenlijk Lent)
En naar de marktroute van de 31, 33, 80, 82.
Wiki was volgens mij al wel verder dan dit topic
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Zal morgen nog wat beter kijken. Lijn 5 krijgt een andere route in Beuningen zo te zien, moet ik nog eens uitzoeken; ken de omgeving daar niet. Van lijn 43 vervallen 's ochtends in ieder geval twee spitsritten richting Arnhem, moet nog kijken of er nog iets anders verandert. Lijn 63 zie ik zo nog niet. Van lijn 2 in Nijmegen worden de spitsritten een halte ingekort, staat hier wel ergens in het topic genoemd denk ik. Zo te zien gaan lijnen 31, 33, 80 en 82 tijdens marktdagen Canisiussingel - Nassausingel rijden (of iig de 31 waar ik gekeken heb), een iets kortere route dus.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Ik heb begrepen dat er ook stoelen uitgaan, tbv koffers. Was eergisteren met de hotelshuttle in Schiphol. Goede kofferruimte aldaar in de bussen.Michael schreef:De 9176-9178 gaan per 22 Juni op de Airportpendel in Eindhoven rijden.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Dat zijn nou net ritten die ik wel eens neem :( De rest van de bus zit dan vol met medewerkers voor de sociale werkplaats bij de Kleefse Waard. Die mensen zullen blij zijn... Vraag me dan wel af wat de beweegredenen zijn.Frank schreef:Van lijn 43 vervallen 's ochtends in ieder geval twee spitsritten richting Arnhem, moet nog kijken of er nog iets anders verandert.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Geringe bezetting spitsbus plus ruimte in reguliere bus.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Hoewel ik er geen last van heb vind ik de achteruitgang van lijn 36 veel vervelender ogen. Eenmaal per uur naar Arnhem CS buiten de spits en op zaterdag is wel erg weinig. Waarom is eigenlijk voor deze bezuiniging gekozen (ik neem aan dat het een bezuiniging is tenminste)?
Laatst gewijzigd door Frank op di 21 mei 2013, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 16 mei 2013, 20:26
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Inmiddels zijn alle wijzigingen op een lijst te vinden op http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... ussen/2891
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
In april en mei heb ik 2 zaterdagen in de middag wat foto's gemaakt op de dijk tussen Driel en Arnhem. In de bussen die toen langskwamen was het aantal passagiers op een hand te tellen. Nu weet ik niet of dat elk weekend het geval is, maar het zou een reden kunnen zijn.Frank schreef:Hoewel ik er geen last van heb vind ik de achteruitgang van lijn 36 veel vervelender ogen. Eenmaal per uur naar Arnhem CS buiten de spits en op zaterdag is wel erg weinig. Waarom is eigenlijk voor deze bezuiniging gekozen (ik neem aan dat het een bezuiniging is tenminste)?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Het is in feite een teruggang naar de situatie van voor december. Toen reed lijn 76 (huidige 36) ook een uursdienst. Er is geprobeerd een halfuursfrequentie te rijden maar dat leverde geen extra passagiers op. Overigens heeft Heteren met lijn 52 ook nog een verbinding met Arnhem Zuid, die verbinding wordt veel beter gebruikt en rijdt wel 2x per uur.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Lijn 5 = done
Maar ik denk dat we die beter kunnen gaan splitsen in Tiberiuslaan en Aalsterveld. Per 14 december 2008 kwam lijn 11 en werd het eindpunt van lijn 5 verlegd van Tiberiuslaan naar Aalsterveld. Maar daar kijk ik morgen wel naar.
Maar ik denk dat we die beter kunnen gaan splitsen in Tiberiuslaan en Aalsterveld. Per 14 december 2008 kwam lijn 11 en werd het eindpunt van lijn 5 verlegd van Tiberiuslaan naar Aalsterveld. Maar daar kijk ik morgen wel naar.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Dat lijn 53 het zoveel beter doet verbaast me behoorlijk, maar dat is alleen maar mooi. Lijn 53 doet alleen maar aan een randbediening in Heteren. Het is trouwens niet helemaal een teruggang van de situatie van voor december want toen reed de 36 op zaterdag nog tweemaal per uur. Nu is er maar eenmaal per uur een bediening voor Driel en Heteren omdat de 53 ook niet rijdt. Als de 53 redelijk succesvol is moet men er misschien over nadenken die lijn ook op zaterdag te laten rijden oid. Op doordeweekse avonden rijdt die bus wel dus waarom niet ook op zaterdag?Freek schreef:Het is in feite een teruggang naar de situatie van voor december. Toen reed lijn 76 (huidige 36) ook een uursdienst. Er is geprobeerd een halfuursfrequentie te rijden maar dat leverde geen extra passagiers op. Overigens heeft Heteren met lijn 52 ook nog een verbinding met Arnhem Zuid, die verbinding wordt veel beter gebruikt en rijdt wel 2x per uur.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Op welk traject is lijn 53 dan succesvol? En wanneer? Ik nam regelmatig lijn 53 vanaf station Arnhem Zuid naar Kronenburg en die rit kwam vaak ruim 5 minuten te vroeg LEEG aan op Arnhem Zuid. Of is dat inmiddels veranderd?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
mb90 schreef:In april en mei heb ik 2 zaterdagen in de middag wat foto's gemaakt op de dijk tussen Driel en Arnhem. In de bussen die toen langskwamen was het aantal passagiers op een hand te tellen. Nu weet ik niet of dat elk weekend het geval is, maar het zou een reden kunnen zijn.Frank schreef:Hoewel ik er geen last van heb vind ik de achteruitgang van lijn 36 veel vervelender ogen. Eenmaal per uur naar Arnhem CS buiten de spits en op zaterdag is wel erg weinig. Waarom is eigenlijk voor deze bezuiniging gekozen (ik neem aan dat het een bezuiniging is tenminste)?
Volgens mij is het gering aantal reizigers inderdaad de reden om terug te gaan naar 1x per uur. Ik heb lijn 36 ook vaak vrij leeg zien rijden. Zelfs in de ochtend en avond spits, dus ik kan het wel begrijpen.
Gelukkig gaan ze wel een brede spits aanhouden (10-14 uur).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Ik heb ooit een ritje met de 53 gemaakt in de avondspits richting Wageningen. Daarin was ik de enige passagier vanaf Het Duifje en kwamen er bij Kronenburg en enkele haltes daar omheen de nodige reizigers bij. Vrijwel allemaal gingen die echter naar Heteren, ik was de enige die mee ging de Rijn over toen. En in Renkum zat 'ie vlak voor de 86, waardoor we daar nog wat passagiers voor Wageningen Busstation oppikten.BrengMe schreef:Op welk traject is lijn 53 dan succesvol? En wanneer? Ik nam regelmatig lijn 53 vanaf station Arnhem Zuid naar Kronenburg en die rit kwam vaak ruim 5 minuten te vroeg LEEG aan op Arnhem Zuid. Of is dat inmiddels veranderd?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
52 ;-) Lijn 53 werd op hetzelfde moment ingesteld als toen lijn 86 omgenummerd werd in 52.Daniel schreef:En in Renkum zat 'ie vlak voor de 86, waardoor we daar nog wat passagiers voor Wageningen Busstation oppikten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
53 is met name succesvol tussen Heteren (ondanks randbediening) en een scholengemeenschap in Arnhem Zuid (exacte halte weet ik niet). Succesvol zal overigens relatief zijn, met name in vergelijking met de 36. 4x per uur Arnhem Heteren is eerlijk gezegd ook wel veel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten