Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik ben geen fan van de MAN bussen maar nog minder van de Citaro bussen. In dat opzicht zou ik er niet rouwig om zijn. Maar het zou wel kapitaalvernietiging zijn.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Michael schreef:Ik las vanochtend in de Busfoto Emailgroep dat volgend jaar waarschijnlijk de Citaro's vervangen worden door MAN's. Dit vanwege de slechte rijeigenschappen van de Citaro's.
In dat mailtje stond dat een 'steward' van Breng dat vertelde. Dat zijn mensen met een licht verstandelijke handicap. Neem die informatie dus met een korreltje zout.... Waarom zou Connexxion/Hermes/Etc bussen van 4 jaar oud weg doen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Nou ben ik toch zeer beniewd in welke mail op de busfoto-emailgroep jullie dat gelezen hebben, ik zie ´m nergens staan tussen de mailtjes van die groep...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Ah ja gevonden... het onderwerp "Treinstremming" had ik nou niet direct gelinkt aan die Nijmeegse Citaro´s.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

fogeltje schreef:Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?
In een tijd van bezuinigingen? Yeah right.... :6
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door webguy »

Zijn die bussen niet geleased? Dan kan het nu contracttechnisch voordelig blijken.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef:Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?
Dat lijkt me inderdaad stug, want wie zou dat gaan betalen (ook lease contracten kun je niet zo maar opzeggen)?

Trouwens die Citaro's rijden in heel Europa en alleen in Arnhem en Nijmegen zouden ze dan niet voldoen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Hainje »

Denk eerder dat het komt omdat de FNV afdeling in deze concessie zeer machtig is. Zo hebben ze daar bijvoorbeeld gezegd dat als de MAN's hetzelfde zullen zijn als die in Eindhoven, dat er dan gewoon niet gereden gaat worden. Net zo lang totdat er goede bussen rijden. Dus wellicht dat het door die FNV afdeling komt dat hier aandacht aan geschonken word en dat andere afdelingen veel minder in de melk te brokkelen hebben, waardoor die cabine's in de Citaro's niet zo'n issue is/van word gemaakt.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Ah, het Havana aan de Waal-syndroom komt weer bovendrijven. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frans F »

@Hainje
Het hele busvervoer in Nederland is voornamelijk een SP/FNV-bolwerk. Ik betwijfel of dat bij KAN/SAN zo veel sterker speelt dan elders. En trouwens zonder extra overheidsgeld kan de FNV veel willen maar zal er weinig gebeuren.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door MdJ »

Dus ze hebben die dure aardgaswagens aan moeten schaffen. Vervolgens een extra lastig contract moeten afsluiten ivm eventuele overname door een andere vervoerder en hebben ze lopen aanpassen met klapramen.

En nu gaan ze ze wegdoen? :lol: Lekker weggegooid geld dan...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

En de RET wil juist de MAN's vervangen door Citaro's (volgens de geruchten).
Als de SAN niet moeilijk doet over dieselbussen, kunnen Breng en de RET ruilen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Geweldig hoeveel discussie een wilde kreet van iemand oplevert.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Tsja, een steward. Kan het ook niet echt serieus nemen, los van het feit dat zo'n snelle vervanging natuurlijk kapitaalvernietiging zou zijn.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Busfoto.nl »

Ambassador 8660 als lijn 7 in Arnhem. Rijden er nog meer Ambassadors in deze concessie?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Ja, bij de remise zag ik er laatst 3 staan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Rijden die vijf Nijmeegse Amba's nog (1831-35)?
"Een touringcar is geen bus"
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door bartjemestrom »

Er rijden nog een aantal Ambassadors in de regio. Dit om bij verdieseling van de trolleylijnen niet altijd genoeg aardgasbussen beschikbaar zijn. En dat te kort wordt opgevuld door de Ambassadors. Merendeel van de tijd staan deze dus stil.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

In Nijmegen reden ze als reservebussen maar ik zag ze "in mijn tijd" nog met vrij grote regelmaat. Hoe het tegenwoordig zit, weet ik niet.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Ik zie in Nijmegen met enige regelmaat een amba leeg richting de garage rijden, meestal na de avondspits.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Dan zijn ze waarschijnlijk in de spitsuren ingezet op spitsritten of iets dergelijks. Goed om te horen dat ze er nog steeds zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Zijn er dan te weinig trolleybussen dat er ook diesel- of aardgasbussen worden ingezet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Och ja, ik heb ook wel eens in een Lion City op lijn 1 (Velp-Oosterbeek) gezeten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten