Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Een ambtenaar ruimtelijke ordening van de gemeente Nijmegen ging tijdens het Nationaal Stationscongres afgelopen weekend een beetje zijn boekje te buiten over de situatie met fietspad en busbaan voor de uitgang van station Nijmegen. Het zou de plek zijn in Nederland waar je de grootste kans hebt door een bus doodgereden te worden.


https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ka ... ~aff99dac/ (zou wel eens Premium kunnen zijn).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door AppleMoose »

Erg veilig vind ik het daar niet inderdaad.
Laatst gewijzigd door AppleMoose op do 06 feb 2020, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Artikel schreef:De ambtenaar heeft volgens de woordvoerder spijt van zijn uitspraken. ,,Die heeft hij gedaan, maar zijn naar eigen zeggen wat te dik aangezet. Hij dacht dat hij in een besloten gezelschap zat en zijn voordracht een beetje kleurrijk kon neerzetten.”
Ja, want in een besloten gezelschap kun je wel onwaarheden verkondigen. :') Wat een instelling...

Overigens vind ik het als voetganger het vervelendste wanneer niet duidelijk aangegeven is wat voetpad is, wat fietspad is en wat weg is, en dat speelt hier inderdaad een beetje. Zelf kom ik meestal langs de tunnel omhoog richting het station en dan speelt dat niet: je hebt dan stoep - fietspad - stoep - weg - stoep. Goed naar links en rechts kijken en het gaat vanzelf goed. Je hoeft niet fietspad én weg tegelijkertijd over te steken, je kunt het in twee etappes doen. Kom je vanaf het Keizer Karelplein, dan heb je een "multifunctionele zone" en dan is het wat lastiger: je ziet vooral niet in één oogopslag waar het fietspad precies loopt/dát er een fietspad loopt. En dan hadden we nog de situatie waarbij je de rijbaan ging oversteken en dan bij het station opeens tegen een groen hekje en een heg aan bleek te lopen en klem kwam te zitten op de weg :') , maar daar hebben ze gelukkig al wat aan gedaan.
Nielsjuh5180
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 19:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nielsjuh5180 »

Gisteren de tip gekregen dat er allemaal extra Citaro's stonden; vandaag even heen en weer gereden.

De wagens die ik heb gezien: 3961, ik gok de 4001 daarachter, 9227, 9262, 9263

Ik denk dat deze wagens er staan voor als TCR failliet gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ArrivaBas »

Je kan die laatste twee plaatjes beter even kantelen. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

In Nijmegen is (al sinds vrijdag) de Waalkade afgesloten in verband met hoog water. Alles rijdt via de singels.
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door rvcnl »

Sinds vrijdag 12.00 was de Waalkade inderdaad afgesloten.
Gisteren is deze ondertussen weer vrijgegeven en als het goed is rijden vanaf vandaag alle bussen weer de normale route.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door AppleMoose »

Langverwachte opknapbeurt station Arnhem Velperpoort gaat van start
ARNHEM - In opdracht van ProRail wordt maandag 17 februari een begin gemaakt met de langverwachte opknapbeurt van station Arnhem Velperpoort. De spoorbeheerder verwacht dat het werk tot eind dit jaar zal duren.

Over modernisering van het station wordt al jaren gesproken. De gemeente Arnhem nam de omgeving van de treinhalte al onder handen, maar het wachten was op de opknapbeurt voor het station zelf. Die liep vertraging op omdat eind 2018 de aanbesteding van het werk mislukte.
Een tweede poging leverde wel resultaat op. Aannemer Van Spijker Infrabouw uit Meppel gaat het station onderhanden nemen. Omwonenden van het stationsgebied kunnen vandaag een brief van ProRail verwachten over de werkzaamheden en de gevolgen ervan voor de buurt.

Gelderlander [Premium!]


RTV Arnhem (Verkorte versie, vrij artikel)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Persoonlijk vind ik het een gemis dat bij zo'n grote verbouwing (want als ik het zo in dat gratis artikel lees gaat letterlijk het hele station verbouwd worden) dat ze niet direct gewoon de huidige perrons slopen en vervangen door een eilandperron, zodat cross-platform overgestapt zou kunnen worden voor Presikhaaf<->Zevenaar (met name praktisch voor studenten naar de HAN).

Het huidige monumentale gebouw zou je dan kunnen verplaatsen naar station Presikhaaf, zodat je daar ook droog kunt wachten op de trein.


Maar in ieder geval goed dat ze dat station aanpakken, de plassen bleven al op de trappen liggen bij een regenbuitje.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

rvcnl schreef:
rvcnl schreef:Lijn 8 is fout in de dienstregeling gekomen, geen idee wat er is misgegaan maar de route blijft voorlopig via de Waalkade.
Blijkbaar is dit toch lastiger te corrigeren dan gedacht.
Er staat nog in alle reisinformatie de route via de Nassausingel en die gaat voorlopig dan ook gereden worden.
In ieder geval tot en met zaterdag 8 februari toch niet meer via de Waalkade maar via de Nassausingel.
In de dienstregeling staat weer Waalkade, dus de 8 rijdt weer via de Waalkade.

Dus wat is nu het resumé? De route was via de Waalkade, per 15 december is er in de DRGL (ten onrechte) Nassausingel komen te staan. Een paar dagen is "gewoon" via de Waalkade gereden maar vervolgens is van eind december t/m 8 februari via de Nassausingel gereden omdat de DRGL moeilijk aanpasbaar bleek. Sinds 9 februari weer via de Waalkade. Klopt dat zo?
(Wat een amateurisme overigens. _O- )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

^^^Had jij d'r veel last van?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Nee, meestal fiets ik en anders gebruik ik de 8 eigenlijk ook niet. Maar ik zie hem dus wel af en toe rijden. :wink:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door AppleMoose »

Zo komt het nieuwe station in Nijmegen er uit te zien
NIJMEGEN - Het fietspad bij het nieuwe station in Nijmegen wordt verdiept aangelegd. Dat is één van de meest markante veranderingen van het stationsgebied die het college dinsdag presenteerde. Hierdoor hoeven fietsers en bussen elkaar niet meer te kruisen waarmee een eind komt aan een van de meest gevaarlijke punten in Nijmegen.

Voor wethouder Harriët Tiemens is het eigenlijk zo logisch als wat om het fietspad verdiept aan te leggen. 'Ik hoorde laatst in de bus mensen tijdens het wachten bij het snelfietspad die zich afvroegen waarom dat fietspad niet verdiept is aangelegd. Dat is precies wat ik wil.' Het is volgens haar bovendien een logische keuze omdat de circa 9000 fietsers per dag bij het station toch al de diepte in moeten om in de fietsenkelders te komen.

Bron en meer
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Ziet er fraai uit.
Ik hoop ook dat er een ingang naar de fietskelder komt vanaf de stationstunnel, dat scheelt al wat traplopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Ligt die verkeerstunnel onder het station door niet gigantisch in de weg om dat fietspad doorgaand verdiept aan te leggen? Je schiet niet veel op als je de ongelijkvloerse kruising met de busroutes verruild voor een gelijkvloerse kruising met de Tunnelweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Ziet er goed uit. :pos: De stationsomgeving is echt toe aan een grondige opknapbeurt.

Valt me wel tegen dat ze in het impressieplaatje een Breng bus hebben ingetekend. Tegen de tijd dat het station voltooid is pronken de RRReis logo's al op de bussen. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Dit gaat toch om de voorzijde van het station? Dat ligt nog wel iets van de verkeerstunnel af.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ovVeluwe »

regenmaker schreef: Valt me wel tegen dat ze in het impressieplaatje een Breng bus hebben ingetekend. Tegen de tijd dat het station voltooid is pronken de RRReis logo's al op de bussen. :P
Rijn-Waal valt niet onder RRReis, die krijgt waarschijnlijk nog wel een andere naam. :wink:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Lijkt me heel vreemd, aangezien men 1 huisstijl binnen Gelderland, Overijssel en Flevoland wilde.

Dus ik ben wel benieuwd waar je dat vandaan haalt? ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ovVeluwe »

Is dat zo? Ik dacht dat alle concessies wel een andere huisstijl zouden krijgen. Maar we zullen zien.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door teun »

Ik denk dat we dan gaan zien dat de nieuwe bussen in RRReis huisstijl komen dan :wink:
RRReis: één gezamenlijk merk en huisstijl
Met het merk RRReis presenteren de 3 provincies een samenhangend netwerk van regionaal Openbaar vervoer. Betrouwbaar én toegankelijk. De schrijfwijze van RRReis met 3 keer de letter ‘R’ staat symbool voor de samenwerking van de 3 provincies. Het merk en de huisstijl ‘RRReis’ worden geleidelijk in de 3 provincies ingevoerd. Bij elke nieuwe bus- en treinconcessie krijgen de nieuwe voertuigen deze stijl.
bron: https://www.gelderland.nl/Gezamenlijke-aanbestedingen
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door gkw1969 »

regenmaker schreef:Ziet er goed uit. :pos: De stationsomgeving is echt toe aan een grondige opknapbeurt.

Valt me wel tegen dat ze in het impressieplaatje een Breng bus hebben ingetekend. Tegen de tijd dat het station voltooid is pronken de RRReis logo's al op de bussen. :P
het is ook een impressie aangezien er een Citaro afgebeeld is, en deze is t.z.t. ook niet meer aanwezig.
Waarschijnlijk is de impressietekening al voor het voorjaar van 2019 gemaakt om het plan te presenteren aan de geldschieters en opdrachtgevers.
When you're tired of London, you're tired of life
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Zo'n toekomstig plaatje zal ook een beetje een link met het heden moeten behouden, denk ik. Herkenning kan het besluitvormingsproces positief beïnvloeden :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Dit plaatje is juist zeldzaam realistisch, meestal zie je kleurstellingen die totaal niet (meer) in een gebied voorkomen en gaat het de maker van het ontwerp puur om het plaatje van een bus erop ter verduidelijking.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Vanochtend stonden de 2 gelede Citaro's van TCR buiten de poort van de stalling Bemmel.
Eentje in R-net monstering en de ander nog met Schiphol sternet achter op de zijkanten.
Zullen wel weg moeten in opdracht van de curator?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten