Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Frank »

Het antwoord op de tweede vraag is dat er werkzaamheden zijn. Lijn 31 zal wel een keer door gaan rijden nadat de werkzaamheden afgelopen zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Meltrain »

Via lijn 43 heb ik wel werkzaamheden gevonden in de Waterstraat van 4 maart 2013 t/m 28 juni 2013. Zijn dat de werkzaamheden die voorkómen dat lijn 31 doorrijdt naar Velp Zuid?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

rovin1995 schreef:Ook weer wat opgedoken ( lijn 75 Elst-Nijmegen 2 ritten ): http://www.breng.nl/dienstregeling/lijn ... &Tijd=2207 nog nooit gezien of gehoord en die halte industrieweg Oost bestaat volgens mij ook niet.
In Elst lijkt die qua tijd aan te sluiten uit de 35 uit Zetten. Wellicht is dat de terugkeer van de rit van Zetten naar Nijmegen die vroeger door lijn 103 (voorganger van lijn 35 op het traject Zetten - Elst) gereden werd.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door koekje »

Frank schreef:Lijn 36 maar eenmaal per uur is wel heel erg minimalistisch zeg. Volgens mij zou snijden in lijn 53 logischer zijn.
Ik heb ook iets gevonden, lijn 53 rijdt 's ochtends tot half 9 naar Arnhem CS i.p.v. De Grote Koppel
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Frank »

Ja en zo te zien gaan die ritten via Elden rijden (route lijn 14).

Inmiddels staan de Nijmeegse wijzigingen er ook in. Veel gewijzigde tijden, ook 's avonds (lijn 4 wijzigt bijv. ongeveer een kwartier).
* Lijn 2, volgens mij één van de probleemlijnen, krijgt 2 à 3 minuten extra reistijd doordeweeks overdag. De tussenritten rijden niet meer naar Ressen maar eindigen bij de halte Frankrijkstraat in Lent.
* Lijn 3 rijdt de hele week door naar het Afrika Museum. Rijdt daarmee ook op zondagen. Rijdt in Nijmegen via halte Houtlaan, niet meer via halte Erasmusgebouw.
* Lijn 5 is op zondag ontknipt
* Lijn 15 rijdt in alle spitsen. 's Ochtends en 's middags drie ritten naar Nijmegen, 's ochtends twee ritten naar Groesbeek en 's middags drie. Rijdt te Heyendaal: spoorkuil - HAN - Radboud - Erasmusgebouw etc.
* Lijn 16 is ongewijzigd wat enigszins vreemd lijkt gezien de wijziging van lijn 3.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door webguy »

Meltrain schreef:Via lijn 43 heb ik wel werkzaamheden gevonden in de Waterstraat van 4 maart 2013 t/m 28 juni 2013. Zijn dat de werkzaamheden die voorkómen dat lijn 31 doorrijdt naar Velp Zuid?
De Waterstraat heeft al twee keer open gelegen, dit is de laatste ronde. Lijn 26/27/43 zijn daardoor omgeleid. Vraag me overigens af waar "Velp Zuid" is - er is alleen bij het ziekenhuis geloof ik een hokje, terwijl er bij de huidige eindhalte een mooie keerlus is.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Frank »

Volgens mij wordt de laatste halte de halte Gasthuislaan, één halte verder dan lijn 74.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door rovin1995 »

Nog wat kleine dingen:

Lijn 35: Van wat ik heb horen zeggen rijden er op enkele ritten extra taxibusje mee en rijd de eerste rit vanuit Zetten, die in Elst eindigt, voortaan met een “grote” bus.

Lijn 10(Arnhem): Tijden zijn met kwartier verschoven
Lijn 43: Extra ochtendspitsritten van 7:05 en 7:35 vanuit Dieren vervallen.
Lijn 51: Extra vroege rit vanuit Wageningen. Aankomt Arnhem 07:01
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Ja en zo te zien gaan die ritten via Elden rijden (route lijn 14).

Inmiddels staan de Nijmeegse wijzigingen er ook in. Veel gewijzigde tijden, ook 's avonds (lijn 4 wijzigt bijv. ongeveer een kwartier).
* Lijn 2, volgens mij één van de probleemlijnen, krijgt 2 à 3 minuten extra reistijd doordeweeks overdag. De tussenritten rijden niet meer naar Ressen maar eindigen bij de halte Frankrijkstraat in Lent.
* Lijn 3 rijdt de hele week door naar het Afrika Museum. Rijdt daarmee ook op zondagen. Rijdt in Nijmegen via halte Houtlaan, niet meer via halte Erasmusgebouw.
* Lijn 5 is op zondag ontknipt
* Lijn 15 rijdt in alle spitsen. 's Ochtends en 's middags drie ritten naar Nijmegen, 's ochtends twee ritten naar Groesbeek en 's middags drie. Rijdt te Heyendaal: spoorkuil - HAN - Radboud - Erasmusgebouw etc.
* Lijn 16 is ongewijzigd wat enigszins vreemd lijkt gezien de wijziging van lijn 3.
Lijn 16 vond ik ook vreemd, ik vermoed dat die er wel uit zal gaan. Jammer, want dat scheelt de oostkant van Heijendaal toch weer twee bussen per uur. In het weekend was die lijn 16 wel fijn, ook al zit de rijtijd kort op die van de 14. Jammer dat de 15 de lus van de oude 25 gaat rijden en niet meer via de oostkant. Zo wordt de oostkant toch weer een beetje uitgekleed. Met het wegvallen van de 16 heb je nu aan de halte aan de kant van het Huygensgebouw toch weer minder bussen waardoor je daar weer vaker de bus zult missen omdat hij al vol zit (de 16 kwam niet via de Erasmuslaan en had daardoor altijd plek). Had graag gezien dat de 15 die route zou gaan rijden.

Maar ik denk dat de HAN meer bussen wilde. Die hebben in het weekend alleen lijn 9.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door koekje »

De nieuwe kleurstelling van de trolleys, gevonden op facebook:

Afbeelding
Afbeelding
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Srananbloke »

Hmm...ik wist helemaal niet dat er met die kleurstelling ook een merknaam voor de trolleys bij zou komen, wat daar de toegevoegde waarde van is....

Kan niet zeggen dat ik die extra strepen erbij geweldig mooi vind. Wel mooi dat de nieuwe bussen er nu echt aankomen.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Goed gezien van die merknaam. Hoewel merknamen hebben straks wel niet? Direct (inclusief trein), buurt, nacht, trolley en natuurlijk de naturel nog.

Ik vind dat kleurenschema overigens wel wat hebben. Zolang ze daar maar geen Nijmeegse variant op maken :') Die bussen zijn al te roze om nog aan te zien.
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door peter s »

Ha ha, gelukkig komen deze blauwe nooit in Nijmegen... :P
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door koekje »

Afbeelding
Breng Trolley by hrothgar71, on Flickr
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Je weet maar nooit, misschien gaan ze de Breng Direct bussen ook in die kleuren gieten :P

Er klopt iets niet met de OVC-tarieven op lijn 99 bij Breng. Ik heb gisteren twee ritten gemaakt, van Uden Busstation naar de Brabantse Poort en terug (uitcheck lag schijnbaar bij Wijsthoek). De heenrit kostte 3,47, het betrof daarbij een overstap (dus geen opstaptarief). De terugrit was 3,57, dat was inclusief opstaptarief (vol tarief lijkt me omdat ik in Nijmegen ben opgestapt). Dus iets klopt er niet.

Er is al een paar maanden terug door Breng gezegd dat hun bussen DNB korting gaan toepassen op het traject Grave - Uden en DO op het traject Nijmegen - Grave. Maar ik heb het nagerekend, als dat zo zou zijn (en op voorgaande ritten was dit ook niet, toen werd vol tarief afgerekend terwijl ik met mijn DO kaart reisde) dan klopt het nog steeds niet.

Ook geeft 9292 verschillende tarieven voor Breng en Arriva terwijl dat ook niet zou mogen.

Er is overigens wel een manier waarmee ik uitkom om dat bedrag van de terugrit: en dat is opstaptarief met 40% korting en ritprijs vol tarief.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Srananbloke »

Blijft belachelijk....brengtrolley _O-
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fred1954 »

De kleuren zijn in ieder geval meer in lijn met de rest van de standaard CNG-bussen van Breng in Arnhem. Ik vond het al vreemd dat de trolleybussen helemaal blauw moesten zijn (blijven), terwijl de standaard Breng bussen wit met blauw gespoten zijn, in Arnhem in ieder geval. Ben benieuwd of de kleurstelling van de al rijdende HESS trolleys nog aangepast gaan worden in de loop der tijd. Denk het niet.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Srananbloke »

Ik geloof dat het blauw blijven van de bussen een eis was van de gemeente. Heeft iets met identiteit te maken, aangezien het blauw door het toenmalige GVA is geïntroduceerd op alle stadsbussen in de jaren '80. Op die manier bleef er nog iets van de GVA 'legacy' behouden.

Volgens mij is het wel de bedoeling dat de overige bussen (althans, die bussen die nog blijven, incl. een setje Berkhof-trolley's) deze kleurstelling (en merknaam :? ) ook krijgen.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door koekje »

Voor zover ik weet worden de huidige Hess trolleys ook omgestickerd in de nieuwe huisstijl (breng blauw met 'witte' balk). De Berkhof trolleys blijven in de oude kleuren.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Srananbloke »

Ah zoals verwacht zijn ook bij mijn halte Graaf Lodewijkstraat (nou ja, mijn halte voor nog maar week of 4) DRIS voorbereidingen getroffen. Hier wordt het scherm aan een trolleymast bevestigd. Waarom moeilijk doen met een portaal als het bij sommige haltes makkelijker kan.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door j-ason »

Afbeelding
Bron: BrengOV

Eerste 10 breng bussen zijn op transport richting Arnhem!


Edit: Bron toegevoegd
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Srananbloke »

Zozo, 10 tegelijk? Dan zou dat kunnen betekenen dat de Van Hool trolley's en de Berkhof trolley's 5210-5211 niet zo lang meer te bewonderen zijn. Ga ik van de week nog maar even wat ritjes maken, voor de Volvo was ik helaas te laat.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Lijn 16 vond ik ook vreemd, ik vermoed dat die er wel uit zal gaan. Jammer, want dat scheelt de oostkant van Heijendaal toch weer twee bussen per uur. In het weekend was die lijn 16 wel fijn, ook al zit de rijtijd kort op die van de 14.
Inmiddels is er in de wiki geen lijn 16 meer opgenomen vanaf 2 juni dit jaar.
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door j-ason »

Srananbloke schreef:Zozo, 10 tegelijk? Dan zou dat kunnen betekenen dat de Van Hool trolley's en de Berkhof trolley's 5210-5211 niet zo lang meer te bewonderen zijn. Ga ik van de week nog maar even wat ritjes maken, voor de Volvo was ik helaas te laat.
Ja, dat meld @breng_ov. De bussen komen wat mij betreft op tijd, het reiscomfort die de bussen 5 a 6 jaar terug hadden is totaal weg. De bussen lijken ook niet harder meer te gaan dan 50 km/h en in de bebouwde kom lijkt het helemaal nergens meer op.
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door trolley2000 »

De eerste nieuwe Hess trolleybus 5243 is gearriveerd in Arnhem. Gezien donderdag om 21.30 uur voor het garageterrein. En nu maar hopen dat op alle trolleylijnen uitsluitend trolleybussen gaan rijden. Desnoods worden de 2 Berkhof 5210-5211 nog in reserve gehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten