Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:In de hoop dat ik de niet nader te noemen persoon ben.... :P
Dat zou zo maar eens kunnen ;)
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Freek schreef:Overigens Frank, waar haal jij de nieuwe lijnennetkaart vandaan, die staat nog niet online
Nergens, ik kijk alleen maar op de oude lijnennetkaart :) .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

En ik maar denken dat Frank stiekem bij de drukker werkt die deze dingen maakt ;)
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

@Frank in dat geval heb je dus naar de route lopen raden, niet dat het heel moeilijk is. Route richting Afrikamusuem gaat via de Kardinaal Meijlinkstraat richting Sionsweg, dan het lusje langs het GGZ en daarna voor Orientalis langs naar het Afrikamuseum via de Meerwijkselaan en postweg waar een keerlus komt/ondertussen is aangelegd.
De andere kant op is de route hetzelfde alleen wordt dan in Brakkenstein niet via de kardinaal Meijlinkstraat gereden maar via de huidige route.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

De Connexxion klantenservice maakt het zich weer erg makkelijk. Ik heb een paar weken een klacht ingediend over twee gebeurtenissen en vandaag krijg ik een reactie dat ze mijn klacht (ze zeggen overigens niet welke klacht! Dat moet je zelf maar uitzoeken) niet kunnen behandelen en ik naar Arriva moet schrijven.

Een beetje raar aangezien mijn klacht ging over het vertraagd worden van een Connexxion rit (lijn 99 gereden door OAD iov Novio/Breng/Connexxion) doordat controleurs van Connexxion (uniformen van Connexxion/Breng en ze reden later in een Hermes busje naar Nijmegen) instapten op busstation Grave (en de bus mocht pas doorrijden als ze iedereen gecontroleerd hadden en er was natuurlijk een zwartrijden waardoor dat hele proces zeker vijf minuten geduurd heeft) en het feit dat Novio/Connexxion lijn 199 al voor de zoveelste keer niet gewacht heeft op aansluiting terwijl mij herhaaldelijk is verteld dat hij enkele minuten MOET wachten op een vertraagde 99 (en het ging uiteindelijk om 3 minuten). Ik mis de oorzaak waarom ik dit bij Arriva zou moeten neerleggen, maar misschien ben ik te simpel.

Maar een klacht over dit feit ingediend. Ik heb het gevoel dat de klantenservice bij Connexxion mensen sowieso niet serieus neemt, dit is niet de eerste keer dat ze me foutief naar Arriva willen sturen (ze lezen alleen "Grave" en "lijn 99" en schuiven het derhalve maar meteen op Arriva af terwijl ik duidelijk omschreven heb dat het allemaal om Connexxion bussen/mensen ging).

Antwoord op mijn klacht over het restitueren van dubbel opstaptarief heb ik nooit gehad. Binnenkort moet ik weer eens, ik ga het weer gewoon problemen (ik heb overigens wel restitutie gekregen voor het "9 uur probleem", beginnen voor 9 uur en bij overstappen na 9 uur daardoor geen korting krijgen, heb voor de ritten na 9 uur het teveel betaalde geld teruggekregen).
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Weet iemand of de nieuwe breng busboekjes al te verkrijgen zijn??
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door koekje »

rovin1995 schreef:Weet iemand of de nieuwe breng busboekjes al te verkrijgen zijn??
Ik heb ze nog niet. Rond deze tijd krijgen we ze altijd in onze postvakjes voor verkoop op de bus.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Joshua »

In de bus hier hangen advertenties dat je de dienstregeling op internet kan vinden. Dus betwijfel of BRENG dit jaar nog papieren boekjes gaat uitbrengen.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Ik heb het vanmidag in nijmegen nagevraagd en er komt inderdaad geen busboekje meer. Er komen gratis lijnfolders. Geef mij dan die boekjes maar.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

koekje schreef:
rovin1995 schreef:Weet iemand of de nieuwe breng busboekjes al te verkrijgen zijn??
Ik heb ze nog niet. Rond deze tijd krijgen we ze altijd in onze postvakjes voor verkoop op de bus.
Sinds wanneer worden ze op de bus verkocht? Dat heb ik nog nooit gezien, zou me redelijk wat trips gespaard hebben.
Joshua schreef:In de bus hier hangen advertenties dat je de dienstregeling op internet kan vinden. Dus betwijfel of BRENG dit jaar nog papieren boekjes gaat uitbrengen.
Dat werd in voorgaande jaren ook aangekondigd maar er kwamen ook gewoon boekjes hoor.
rovin1995 schreef:Ik heb het vanmidag in nijmegen nagevraagd en er komt inderdaad geen busboekje meer. Er komen gratis lijnfolders. Geef mij dan die boekjes maar.
Dat veranderd de zaak, beetje pauper. Dan maar alle lijnfolders verzamelen. Morgen nog eens navragen voor de zekerheid, het zou niet de eerste keer zijn dat daar verschillende medewerkers verschillende dingen zeggen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door huibf »

Hermes krijgt wel boekjes, maar dan zonder de routestrips. Verkoop viel erg tegen overigens....
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

@fogeltje was bij het breng loket in nijmegen. vrouw leek aardig overtuigd.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Joshua »

Nou ik ben zelf een beetje gestopt met mijn busboekjes/lijnfolders/lijnennetkaart/spoorboekjes verzameling.
Mijn DVD kast lag namelijk vol met busboekjes, lijnnennetkaarten en allemaal andere OV zooi. Maar ik besloot toch maar weer de DVD's in het kastje te leggen en de busboekjes naar het oud papier te verhuizen. Een kleine selectie, voornamelijk betaalde busboekjes zijn bewaard gebleven.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Ik ken de drie medewerkers inmiddels wel van gezicht (twee dames en een mannelijke chauffeur). Als ik eraan kom dan weten die drie inmiddels ook wel waarvoor ik kom :')

@huib: geen routestrips? Dat is een beetje pauper. Dan kunnen ze net zo goed alleen losse folders en een losse lijnnetkaart uit gaan brengen (of de prijs van het boekje omlaag, maar dat zal dan wel weer niet). Zijn de boekjes al te koop? En zijn ze alleen in Ehv te koop of ook op de bus?

Brengt Novio nog wel losse lijnnetkaarten uit?
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Joshua »

Blijft dit loket eigenlijk open als straks de Breaxx (of krijgen wij iets in de zin als Brengxx of Breang) is geopend?

De naam Breaxx wordt ook gebruikt door The Matrixx in Nijmegen voor feestjes van 14 jaar en ouder.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

loket gaat dan dicht, huurcontract voor de ruimte loopt ook af en kan niet verlengd of vernieuwd worden.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Joshua »

haha ja er gaat het één en ander veranderen op Station Nijmegen. Terugkomst van de Shakies, Julia's, Starbucks, Hema, Breaxx.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Breaxx komt niet op het station zelf, maar Cxx wil deze als ware op het stationsplein tegen de achterkant van de 'wachtruimte' van het busstation neer zetten. Heb overigens nog niets mee gekregen of hiervoor de vergunningen en dergelijke al rond zijn.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

In Arnhem zou toch ook zo'n winkel komen? teminste dat waren de plannen voor hermes in 2012. Ook komt er dan een aparte verkeersleiding in Arnhem voor trein en bus als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Een aparte verkeersleiding voor het hele gebied was wel een eis volgens mij (dus geen aansturing vanuit Nieuwegein of Hilversum of waar de Connexxion CVL ook zit; of is dat misschien nu zelfs al zo?).

Wat mij betreft zou het een goede zaak zijn als het loket zou gaan verhuizen, het zit nu een beetje in een hoekje en voor busreizigers is echt net niet handig als je helemaal het station in moet lopen en daarna weer terug. Ook sta je daar altijd kut, meteen bij een deur die dan open en dicht blijft gaan.

En ik ben het uiteraard vergeten te vragen, ik dacht eraan toen ik de bus naar huis zat. :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:(dus geen aansturing vanuit Nieuwegein of Hilversum of waar de Connexxion CVL ook zit;
Europalaan 2 te Utrecht :wink: Al zal dat ook wel einde verhaal zijn als de BRU-concessie eenmaal definitief gegund is en het niet XX wordt, ze zitten nu namelijk in het GVU-kantoor wat dan overbodig is.
Als ze het handig spelen kunnen ze dus aan de eis van het SAN voldoen en tegelijk een landelijke verkeersleiding houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

De eis is inderdaad dat er overdag een regionaal verkeersleidingscentrum en klantenservice is, hierdoor moet de back-office ook daadwerkelijk kennis hebben van het gebied. Heb nog niet gehoord dat er een Breaxx komt in Arnhem.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Freek, is dat pas vanaf de nieuwe concessies? Of heeft Novio/Breng nu ook al zijn eigen klantenservice?
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Vanaf de nieuwe concessie nu wordt alles nog centraal geregeld.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Is dat clubje van Van Agt eigenlijk nog aan het procederen tegen de aanbesteding? Zoals verwacht hoor je er na het initiële geschreeuw niks meer van.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten