Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Anne »

Een reiziger die een terecht restitutie verzoek indient, zou een extra vergoeding moeten krijgen voor het werk dat hij/zij daaraan heeft.
Bijv. € 6 per claim (rekent de overheid ook voor het toezenden en innen van een verkeersboete)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Waarschijnlijk zijn er zo weinig mensen die een resitutieverzoek indienen dat het voor Connexxion nog steeds lonender is om die resitutieverzoeken te honoreren, dan de fout aan te passen.
Zeer kwalijk inderdaad, maar wel begrijpelijk voor geldwolven. De oplossing is dan dat gewoon iedereen een resitutieverzoek moet indienen, hetgeen in gang gezet kan worden door deze kwestie meer onder de aandacht te brengen bij de reizigers.
Voor zes cent nemen de meeste mensen niet eens de moeite...zelfs voor dubbel instaptarief niet. Bij mij gaat het om het ten eerste om het principe en tweede gaat er zoveel mis dat er een aardig bedrag bij elkaar komt als ik alles samen ga nemen.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Aan de hand van het lijstje van Frank nog de volgende aanvulling:
Nachtnet (Arnhem en Nijmegen) gaat afhankelijk van de dag en lijn 1 tot 3 keer per nacht rijden.
Stadslijn 1 Nijmegen: Halte bij station Mook-Molenhoek is niet op tijd gereed. Tot die tijd stopt de bus ten noorden van het station en komt de bus dus niet bij het station.
Stadslijn 10 Nijmegen: Bus blijft ook in de avonduren een rijden (2x per uur een 10) zodoende wordt het mogelijk om vanuit Heyendaal naar CS een 15' dienst aan te bieden. Tussen CS en Heyendaal bieden de andere bussen al wel een 15' min-dienst maar doordat er in een rondje gereden wordt is dit de andere richting uit niet het geval. Dit gat wordt opgevuld door lijn 10.
Stadslijn 8 Nijmegen: Krijgt geen vakantiedienstregeling
Stadslijn 14 Nijmegen, Streeklijn 33: Beiden gaan niet via de Burchtstraat rijden maar via de Waalkade.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Dank je, Freek :) .

Een nieuw lijstje:

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebru ... eling_2013
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door rovin1995 »

Nog wat wijzigingen vanaf de Arnhemse kant ter aanvulling:

Lijn 109 wordt vernummerd in lijn 10.
Lijn 6 neemt 2 takken van lijn 5 over ( De laar West – Elsweide/HAN ).
Lijn 5 rijd dan dus ( Schuytgraaf – Presikhaaf ).
Lijn 8 ( noorderlijke deel huidige lijn 20 ) gaat via de Catepoelseweg, het huidige eindpunt Alteveer en Moscowa rijden.
Lijn 4 Rijd alternerend Elderveld en rotonde Minervasingel/Metamorfoseallee via Schuytgraaf Noord.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Eerste drie punten klinken allemaal logisch :D ; laatste twee zijn hier al wel een keertje vermeld geloof ik en zijn wat mij betreft ook wel prima wijzigingen. Prima dat lijn 5 gesplitst wordt; hopelijk rijden beide delen samen nog wel een nette dienstregeling. Lijn 10 is een logischer nieuw lijnnummer voor de 109 dan 57 denk ik. De bus blijft ook redelijk binnen de stad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Meltrain »

Mooi dat lijn 5 gesplitst wordt in twee lijnen. :D
Alleen vind ik de routevoering een beetje vreemd, aangezien lijn 5 nu over het algemeen Schuytgraaf - Elsweide/HAN en De Laar West - Presikhaaf rijdt. Dat wordt dus straks precies andersom. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Eerste drie punten klinken allemaal logisch :D ; laatste twee zijn hier al wel een keertje vermeld geloof ik en zijn wat mij betreft ook wel prima wijzigingen. Prima dat lijn 5 gesplitst wordt; hopelijk rijden beide delen samen nog wel een nette dienstregeling. Lijn 10 is een logischer nieuw lijnnummer voor de 109 dan 57 denk ik. De bus blijft ook redelijk binnen de stad.
Bovendien is lijn 57 in het Breng gebied in gebruik (of ging de bus Nijmegen - Kranenburg eruit?)
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door BrengMe »

In de lijnennetkaart die bij de brief van de gemeente Nijmegen gevoegd zat stond lijn 57 gewoon erop. Waarschijnlijk blijft deze lijn eind dit jaar nog rijden.
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Nylan »

rovin1995 schreef:Nog wat wijzigingen vanaf de Arnhemse kant ter aanvulling:

Lijn 109 wordt vernummerd in lijn 10.
Lijn 6 neemt 2 takken van lijn 5 over ( De laar West – Elsweide/HAN ).
Lijn 5 rijd dan dus ( Schuytgraaf – Presikhaaf ).
Lijn 8 ( noorderlijke deel huidige lijn 20 ) gaat via de Catepoelseweg, het huidige eindpunt Alteveer en Moscowa rijden.
Lijn 4 Rijd alternerend Elderveld en rotonde Minervasingel/Metamorfoseallee via Schuytgraaf Noord.
Blijft de frequentie van de huidige lijn 5 wel hetzelfde als het straks lijn 5 en 6 is?
Nu heb je vanaf de 4 eindpunten om de 15min(dal), 10min(spits),30min(avond, 15min (zaterdag) en 30min (zondag) een bus.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Voor wie het leuk vindt: http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... n-win/2548
Bij de bushaltes, op internet en bij de omroep in de bus nog geen nieuwe haltenamen maar op de schermen in de bus zag ik al wel twee nieuwe:

Universiteit/Oostzijde -> Huygensgebouw
Bestuursgebouw -> Spinozagebouw / Tandheelkunde

Meer heb ik niet gezien, want de schermen liepen vast, zowel heen als terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:
fogeltje schreef:Voor wie het leuk vindt: http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... n-win/2548
Bij de bushaltes, op internet en bij de omroep in de bus nog geen nieuwe haltenamen maar op de schermen in de bus zag ik al wel twee nieuwe:

Universiteit/Oostzijde -> Huygensgebouw
Bestuursgebouw -> Spinozagebouw / Tandheelkunde

Meer heb ik niet gezien, want de schermen liepen vast, zowel heen als terug.
Die tweede had ik ook gesuggereerd :D

Die eerste niet, maar dat vind ik ook wel een goede eigenlijk. Oostzijde zegt niet veel en het Huygensgebouw zal de voornaamste bestemming zijn (een enkele keer vraagt iemand naar de bloedbank). Je hebt niet toevallig in lijn 1 gezeten?
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Nee, heb in lijn 10 gezeten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Nee, heb in lijn 10 gezeten.
Ik ben tegenwoordig vrij goed op tijd, voor de zomer had ik wel regelmatig 10 minuten vertraging en wachtte dan even op lijn 25, maar daar ga ik niet op wachten, alleen maar om te kijken of de schermen de halte Erasmusgebouw van lijn 1/25 ook al hernoemd hebben. Ik had vanmorgen in lijn 3 (of 4) niet op de schermen gekeken. Zal ik donderdag eens doen.

Had jij die suggestie voor het Huygensgebouw gedaan? En had je nog die suggestie voor de Brabantse Poort gedaan?
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Heb geen suggesties meer gedaan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Heb geen suggesties meer gedaan.
Ah OK. Vraag me af of ze veel reacties hebben gehad, want goed aangekondigd was het niet, ik zag het ook maar toevallig en kon me natuurlijk niet inhouden :mrgreen:

Maar die van het Huygensgebouw had ik zelf moeten bedenken, dat is nota bene "mijn" halte. Echt slecht van mij!
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

De actie liep veel beter dan verwacht. Exacte cijfers heb ik niet. Had zelf inderdaad ook Huygensgebouw ingediend, maar zal daarvast niet de enige meegeweest zijn. Bestuursgebouw vond ik niet eens een slecht, al geeft de nieuwe naam wel meer de belangrijkste bestemmingen aan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:De actie liep veel beter dan verwacht. Exacte cijfers heb ik niet. Had zelf inderdaad ook Huygensgebouw ingediend, maar zal daarvast niet de enige meegeweest zijn. Bestuursgebouw vond ik niet eens een slecht, al geeft de nieuwe naam wel meer de belangrijkste bestemmingen aan.
Leuk om te horen!

Bestuursgebouw was zeker niet slecht, maar de bestemmingen waren inderdaad de reden waarom ik die naam had aangedragen, vooral omdat de halte Tandheelkunde vervallen is sinds de reconstructie van het rondje Heyendaal. Het Bestuursgebouw zal niet voor veel mensen de bestemming zijn geweest (dan was de naam Aula misschien nog logischer, ligt dichterbij en heeft waarschijnlijk meer passagiers (bij diploma-uitreikingen bijvoorbeeld).

De halte van lijn 1 en 25 bij het Erasmusgebouw heb ik aangedragen omdat de naam gewoon verwarrend is, de halte op de Erasmuslaan van lijn 3/4/10/11/300 heet ook zo en de halte liggen toch iets uit elkaar.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Ik zag het ook.

Overigens, in 90% van de ritten bij Novio/Breng lijken de infoschermen de laatste tijd te hangen. Ze staan meestal op een of twee haltes na het beginpunt en op de tijd dat de bus daar was. Dat scherm blijft dan de hele tijd hangen. Dat is enorm irritant. De omroep werkt wel (volgens mij), maar die schermen zijn toch ook wel extreem handig (vooral actuele tijd). Dit geldt alleen voor de "nieuwe schermen". De schermen die nog "oude stijl" filmen lijken daar geen last van te hebben. Ook lijkt dit beperkt tot Novio, want bij de bussen van Hermes/Eindhoven tref ik dit niet aan. Ik ga het deze week bijhouden en als het weer zoveel ritten zijn, dan vul ik eens een formuliertje op breng.nl in.

Heeft iemand meer dit opgemerkt?
"Een touringcar is geen bus"
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Nylan »

In de Arnhemse Trolleybussen staan de schermen regelmatig uit/foutmelding op display. De omroep doet het meestal wel alleen is het volume laag.
In de Hess-trolleys werken de schermen nooit, zeker achterin.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Nylan schreef:In de Arnhemse Trolleybussen staan de schermen regelmatig uit/foutmelding op display. De omroep doet het meestal wel alleen is het volume laag.
In de Hess-trolleys werken de schermen nooit, zeker achterin.
Dat is bij heel Connexxion zo. Maar dat ze aanstaan, maar blijven hangen vlak na vertrek is iets nieuws en lijkt alleen bij Novio zo te zijn, in ieder geval rond Nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door koekje »

Nylan schreef:In de Arnhemse Trolleybussen staan de schermen regelmatig uit/foutmelding op display. De omroep doet het meestal wel alleen is het volume laag.
In de Hess-trolleys werken de schermen nooit, zeker achterin.
In Arnhem zijn die defecte schermen niet alleen in de trolleybussen. Het halve wagenpark in Arnhem lijkt wel defecte schermen te hebben. Halteafroep wordt door de chauffeur uit/laag gezet, want dat vinden ze irritant. Van de Hess trolleys is er maar één waar het scherm wel werkt achterin. Bij de rest vallen ze uit zodra de bus gaat rijden.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door jwalk1 »

Ik heb het ook gemerkt in Nijmegen. het gebeurd alleen bij de citaro's, de andere bussen in Nijmegen hebben hier geen last van.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

jwalk1 schreef:Ik heb het ook gemerkt in Nijmegen. het gebeurd alleen bij de citaro's, de andere bussen in Nijmegen hebben hier geen last van.
Zover ik heb kunnen zien is het alleen bij de schermen met de nieuwe layout, die oranje achtergrond, varieerende tekst (aankomst eindhalte met tijd, eerst volgende halte (en meestal hangt hij hierop) of de eerste vier haltes met verwachte aankomsttijden afgewisseld met camerabeelden). Bussen die de oude groene achtergrond hebben waar ten alle tijden alleen de eerste vijf haltes met verwachte tijd laten zien, hebben dat inderdaad niet niet. Als buiten de Citaro's alle bussen deze schermen hebben, dan klopt je bewering als een bus (hehe). Dat lijkt me haast wel een plaatselijke/regionale fout, bij Hermes Eindhoven blijven ze namelijk niet hangen.

EDIT: Omdat een plaatje vaak meer zegt dan duizend woorden, ik bedoel deze schermen (maar dan uit Nijmegen):
Afbeelding
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door jwalk1 »

het gaat idd alleen om de schermen met de nieuwe lay-out de citaro's, de Volvo's en Amba's in Nijmegen hebben nog de oude lay-out.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten