Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

ik zag vanmidag een frysker in de schuytgraaf in arnhem rijden. Waarschijnlijk pendelbus i.v.m werkzaamheden.
zal proberen nog even een foto te uploaden.
zijn trouwens in de shuytgraaf ook bezig met de nieuwe rotondes dus dan zou de trolleybovenleidng ook wel snel gereed komen.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

Het was weer een ratje toe vandaag in Nijmegen. Lijn 2 met Hermes bussen en groen-gele connexxions :roll:
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Dat is toch normaal de laatste weken? :P
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Bij BRENG is een bus toch een bus en kan ze het verder weinig verrekken waar ze ingezet worden als er maar iets rijdt?
Als een chauffeur met een Citaro wil rijden, dan rijdt hij met een Citaro, en of dat nou op Lijn 83 is, of op LIjn 3. Dat boeit ze bij BRENG blijkbaar niet zoveel meer.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

zag vanmidag in bemmel sommige breng bussen rijden met een R sticker achter op de bus.
zou dat mischien betekennen dat ze rijden vanuit de garage uit Ressen ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Ja dat betekend dat... zijn ze berucht om bij die stalling. Vroeger, toen ze nog in Bemmel zaten, zag je her en der in 't land nog bussen die daar ooit gereden hadden en herkenbaar bleven aan de rode streep onder het wagenparknummer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Verschillende ex-hermes amba's uit de 1700 serie rijden nu voor Breng in Arnhem. De bus is helemaal 'kaal' gemaakt de het ziet er nu dus zo uit:

Afbeelding

Heb deze bestickering ook op een 18xx amba gezien in Cxx kleuren op Nijmegen Cs...
3 0 7 9
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Op hyves was er gewoon nog geen hyves voor Breng, dus heb het zelf maar even aangemaakt :)
Breng Hyves
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Ardan »

Woehoe! Hij is wel heel schreeuwerig roze, had je de achtergrond niet echt blauw kunnen doen voor meer evenwicht? Anders gaan de Arnhemse leden protesteren :wink:
Maar leuk gedaan!

Hebben we trouwens ook een OVinNL-hyves?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Hebben we trouwens ook een OVinNL-hyves?
Nee.
Ik heb ooit voorgesteld om er eentje te maken, maar het Beheer zag er niks in... -O-
robinzes schreef:
meltrain schreef:Is nu eigenlijk al bekend wanneer lijn 2 met trolley's gaat rijden?
dat gebeurt zodra de rioleeringswerkzaamheden voltooid zijn. medio maat / april denk ik.
Is er inmiddels al iets meer over bekend?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Elders op het forum hebben we gesproken over het ophande zijnde opheffen van de knip in de avonduren+zondag op de lijn 85/42 tussen Tiel, Druten en Nijmegen. Destijds vroeg men om een bron: nu heb ik deze gevonden:
http://sis.prv.gelderland.nl/brondoc/PS ... S_7998.PDF
Simon
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 mar 2009, 15:45
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Simon »

Op lijn 44 (stadsdienst Arnhem) reed laatst een bus in Hermes-kleuren met een grote sticker "P+R Waalsprinter" Ik ga ook een keer met de bus. De chauffeur reed de rit voor de allereerste keer in zijn leven. Een hulpvaardige passagier wees hem de weg en de bushaltes.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Als die lijn 42 zo zwak bezet is dat Arriva hem met 8 persoons bussen rijdt in de avond en op zondag, dan vind ik het een slechte zaak dat men erdoor moet drukken dat de knip er in die uren uitgaat. Dan wordt er met een vrijwel lege grote bus gereden. Men kan dan beter afspreken dat de lijnen verplicht op elkaar wachten, ook al duurt dat een half uur (en chauffeurs de mogelijkheid geven onderling te communiceren als er bijvoorbeeld geen overstappers zijn). Het effect is immers hetzelfde (de doorgaande bus zou die vertraging ook hebben) maar het scheelt wel geld als je een klein busje kunt laten rijden ipv een grote.

Ze mogen nog blij zijn dat er überhaupt een bus rijdt. Eind jaren 90 was het traject Druten - Tiel voor een deel zelfs omgevormd tot een lijntaxi.

Het lijkt me een goede zaak om knippen zoveel mogelijk ongedaan te maken, maar niet in dit specifieke geval in niet drukke uren. Wellicht misschien een maand ofzo op proef, maar als de bezetting van de rit Druten - Tiel ondermaats blijft terug naar de huidige situatie.
"Een touringcar is geen bus"
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Beetje van de gekken eigenlijk... op zaterdagavond en zondag rijdt er inderdaad een 8persoons busje. Heb een paar keer met dat busje op lijn 42 gereden en nog nooit meegemaakt dat er meer dan 3 personen in het busje zaten.
Terwijl lijn 85 op zaterdagavond juist vol is richting Druten, en tot 23:00 ook richting Nijmegen.
Ook op zondag is de 85 een vrij drukke lijn.
Ik vind het echt pure geldverspilling. Om voor hooguit 3 mensen per rit een hele bus te laten naar Druten omdat er anders toevallig een knip zou zijn in Druten...
En de mensen uit Tiel die ik ken gaan eigenlijk altijd met de trein naar Nijmegen omdat die verbinding gewoon wat sneller is dan de 85/42.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

En de vraag is of al die mensen in het 8-persoonsbusje ook overstappers zijn van/op lijn 85. Helaas boeit dat zulke invloedsgroepen niet. Als die de knip geheel ongedaan willen hebben, zullen ze van de daken af blijven schreeuwen tot dat ook zo is, zonder even stil te staan bij andere zaken.

Zoals ik al zei, knippen zoveel mogelijk ongedaan maken is een goede zaak, maar het lijkt me van de gekken om voor zo een kleine bezetting een grote bus te laten rijden tussen Druten en Tiel. Ze kunnen beter uitzoeken of het mogelijk is een gegarandeerde overstap te regelen voor reizigers die daar behoefte aan hebben.
"Een touringcar is geen bus"
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Weinig kans denk ik.
En inderdaad: een gegarandeerde overstap zou een veel beter alternatief zijn, en het geld wat ze overhouden kunnen ze dan beter voor andere zaken gebruiken die WEL een prioriteit hebben.
Dit is echt een politieke kwestie. Misschien kunnen ze zich beter druk maken over de onderbezetting qua materieel op lijn 99 ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik heb eerlijk gezegd liever niet dat ze daarover nadenken. Vanuit de provincie Brabant en ROB komen namelijk geluiden om de dienst Uden - Grave in te korten. Zo vinden ze daar de halfuursdienst op zaterdag te veel van het goede. Halfuursdienst van Nijmegen naar Grave en uurdienst door naar Uden vinden ze daar genoeg. Om die reden is de tien minutendienst in de ochtendspits tussen Uden en Grave al teruggebracht naar een kwartierdienst.

Ook daar heb ik liever dat ze kijken naar de overstap. Ik zie graag dat ze de vervoerders gaan verplichten om onderling te communiceren als ze overstappers hebben (Hermes/SRE, Breng en Arriva). Want vooral Eindhovense chauffeurs hoor ik "dat doen we niet meer". Dan moeten ook de OAD chauffeurs wel even een cursusje InfoXX krijgen zodat die ook weten hoe dat moet. Ik heb al van een chauffeur gehoord dat hij zelf wel regelmatig aansluiting verzoekt via de CVL en ook verzoeken ontvangen, dus het kan wel. Waarom de meeste chauffeurs die ik heb uit Eindhoven zeggen dat dat niet meer kan weet ik ook niet (en er zijn uitzonderingen die dus ook oproepen).

Maar weer terug op 85/42, dat geld wat ze sparen is inderdaad nuttiger te gebruiken.
"Een touringcar is geen bus"
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Nog steeds 'kinderziektes' in de Citaro's zoals de chauffeuse het vandaag zei. Op centraal station konden de deuren niet meer dicht dus had ze tot 2x toe de lucht van de deuren af moeten halen en toen sloten ze pas weer.
Ook staan er nog steeds wat Citaro's stil in de stalling...
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Nog steeds? Dat is gewoon echt slecht.

2 Citaro's als in brand gevlogen, Citaro's die helemaal niet rijden, deuren niet niet sluiten. Gaat lekker in Nijmegen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Ardan »

Toch zie ik zelden nog afwijkend materieel in Nijmegen. Ben er niet heel erg denderend vaak, maar toch leuk als steekproef: Volvootjes op de streek en Citaro's op de stad. Like it's got to be.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Had laatst weer eens een Ambassador op lijn 9, zoals het hoort in mijn ogen.
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

Lijn 2 (weezenhof) had de laatste dagen bijna dagelijks een Volvo en/of Hermes bus!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Hoe is het nu met lijn 42/85 afgelopen? Is daar al meer bekend over?

Ik zag gisteren een oude bekende bij station Heyendaal. De 9176 kwam daar als lijn 33 naar Arnhem. Nog vorig jaar draaide hij dagelijks rondjes in Heyendaal, toen op de Heyendaalshuttle. Was overigens wel handig dat lijn 33 met een gelede kwam aanzetten, een gelede lijn 10 en een normale lijn 4 hadden vrijwel geen mensen kunnen meenemen op het station richting CS en ook lijn 33 had aardig wat bezetting. Een kleine bus was wellicht doorgereden.
"Een touringcar is geen bus"
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

robinzes schreef:
meltrain schreef:Is nu eigenlijk al bekend wanneer lijn 2 met trolley's gaat rijden?
dat gebeurt zodra de rioleeringswerkzaamheden voltooid zijn. medio maat / april denk ik.


Zag net op breng.nl bij omleidingen staan dat de rioleeringswerkzaamheden to 31-05-2010 duren. dus waarschijnlijk rijd er na die tijd wel een trolley op lijn 2.

Lijn 2 station - hoogkampPeriode 08-09-2009 t/m 31-05-2010
Dagen ma / di / wo / do / vr / za / zo
Richting Van Arnhem Naar Arnhem
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

't Zal me benieuwen of tegen die tijd ook de huidige lijn 10 getrolleyficieerd wordt en hoe dat precies in de dienstregeling opgenomen gaat worden :) .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten