Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

STF schreef:
fred1954 schreef: Helemaal mee eens. Dit is ook iets van de laatste jaren dat 999 op het display. CXX doet dat in de Stadsregio Amsterdam ook. 999 GEEN DIENST. Ik meen dat EBS (Zaanstreek-Waterland) de 0 (nul) gebruikt. Volgens mij heb ik in verschillende plaatsen in Duitsland wel eens gezien, dat het nummerdisplay leeg blijft en op de bestemmingsdisplay staat dan vaak BETRIEBSFAHRT o.i.d. Maar ook daar wordt 999 als lijnnummer gebruikt op meerdere plaatsen, dus daar zou het ook niet kunnen, zoals we dit hier doen.
Het is ook echt geen enkele moeite om een symbool aan dat nummer te koppelen, zelfs de meest stokoude bussen met het belabberste lijn/bestemmings-instelkastje kunnen al (bedrijfs)logo's e.d. tonen.
Zo rijden de bussen bij mij in de omgeving onder de nummers 996 en 997 bij een lege rit. Als reiziger zie je er niks van; 996 toont een busje en 997 toont het bedrijfslogo. Desnoods kun je hier ook nog 994 of 995 invoeren, dan krijg je een steeksleutel of het logo van de Europese unie te zien. Staat toch allemaal net even iets duidelijker dan dat slome 999...
BBA Citaro's in Brabant filmden vroeger in de pauze wel eens een kopje koffie in plaats van een lijnnummer. Dan was het voor de reiziger ook meteen duidelijk waar die bus cq chauffeur mee bezig was.

Mij zal het verder weinig boeien eerlijk gezegd. Vroeger lieten bussen gewoon het lijnnummer staan en werd er de tekst Geen Dienst op gezet. Volgens mij begreep iedereen dat wel. Of er nu 21 Geen Dienst staat of 999 Geen Dienst maakt voor mij niet zo een verschil.
"Een touringcar is geen bus"
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Xanland »

fogeltje schreef:
STF schreef:
fred1954 schreef: Helemaal mee eens. Dit is ook iets van de laatste jaren dat 999 op het display. CXX doet dat in de Stadsregio Amsterdam ook. 999 GEEN DIENST. Ik meen dat EBS (Zaanstreek-Waterland) de 0 (nul) gebruikt. Volgens mij heb ik in verschillende plaatsen in Duitsland wel eens gezien, dat het nummerdisplay leeg blijft en op de bestemmingsdisplay staat dan vaak BETRIEBSFAHRT o.i.d. Maar ook daar wordt 999 als lijnnummer gebruikt op meerdere plaatsen, dus daar zou het ook niet kunnen, zoals we dit hier doen.
Het is ook echt geen enkele moeite om een symbool aan dat nummer te koppelen, zelfs de meest stokoude bussen met het belabberste lijn/bestemmings-instelkastje kunnen al (bedrijfs)logo's e.d. tonen.
Zo rijden de bussen bij mij in de omgeving onder de nummers 996 en 997 bij een lege rit. Als reiziger zie je er niks van; 996 toont een busje en 997 toont het bedrijfslogo. Desnoods kun je hier ook nog 994 of 995 invoeren, dan krijg je een steeksleutel of het logo van de Europese unie te zien. Staat toch allemaal net even iets duidelijker dan dat slome 999...
BBA Citaro's in Brabant filmden vroeger in de pauze wel eens een kopje koffie in plaats van een lijnnummer. Dan was het voor de reiziger ook meteen duidelijk waar die bus cq chauffeur mee bezig was.

Mij zal het verder weinig boeien eerlijk gezegd. Vroeger lieten bussen gewoon het lijnnummer staan en werd er de tekst Geen Dienst op gezet. Volgens mij begreep iedereen dat wel. Of er nu 21 Geen Dienst staat of 999 Geen Dienst maakt voor mij niet zo een verschil.
Om even verder uit te blijven wijken over dit.

Syntus maakt het er, naar mijn mening, ook niet echt klantvriendelijk op. Veel schreeuwen op dat ding, maar geen lijnnummer. Achterkant is gewoon leeg/uit, voor- en zijkant toont alternerend: "Geen Dienst" | "NIET INSTAPPEN".
Doe dan iets van "Sorry, geen dienst" - staat meteen een stuk netter en vriendelijker.

Veolia reed btw altijd onder lijn 1 de Buiten Dienst lijnen.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Nylan »

- Over materieel op trolleylijn 2:
Ik dacht ook atlijd, dat ze dat deden omdat een Volvo genoeg capaciteit biedt voor het aantal reizigers.
Gelede trolleys kunnen dan worden ingezet op de drukkere lijnen.
's Avonds en in het weekend zie ik namelijk wel veel gelede trolleys op lijn 2.
Het verbaasde me in de tijd wel dat er geld werd gestoken in een nieuwe trolleylijn 2, gezien het aantal reizigers.
Lijn 4 was naar mijn idee logischer geweest, gezien het aantal reizigers daar.


- Over lijn 999:
Ik dacht altijd dat ze reden onder nummer 999 omdat ze dan met 'lijnnummer' WEL gebruik mogen maken van de busbanen en anders niet?!?!
Maar die tekst van sommige vervoerders 'Sorry, geen dienst' vind ik ook wel klantvriendelijker.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door 010jongen »

Nylan schreef:- Over materieel op trolleylijn 2:
Ik dacht ook atlijd, dat ze dat deden omdat een Volvo genoeg capaciteit biedt voor het aantal reizigers.
Gelede trolleys kunnen dan worden ingezet op de drukkere lijnen.
's Avonds en in het weekend zie ik namelijk wel veel gelede trolleys op lijn 2.
Het verbaasde me in de tijd wel dat er geld werd gestoken in een nieuwe trolleylijn 2, gezien het aantal reizigers.
Lijn 4 was naar mijn idee logischer geweest, gezien het aantal reizigers daar.


- Over lijn 999:
Ik dacht altijd dat ze reden onder nummer 999 omdat ze dan met 'lijnnummer' WEL gebruik mogen maken van de busbanen en anders niet?!?!
Maar die tekst van sommige vervoerders 'Sorry, geen dienst' vind ik ook wel klantvriendelijker.
Daar dacht ik ook al aan, voor een lijn die 2x per uur rijdt is dat toch verliesgevend?. Waarom schaft men niet gewoon een aantal 12m trolleys aan, lijn 1 en 3 zouden ook op bepaalde tijdstippen met standaard bussen kunnen rijden.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door BrengMe »

010jongen schreef:Daar dacht ik ook al aan, voor een lijn die 2x per uur rijdt is dat toch verliesgevend?. Waarom schaft men niet gewoon een aantal 12m trolleys aan, lijn 1 en 3 zouden ook op bepaalde tijdstippen met standaard bussen kunnen rijden.
Inderdaad. Ik zat zelf al aan de HESS Eurotrolley te denken, de 12 meter-versie van de HES Swisstrolley.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

's avonds is het vaak iets rustiger ja. Maar die 12 m trolleys moeten overdag dan stil staan vanwege de drukte. Zinloze investering dus.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door 010jongen »

koekje schreef:'s avonds is het vaak iets rustiger ja. Maar die 12 m trolleys moeten overdag dan stil staan vanwege de drukte. Zinloze investering dus.
Dat is zeker niet nodig, op lijn 1 en 2 zouden deze bussen ook overdag kunnen rijden.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

De eerste bus lijn 31 in Meijhorst was een MAN roze dakje, de tweede een oude diesel blauw... :shock:
Daarna om en om MAN bussen, roze blauw
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Nylan »

Lijn 4 (Arnhem Centraal > Station Zuid) komt bijna de hele dag op zuid aan met +15, volgens de 9292App.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

Moet een foutje zijn denk ik. Ach ja wat aanloopproblemen. Komt wel goed.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Frank »

Vandaag heb ik even een ritje gemaakt met de bussen richting Arnhem. Morgen wil ik naar de uni dus dan komt Nijmegen wel aan de beurt; dinsdag moet ik bij station Arnhem zijn dus grote kans dat ik dan de nieuwe Arrivatrein neem.

Op de heenweg lijn 14 genomen vanuit Elst richting Arnhem. De bus was keurig op tijd en voor een zondag goed gevuld. In de bus stond de hele tijd aangegeven dat we drie minuten te laat waren, maar dat klopte niet. We kwamen zelfs iets te vroeg op het station aan. Te Kronenburg hoort lijn 14 volgens de halteborden tegenwoordig op het buitenste perron te stoppen, maar vandaag was dat kennelijk nog niet het geval.

Vanaf het station heb ik lijn 4 naar Arnhem Zuid genomen. Bij de halte onderaan de nieuwe brug stond weergegeven dat de bus 19 minuten te laat was, maar ook daar klopte niks van. Ik denk dat er een probleempje in de computer zat waardoor alle bussen van lijn 4 een kwartier verkeerd stonden weergegeven. De eerste twee/drie haltes was de bus redelijk gevuld, maar daarna stroomde die leeg. Te Arnhem Zuid stapte op diverse plekken mensen in die, vreemd genoeg, in De Laar West allemaal overstapte op lijn 6 naar station Arnhem. De logica daarachter kan ik niet vinden; er rijden genoeg andere bussen rechtstreeks naar CS. Ik ben meegegaan tot het eindpunt, station Arnhem Zuid. Daar kwam de bus prima op tijd aan.

Bij station Arnhem Zuid ben ik overgestapt op lijn 5 naar Arnhem CS. Misschien is het dat de nieuwe bussen zo stil en fijn zijn, maar ik vond de trolley vandaag wel enorm piepen en kraken. 't Was relatief ook nog een oudje. Er stapten erg veel mensen in te Elderveld en we kwamen twee of drie minuten te laat aan op station Arnhem.

Toen maar weer terug naar huis, zo mooi weer is het buiten nou ook weer niet :P . Voordat ik dat deed viel me een fout op in de lijnennetkaart van Arnhem. Bij het station hangen kaarten waarop alle overstapmogelijkheden op het CS zijn weergegeven; helaas zijn dit de overstapmogelijkheden op Nijmegen CS. Wel hangen er keurig papiertjes van waar welke bus stopt. Lijn 14 vertrekt vanaf waar de 88 dit eerst deed; de 31 vertrekt helemaal van het achterste perron, het donkerste en meest regenachtige plekje van de bunker. De bus was redelijk gevuld en de bus kon in heel Arnhem zeer goed doorrijden. Zodanig zelfs dat we in Elst drie minuten te vroeg waren. Ik dacht dat men dat juist probeerde te voorkomen :wink: . Gelukkig wachtte de chauffeur even. Op station Elst lijkt de 31 een eigen Breng-direct-halte te krijgen, maar vandaag stopte die daar nog niet. Vlak daarna ben ik uitgestapt.

Op lijn 31 wordt in Arnhem trouwens "Nijmegen via Elst NS" weergegeven; vanaf station Elst is dit "Nijmegen via Burchtstraat".
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Nylan »

Frank schreef: ...Vanaf het station heb ik lijn 4 naar Arnhem Zuid genomen. Bij de halte onderaan de nieuwe brug stond weergegeven dat de bus 19 minuten te laat was, maar ook daar klopte niks van. Ik denk dat er een probleempje in de computer zat waardoor alle bussen van lijn 4 een kwartier verkeerd stonden weergegeven. De eerste twee/drie haltes was de bus redelijk gevuld, maar daarna stroomde die leeg. Te Arnhem Zuid stapte op diverse plekken mensen in die, vreemd genoeg, in De Laar West allemaal overstapte op lijn 6 naar station Arnhem. De logica daarachter kan ik niet vinden; er rijden genoeg andere bussen rechtstreeks naar CS. Ik ben meegegaan tot het eindpunt, station Arnhem Zuid. Daar kwam de bus prima op tijd aan...
Ik hoor vaak van mensen uit De Laar Oost, dat ze liever met de huidige lijn 6 naar het centrum en centraal station rijden. Dat vinden ze makkelijker/sneller/betrouwbaarder.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

Ik heb gisteren een wandeling in Arnhem-centrum gemaakt om een glimp van de nieuwe dienstregeling op te vangen. Oogt lekker fris, dat nieuwe MAN-wagenpark. Uiteraard zijn alle trolley's nog steeds aanwezig. Ik was vooral nieuwsgierig naar de verfilming van lijn 6, en mijn vermoedens bleken waar te zijn. Een Berkhof-trolley op Velperplein filmde een wit vlak met daarnaast Elsweide/HAN als eindbestemming. De trolley's met richtingsfilm kunnen voorzover ik weet alleen de nummers 1 t/m 3, 5, 7 en 9 filmen. Ik hoopte nog dat ze hier iets aan hadden gedaan...niet dus.

Over lijn 2; ik vind het een gemiste kans dat er voor deze lijn geen standaardtrolley's zijn aangeschaft. 2 bussen zouden voldoende zijn geweest, mogelijk meer om ook op bijv. lijn 1 te kunnen rijden. Het traject naar Hoogkamp is wel geschikt voor gelede bussen, maar de capaciteit is veel te groot. Er was enige jaren geleden besloten om zowel het traject naar Hoogkamp als het traject naar Vredenburg te heropenen, maar alleen Hoogkamp is uiteindelijk doorgegaan zodat de rest van het gereserveerde geld voor deze heropeningen kon worden gebruikt voor een volledige lus in Schuytgraaf. Heropening van de Vredenburglijn zit er vooralsnog niet in als ik de verhalen mag geloven.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

Sneller is het zeer zeker niet. Ik denk dat een hoop mensen er foutief van uit gaan dat de nieuwe lijn 4 dezelfde route rijdt als de oude lijn 20, dus over de oude brug en via centrum zuid. Dat kost extra tijd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Ik zag op Twitter mensen uit Oosterhout klagen dat ze tegenwoordig langer onderweg zijn dan vroeger met lijn 30. Maar aan de rand van Oosterhout stoppen lijn 14 en 31 en die zijn zelfs sneller dan lijn 30 vroeger was! Maar ja, je zou eens en stukje moeten fietsen of lopen. Ik heb al tien jaar geen bus meer in het dorp als ik naar Uden wil.

Ondanks dat lijn 10 nu vanaf een andere plek vertrekt, was het nog relatief druk op het busstation, tenminste lijn 11 was bomvol. Ik kon er nog net in :)

Ik vind de nieuwe situatie ook echt niet handig. Hoe zit het met uitstappen. Gebeurt dat wel op het busstation zelf? Want er ligt ook aan de andere kant een haltehaven. Als het de de bedoeling is dat de bussen daar mensen ook laten uitstappen, dan is dat helemaal een ramp. Dan krijg je dus ten eerste hordes overstekende mensen op de busbaan en overstappen op andere lijnen wordt er niet makkelijker op, zeker als je bus er al staat! Het zou handiger zijn geweest als ze die extra halte aan het stationsplein bij het busstation gemaakt hadden (bij de oude bufferplaats), dan kun je ook makkelijker kiezen tussen lijn 10 of een andere bus naar Heyendaal (maar dat zullen ze wel expres om die reden zo gedaan hebben).
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door jwalk1 »

Ik vind de nieuwe dienstregeling wat materieel inzet echt verschrikkelijk, Ik kom nu geregeld Citaro's tegen op lijn 99, nou ik vind die stoelen echt hopeloos als je helemaal naar uden moet, dan zijn de stoelen echt te hard, en bijvoorbeeld vanochtend had ik op lijn 9 van 6:37 ineens een HOV MAN, dat is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen, Is er met de komst van Hermes iets veranderd ten opzichte van het inzetten van welk type materieel?

ik vind de nieuwe MAN's wel mooi, maar er is iets in de vorm van de stoel die niet fijn is wat het is weet ik niet maar in de rugleuning klopt iets niet, er loopt net voor de hoofdsteun een kronkeling. zijn er meer met deze ervaring?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fred1954 »

Srananbloke schreef: Over lijn 2; ik vind het een gemiste kans dat er voor deze lijn geen standaardtrolley's zijn aangeschaft. 2 bussen zouden voldoende zijn geweest, mogelijk meer om ook op bijv. lijn 1 te kunnen rijden. Het traject naar Hoogkamp is wel geschikt voor gelede bussen, maar de capaciteit is veel te groot. Er was enige jaren geleden besloten om zowel het traject naar Hoogkamp als het traject naar Vredenburg te heropenen, maar alleen Hoogkamp is uiteindelijk doorgegaan zodat de rest van het gereserveerde geld voor deze heropeningen kon worden gebruikt voor een volledige lus in Schuytgraaf. Heropening van de Vredenburglijn zit er vooralsnog niet in als ik de verhalen mag geloven.
Wat voor materieel rijdt er nu op lijn 2 naar Hoogkamp? :?:
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

jwalk1 schreef: ik vind de nieuwe MAN's wel mooi, maar er is iets in de vorm van de stoel die niet fijn is wat het is weet ik niet maar in de rugleuning klopt iets niet, er loopt net voor de hoofdsteun een kronkeling. zijn er meer met deze ervaring?
Ervaring is een groot woord, want onze instructie viel in het water en dus maar 5 min. met de MAN gereden.
Stoel zit net als de gelede Citaro's ....waardeloos voor mij, ik kan er geen lekkere houding op vinden.
Persoonlijk zit ik(maar wie ben ik) graag "op de bok" en in deze stoelen zit ik naar mijn gevoel te diep.
Verder viel mij op dat het hangende gaspedaal een enorme verslechtering is tov de staande pedalen in de Ambassador.
Je kunt je voet niet laten rusten op het pedaal, je moet nu vanaf je hak gas geven en dus "kunstmatig" de rest van je voet
omhoog houden wat een veel grotere spier belasting geeft.
Ik dacht trouwens dat hier afspraken over waren gemaakt, maar dat weet iemand hier misschien beter.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Hans »

Toch jammer dat ze van dat hangende gaspedaal niet hebben geleerd vanuit Eindhoven!
Daar hebben wij ook veel over geklaagd....!
Doe mij maar een 'staand' pedaal in elk geval.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Ik heb vanochtend alleen MAN-bussen gezien op lijn 99. Hoe zijn HOV-bussen van de rest te onderscheiden (van buiten, van binnen zal ik het hopelijk wel zien)? Heb vandaag mijn eerste rit in een nieuwe MAN gemaakt, de 5423. Ik moest van CS tot Heyendaal wel staan en kon tot het Huygensgebouw even gebruik maken van een zitplek. Merk niet zo heel veel verschil met een Citaro wat zitten aangaat. Overigens vond ik de chauffeurscabine erg laag. Je kunt staand er in ieder geval niet tegenaan leunen of je vasthouden/opvangen, daarvoor is het veel te laag. Dat kon bij Citaro's volgens mij wel (en bij Amba's zeker).

Kan de bussen verder niet beoordelen, omdat ik dus alleen met het voorste stuk kennis heb gemaakt. Het informatiescherm werkte overigens naar behoren.

Wat betreft materieelinzet, ik zag redelijk wat MAN op stadslijnen vanochtend, dus volgens mij pakt men als chauffeur gewoon wat het prettigste rijdt. Kan me er verder niet aan storen, ik vind zowel wel MAN als Mercedes verschrikkelijk. Doe mij maar een Amba, maar nog een liever een Alliance.
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

Er komen hier in Meijhorst vandaag alleen maar hov bussen langs, staat breng-direct op en hebben binnen dichte hoofdsteunen.
En ze hebben boven aan de roze of blauwe gastanks vier rondjes aan elkaar met streepjes.

Opvallend hier binnen in huis is dat ze veel stiller zijn als de mercedes bussen terwijl ze toch pal voor onze deur na een bocht gas geven!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

peter s schreef:Er komen hier in Meijhorst vandaag alleen maar hov bussen langs, staat breng-direct op en hebben binnen dichte hoofdsteunen.
En ze hebben boven aan de roze of blauwe gastanks vier rondjes aan elkaar met streepjes.

Opvallend hier binnen in huis is dat ze veel stiller zijn als de mercedes bussen terwijl ze toch pal voor onze deur na een bocht gas geven!
Ah juist, Breng-direct, dat zou mij wel moeten opvallen, zal er eens op letten. Moet donderdag waarschijnlijk weer naar Tolhuis. Normaal pak ik dan de Arriva 99 tot de Streekweg (goedkoper voor mij), maar misschien dat ik dan eens de 31 pak en voor de Rentmeesterij (of hoe die flat ook heet) uitstap.

Vergeet niet dat deze bussen 3 jaar jonger zijn dan de Citaro's, in drie jaar kunnen heel wat verbeteringen zijn doorgevoerd met name aan de motor. Mooi dat ze stil zijn, hoewel het natuurlijk ook gevaarlijk kan zijn (bus minder goed horen aankomen van achteren als je op de fiets zit).

Trouwens Frank, ik heb je even gecorrigeerd op de wiki met betrekking tot lijn 210. Dit ritten bestaan nog steeds maar worden nu als Lijn 10 Nijmegen HAN gereden. Zo staan ze ook op de website (staat extra bij vermeldt dat het versterking van lijn 10 is). Heb de artikels voor lijn 10 en 210 aangepast. Lijn 10 nu tussen 8 en 9 uur 32x (!!) naar Heyendaal. En daar komt dan nog eens al die andere meuk bij, waaronder 8x lijn 300. Even tellen wat er nog meer rijdt, samen al 40. Dan 4x 11/12, 4x lijn 13, 4x lijn 14 en 2x lijn 15 (lijn 16 rijdt pas vanaf 9 uur). Dan zijn 54 bussen van CS naar Heyendaal via de verlengde spoorkuil tussen 8 en 9 uur. Mwa. Dan is dat geld voor die spoorkuilbusbaan tenminste goed besteed geweest.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

fred1954 schreef: Wat voor materieel rijdt er nu op lijn 2 naar Hoogkamp? :?:
Ik ga er vanuit dat met ingang van deze concessie er permanent gelede trolley's worden ingezet. Maar het zou me niks verbazen als er regelmatig met MAN's zal worden gereden. Bij materieeltekort bijvoorbeeld.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Nylan »

fogeltje schreef:Ik zag op Twitter mensen uit Oosterhout klagen dat ze tegenwoordig langer onderweg zijn dan vroeger met lijn 30. Maar aan de rand van Oosterhout stoppen lijn 14 en 31 en die zijn zelfs sneller dan lijn 30 vroeger was! Maar ja, je zou eens en stukje moeten fietsen of lopen. Ik heb al tien jaar geen bus meer in het dorp als ik naar Uden wil....
Ik kan de inwoners uit Oosterhout Dorp wel begrijpen. Lijn 30 reed via de dijk en Oosterhout-Nijmegen over de griftdijk naar Station Lent en dan de Waalbrug over. Nu moeten ze met lijn 2 via de dijk, Oosterhout-Nijmegen naar de Waalsprinter en dan via Lent Visveld naar de Waalbrug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Nylan schreef:
fogeltje schreef:Ik zag op Twitter mensen uit Oosterhout klagen dat ze tegenwoordig langer onderweg zijn dan vroeger met lijn 30. Maar aan de rand van Oosterhout stoppen lijn 14 en 31 en die zijn zelfs sneller dan lijn 30 vroeger was! Maar ja, je zou eens en stukje moeten fietsen of lopen. Ik heb al tien jaar geen bus meer in het dorp als ik naar Uden wil....
Ik kan de inwoners uit Oosterhout Dorp wel begrijpen. Lijn 30 reed via de dijk en Oosterhout-Nijmegen over de griftdijk naar Station Lent en dan de Waalbrug over. Nu moeten ze met lijn 2 via de dijk, Oosterhout-Nijmegen naar de Waalsprinter en dan via Lent Visveld naar de Waalbrug.
Maar je hebt toch ook nog lijn 14 en 31, die zijn een stuk sneller dan lijn 30 het was en met lijn 14 kun je ook nog eens rechtstreeks naar Heyendaal als student zijnde. Lijn 31 rijdt daarbij ook nog eens dubbel zo vaak. Je hebt dus de keuze. Of je pakt de langzame dure bus die ook nog eens minder vaak rijdt, maar wel dichtbij stopt, of je fietst eventjes iets verder voor een snellere, goedkopere en frequentere bus. Dat gebeurt echt niet alleen in Oosterhout hoor. Dat hebben wij in het dorp jaren terug ook gehad. De bus door het dorp ging opeens tien minuten langer erover doen om in Eindhoven te komen. Maar aan de rand heb je nog steeds de sneldienst die bovendien frequenter rijdt. Het is maar net waar je prioriteit ligt.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten