Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frans F »

Zal lekker veel geld binnenkomen op deze manier. Zo kunnen ze deze lijn wel weer snel opheffen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ervaarhetov staat los van Breng (meen ik), dus Breng zal er vast voor gecompenseerd worden. Bovendien, elke nieuwe reiziger die je daardoor trekt en die blijft hangen als betalende reiziger is mooi meegenomen.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

En, goh, er zijn protesten tegen de mogelijke komst van de trolleybus in de Laar Oost:
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.4182785
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

It's nimby time.

Maar goed, ik ben voorstander van het trolleyficeren van meer buslijnen, ook in andere steden, aangezien trolleys veel minder milieuvervuilend zijn dan een bus op brandstof. Ook trekt een trolley lekker snel op.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door sirvinniei »

Waarom is de trolley naar Huissen er eigenlijk niet gekomen?
Ik heb geen onderschrift
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Grote protesten van inwoners van Huissen. Volgens mij heeft de gemeenteraad van Lingewaard toen tegen de komst van de trolly gestemt.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Klopt, er is toen nipt tegen gestemd. Arnhem en de stadsregio hadden al wel voor gestemd. Ergens wel jammer, wat zeker qua lijnennet was het een mooie uitbreiding geweest (lijn 3 richting het Duifje is relatief rustig geloof ik, zo blaas je die lijn op een nuttige manier nieuw leven in).

De voorgestelde uitbreiding van lijn 2 vind ik ook wel goed. Er komt een nieuwe lijn tussen Kronenburg, het Velperplein en het station, naast lijn 14. Dat is altijd wel een druk stuk dus prima dat dat gebeurt nadat de bus naar Heteren daar ruim een jaar geleden is weggevallen. Ongetwijfeld gaat lijn 4 buiten de ochtendspits terug in frequentie. Voor Malburgen en Vredenburg is dat wel jammer, maar volgens mij is het niet de drukste lijn. Waarschijnlijk gaat lijn 2 dan te Arnhem Zuid over op lijn 6. Zo heb je vanuit de Laar Oost twee kanten op een verbinding met het CS, wat ik erg slim vind. De Laar West en Elderveld behouden een goede verbinding met Kronenburg (tweemaal per uur lijn 4, tweemaal per uur de lijnen 6/2) - aangenomen dat lijn 4 naar Elderveld blijft rijden.
Laatst gewijzigd door Frank op wo 22 jan 2014, 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Tochjo »

Was nog een beste rel ook, met bedreigingen en al.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Maar de verlengde lijn 2 gaat dan niet door Malburgen-West? Dat zou wel mooi zijn, want dan wordt de trolley-infrastructuur daar ook weer gebruikt.
En na Kronenburg dan via de Burg. Matsersingel en de Randweg naar het eindpunt van lijn 6, neem ik aan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Nee, lijn 2 gaat niet door Malburgen West als ik het goed begrepen heb. De bus volgt de route van lijn 14 tussen CS en Kronenburg (Willemsplein - Velperplein - Airborneplein - Monchyplein - Sint Laurentiuslaan), dan de route van lijn 7 tot aan de busbrug bij Rijkerswoerd (Burgemeester Matsersingel - Marga Klompélaan) en vervolgens de route lijn 4 door de Laar Oost tot aan het eindpunt van lijn 6 (rotonde Brabantweg). Daarmee bied je ook reizigers vanaf de Hoogkamp een rechtstreekse verbinding met het Velperplein.

Één van de bezwaren die er tegen die route is, is dat de (gelede) bus door relatief smalle straten gaat in De Laar Oost. De Randweg wordt door sommige bewoners dan ook als alternatief voorgedragen. Die straat is ook wat breder natuurlijk. Echter, je zou ook in Arnhem Noord kunnen kijken en zien dat er waarschijnlijk geen problemen gaan ontstaan met de route die ik hierboven beschreven heb.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Zeer zeker niet. De Jacob Cremerstraat is veel smaller en zelfs dat gaat gewoon goed. Gezeur.... In de tijd dat de streekbussen nog door De Laar Oost heen reden gingen richting Nijmegen zijn er ook vaak gelede bussen doorheen geknald. No problemo.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Ja, vanuit Sonsbeekkwartier en andere wijken met smalle trolleystraatjes hoor je weinig over problemen met gelede bussen. Al past het bij drukte soms nog maar net...is in ieder geval mijn ervaring met lijn 3 toen ik in Sonsbeekkwartier woonde. Ik hoop echt dat er nu gewoon een knoop wordt doorgehakt, voordat er Huissen-achtige taferelen gaan ontstaan :?

Over een route over de Randweg valt ook nog best wat te zeggen, maar daarmee bedien je De Laar Oost niet in zijn volledigheid, dan zou de route alleen voor de Zeelandbuurt en het gedeelte van De Laar West achter het Kroonsewalviaduct gunstig uitvallen.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Tochjo »

Nog geen reactie van de klantenservice op een klacht die ik 18 december indiende. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat zo lang moet duren; het ging om een link op de website die kennelijk verwijst naar een verkeerd formulier, geen ingewikkelde zaak waar een onderzoek moet plaatsvinden naar een gebeurtenis of zo.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Tochjo schreef:Nog geen reactie van de klantenservice op een klacht die ik 18 december indiende. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat zo lang moet duren; het ging om een link op de website die kennelijk verwijst naar een verkeerd formulier, geen ingewikkelde zaak waar een onderzoek moet plaatsvinden naar een gebeurtenis of zo.
Klinkt bekend, ik heb dit ook vaak met zaken die niet rechtstreeks met vervoer (uitgevallen ritten, OVC-restitutie) te maken hebben. Heb je een Twitter of Facebook account? Dan zou ik daar even melden dat een klacht van ruim een maand oud nog niet is afgehandeld. Wellicht kan de webcare kijken waar het is blijven hangen (details dan via direct message of private message versturen).

Als je dat niet kunt of wilt, laat dan even weten om welke link het gaat en dan geef ik het via Twitter door.
"Een touringcar is geen bus"
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Trolley0144 »

volgens mij is hess trolley 5236 defect want hij stond 2 weken terug op de busbaan bij de wijk de plantage en sindsdien heb ik hem niet meer zien rijden.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Lijn 51/52 Wageningen > Arnhem lijkt.op zondag wel Belgisch, verhouding is in Wageningem 10/50, zo jrijg je toch nooit reizigers in je bus, want reizen via Ede is meestal aantrekjelijker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door waldo79 »

Zal wel een reden hebben dat de verdeling scheef ligt. En zou je post willen nalezen voordat je hem plaatst. ..
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Ik post vanaf mijn mobiel en is get moeilijker typen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Toetsenbord op Nederlands zetten wil wel helpen, get is geen Nederlands woord bijvoorbeeld (de autocorrectie van mijn Mac past het ook direct aan naar het)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Ik (en vele anderen) hebben autocorrectie uit gezet vanwege de 'irritante' verbeteringen.... Vaak zit dat ding er naast. Hoe vaak ik wel niet naar huis een bericht gestuurd heb waarin staat: "Ik zit nu in lijn 7 naar geitenkaas". -o-
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Tochjo »

fogeltje schreef:
Tochjo schreef:Nog geen reactie van de klantenservice op een klacht die ik 18 december indiende. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat zo lang moet duren; het ging om een link op de website die kennelijk verwijst naar een verkeerd formulier, geen ingewikkelde zaak waar een onderzoek moet plaatsvinden naar een gebeurtenis of zo.
Klinkt bekend, ik heb dit ook vaak met zaken die niet rechtstreeks met vervoer (uitgevallen ritten, OVC-restitutie) te maken hebben. Heb je een Twitter of Facebook account? Dan zou ik daar even melden dat een klacht van ruim een maand oud nog niet is afgehandeld. Wellicht kan de webcare kijken waar het is blijven hangen (details dan via direct message of private message versturen).

Als je dat niet kunt of wilt, laat dan even weten om welke link het gaat en dan geef ik het via Twitter door.
Het gaat om het volgende:
Tochjo schreef:Op 1 december betaalde ik 10 cent meer voor mijn busreis dan op basis van 9292.nl te verwachten was. Keurig via breng.nl > Klantenservice en contact > Restitutie > 'Ga naar pagina' > op saldo gereisd en er is te veel saldo afgeschreven een formulier ingevuld. Krijg ik vandaag een mail dat ik het verkeerde formulier heb ingevuld :?

Zojuist dan maar het formulier ingevuld waar naar verwezen werd in de reactie van Connexxion (dat overigens volstrekt niet geschikt was om mijn situatie aan te geven, maar als zij dat willen, dan doe ik dat maar) én een klachtenformulier over de onjuiste link op de website. Ze geven zich niet zomaar gewonnen voor die 10 cent, maar ik evenmin 8-)
Op de via het klachtenformulier doorgegeven klacht is nog niet gereageerd. Ik heb er geen haast mee, ben vooral benieuwd hoe lang het gaat duren - desnoods dien ik daar over enkele weken een klacht over in als ik dan nog niets gehoord heb :). Zo houden we elkaar lekker bezig :P
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Het ROCOV heeft positief geadviseerd over het doortrekken van trolleybus 2: http://www.rocovgelderland.nl/download/publicaties/184 (pdf)
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door sirvinniei »

Betekent de nieuwe lijn naar de laar oost ook dat lijn 4 bedraad wordt?
Ik heb geen onderschrift
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Nee. En t wordt geen nieuwe lijn 4.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

De frequentie van lijn 4 wordt verlaagd om ruimte te maken voor lijn 2 in De Laar Oost. Goede zaak dit advies, nu nog het definitieve besluit en de bezwaren van dat clubje afwachten....
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten