Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

De rest van de lijnen rijdt wel een zondagsdienst morgen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Jep, dat is standaard.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Ik zag vanochtend dat het Willemsplein (Arnhem) eindelijk is voorzien van de nieuwe DRIS displays op alle perrons. Maar het lijkt erop dat het grote display is weggehaald. Iemand enig idee wat daar mee gaat gebeuren?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door webguy »

Ik denk dat de displays per perron ipv het grote scherm zijn. Was toevallig gisteren op Velperplein, daar hebben ze voor de haltes ri. Arnhem al wel DRISen, voor die "stad uit" (A en B) nog niet, en het grote bord staat er met haltes in beide richtingen.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Een tijdje terug had ik hier gelinkt naar een document met alle DRIS locaties. Uit het document maakte ik op dat de grote displays op Willems -en Velperplein worden 'verplaatst' na de plaatsing van de individuele displays. Vandaar mijn vraag....ik had het grote display op een andere plek op het Willemsplein verwacht. Maar ja, dan maar afwachten wat er met die verplaatsing wordt bedoeld.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Bij de halte Malvert 13e straat ri Dukenburg staat nu ook een abri. Gejat in Aldenhof zag ik aan de reclamezuil (53/14). Ze zijn dus begonnen loze abri's te verplaatsen. Vraag me af of die bij de DAR inmiddels ook verplaats zijn (en waarheen).
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

Afbeelding

Yep, het is het huisje uit de wijk Aldenhof wat verplaatst is naar de 13e straat in de wijk Malvert in Dukenburg.

Hier zijn de verschillende bewonersplatforms in Dukenburg ook lang genoeg mee bezig geweest! Aan de gemeente Nijmegen lag het niet die wilde wel.
Net zo'n verhaal bij de sporthal in de 11e straat Meijhorst. Hier stond het huisje te dicht bij een boom, mensen met kinderwagens en rolstoelen moesten over straat. Ook hier van OV kant een ramp, pas toen bewonersplatform Meijhorst geld had geregeld uit bewonerspotjes kwam er beweging...

Geleerd hebben ze er niks van want toen die grijze palen voor de digitale borden kwamen weigerde men weer overleg met bewonersplatforms...
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Ook bij het Citadel College richting Centrum is een abri geplaatst. Zal kijken of ik vanmiddag een foto kan maken.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Hoe doet dit halte het eigenlijk? Toen ik laatst in de middagspits naar Nijmegen ging stapten er nog best wat reizigers in. Maar dat is misschien ook maar een incidentele bus waarvoor dat geldt.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

De halte wordt (vooral bij slecht weer) veel gebruikt door scholieren, deze weten de halte snel te vinden. Daarbuiten is het gebruik ervan volgens mij wel redelijk beperkt.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Hier nog een foto van de bushalte:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door BrengMe op do 17 jul 2014, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Nu moeten ze eigenlijk die bushokjes nog roze (huisstijl van Breng) verven :P .
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

^^^^
Kijk eens naar de Novio ruitjes !
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Novioruitjes zijn er nog best veel. Weet iemand of de abri's bij de DAR nu ook weg zijn?
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Ik check het vanavond even voor je als ik thuisben :)

Hoe zit het nou eigenlijk met die Breng abri's? Gaat daar nog iets mee gebeuren? Ze blijven die rode en blauwe (Arnhemse) abri's aan de lopende band recyclen. Ze voldoen nog prima, maar ik dacht dat het de bedoeling was dat de Breng abri de norm zou worden.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

De DAR-abri's zijn weg :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Overigens, trolley 5230 rijdt nog steeds als lijn 9 ipv lijn 6 rond :lol:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Srananbloke schreef:De DAR-abri's zijn weg :)
Top *bus* Hoop dat ze een goede bestemming hebben gekregen :)

Wat Malvert 13e straat aangaat heeft Breng naar mij geluisterd, misschien hebben ze er op de Van Boetbergweg/Malvert richting Grave ook wel eentje neergezet :')
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

BrengMe schreef:Overigens, trolley 5230 rijdt nog steeds als lijn 9 ipv lijn 6 rond :lol:
Ah de nostalgie. Ik ken mensen die nooit met de bus gaan en nog steeds het idee hebben dat lijn 9 naar de Geitenkamp gaat :P
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

""""Wat Malvert 13e straat aangaat heeft Breng naar mij geluisterd""""

nou, dat weet ik nog niet.....
Denk dat de bewoners eerder aan de bel trokken! Stond al een artikel in herfst 2012 in de Dukenburger.

http://www.meijhorst.com/index.php?opti ... &Itemid=53
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Het was dan ook met een knipoog bedoeld ;) Laat me nu gewoon in de waan :mrgreen:

Ik liep er overigens vanmiddag heen om de bus te pakken zodat ik er even komt zitten, komt de bus net de hoek om toen ik de hoek om kwam vanuit de 53e, kon ik nog niet zitten tenzij ik een bus later zou pakken :')
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Hermes wil het kilometertarief in de stadsregio kennelijk verhogen omdat de opbrengsten tegenvallen.
Advies van ROCOV op www.rocovgelderland.nl .
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Schrap dan liever een aantal nutteloze buslijnen ( oa 64 en 65). Kilometertarief hoort in principe in het hele land gelijk te zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Kilometertarief is sowieso niet gelijk in het land. Het KAN is volgens mij nu zelfs redelijk goedkoop (iig goedkoper dan Brabant), wat natuurlijk geen vrijbrief is om het kilometertarief te gaan verhogen. Don't get me wrong, dat zie ik ook niet zitten.

Ik ben vooral benieuwd naar de onderliggende oorzaken waarom de opbrengsten tegenvallen. Minder reizigers dan gedacht? Breng Vrij misschien te goedkoop (want dat product zie ik als eerste op de schop gaan eerlijk gezegd)?
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef: Ik ben vooral benieuwd naar de onderliggende oorzaken waarom de opbrengsten tegenvallen
Ik vermoed net als bij de Provincie Gelderland een erg hoog percentage reizigers tegen lage tarieven (scholieren etc.) en erg weinig vol betalende reizigers. Er wordt bijv. nogal wat geld besteed aan buslijnen die parallel lopen aan de trein (denk bijv. Arnhem-Zevenaar) en die trekken nu eenmaal vooral die reizigers voor wie de bus door reductietarieven goedkoper is dan de trein. Met een extra tariefsverhoging voor iedereen zal dat laatste alleen maar nog erger worden omdat de vol betalende reizigers dan nog meer de trein (of de auto) in vluchten. Overigens kampen veel regio's buiten de Randstad met dit euvel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten