Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Het is overigens akelig stil over de Breaxx winkel die op het stationsplein zou moeten komen. Ik heb nog eens op http://www.nijmegen.nl/proceduresonline/ gekeken, de enige aanvraag voor "stationsplein 1" is een ProRail aanvraag over emplacement Nijmegen, ik kan er niet uit opmaken dat die winkel daar onderdeel van is. Bij afgehandelde verzoeken is niets terug te vinden over de stationswinkel van Breng. Is die aanvraag afgewezen?
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Kan me voorstellen dat het niet rijmde met de plannen van de gemeente voor het stationsgebied...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Maar zou het verzoek dan niet als "afgewezen" nog te vinden moeten zijn?webguy schreef:Kan me voorstellen dat het niet rijmde met de plannen van de gemeente voor het stationsgebied...
Zo'n leeg plein is overigens erg nuttig. Als het regent in de spits is amper genoeg plek onder die overkapping. Als die winkel er niet komt, richt het dan op zijn minst wat anders zodat het meer plek voor wachtende reizigers biedt. Maar wellicht willen ze het plein ook vrij houden mocht het busstation in de toekomst uitbreiding behoeven.
Overigens zou Breng natuurlijk ook kunnen proberen om in het stationsgebouw te zitten. Tegenover de Brooodzaak/Xenos is nog plek (waar vroeger de Pizza Hut stond). Die losse OVC zuil kun je eventueel verplaatsen als het moet. Lijkt me allemaal beter dan het huidige weggemoffelde loket waar ook nog eens constant mensen tussen de wachtrij doorlopen omdat daar die deuren staan.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Geen idee, maar week 3 & 4 zijn er opnieuw metingen, ons is gevraagd om ons keurig aan de snelheid (en ik vind datfogeltje schreef: Zijn er ook plannen voor lijn 14? Want die kampt met dezelfde problemen volgens mij. Tenminste, ik zag op de site/app daar voor de vakantie ook vaak grotere vertragingen op.
daar ook de wettelijke pauzes bij horen).
De problemen in de eerste weken waren enorm, heel veel vertragingen, rit uitval enz. enz.
Krijg sterk de indruk dat men te krappe tijden heeft aangehouden, dat in combinatie met de vele busruilingen levert
veel verstoring op.
Hoop van harte dat men een goede oplossing vindt want zo was het vervelend voor reiziger, chauffeur en bedrijf.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Ik heb laatst gezien dat de Burgerking weg was. Misschien zit daar nu weer iets in, maar daar zou de Breaxx ook in kunnen trekken. Het ligt namelijk direct naast het busstation.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Dat is me nog helemaal niet opgevallen! Straks eens goed kijken als ik op het station ben. Dat zou inderdaad een goede locatie kunnen zijn, mits dat pand niet te groot is voor de doeleinden van Breng. Of zou dat misschien al bestemd zijn voor Smullers? Ik kan me niet voorstellen dat ze in die frietkraam blijven zitten die ze nu hebben.BrengMe schreef:Ik heb laatst gezien dat de Burgerking weg was. Misschien zit daar nu weer iets in, maar daar zou de Breaxx ook in kunnen trekken. Het ligt namelijk direct naast het busstation.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
http://breng.nl/reizen-met-breng/14/rei ... jn-99/2684
Zeer interessant flyer. Volgens dit ding berekent Breng nu op de lijndelen Nijmegen - Grave en Grave - Uden steeds het correcte kilometertarief (in plaats van Brabanttarief over de hele lijn) en de op de trajectdelen horende korting (dus niet meer hele rit Dalurenoost). Grote vraag is: bijten die kortingsproducten elkaar dan ook niet meer en kan men met zowel DO en DNB Brabant reizen? Zo niet, dan wordt de klant weer lekker genaaid natuurlijk doordat hij nog minder korting krijgt (slechts halve rit). Als het allemaal met 1 kaart kan EN dat probleem met dubbel opstaptarief aangepakt is, dan zou het natuurlijk heel netjes zijn.
Zeer interessant flyer. Volgens dit ding berekent Breng nu op de lijndelen Nijmegen - Grave en Grave - Uden steeds het correcte kilometertarief (in plaats van Brabanttarief over de hele lijn) en de op de trajectdelen horende korting (dus niet meer hele rit Dalurenoost). Grote vraag is: bijten die kortingsproducten elkaar dan ook niet meer en kan men met zowel DO en DNB Brabant reizen? Zo niet, dan wordt de klant weer lekker genaaid natuurlijk doordat hij nog minder korting krijgt (slechts halve rit). Als het allemaal met 1 kaart kan EN dat probleem met dubbel opstaptarief aangepakt is, dan zou het natuurlijk heel netjes zijn.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Nieuws vwb lijn 14 & 31.
Met ingang van 7-1 a.s
Lijn 14 in de ochtendspits, tot 09:30 uur, niet meer via de Griftdijk maar via de Ovatonde,
de haltes Dijkstraat en Terracotta worden niet aangedaan.(wel kan men opstappen op lijn 31 Nijmegen bij de Terracotta maar dan in de rij richting Arnhem. :?
Lijn 31 zelfde verhaal, de bus gaat aan het eind van de busbaan in Oosterhout linksaf richting Ovatonde.
Beide omleidingen alleen in de richting Nijmegen tot 09:30 uur.
Ook gaat de route van lijn 31 tussen Weezenhof en Nijmegen CS veranderen.
Vanaf de halte Neerbosseweg rijdt men richting Nijmegen CS de route van lijn 6, maar doet geen van haltes aan.
Deze aanpassing geldt tussen 7.52uur-10.52uur en tussen 14.52uur en 20.08uur.
Wij, Arnhemse chauffeurs, rijden in veel gevallen niet meer tussen Nijmegen CS en de Weezenhof, we worden hier afgelost.
Al deze maatregelen zouden moeten leiden tot afname van vertragingen
Met ingang van 7-1 a.s
Lijn 14 in de ochtendspits, tot 09:30 uur, niet meer via de Griftdijk maar via de Ovatonde,
de haltes Dijkstraat en Terracotta worden niet aangedaan.(wel kan men opstappen op lijn 31 Nijmegen bij de Terracotta maar dan in de rij richting Arnhem. :?
Lijn 31 zelfde verhaal, de bus gaat aan het eind van de busbaan in Oosterhout linksaf richting Ovatonde.
Beide omleidingen alleen in de richting Nijmegen tot 09:30 uur.
Ook gaat de route van lijn 31 tussen Weezenhof en Nijmegen CS veranderen.
Vanaf de halte Neerbosseweg rijdt men richting Nijmegen CS de route van lijn 6, maar doet geen van haltes aan.
Deze aanpassing geldt tussen 7.52uur-10.52uur en tussen 14.52uur en 20.08uur.
Wij, Arnhemse chauffeurs, rijden in veel gevallen niet meer tussen Nijmegen CS en de Weezenhof, we worden hier afgelost.
Al deze maatregelen zouden moeten leiden tot afname van vertragingen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Per maandag al .
Jammer dat men niet de oorzaak aanpakt (voor mijn gevoel oa de te korte rijtijden), maar nu met noodmaatregelen alles goed probeert te maken. Mag hopen dat dit tijdelijk is. Lijn 14 heeft richting Nijmegen echt een paar minuten meer rijtijd nodig tussen CS en winkelcentrum Kronenburg.
Jammer dat men niet de oorzaak aanpakt (voor mijn gevoel oa de te korte rijtijden), maar nu met noodmaatregelen alles goed probeert te maken. Mag hopen dat dit tijdelijk is. Lijn 14 heeft richting Nijmegen echt een paar minuten meer rijtijd nodig tussen CS en winkelcentrum Kronenburg.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Zo snel zulke ingrijpende wijzigingen lijken te wijzen op een
onzorgvuldige voorbereiding van de nieuwe lijnen cq diensten.
Komende 2 weken gaan ze opnieuw alles bekijken en meten, er zal dus
nog wel meer veranderen...op naar het 3e dienstenpakket in een goede maand.(vandaag al nieuw pakket
gekregen ivm, voor chauffeurs, geknipte lijn 31)
Breng(t) veel onrust en onduidelijkheid bij chauffeurs en passagiers, jammer dat het zo loopt.
onzorgvuldige voorbereiding van de nieuwe lijnen cq diensten.
Komende 2 weken gaan ze opnieuw alles bekijken en meten, er zal dus
nog wel meer veranderen...op naar het 3e dienstenpakket in een goede maand.(vandaag al nieuw pakket
gekregen ivm, voor chauffeurs, geknipte lijn 31)
Breng(t) veel onrust en onduidelijkheid bij chauffeurs en passagiers, jammer dat het zo loopt.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
In de Breng trein had ik een leuke ervaring. Een schoonmaakster die tijdens de rit de trein kwam schoonmaken. Alle afvalbakken werden geleegd en de tafeltjes en separatie schotten met een doekje allesreiniger afgedaan. In Doetinchem rook de trein weer helemaal fris.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Mooi dat er ook goed nieuws is *O*
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Bij lijn 14 staat de beschreven omleiding nu ook op de site van Breng. Geen grenzen aan de tijd trouwens en met reden: "route versperd" :') .
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Bedoel je met "Geen grenzen aan de tijd" de duur(10 jaar?) van de omleiding of de tijden waarop de omleiding geldtFrank schreef:Bij lijn 14 staat de beschreven omleiding nu ook op de site van Breng. Geen grenzen aan de tijd trouwens en met reden: "route versperd" :') .
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Er staat nu bij dat het om ochtendspitsritten gaat; dat heb ik gisteren niet gezien. Overigens wordt vermeld dat de omleiding tot 30 april duurt.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Ja, zie nu ook een datum, voor de passagier maar gokken hoe laat "onze" ochtendspits is afgelopen.Frank schreef:Er staat nu bij dat het om ochtendspitsritten gaat; dat heb ik gisteren niet gezien. Overigens wordt vermeld dat de omleiding tot 30 april duurt.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Ja, ik was de Burger King ook al kwijt toen ik daar op 24 december was. :') Dus toen haalde ik maar een sandwich bij de AHtoGo.fogeltje schreef:Dat is me nog helemaal niet opgevallen! Straks eens goed kijken als ik op het station ben.BrengMe schreef:Ik heb laatst gezien dat de Burgerking weg was. Misschien zit daar nu weer iets in, maar daar zou de Breaxx ook in kunnen trekken. Het ligt namelijk direct naast het busstation.
Toch vreemd: die Burger King zat daar al sinds minstens 2007 (toen was ik daar voor het eerst).
Wat ik alleen niet snap is dat in de kolom 'Geldigheid bij Arriva' zowel bij het SAN-tarief als bij het Brabant-tarief staat: "Tot nader te bepalen datum gehele lijn". :? Arriva kan onmogelijk gelijktijdig twee tarieven berekenen, dus welke is het nu precies? :?fogeltje schreef:http://breng.nl/reizen-met-breng/14/rei ... jn-99/2684
Zeer interessante flyer. Volgens dit ding berekent Breng nu op de lijndelen Nijmegen - Grave en Grave - Uden steeds het correcte kilometertarief (in plaats van Brabanttarief over de hele lijn) en de op de trajectdelen horende korting (dus niet meer hele rit Dalurenoost).
Wat ik ook wel opvallend vindt, is dat de schermen in de bussen van Breng altijd een driecijferig lijnnummer tonen. Lijn 4 bijvoorbeeld staat op het scherm als '004' en lijn 53 als '053'. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Dat viel me in de flyer ook al op :') De flyer suggereert dat Breng nu beide kortingsproducten gaat herkennen op het betreffende lijngedeelte. Daar heb ik eerlijk gezegd ook mijn vraagtekens bij. Maar ja, voorlopig heb ik daar even geen last van.
Dat driecijferige nummer is me ook opgevallen, ik stoor me er verder niet aan. Ik heb het zelfs ooit 1x op een lijnfilm gezien, maar dat was nog in de oude concessie.
Dat driecijferige nummer is me ook opgevallen, ik stoor me er verder niet aan. Ik heb het zelfs ooit 1x op een lijnfilm gezien, maar dat was nog in de oude concessie.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Diamond is weg op lijn 99, er staan nu twee Munckhof bussen, een touringcar als extra versterking, twee minuten voor een gelede streekbus.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Wijken niet blij met nieuwe dienstregeling
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.3594766
Het gaat in het artikel over de vervanging van lijn 4 in een deel van Vredenburg door lijn 8. Lijn 8 stopt halverwege de avond met rijden wat voor dit gedeelte van de wijk als verslechtering wordt gezien. Voorgesteld wordt om lijn 4 's avonds een extra stuk route door de wijk te laten rijden.
De nieuwe halte in Holthuizen wordt wel als een verbetering gezien.
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.3594766
Het gaat in het artikel over de vervanging van lijn 4 in een deel van Vredenburg door lijn 8. Lijn 8 stopt halverwege de avond met rijden wat voor dit gedeelte van de wijk als verslechtering wordt gezien. Voorgesteld wordt om lijn 4 's avonds een extra stuk route door de wijk te laten rijden.
De nieuwe halte in Holthuizen wordt wel als een verbetering gezien.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Ik zag overigens lijn 31 gewoon over de Graafseweg rijden vanochtend (overigens wel een spitsrit tot CS). Ik snap die wijziging in de route sowieso niet. De Graafseweg staat niet altijd vast in de spits. Dus wellicht dat ze dan, net zoals vanmorgen, gewoon de situatie bekijken en wel over de Graafseweg rijden als het kan. Maakt voor reizigers verder niets uit, want stoppen doet hij toch nergens. Of zouden alleen de ritten van/naar Arnhem de route van lijn 6 gaan rijden?
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Dan zou lijn 4 wel moeten worden verlegd en na het stoppen van lijn 8 rechtstreeks de Groningensingel in moeten gaan ipv de huidige route via Kronenburg. Ik weet niet of dat gevolgen heeft voor de reistijd naar bijv. De Laar Oost of het noordelijke gedeelte van Rijkerswoerd. Maar als het onwenselijk is, dan is het inkorten van lijn 8 natuurlijk ook een mogelijkheid (in de late avond alleen nog CS-Holthuizen).Frank schreef:Wijken niet blij met nieuwe dienstregeling
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.3594766
Het gaat in het artikel over de vervanging van lijn 4 in een deel van Vredenburg door lijn 8. Lijn 8 stopt halverwege de avond met rijden wat voor dit gedeelte van de wijk als verslechtering wordt gezien. Voorgesteld wordt om lijn 4 's avonds een extra stuk route door de wijk te laten rijden.
De nieuwe halte in Holthuizen wordt wel als een verbetering gezien.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
In de spits zou lijn 31 in de richting Weezenhof de route van 6 rijden maar geen haltes aandoen.fogeltje schreef:Ik zag overigens lijn 31 gewoon over de Graafseweg rijden vanochtend (overigens wel een spitsrit tot CS). Ik snap die wijziging in de route sowieso niet. De Graafseweg staat niet altijd vast in de spits. Dus wellicht dat ze dan, net zoals vanmorgen, gewoon de situatie bekijken en wel over de Graafseweg rijden als het kan. Maakt voor reizigers verder niets uit, want stoppen doet hij toch nergens. Of zouden alleen de ritten van/naar Arnhem de route van lijn 6 gaan rijden?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
En zover ik kan opmaken had de betreffende rit dat ook moeten doen (rit van 8:09 op Brab. Poort, wat overigens nog steeds zo heet, richting CS). Maar volgens de twitterman waren nog niet alle chauffeurs hierover (duidelijk) ingelicht. Was op dat moment ook niet zo een ramp, het was toen niet zo druk op de Graafseweg, de 99 kon ook goed doorrijden en die 31 was uiteindelijk met -3 of -4 op CS.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Maak er dan maar meteen Holthuizen-CS-Alteveer van want die bewoners klagen ook al over dat ze na 20:00 geen bus meer hebben terwijl lijn 3 hier vroegah nog een tijdje door reed.Dan zou lijn 4 wel moeten worden verlegd en na het stoppen van lijn 8 rechtstreeks de Groningensingel in moeten gaan ipv de huidige route via Kronenburg. Ik weet niet of dat gevolgen heeft voor de reistijd naar bijv. De Laar Oost of het noordelijke gedeelte van Rijkerswoerd. Maar als het onwenselijk is, dan is het inkorten van lijn 8 natuurlijk ook een mogelijkheid (in de late avond alleen nog CS-Holthuizen).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten