Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Dat kan, maar er zijn maar weinig reizigers die van de haltes op de Drielsedijk en in Driel-Noord gebruik maken. Bovendien vervalt dan de verbinding tussen Wageningen en Station Zuid. Deze verbinding is drie jaar geleden geïntroduceerd zodat reizigers tussen Nijmegen en Wageningen niet via Arnhem Centraal hoeven te reizen en daardoor sneller zijn. Ook de relatie Heteren/Driel <-> Arnhem Zuid vervalt dan volledig. Toen dat vijf jaar geleden (in de daluren) gebeurde werd dat ook al snel teruggedraaid. De gekozen route voor lijn 56 bedient dus veel meer en veel grotere reizigersstromen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Driel Noord? Driel is van Noord naar Zuid net iets meer dan een kilometer groot, wat versta je dan onder Driel Noord? De noordelijkste 250 meter ofzo? :?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Het gebied rond de haltes bij het Polenplein en de Driesprong. De noordelijkste 250 meter ja.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

BrengMe schreef:Dat kan, maar er zijn maar weinig reizigers die van de haltes op de Drielsedijk en in Driel-Noord gebruik maken. Bovendien vervalt dan de verbinding tussen Wageningen en Station Zuid. Deze verbinding is drie jaar geleden geïntroduceerd zodat reizigers tussen Nijmegen en Wageningen niet via Arnhem Centraal hoeven te reizen en daardoor sneller zijn. Ook de relatie Heteren/Driel <-> Arnhem Zuid vervalt dan volledig. Toen dat vijf jaar geleden (in de daluren) gebeurde werd dat ook al snel teruggedraaid. De gekozen route voor lijn 56 bedient dus veel meer en veel grotere reizigersstromen.
Ik bedoel grotedeels de route van 53 tussen Arnhem Zuid en Driel, maar in plaas van af te slaan bij de broeksingel gewoon noordelijk te blijven gaan in Driel om daarna over de drielse rijndijk de kastanjelaan in Heteren op te gaan en van daaruit via de polderstraat/flessenstraat naar de Cora Baltussenallee en dan de snelweg op. Heb je meteen niet meer zo'n rare route met twee lusjes.
Ik heb geen onderschrift
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Dat kan tegenwoordig niet meer, omdat die route tegenwoordig niet meer geschikt is voor bussen.
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door michiel71 »

Frank schreef:Inmiddels staan de wat onduidelijke adviesaanvraag en de reactie daarop op de pagina van het ROCOV Gelderland (http://www.rocovgelderland.nl). Hieronder een beknopt overzicht inclusief de reacties.

* Lijn 63 opheffen. ROCOV is niet akkoord omdat de lijn goed draait.
Lijn 063(*) staat nog niet online voor de dienstregeling 2017...

Overigens twittert BrengOV:
In ons systeem staat de deze lijn alleen tijdens schoolvakanties niet meer zal rijden.
Naast deze periodes zal bus 63 richting Arnhem Zuid dus gewoon blijven rijden. ^BM

op de tweet:
Weer een volle #lijn63 Duiven-Arnhem zuid. Ongelooflijk dat die lijn stopt #fail #breng #nieuwedienstregeling @BrengOV

(*) Verzoek: gebruik voor elke lijnnummer 3 karakters... dat kun je later op dit lijnnummer zoeken... (lukt niet met 2 karakters...)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Milco »

De dienstregeling voor 2017 van de BrengDirect-lijnen staat ook nog niet online.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door michiel71 »

Frank schreef:Deel van de dienstregeling 2017 staat online. De dingen die zo te zien gewijzigd tov zijn van de adviesaanvraag:
* lijn 3 Nijmegen blijft rijden
* lijn 66 Westervoort - Duiven rijdt nog tweemaal per uur ipv helemaal niet meer
* ik zie geen zomervakantiedienstregeling staan (...maar dat zegt niet zoveel)
De rijtijd tussen halte Arnhem, Willemsplein en Arnhem, Centraal Station wordt m.i.v. 12/12 's avonds verlengd van 5 naar 6 minuten.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

6 minuten? Man, dat kruip je nog in minder dan dat :roll:
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Ik denk eerder dat de bus dan langer halteert bij het station :wink:
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door michiel71 »

SuperGhost schreef:6 minuten? Man, dat kruip je nog in minder dan dat :roll:
Van Arnhem CS tot Willemsplein doet de bus er maar 2 minuten over. Opmerkelijk...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Hainje »

Die 4 minuten zijn opvang voor vertraging. Dat is een bewuste werkwijze van CXX, door in het beginstuk de rit wat strak in te plannen zal de bus niet te snel te vroeg rijden. Die afgesnoepte minuten aan het begin worden aan het eind erbij geplakt, zo is de bus toch nog op tijd of wat te vroeg op station/eindpunt.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Helpt wel reisplanners om zeep: krijg je situaties die ze in Utrecht ook hadden bv. met overstappen op een andere bus vlak voor het station omdat die er 1 minuut eerder is. Al ligt dat wellicht ook wel een beetje aan 9292.
In de bus zelf is het onhandig omdat die buffertijd in de dienstregeling zit waardoor je aansluitingen niet op de schermen ziet staan die makkelijk te halen zijn als de bus op tijd is en de buffertijd niet nodig heeft. Sterker nog: bij vertraging wordt die op de schermen in de bus ook nog gewoon bij de aankomsttijd op het eindpunt opgeteld en denkt de software er dus niet aan dat er nog een buffer zit waardoor je wellicht gewoon op tijd aankomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Hainje »

Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt fan Connexxions' werkwijze.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Syntus doet precies hetzelfde in Apeldoorn, dus om nou connexxion daarvoor af te straffen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door nsimmelink94 »

regenmaker schreef:Syntus doet precies hetzelfde in Apeldoorn, dus om nou connexxion daarvoor af te straffen.
Arriva net zo goed. M.a.w. het is een standaardaanpak.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Hainje »

Toch niet zo extreem heb ik de indruk. Of er worden (alhier, Brabant) meerdere compensaties toegevoegd over de rit.
🍉
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Michael »

Bij Arriva is het niet zo extreem inderdaad. Alleen bij de 2 laatste ritten van lijn 123 op zaterdagavond is een buffer ingebouwd:

https://www.arriva.nl/consumenten/reisi ... bs-inner-2
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Hainje schreef:Die 4 minuten zijn opvang voor vertraging. Dat is een bewuste werkwijze van CXX, door in het beginstuk de rit wat strak in te plannen zal de bus niet te snel te vroeg rijden. Die afgesnoepte minuten aan het begin worden aan het eind erbij geplakt, zo is de bus toch nog op tijd of wat te vroeg op station/eindpunt.
Kan wel zo zijn, maar dit is wel extreem (je kunt ook al iets vlak voor het Willemsplein inbouwen), plus: waarom is er 's avonds als het juist rustig is 1 minuut extra nodig ten opzichte van overdag als het druk is, dat is juist het merkwaardige.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door MdJ »

Totale rijtijd blijft gelijk (dus hetzelfde aantal DRU, dus dezelfde exploitatievergoeding), maar de bus komt dus planmatig eerder langs de tussengelegen haltes. Blijkbaar is het aantal bussen dat te vroeg daar langs komt te groot.
Bij twijfel: gebruik beton.
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Inmiddels zijn de wijzigingen dan echt officieel en staan ze ook op de website.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

In Oost Nederland zijn vier verschillende ROCOV's actief. Samen hebben ze een onderzoeksbureau in de arm genomen om te kijken of dat wel efficient is. Bron

Misschien komt er dan een fusie tussen de ROCOV's Gelderland, Flevoland, Overijssel-West en Twente?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Bespottelijk plan. Een ROCOC is een regionaal orgaan en dat is nu soms al lastig. Daar moet je geen schaalvergroting op loslaten, een lid uit Nijmegen weet niets over Lelystad of Enschede of andersom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Die regio's werken al relatief nauw samen. Zo komen ze bijv. ook regelmatig met gezamenlijke kortingen, acties, etc.
Dus verdere samenwerking zou wel mooi zijn. Zeker gezien ze allemaal ook regio's hebben die onderling sterke reisrelaties hebben, zoals Zeewolde-Harderwijk/Nijkerk, Achterhoek-Enschede, Veluwe-Zwolle. Zou mooi zijn als ze het OV op die manier nog optimaler op elkaar af kunnen stemmen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Bespottelijk plan. Een ROCOC is een regionaal orgaan en dat is nu soms al lastig. Daar moet je geen schaalvergroting op loslaten, een lid uit Nijmegen weet niets over Lelystad of Enschede of andersom.
Je kunt natuurlijk wel een ROCOV Oost oprichten en dat onderverdelen in vier afdelingen. Zodat het op grote lijnen allemaal overeenkomt, maar dat de details worden besproken door de afdelingen.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten