Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door dennistd »

Tja, het kan best de schrikreactie geweest zijn dat er ineens iemand achter het bushokje opdook. Je trapt dan op de rem maar probeert ook uit te wijken, en dan zit je natuurlijk al snel tegen het dak van het bushokje aan. Dat alle ruiten gesneuveld zijn komt vooral door de krachten die op de constructie losgelaten worden, die daardoor vervormd wat glas niet kan (en dus breekt).
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Happy Hour in Arnhem. Arnhem gaat kaartjes weggeven waarmee je op doordeweekse dagen tussen 18:00 en 19:00 gratis met het OV kunt, dit om de spitsdrukte op de wegen te bestrijden.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door waldo79 »

Wat mij betreft geld door de wc spoelen...Arnhem is zelf een ster in het creëren van files door de verkeerslichten beroerd af te stellen, het eenrichtingsverkeer rond het centrum en verder allerlei maatregelen die de doorstroming frustreren :P

Wat dat betreft: hand in eigen boezem steken...
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

dennistd schreef: (..)en dan zit je natuurlijk al snel tegen het dak van het bushokje aan. Dat alle ruiten gesneuveld zijn komt vooral door de krachten die op de constructie losgelaten worden, die daardoor vervormd wat glas niet kan (en dus breekt).
Ja precies, dat er niet geremd zou zijn maak ik niet op uit de tekst of de beelden.

Lijkt mij eerder dat de dakspanten van de halte wat te dicht op de straat hangen.. De overhang voor van een bus is nu eenmaal fors.. en het lijkt mij slim om bij een veelgebruikte halte wel wát draairuimte over te laten voor de bus.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank93 »

Een Arnhemmer had de bus gemist, vond dat niet zo leuk dus dan mishandel je de chauffeur natuurlijk.

Een veertigjarige Arnhemmer is donderdagavond aangehouden omdat hij eerder die dag een buschauffeur zou hebben mishandeld en bedreigd.

De man was boos omdat hij de bus net had gemist toen deze rond het middaguur bij een halte aan de Zaslaan wegreed. Hij probeerde de bus nog tegen te houden en sloeg op de achterkant. Hij rende vervolgend woedend naar de volgende halte om alsnog in te stappen en vervolgens de bestuurder te slaan en te bedreigen.

De man ging er meteen vandoor maar kon later, op basis van camerabeelden, alsnog worden opgepakt.
(Van de telegraaf)
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Ik wist niet dat de bediening van de Radboud Universiteit zo slecht was op zaterdag, lijn 13/15 en 14 rijden beiden ieder half uur, maar achter elkaar waardoor er effectief maar een halfuusdienst is tussen de universiteit en het centraal station.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Op zaterdag zijn er toch geen colleges? Wat maakt het dan uit?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12819
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Hainje »

Denk dat het Erno eerder stoort dat het geen nette 15'-frequentie is, dan dat er slechts 4 bussen per uur die kant op gaan.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Ik neem aan dat de bibliotheek wel open zal zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Karl »

En Heijendaal heeft toch ook een ziekenhuis? Neem aan dat daar ook wel eens mensen naartoe willen in het weekend.
Het is een spectrum.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Dat ziekenhuis zit aan de andere kant van het terrein. Daar komen weer andere buslijnen langs (6, 9, 83)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

En lijn 6 rijdt op zaterdag alleen al 6x/uur dus het UMC is wel gewoon goed bereikbaar. ;)

De bieb is inderdaad open Suus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Ik wist niet dat de bediening van de Radboud Universiteit zo slecht was op zaterdag, lijn 13/15 en 14 rijden beiden ieder half uur, maar achter elkaar waardoor er effectief maar een halfuusdienst is tussen de universiteit en het centraal station.
Slechte spreiding in het weekend, in de avonduren en vakanties is al vele jaren een probleem ja.
BrengMe schreef:Dat ziekenhuis zit aan de andere kant van het terrein. Daar komen weer andere buslijnen langs (6, 9, 83)
Niet lang meer. Het ziekenhuis is aan het verbouwen en de hoofdingang komt straks meer in het midden te zitten. De halte Huygensgebouw (lijnen 10, 11, 12, 13, 14, 15 en 300) komt straks vrijwel even ver van de hoofdingang te liggen dan halte UMC Sint-Radboud (lijnen 6, 9, 10, 83 en 300).
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door CamilleKreemers »

Erno-BE schreef:Ik wist niet dat de bediening van de Radboud Universiteit zo slecht was op zaterdag, lijn 13/15 en 14 rijden beiden ieder half uur, maar achter elkaar waardoor er effectief maar een halfuusdienst is tussen de universiteit en het centraal station.
Komt dat niet door aansluitingen op het station?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

De intercity's van/naar Utrecht rijden elk kwartier, dus het heeft niets met aansluiten op de treinen te maken.

Overigens: die slechte spreiding is er alleen vanaf Heyendaal-Oost richting CS. De bussen vertrekken dan om (vertrektijden Erasmusgebouw):
.23 Lijn 13 Lent Thermion
.23 Lijn 14 Arnhem CS
.51 Lijn 15 Lent Thermion
.53 Lijn 14 Arnhem CS

Lijnen 13 en 14 rijden dus exact gelijk. Lijn 15 rijdt dus iets uit het lood met lijn 13 (of net andersom, net hoe je het bekijkt).

Andersom is het echter wel een keurige spreiding. Vanaf CS ri. Heyendaal:
.08 Lijn 14 Brakkenstein
.23 Lijn 13 Wijchen
.38 Lijn 14 Brakkenstein
.53 Lijn 15 Wijchen-Zuid
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busfanNL »

Even een vraagje: op lijn 35 reden toen ik laatst keek busjes met 4xx nummer. Wat zijn dit voor busjes? En van wie zijn de taxibusjes 1031-1038 die op bijvoorbeeld lijn 13 in Arnhem rijden?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Op lijn 35 rijden VDL MidCity's. Deze hebben eerder in Hoogeveen gereden. De Civitasjes zijn van Breng zelf zover ik weet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Suus schreef:Ik neem aan dat de bibliotheek wel open zal zijn.
In mijn tijd inderdaad en daar werd ook meer gebruik van gemaakt dan ik gedacht had.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

busfanNL schreef:En van wie zijn de taxibusjes 1031-1038 die op bijvoorbeeld lijn 13 in Arnhem rijden?
Noot rijdt met Mercedes-Benz Sprinter City's op lijn 13.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busfanNL »

:cry:
regenmaker schreef:
busfanNL schreef:En van wie zijn de taxibusjes 1031-1038 die op bijvoorbeeld lijn 13 in Arnhem rijden?
Noot rijdt met Mercedes-Benz Sprinter City's op lijn 13.
Oh?? Hoe zien die eruit dan?? Maar die hebben daar wel gereden hoor. Dezelfde busjes als lijn 3 in Nijmegen en de voormalige lijn 64 Zevenaar-Doesburg.
Edit: er rijdt wel degelijk Tribus Civitas(Fiat Ducato) op de lijn. Zelfs een foto van zo'n busje met blauw kenteken die ik bedoel.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... _Klarendal
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Ja, dat klopt. Maar in de spitsuren blijven er telkens mensen achter en dan rijdt Noot enkele ritten met een midi-bus op lijn 13. Geen idee welke nummer de bussen hebben.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door michiel71 »

regenmaker schreef:Ja, dat klopt. Maar in de spitsuren blijven er telkens mensen achter en dan rijdt Noot enkele ritten met een midi-bus op lijn 13. Geen idee welke nummer de bussen hebben.
Op zich kan lijn 13 prima de vraag aan voor reizigers naar Klarendal.
Probleem is echter, dat er óók reizigers uit Sint Marten/Sonsbeek Zuid op het
Station/Willemsplein instappen in dit 9 persoonsbusje en al na 2 of 3 haltes
(Bothaplein / Jacob Cremerstraat / Graaf Ottoplein) uitstappen.
Lijn 3, die 1 minuut later vertrekt, hoort eigenlijk deze reizigers te bedienen.

Door een uitstapverbod in te voeren bij lijn 13 voor bovenstaande haltes, voorkom je,
dat reizigers met bestemming Klarendal niet meer met het busje mee zullen gaan...
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busfanNL »

Ik heb een vraagje. Ik kan op internet nergens de midcity busjes van lijn 35 vinden. Heeft iemand hier een foto van die busjes?
Edit: Laat maar. Ze staan al op busfoto.net.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Kan je een linkje plaatsen naar die foto's? Ik kan ze verder ook niet vinden.

Ik zal verder kijken of ik de komende dagen een plaatje kan schieten.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busfanNL »

Ze staan bij 4xxxx serie. De link is hier. http://www.busfoto.net/foto's/breng/Her ... 48492.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten