Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door dylanwild94 »

Je bent wel van het probleem af dat studenten op de reguliere lijnen naar het radboud en heyendaal gaan. :Y En dat is het doel toch? studenten alleen maar met lijn 10 laten reizen want met andere lijnen mogen ze niet reizen naar het radboud en heyendaal. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Maar het probleem is niet dat ze ook met andere lijnen reizen, maar te grote groepen reizigers op het busstation bij het CS. Dat probleem los je niet op, want alle studenten én bezoekers van het ziekenhuis die nu nog CS kunnen ontwijken, zullen dan eerst met een 'reguliere' bus naar CS moeten (die op het busstation stopt). Daarnaast moeten reizigers vanuit het noorden (lijnen 13, 15 en 300) daardoor extra gaan overstappen op het CS. Hierdoor krijg je juist méér reizigers die voor de bussen op het busstation langs moeten kruisen, juist het tegenovergestelde van wat je wilt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door nvdw »

Is toch altijd vaste prik in september: een enorme piek in studentenvervoer die vanzelf weer afneemt omdat 1) een deel afhaakt bij de studie en 2) de spreiding vanzelf op gang komt. Je kunt wel principieel die ene bus willen hebben die je twee minuten voor aanvang college voor de deur afzet maar na een paar weken als haringen in een ton vervoerd te zijn kan het vaak ineens wel, een halfuur eerder opstaan ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

Lijn 10 zouden ze het rondje andersom moeten laten maken. Sta je meteen voor de deur van de scholen, plus lijn 11, 12, 13 en 15 zijn in de middag niet overvol omdat die sneller zijn vanaf de universiteit. Alleen moet de kruising op de Erasmuslaan aangepast worden.

Lijn 11, 12, 13 en 15 een apart perron geven op CS is haast niet mogelijk omdat in de spits het station, het aantal bussen niet aan kan. Alles perrons moeten optimaal benut kunnen worden.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door dylanwild94 »

Het probleem zijn ook niet de studenten die in de ogen van hermes de verkeerde lijn nemen, maar dat het busstation te weinig capaciteit heeft en verkeerd is aangelegd om alle stromen aan te kunnen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Wolfje98 schreef:Lijn 10 zouden ze het rondje andersom moeten laten maken. Sta je meteen voor de deur van de scholen, plus lijn 11, 12, 13 en 15 zijn in de middag niet overvol omdat die sneller zijn vanaf de universiteit. Alleen moet de kruising op de Erasmuslaan aangepast worden.
Dat is niet mogelijk, omdat je dan een afslag naar links moet maken van de Philips van Leydenlaan naar de Erasmuslaan en die is verboden. Die hebben ze juist verboden vanwege de filevorming voor de verkeerslichten, waardoor die afslaande beweging juist het verkeer verder belemmerde. Daarnaast ben ik het helemaal niet met je eens, met het huidige rondje ben je sneller. Je bent immers eerder bij het Huygensgebouw, Erasmusgebouw en Spinozagebouw. Alleen bij het UMC ben je niet eerder, maar daar zitten de meeste studenten dan ook niet.
Daarnaast neem je met het huidige rondje juist steeds de 'binnenbocht' (rechtsaf dus), waardoor je het minste verkeer hoeft te kruisen en dus het rondje sneller kan afleggen (anders moet je immers meer verkeer voorrang geven).
Wolfje98 schreef:Lijn 11, 12, 13 en 15 een apart perron geven op CS is haast niet mogelijk omdat in de spits het station, het aantal bussen niet aan kan. Alles perrons moeten optimaal benut kunnen worden.
Dan moet je dus juist perron A weer terugleggen, waar je deze lijnen dus kunt laten halteren. Dit perron is juist verwijderd toen lijn 10 verplaatst werd naar de Campusbaan.

Als je het probleem echt wilt aanpakken, dan leg je op de ruimte tussen de Tunnelweg en de Van Oldenbarneveltstraat een nieuw verdiept busstation aan dat uit één groot eilandperron bestaat. Dan hoeven reizigers ook niet meer voor de bussen langs. Bijkomend voordeel is dat je de Campusbaan t/m de hoofdingang van het ROC dan verdiept (of in een tunnel) kan leggen, zodat al die voetgangers en fietsers (naar ROC + station) en auto's (naar P+R en taxistandplaats en ROC-parkeerplaats) die drukke busbaan niet meer hoeven te kruisen.
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door rvcnl »

SuperGhost schreef:Dan moet je dus juist perron A weer terugleggen, waar je deze lijnen dus kunt laten halteren. Dit perron is juist verwijderd toen lijn 10 verplaatst werd naar de Campusbaan.
Perron A is verwijderd omdat de gemeente een brede looproute richting Doornroosje wilde.
Die zal dus niet terug komen. En lijn 10 is inderdaad toen verplaatst.
Alleen de verplaatsing van lijn 10 is dus gevolg en niet de oorzaak geweest.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

Het huidige rondje van lijn 10 is qua rijtijd het snelste. Alleen is het probleem als de universiteit leeg stroomt, de halte van lijn 11,12,13 en 15 ri. CS voor de deur ligt, daarom nemen alle studenten die lijnen ipv. Lijn 10 (die aan de overkant stopt en eerst nog langs UMC en Han moet).

Perron A gaat niet meer terug komen. Voor de korte termijn zouden ze het dynamische systeem beter moeten laten functioneren, waardoor het Station beter benut gaat worden. Waardoor bussen met een lange buffertijd achter een bus worden gezet met een korte buffertijd.

Naast de halte van lijn 10 die erbij is gekomen is er ook de halte aan de overzijde van Lijn 10 ,die is bedoelt voor de lijnen 11 en 12 als uitstaphalte. Geen enkele chauffeur halteert daar met de hele logische reden dat als je de deuren van de bus open maakt, ze als gekken de busbaan oversteken om de trein te halen, wat tot gevaarlijke situaties lijdt.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door lijntaxi »

dylanwild94 schreef:Je bent wel van het probleem af dat studenten op de reguliere lijnen naar het radboud en heyendaal gaan. :Y En dat is het doel toch? studenten alleen maar met lijn 10 laten reizen want met andere lijnen mogen ze niet reizen naar het radboud en heyendaal. (A)
Interliner 4.0 : Eindhoven via Gemert en Uden naar Grave busstation en vandaar verder naar Nijmegen Dukenburg - Jan Massinkhal - Slotemaker de Bruineweg/Peltweg - Nijmegen (Radboud Universiteit) - station Heyendaal - Nijmegen Station.
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door erjeebee »

Zou ik niet in gaan zitten.

Laat in de brede spits alle intercities stoppen op Nijmegen Goffert en creeer een hoogfrequente busverbinding Goffert-Universiteit/Radboud.
Zou ik wel in gaan zitten.
Op die manier vang je alles wat uit het zuiden komt af op Goffert en Heijendaal en hoeft CS alleen nog maar de reizigersstroom uit de richting Arnhem te verwerken.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Zojuist probeerde ik een beetje te zoeken naar het vervoersplan voor 2019. Dat lukte helaas nog niet, maar kwam wel het volgende tegen:

https://lingewaard.groenlinks.nl/sites/ ... RvO%29.doc

Belooft weer weinig goeds.
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Dus het opheffen van lijn 35 en het "verminderen van service" van lijn 33, wat dat ook mag betekenen. Zal ook wel niet veel goeds betekenen voor bijvoorbeeld de Arnhemse lijn 11, lijn 54 en lijn 4 in Nijmegen?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

Is er al iets bekend over de nieuwe dienstregeling? Ik heb nog helemaal niets gezien. Ik heb het gevoel dat er weer een hoop geschrapt wordt. Toen de concessie inging beloofde Breng veel goeds en gingen er een hoop nieuwe lijnen rijden. Nu is er nog minder over dan voor het begin van de concessie.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom024 »

Ik zag vandaag dat TCR ook rijdt op lijn 84. Op een dienst van Connexxion met een Brabants-rood gekleurde bus (3402).
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

Ik zat 20 minuten geleden in de 51. Sinds 27 augustus is er een omleiding waardoor lijn 51 richting Wageningen niet stopt bij Mr. Van Damweg, maar bij de halte van de buurtbus, namelijk Nieuwe Keijenbergseweg. Vanmorgen ging het nog op die manier, maar vanavond was de omleiding opgeheven, waarbij ik al rijdende erachter kwam dat Mr. Van Damweg richting Wageningen weg is, waardoor ik verder moest lopen. Dit stond echter niet aangegeven op de website van Breng en evenmin als ik de buslijn zelf opzoek. Toen ik terugliep constateerde ik dat de bushalte er ook fysiek niet meer was. Richting Arnhem/Wolfheze staat de bushalte er fysiek nog wel. Omdat ik morgen de bus moet hebben bij de halte die fysiek er staat is mijn vraag of lijn 51 en/of 590 richting Arnhem/Wolfheze nog wel bij Mr. Van Damweg stoppen. Weet iemand hoe dit zit?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Belangrijkste wijzigingen:

Nieuwe Buurtbus 556 Elst - Heteren.
Lijn 14 en 331 wisselen de route door Oosterhout.
Lijn 33 rijdt via de Turennesingel in Lent.
Lijn 9 Arnhem rijdt niet meer na 20:00 uur.
Lijn 13 Arnhem vervalt in het weekend/avonduren.
Lijn 6 Nijmegen frequentie omlaag in dal/zaterdag.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

Kan ik daar ergens een bron van inzien?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door cassie127 »

Website van de provincie. Bij ingezonden stukken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

Waar kan ik dat vinden?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door OV-Hobbyist »

Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

Dank voor de link. De nieuwe buurtbus is zeker interessant. Zou met de komst van 556 de 56 niet Driel kunnen overslaan? Hoeveel reizigers heeft Driel?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Western Soldier schreef:Dank voor de link. De nieuwe buurtbus is zeker interessant. Zou met de komst van 556 de 56 niet Driel kunnen overslaan? Hoeveel reizigers heeft Driel?
Genoeg om een directe verbinding met Arnhem te rechtvaardigen :Y
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Als lijn 56 Driel overslaat wordt de lijn een stuk minder rendabel. Wie zegt dat de 556 via Driel gaat rijden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

De vervoerplannen zijn inmiddels ook te vinden op de website van het ROCOV. Daar staat in dat lijn 556 via Driel gaat rijden.

De komst van lijn 556 was voor mij al bekend. De wens voor een directe busverbinding tussen Heteren, Driel en Elst bestaat al lange tijd. Afgelopen jaar werd er eindelijk een buurtbusvereniging opgericht, de voortgang daarvan werd regelmatig gemeld in het plaatselijke suffertje.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

In elk geval een mooi initiatief. Ik vraag mij alleen af of die dan niet ook de route van de 54 kan overnemen. De 54 wordt weinig gebruikt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten