Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
De brengdirect bussen krijgen inderdaad meer beenruimte. Daarnaast nog een hoofd- en armsteun. Uit mijn hoofd krijgen ze ook luxere bekleding en stoelvulling, maar dat zou ik na moeten kijken. Wellicht dat Koekje dat uit zijn hoofd weet, anders zoek ik het op als er liefhebbers voor zijn.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
de bus op foto 3 wordt neem ik aan ook een breng direct bus, maar waarom hebben ze stoelen hebben een andere kleur dan die de gewone Breng MAN lion's City krijgen?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Kleuren zijn gewoon hetzelfde. Er zitten beschermende hoezen overheen tijdens productie.jwalk1 schreef:de bus op foto 3 wordt neem ik aan ook een breng direct bus, maar waarom hebben ze stoelen hebben een andere kleur dan die de gewone Breng MAN lion's City krijgen?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Lees verderBreng trein komt naar Nederland
De eerste Stadler GTW trein in Breng uitstraling komt naar Nederland! In de nacht van 30 op 31 augustus passeert de trein in Venlo de grens.
De trein gaat rijden op 10 december a.s. als Hermes, onder de vlag van Breng start met de treindienst Arnhem-Doetinchem. Hermes rijdt daar samen met ARRIVA, die vanaf 9 december gaat rijden op de spoorlijn Arnhem-Doetinchem-Winterswijk.
De Breng trein gaat eerst naar de werkplaats van Voith in Blerick. Daar vinden nog wat afrondende werkzaamheden plaats, zoals het inbouwen van de ATB (automatische trein beïnvloeding). Medio september) start Hermes met de testritten op het baanvak Nijmegen – Venlo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Mooie trein! Maar testritten op het baanvak Nijmegen-Venlo? Het is daar al zo druk.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Vandaag zat ik op school, en toen zag ik een bus rondrijden met het lijnnummer 14. Nu ligt mijn school vlak langs de route van buslijn 14 die eind dit jaar gaat rijden. Weet iemand hier meer over?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Buiten de spits kunnen ze prima testen in het pad van de spitstrein.Tom schreef:Mooie trein! Maar testritten op het baanvak Nijmegen-Venlo? Het is daar al zo druk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
De eerste Breng-trein staat inmiddels in Venlo, vindt de Breng huisstijl eigenlijk beter staan op deze trein dan op de bussen. Vooral omdat er wat meer rust in zit met slechts de grote logo's en niet ook nog allemaal kleine Breng-logotjes zoals op de bussen.
Fotoserie is hier te vinden
Fotoserie is hier te vinden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Die trein ziet er mooi uit :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Voor wie het leuk vindt: http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... n-win/2548
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Mooi die bussen en treinen!. Toffe huisstijl. En eindelijk eens wat anders dan al die amba's. Gaat de goede kant op daar in arnhem/nijmegen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Geef mij maar een Amba boven een MAN of een Citaro. Gelukkig rijdt Arriva vanuit Uden nog altijd met Amba's naar Nijmegen.010jongen schreef:Mooi die bussen en treinen!. Toffe huisstijl. En eindelijk eens wat anders dan al die amba's. Gaat de goede kant op daar in arnhem/nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
nou ik zit toch veel liever in een citaro of MAN dan in een amba. zeker de oudere series van CXX afschuwlijk. de nieuwere serie zoals die in utrecht rond rijden vind ik dan wel weer beter. en sowieso kwa uiterlijk vind ik MAN en Citaro er mooier uitzien. maarja dat is een kwestie van smaak.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Wat kan ik me bij lijn 3 voorstellen? deze lijn krijgt één route in Arnhem Noord toch? of gaat lijn 3 eerst naar burgers'Zoo en daarna pas naar alteveer?Freek schreef:Nog een update over een aantal lijnen in Arnhem:
Lijn 3 gaat het lusje in Arnhem-noord andersom rijden dan in de huidige situatie, dus met straks met klok mee. Hierdoor rijdt men tegen de file in op de schelmseweg als het druk is bij Burgers' Zoo.
Verder gaat lijn 4 ook op zaterdag naar Elderveld rijden. Daarom krijgt lijn 7 een vakantiedienst, de frequentie gaat dan terug naar een kwartiersdienst.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Ik vind MAN zowel innerlijk als uiterlijk een ramp. Heb nooit problemen gehad met een Amba, het is immers niet bedoeld als limousine. Ik vind de Rivierenland Amba's van Arriva overigens wel nice en het spul van Hermes in Eindhoven is ook prima (armleuningen!). Het zijn vaak de simpele dingen die het hem doen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Amba's die nu in Arnhem en spijkenisse rond rijden.. of die bij het GVU en nu tijdelijk bij het tramvervangend vervoer... dat zijn drama bussen. vallen nog net niet uit elkaar. schakelbak/motor helemaal naar de klote. maar inderdaad zoals je al zei zijn armleuningen e.d. wel erg fijn.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Toegegeven, ik zou ook niet meer in een Hermes Amba uit de 1700 serie willen zitten, maar dat heeft met de leeftijd te maken. Ook de beste MAN or Citaro is na 9 jaar gewoon op. De Amba is er in de loop der jaren alleen maar op vooruit gegaan als je het mij vraagt. Jammer dat reizigerscomfort niks meer mag kosten dezer dagen, die demobus (3154) die een tijdje bij Arriva Brabant (en daarvoor ook bij andere vervoerders heb ik begrepen) was een echt fijn busje met iets luxere stoelen (en uiteraard armleuningen).010jongen schreef:Amba's die nu in Arnhem en spijkenisse rond rijden.. of die bij het GVU en nu tijdelijk bij het tramvervangend vervoer... dat zijn drama bussen. vallen nog net niet uit elkaar. schakelbak/motor helemaal naar de klote. maar inderdaad zoals je al zei zijn armleuningen e.d. wel erg fijn.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Welke vervoerder gaat het liemers gedeelte rijden in het nieuwe dienstrooster?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
@010jongen het lusje zoals eerder in het topic is beschreven gaat klokgewijs gereden worden. Er komt inderdaad maar een bestemming.
@tjoel wat bedoel je precies? De huidige brenglijnen gaan van Novio over naar Hermes . Beiden zijn volle dochter van connexxion.
@tjoel wat bedoel je precies? De huidige brenglijnen gaan van Novio over naar Hermes . Beiden zijn volle dochter van connexxion.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Ik denk dat tjoel bedoelt of betuwe express de liemers lijnen blijft rijden of dat die weer direct bij breng komen?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Dat bedoelt tjoel inderdaad. De liemers blijft (grotendeels) uitbesteed, maar aan wie is nog niet bekend.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Zijn dat versterkingsritten of zijn daar lijnen vast uitbesteed?koekje schreef:Dat bedoelt tjoel inderdaad. De liemers blijft (grotendeels) uitbesteed, maar aan wie is nog niet bekend.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Ik dacht dat nu bijna alle lijnen die door westervoort komen door betuweexpress wordt gereden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Moeten die dan ook aan de aardgaseis gaan voldoen?
En weet iemand of OAD blijft rijden op lijn 99? Of gaat Hermes dat zelf doen (of nog liever, compleet aan Arriva uitbesteden)?
En weet iemand of OAD blijft rijden op lijn 99? Of gaat Hermes dat zelf doen (of nog liever, compleet aan Arriva uitbesteden)?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Ik heb het laatst aan een OAD chauffeur gevraagd en hij zij dat ze het nog niet weten, maar mij lijkt dat de tijd toch wel begint te dringen.
persoonlijk lijkt mij de kans niet heel aannemelijk, aangezien ze niet meer mogen rijden met de Ambassadors in de nieuwe consessie. en ik kan me niet voorstellen dat OAD een nieuw aardgas punt wil laten aanleggen of elke dag naar Nijmegen met de bussen gaat rijden, dat lijkt me ook onhandig. maar zoals ik zij is het mijn persoonlijke mening en is het niet gebaseerd op feiten.
om nog even terug de komen op de 1700, ik heb gisteren toevallig nog in de 1750 gezeten, ik vond het echt verschrikkelijk veel herrie veel gerammel en als toppunt wilde er nog een rolstoel gebruiker in, maar dat ging niet want er zit geen plank in, ik vind het eigenlijk schandalig om overal reclame te maken voor rolstoel gebruik in de bus, en dan ga je met de bus zit er geen plank in, en zegt de chauffeur: "over een half uur komt er wel een bus met een plank". Des al niet te min vindt het erg jammer dat we volgend jaar geen ambassador's meer hebben, het waren echt mijn favoriete bussen, maarja jammer dus.
persoonlijk lijkt mij de kans niet heel aannemelijk, aangezien ze niet meer mogen rijden met de Ambassadors in de nieuwe consessie. en ik kan me niet voorstellen dat OAD een nieuw aardgas punt wil laten aanleggen of elke dag naar Nijmegen met de bussen gaat rijden, dat lijkt me ook onhandig. maar zoals ik zij is het mijn persoonlijke mening en is het niet gebaseerd op feiten.
om nog even terug de komen op de 1700, ik heb gisteren toevallig nog in de 1750 gezeten, ik vond het echt verschrikkelijk veel herrie veel gerammel en als toppunt wilde er nog een rolstoel gebruiker in, maar dat ging niet want er zit geen plank in, ik vind het eigenlijk schandalig om overal reclame te maken voor rolstoel gebruik in de bus, en dan ga je met de bus zit er geen plank in, en zegt de chauffeur: "over een half uur komt er wel een bus met een plank". Des al niet te min vindt het erg jammer dat we volgend jaar geen ambassador's meer hebben, het waren echt mijn favoriete bussen, maarja jammer dus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten