Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
fogeltje schreef:Hoe minder van die Citaro's in Nijmegen hoe beter *bus* Wat mij betreft halen ze alle rommel op en komen er Ambassadors of Citea's voor terug.
fogeltje schreef:Hoe minder van die Citaro's in Nijmegen hoe beter *bus* Wat mij betreft halen ze alle rommel op en komen er Ambassadors of Citea's voor terug.
Dus ik ben wel benieuwd, wat is het probleem met de citaro's?
Ik heb een stukje meegereden op de Waardepolder en ze schakelen prettig, zonder gekke schokkingen, ook tijdens het terug schakelen en remmen.
Probeer er eens als passagier langere tijd in te zitten (want die dingen zijn in Nijmegen ook gewoon op de langste streeklijnen te vinden) en je weet wat mijn probleem met die dingen is.
fogeltje schreef:Hoe minder van die Citaro's in Nijmegen hoe beter *bus* Wat mij betreft halen ze alle rommel op en komen er Ambassadors of Citea's voor terug.
Dus ik ben wel benieuwd, wat is het probleem met de citaro's?
Ik heb een stukje meegereden op de Waardepolder en ze schakelen prettig, zonder gekke schokkingen, ook tijdens het terug schakelen en remmen.
Als chauffeur vind ik het jammer dat we nu minder Citaro's hebben. Wat mij betreft is het de beste bus die ik ooit gereden heb. Ergonomisch is het een erg slim ingerichte bus. Stoel en stuur zijn goed in te stellen en alle bedieningsknoppen zijn blindelings te vinden (spiegels, rolstoelplank, knielen, raampje etc). In de MAN moet ik altijd zoeken en reiken. De Citaro is ook veel degelijker afgewerkt.
Ik was even aan het kijken welk materieel op lijn 35 (Zetten-Elst-Bemmel) reed. Op dit moment zijn de 8660 en de 3042 actief.
De 8660 is een VDL Ambassador, maar wat is de 3042?
Nieuwe lijn 12 vanaf Ijsseloord reed in de middagspits met: sorry deze bus zit vol. De nieuwe dienstregeling is niet echt vlekkeloos begonnen in Arnhem.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wat ik begrepen heb zou men eerst de midibussen van Hoogeveen inzetten, later was er sprake van Fryskers. Ik had eens rondgekeken op internet naar die midi's van Hoogeveen, maar kon niet echt wat van een nummer vinden.
ARNHEM - Een historisch moment voor de wijk Klarendal in Arnhem zondag. Er rijdt weer een bus door de wijk. Twintig jaar geleden reed die er voor het laatst.
Doordat destijds te weinig mensen de bus pakten, werd de lijn afgeschaft. Nu rijdt er, met het ingaan van de nieuwe dienstregeling, dus weer een bus: lijn 13.
Volgens wethouder Alex Mink van de gemeente Arnhem neemt het aantal ouderen, dat liever met de bus dan met de Regiotaxi gaat, toe. Ze geven de voorkeur aan het openbaar vervoer omdat je dit niet minimaal een uur van tevoren hoeft te bestellen, het goedkoper is en je in de buurt kunt opstappen.
bartjemestrom schreef:Wat ik begrepen heb zou men eerst de midibussen van Hoogeveen inzetten, later was er sprake van Fryskers. Ik had eens rondgekeken op internet naar die midi's van Hoogeveen, maar kon niet echt wat van een nummer vinden.
Het is een sprinter City geworden, ik heb hem vanmiddag op lijn 35 zien rijden.
Op zich is Nijmegen (CS) wel een zeer praktische locatie om van chauffeur te wisselen, want veel reizigers verlaten daar de bus of stappen er in én de post van de chauffeurs is er direct naast.
SuperGhost schreef:Hoe hebben ze dat opgelost dan?
Op zich is Nijmegen (CS) wel een zeer praktische locatie om van chauffeur te wisselen, want veel reizigers verlaten daar de bus of stappen er in én de post van de chauffeurs is er direct naast.
Geen idee, maar een aantal wissels die 's avonds standaard plaatsvonden zijn nu geschrapt.
Wel zijn er nog steeds wissels bij halte Industrieweg (Hermes gebouw). Niet echt lekker als je op weg bent naar het station en ineens 3 minuten vertraging oploopt door trage en met elkaar kletsende chauffeurs.. Onnodige vertraging.
SuperGhost schreef:Hoe hebben ze dat opgelost dan?
Op zich is Nijmegen (CS) wel een zeer praktische locatie om van chauffeur te wisselen, want veel reizigers verlaten daar de bus of stappen er in én de post van de chauffeurs is er direct naast.
Geen idee, maar een aantal wissels die 's avonds standaard plaatsvonden zijn nu geschrapt.
Wel zijn er nog steeds wissels bij halte Industrieweg (Hermes gebouw). Niet echt lekker als je op weg bent naar het station en ineens 3 minuten vertraging oploopt door trage en met elkaar kletsende chauffeurs.. Onnodige vertraging.
Wissels op de Industrieweg zijn er al langer. Ben ooit op lijn 7 of 89 richting CS gestapt op de halte voor de Industrieweg en bij de Industrieweg stonden we vervolgens een paar minuten stil. Ik had bijna net zo goed kunnen lopen :')
bartjemestrom schreef:Wat ik begrepen heb zou men eerst de midibussen van Hoogeveen inzetten, later was er sprake van Fryskers. Ik had eens rondgekeken op internet naar die midi's van Hoogeveen, maar kon niet echt wat van een nummer vinden.
Een foto op Facebook bevestigt dat het inderdaad zo'n Hoogeveense midi is.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.