Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Srananbloke schreef:Er zijn stickers in de bussen om deze plaatsen aan te geven.
In niet HOV-bussen zijn die plekken ook te herkennen door het feit dat de stoelen aan het gangpad een armleuning hebben, dus vandaar dat ik er graag zit :') (in HOV-bussen hebben alle stoelen aan het gangpad een armleuning).
"Een touringcar is geen bus"
mark0
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door mark0 »

Vanuit mijn flat heb ik zicht op lijn 5 en 6 en de spoorlijn Arnhem - Zevenaar. De trolleys op lijn 5 en 6 zijn vandaag weer terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Het is overigens vreemd dat Breng deze week nog vakantiedienst rijdt terwijl de scholen al begonnen zijn. Meeste regio's richten zich met hun dienstregeling op de scholen, niet de universiteiten. Of heeft Brabant ook nog vakantiedienst? Bij mij thuis zijn in ieder geval de scholen ook deze week al begonnen maar ik weet niet welke dienst er gereden wordt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Hainje »

Basisscholen zijn hier (Tilburg) al begonnen, het Middelbaar en Beroepsonderwijs start maandag. Er word hier dus ook nog vakantiedienstregeling gereden.
🍉
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Ik zit al op school :(
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

fogeltje schreef:Het is overigens vreemd dat Breng deze week nog vakantiedienst rijdt terwijl de scholen al begonnen zijn. Meeste regio's richten zich met hun dienstregeling op de scholen, niet de universiteiten. Of heeft Brabant ook nog vakantiedienst? Bij mij thuis zijn in ieder geval de scholen ook deze week al begonnen maar ik weet niet welke dienst er gereden wordt.
Bij Breng zijn er tenminste niet van die absurde uitdunningen als in de Achterhoek. Maar middelbare scholieren gaan toch voirnamelijk met de fiets, zeker in de zomer. Hoe het met het mbo zit weet ik niet, maar hbo'ers (toch de grootste groep OV-gebruikers) hoeven pas maandag aan de slag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Het heeft even geduurd, maar de Berkhof-trolleys kunnen nu ook Hoogkamp filmen. Hoogkamp was in ieder geval op de film te zien van de bus die ik zojuist op Willemsplein voorbij zag komen.

Voorheen werd er meestal een wit vlak, Arnhem of CS gefilmd als er op lijn 2 een Berkhof-trolley werd ingezet, ongeacht de richting.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door trolley2000 »

Op 5 september a.s. is het 65 jaar geleden dat de trolleybus exploitatie begon met de lijn Oosterbeek - Velp. Zijn er nog plannen van Breng om dit te vieren? Of wacht men daarmee i.v.m. opening van trolleylijn 2 naar de Laar Oost?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

5 jaar geleden is er nog een feest geweest. Ik denk niet dat ze elke 5 jaar het trolleybussysteem gaan eren met een feest.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik zag een klein uurtje geleden in Dukenburg een gelede Citaro op lijn 99! *bus* Gezien de tijd was het de rit die om 15:56 in Nijmegen op CS aan de rit naar Uden begonnen was en dat is inderdaad een vrij drukke rit, mits alle studenten die om 15:30 klaar zijn het tijdig halen.
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door jwalk1 »

Ja klopt er zijn meerdere ritten op 99 die geleed rijden.

7:04 (vanaf Uden Melle ri. Nijmegen CS)
7:29 (vanaf Grave Busstation ri. Nijmegen CS)
15:56 (vanaf Nijmegen CS ri. Uden Busstation)
17:09 (vanaf Uden Busstation ri. Nijmegen CS (keert op de bus vanuit Nijmegen))
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Heb net een rondje door De Laar Oost in Arnhem Zuid gemaakt om te kijken hoe het er voor staat met de trolleyficering van het traject daar. Het stuk Randweg is daar ineens helemaal klaar. In de wijk zelf staan er alleen hier en daar wat nieuwe dikkere palen waar straks de bovenleidingsconstructie aan vast komt te zitten. Wel heeft men bij een aantal haltes nieuw asfalt neergelegd. Het voormalige keerpunt bij de halte De Laar Oost/Lange Akkers heeft men weggehaald.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Ik heb het ook gezien van de week ja. Gaat nu erg snel! Nu alleen nog het stuk in de wijk zelf en het traject is zo goed als klaar.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Springer »

Kwam vanochtend op de A28, Amersfoort ri Utrecht 5 blauwe amba's tegen van Breng. Logo's van Breng zaten er nog op alleen de naam zelf was verwijderd. Op de filmbak stond 999 geen dienst. Afvoer naar ??? Vraag mij alleen af waar ze van dan kwamen of staan / stonden er nog amba's op de stalling in Arnhem?

Tevens kwam ik een tijdje terug nog een blauwe amba tegen op lijn 43, Apeldoorn -> Arnhem. Dacht dat Breng niet meer met diesels mag rijden???
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Volgens mij hebben ze er nog een aantal als reserve.

Overigens, ik kwam vandaag ook een breng-amba tegen op Utrecht Jaarbeurszijde, iemand die er meer van weet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Wellicht dat er eentje als reserve bij TCR of Betuwe Express zit? Dan kan die best op het NS-vervoer tussen Utrecht en Den Bosch gereden hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Hainje »

Zou best kunnen, want zag ook wat EBS Bizzliner bussen rijden op dat stuk.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Wellicht dat er eentje als reserve bij TCR of Betuwe Express zit? Dan kan die best op het NS-vervoer tussen Utrecht en Den Bosch gereden hebben.
Gisteren tijdens de excursie van de 1698 was dit ook een hot-item. De bussen schijnen van Van Delen of Van de Broek van Milltours uit Barneveld te zijn, die er ook schooldiensten mee rijdt voor Syntus op de Veluwe. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Van de Broek van Mil rijdt ook vaak op treinstremmingen in midden Nederland, dus dat completeert het hele plaatje wel mooi.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Het advies omtrenr de nieuw dienstregeling staat op de pagina van het ROCOV, maar helaas heb je er niks aan als je er iets uit wilt halen omtrent dienstregelingswijzigingen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door SuperGhost »

Inderdaad, het hele document is eigenlijk in 3 woorden samen te vatten: "wij gaan akkoord", veel meer staat er niet echt in.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Nou ja, de meeste wijzigingen zijn in dit topic al wel genoemd, maar ik vind het toch een beetje jammer dat er niet iets meer via meer officiële kanalen naar buiten komt. Maar goed, dit discussie is al eens gevoerd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ook geen dienstregelingcheck dit jaar :(
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door huibf »

Frank schreef:Het advies omtrenr de nieuw dienstregeling staat op de pagina van het ROCOV, maar helaas heb je er niks aan als je er iets uit wilt halen omtrent dienstregelingswijzigingen.
Dan publiceer i.d.d. niets, zelfs voor de mensen in het ROCOV zelf, die buiten de werkgroep dienstregelingen vallen, is het een non-document. Haal op zijn minst de wijzigingen kort en bondig aan.
"Breng is voornemens..." en dan "accoord"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Frank schreef:Nou ja, de meeste wijzigingen zijn in dit topic al wel genoemd, maar ik vind het toch een beetje jammer dat er niet iets meer via meer officiële kanalen naar buiten komt. Maar goed, dit discussie is al eens gevoerd.
Waren er voor Arnhem nog andere plannen dan de doortrekking van lijn 2 en frequentieverlaging op lijn 4?
fogeltje schreef:Ook geen dienstregelingcheck dit jaar :(
Wat bedoel je hiermee?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten