Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

peter s schreef:
De doorsteek bij Aldenhof is interessant. De oude lijn 9 (van 1992) heeft dit enkele jaren gedaan totdat de doorsteek (die was toen volgens mij ook voor auto's) werd dichtgetimmerd.
Nee heeft nooit een bus de doorsteek gemaakt. Wel bomen gekapt en hekwerk weggehaald maar kwam PTT in geweer. Het huisje waarvan ambtenaren dachten dat het een fietsenstalling was bleek een hoofdverbinding van glasvezel te huisvesten 8-)
Fascinerend dat het busboekje wel twee jaar heeft volgehouden dat de bus rechtstreeks van Aldenhof naar Meijhorst gereden zou hebben. Je zou zeggen dat ze dat naar 1 jaar wel gecorrigeerd zouden hebben.
"Een touringcar is geen bus"
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Lijkt me een prima doorsteek. Zo kun je mooi Aldenhof met dezelfde lijn bedienen zonder al te veel extra reistijd voor Weezenhof én spaar je een hele buslijn uit.

Als ze nu ook de Ubbergse Holleweg zouden verbreden (desnoods als busbaan) zodat de bussen vanaf Ubbergen naar de Sint-Maartenskliniek kunnen doorsteken (en v.v.), kun je ook daar weer wat winst halen (lijn 80 kun je dan schrappen op Ubbergen-Nijmegen door hem aan lijn 2 vast te maken en je krijgt dan ook eindelijk een verbinding naar de kliniek vanuit de Ooijpolder i.p.v. dat je helemaal via het Hunnerpark moet omreizen).
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door peter s »

BrengMe schreef:Dat dat 'fietsenhok' daar staat betekend toch niet dat daar geen busbaan kan komen? Als ik op google maps kijk zie ik dat er nog zo'n 5 meter zit tussen het hek van de telefooncentrale en de sporthal. Dat moet toch genoeg zijn voor een enkelstrooks busbaan?
Nee dat kon niet, hebben we in het bewonersplatform in latere jaren nog besproken. Ik dacht 2006, onder het trottoir langs de sporthal liggen kabel goten/kelders. Zelfs de bomen naast de sporthal wilde kpn weg hebben. Maar dat is ze niet gelukt!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

En hoezo moet het feit dat er kabels onder de stoep liggen een busbaan verhinderen?
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door peter s »

^^^
Nou wij als bewonersplatform wakkeren die discussie niet meer op!
Is nu toch afwachten wat er met de bomen gaat gebeuren nu de sporthal gerenoveerd gaat worden.
Gemeentelijk grondgebied is in ieder geval niet breed genoeg voor stoep en busbaan.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

https://www.rocovgelderland.nl/adviesaanvragen
Er is een nieuwe adviesaanvraag over de Breng Flex vrijgegeven.
Breng Flex kan gereserveerd worden via app of telefoon, heeft geen vaste dienstregeling, gaat van halte tot halte en gaat 3,50 kosten.

Texelhopper 2.0? :lol: Hier iig ov-chipkaart wel geldig
Ik heb geen onderschrift
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Er zijn inmiddels weer adviezen aangevraagd door Breng en gegeven door het Rocov over lijn 13/15 Lent-Wijchen en lijn 66.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Deel van de dienstregeling 2017 staat online. De dingen die zo te zien gewijzigd tov zijn van de adviesaanvraag:
* lijn 3 Nijmegen blijft rijden
* lijn 66 Westervoort - Duiven rijdt nog tweemaal per uur ipv helemaal niet meer
* ik zie geen zomervakantiedienstregeling staan (...maar dat zegt niet zoveel)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Het is dan ook nog lang geen zomer :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Na het daverende succes van de hoogzomerdienstregeling zullen er in 2017 in de zomer wel helemaal geen bussen meer rijden :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Nouwjah, gedurende 1 bepaalde week rijden de bussen al de hele week niet in het centrum en er komen gemiddeld rond de 200.000 op het centrum af.
Afschaffen OV schijnt dus wel erg populair te zijn (A)
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

De zomerdienstregeling is op zich best acceptabel, maar alleen in de weken waarin studenten-OV niet geldig is en voor Nijmegen ook wanneer er geen vierdaagse is. Daarentegen mag de zomerdienstregeling wat mij betreft ook tussen 27 en 31 december gereden worden, aangezien dan alle studenten vrij zijn en ook vele werknemers een week vakantie hebben.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Alleen is het te rigoureus gegaan. Ze hebben gewoon alle lijnen de frequentie als zondagdienst laten rijden zonder te kijken of er wellicht toch noodzaak is om bepaalde lijnen of lijnstukken nog de gewone dienstregeling te geven of zonder na te denken over gevolgen voor bijv. de bereikbaarheid.
Wat mij betreft is een inperking natuurlijk volstrekt logisch, maar lever dan wel maatwerk en denk na over bereikbaarheid en aansluitingen. Ik zou het daarom ook niet vreemd vinden als je een aparte zomerdienstregeling hebt waarbij dus sommige lijnen ook bijv. andere routes hebben.
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Frank schreef:Deel van de dienstregeling 2017 staat online. De dingen die zo te zien gewijzigd tov zijn van de adviesaanvraag:
* lijn 3 Nijmegen blijft rijden
* lijn 66 Westervoort - Duiven rijdt nog tweemaal per uur ipv helemaal niet meer
* ik zie geen zomervakantiedienstregeling staan (...maar dat zegt niet zoveel)
Waar is dit te vinden?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Erno-BE schreef:De zomerdienstregeling is op zich best acceptabel, maar alleen in de weken waarin studenten-OV niet geldig is en voor Nijmegen ook wanneer er geen vierdaagse is. Daarentegen mag de zomerdienstregeling wat mij betreft ook tussen 27 en 31 december gereden worden, aangezien dan alle studenten vrij zijn en ook vele werknemers een week vakantie hebben.
Er zijn sommige stadsdienstlijnen, zoals lijn 2 in Nijmegen die overvol zaten!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

JothamvW schreef:Waar is dit te vinden?
Op www.breng.nl en dan gewoon op de dienstregeling zoeken. Een aantal Arnhemse stadslijn plus de 300-lijnen zie ik er nog niet instaan, dus het is nog niet volledig.

Opmerkelijk: we wisten al dat de lijnen 36 en 53 samengevoegd zouden worden tot een nieuwe lijn 56, maar om deze nou doordeweeks in het dal maar eenmaal per uur te laten rijden is wel erg schraal.
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door j-ason »

Zullen scholieren uit Driel en Heteren blij mee zijn...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Frank schreef:Opmerkelijk: we wisten al dat de lijnen 36 en 53 samengevoegd zouden worden tot een nieuwe lijn 56, maar om deze nou doordeweeks in het dal maar eenmaal per uur te laten rijden is wel erg schraal.
Op zich, lijn 36 reed ook al 1x/uur. En 53 is in de daluren ook geen vetpot.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Maar die vormden toch samen wel 2 verbindingen met Arnhem per uur.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

3 verbindingen per uur zelfs: 1x/uur lijn 36 en 2x/uur lijn 53.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Meltrain »

Ik kan even het vervoerplan niet meer vinden, maar wat kwam er als vervanging van lijn 53 tussen Arnhem Zuid en Wkc. Kronenburg?
En de haltes op de Drielsedijk en Drielse Rijndijk verliezen hun busverbinding?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Lijn 53 wordt tussen Kronenburg en station Zuid vervangen door lijn 11, die weer met grote bussen en nog maar 2x/uur gaat rijden.
De bushaltes op de Drielsedijk verliezen inderdaad hun busverbinding. Volgens mij is dat niet zo erg, er werd amper gebruik van gemaakt.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Rijd lijn 11 dan in aansluiting op lijn 53? En gaat deze ook weer in de ochtend rijden?
Ik heb geen onderschrift
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Ja, lijn 11 gaat rijden in aansluiting op de nieuwe lijn 56 (die lijn 53 vervangt tussen Wageningen en Station Zuid) en gaat ook in de ochtendspits rijden.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Kan je lijn 56 overigens niet over de drielse rijndijk laten rijden, dan kan je driel Noord ook makkelijk aandoen.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten