Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Nah, ook een gebied met uitzonderlijk weinig buslijnen, waardoor het allemaal redelijk overzichtelijk zou moeten blijven. De leukste effecten op een systeem waarin de chauffeur van bus wisselt komen overigens van het weer: als met een dik pak sneeuw de bussen per uur bijvoorbeeld gemiddeld twintig minuten vertraging oplopen, is het groot feest.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

BrengMe schreef:Ik kwam het volgende artikel over lijn 66 tussen Westervoort en Duiven tegen op OVmagazine:
http://www.ovmagazine.nl/2015/10/bedrij ... lijn-2150/
Goed nieuws voor Frank?
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

De introductie van de buslijn is helaas niet al te best geweest. Veel mensen kiezen dan meteen alternatieven. Voorlopig is het denk het 't belangrijkste dat de bus te Westervoort niet alleen in theorie een goede aansluiting geeft op de trein. Vandaag, in de herfstvakantie en met goed weer, haalt de buslijn z'n rijtijden maar net. Anders moet je een beetje geluk hebben dat de bus niet 4+ minuten vertraagd is.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door isadora »

Is herfstvakantie niet al net afgelopen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Hainje »

In regio Zuid zitten we nu midden in de herfstvakantie.
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door isadora »

Ah okay, ik ging er van uit, dat dit geen verspreide vakantie betrof, dank je Hainje. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Op Twitter zag ik staan dat de stadsbus door Klarendal te Arnhem weer terugkeert. Iemand die meer weet?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Hainje »

isadora schreef:Ah okay, ik ging er van uit, dat dit geen verspreide vakantie betrof, dank je Hainje. :pos:
Naar mijn weten is alleen de kerstvakantie in het hele land gelijk.

Overigens, de website van de Rijksoverheid biedt altijd uitkomst bij twijfel. Hier kijk ik in deze gevallen ook bijna altijd.

Edit: De meivakantie (dit jaar) dus ook gelijk in het hele land.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Etienne »

Frank schreef:Op Twitter zag ik staan dat de stadsbus door Klarendal te Arnhem weer terugkeert. Iemand die meer weet?
Wellicht gaat er iets gebeuren met lijn 9 in die hoek?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Zou kunnen; dat met de lijnen 8 en 9 iets gaat wijzigen wordt wel duidelijk uit de documenten van het ROCOV. Maar daaruit kreeg ik eerder het idee dat de bus uit de Vogelwijk/Klarendal helemaal gaat verdwijnen.

Edit: van Twitter: het wordt een nieuwe lijn 13 met vier nieuwe haltes, namelijk Kazerneplein, Winkelcentrum Klarendal, Oogststraat en Agnietenstraat. De buslijn gaat gereden wordt met een achtpersoonsbusje.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Ik vind dat lijn 8 niet zo goed loopt tussen CS en presikhaaf. Ik denk dat ze die hele lijn overhoop gaan trekken, zeker als lijn 44 terugkomt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busentrein »

Dat wordt overigens lijn 12 Arnhem CS - IJsseloord 2
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Verbaasd me niets. De lijnnummers worden steeds meer en meer gewijzigd in nummers onder de 20.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

En de 331 rijdt altijd naar Velp Zuid of heeft die straks vaak station Arnhem als eindpunt?

Edit: @SuperGhost: een lijnnummer onder de 20 is ook veel logischer omdat het gewoon een stadsbus is. De 40-serie was ooit, lang geleden, geïntroduceerd voor enkele spits- en marktbussen, die eigenlijk allemaal zijn verdwenen. De 43 was destijds een spitsbus De Laar Oost - IJsseloord. Later is die buslijn de hele dag gaan rijden en uitgebreid tot eerst Dieren en later Apeldoorn. Later nam een lijn 44 geloof ik een deel van dat traject over in de spits (en ging deze naar IJsseloord 2), maar eigenlijk slaan de lijnnummers nergens meer op behalve dat ze bij (sommige) mensen bekend in de oren klinken.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Door werkzaamheden aan het spoor tussen Arnhem en Nijmegen rijden er t/m aankomende zondag bussen ipv treinen. Er rijden een hoop touringcars af en aan, maar wat me opgevallen is is dat er ook een (of misschien wel meer) rood-witte Arriva-bus uit Brabant tussen rijdt. Weet iemand daar meer van?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Allicht een wagen van TCR? Die rijden immers nogal eens op treinvervangend vervoer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busentrein »

Frank schreef:En de 331 rijdt altijd naar Velp Zuid of heeft die straks vaak station Arnhem als eindpunt?

Edit: @SuperGhost: een lijnnummer onder de 20 is ook veel logischer omdat het gewoon een stadsbus is. De 40-serie was ooit, lang geleden, geïntroduceerd voor enkele spits- en marktbussen, die eigenlijk allemaal zijn verdwenen. De 43 was destijds een spitsbus De Laar Oost - IJsseloord. Later is die buslijn de hele dag gaan rijden en uitgebreid tot eerst Dieren en later Apeldoorn. Later nam een lijn 44 geloof ik een deel van dat traject over in de spits (en ging deze naar IJsseloord 2), maar eigenlijk slaan de lijnnummers nergens meer op behalve dat ze bij (sommige) mensen bekend in de oren klinken.
331 altijd naar Velp Zuid
12 Arnhem CS – Het Broek – Presikhaaf – IJsseloord 2 , rijdt grotendeels als stadsbus, dus daarom ook een stadslijnnummer ;)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Frank schreef:Edit: @SuperGhost: een lijnnummer onder de 20 is ook veel logischer omdat het gewoon een stadsbus is. De 40-serie was ooit, lang geleden, geïntroduceerd voor enkele spits- en marktbussen, die eigenlijk allemaal zijn verdwenen. De 43 was destijds een spitsbus De Laar Oost - IJsseloord. Later is die buslijn de hele dag gaan rijden en uitgebreid tot eerst Dieren en later Apeldoorn. Later nam een lijn 44 geloof ik een deel van dat traject over in de spits (en ging deze naar IJsseloord 2), maar eigenlijk slaan de lijnnummers nergens meer op behalve dat ze bij (sommige) mensen bekend in de oren klinken.
Klopt, maar ook streekbussen als Arnhem-Elst-Nijmegen (14) en Nijmegen-Druten (12) zijn inmiddels al onder de 20 beland. Het zou me niets verbazen als op den duur meerdere streeklijnen zo'n nummer gaan krijgen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Nouja, lijn 14 is op zich een soort verkapte stadsdienst. Rijdt een groot aantal ritten Nijmegen CS - Nijmegen Brakkenstein.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

SuperGhost schreef:Klopt, maar ook streekbussen als Arnhem-Elst-Nijmegen (14) en Nijmegen-Druten (12) zijn inmiddels al onder de 20 beland. Het zou me niets verbazen als op den duur meerdere streeklijnen zo'n nummer gaan krijgen.
Lijn 14 heeft inderdaad te maken met de route naar Brakkenstein. Men ziet dit primair als een Nijmeegse stadslijn die toevallig ook naar Arnhem rijdt. Lijn 12 idem, die heeft zijn nummer omdat hij grotendeels gelijk rijdt met lijn 12 (bij invoering gingen ze pas bij knooppunt Neerbosch uit elkaar), vandaar dat die nummering op 12 ligt.
albertjan96 schreef:Door werkzaamheden aan het spoor tussen Arnhem en Nijmegen rijden er t/m aankomende zondag bussen ipv treinen. Er rijden een hoop touringcars af en aan, maar wat me opgevallen is is dat er ook een (of misschien wel meer) rood-witte Arriva-bus uit Brabant tussen rijdt. Weet iemand daar meer van?
Dit kan ook een voormalige Brabant-bus zijn die of verkocht is maar nog niet omgestickerd is. Als er echt nog Arriva opstond dan kan het een oude Ambassador zijn die tijdelijk in de Achterhoek rijdt. Heb je toevallig opschriften en/of nummers herkent?
"Een touringcar is geen bus"
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Het enige wat ik heb kunnen zien, is dat op de zijkant helemaal rechtsboven op de bus het logo van Arriva staat, en op de achterkant stond arriva.nl/brabant
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door j-ason »

^ T is een lion's city, heb hem gister ook nog zien rijden
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Volgens mij reed er gisteren ook wel meer dan één.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Lijn 12 idem, die heeft zijn nummer omdat hij grotendeels gelijk rijdt met lijn 12 (bij invoering gingen ze pas bij knooppunt Neerbosch uit elkaar), vandaar dat die nummering op 12 ligt
Eehm :wink: Volgens mij moet hier minstens één keer een ander getal dan 12 staan.
j-ason schreef:^ T is een lion's city, heb hem gister ook nog zien rijden
Lion's City T of TÜ? In het eerste geval waarschijnlijk een wagen van Van Driel, in het laatste geval eentje van TCR naar alle waarschijnlijkheid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Michael »

Ik denk een bus van Van Driel. Bij treinstremmingen in regio Nijmegen wordt vrijwel altijd Van Driel ingehuurd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten