Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door bartjemestrom »

Als er niet voldoende Lion's City beschikbaar zijn, zet men de reserve Ambassadors in. Er zijn tenslotte meer lijnen die met Lion's City rijden. Niet meer dan logisch :wink:

Hoor net dat er ook afgelopen avonden gewerkt is aan de wissels bij Bandijk. Daardoor reden alleen lijn 1 en 3 met trolley. En ook vandaag rijden er Ambassadors over lijn 2.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Breng schreef:Beste OVInNederland-ers,
*bus* OPROEP: *bus*
Op Twitter is op vrijdag een strijd begonnen tussen Breng en Arriva. Het gaat om een station-raadspel. Enkele twitteraars posten een stationfoto en Arriva en Breng moeten die raden. check: https://twitter.com/AnneGarretsen/statu ... 5430703104
Vorige week vrijdag wisten we vrij gemakkelijk Arriva te verslaan 8-) , maar omdat Arriva een stuk groter is (en meer volgers heeft) vrees ik dat ze onze speltactiek (gebruik maken van de intelligentie van onze klanten/volgers) gaan kopieren en ons gaan verslaan. :6
Om dat scenario te voorkomen roep ik iedereen op die ons, de underdog, wil helpen. Morgen einde van de ochtend verwachten we dat de strijd weer losbarst. Wie helpt ons mee? We kunnen alle steun gebruiken.
Alvast hartelijk bedankt! *bus*
Webcareteam @BrengOV
Kun je mij op Twitter even nadere toelichting geven? Misschien ben ik ook te gaar, maar ik kan de wedstrijd zelf zo snel niet vinden.
"Een touringcar is geen bus"
Kronenburg busbaan
Berichten: 7
Lid geworden op: di 24 mar 2015, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Kronenburg busbaan »

Binnenkort (?) start de aanleg van de rotonde Schepen van Ommerenstraat / Kronenburgsingel te Arhem. Ook een deel van de busbaan zal worden aangepakt. Voorbereidende werkzaamheden zijn inmiddels gestart. Dit heeft gevolgen voor de Breng buslijnen 14 en 53.

De exacte datum is mij nog niet bekend.
Kronenburg busbaan
Berichten: 7
Lid geworden op: di 24 mar 2015, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Kronenburg busbaan »

ARNHEM - Buschauffeurs in Arnhem leggen tussen 10.00 en 11.00 uur het werk neer uit onvrede over het ontslag van een collega. Die werd ontslagen omdat hij met zijn mobieltje in de weer was terwijl hij de bus bestuurde.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... ollega.htm
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door zone2000 »

Kronenburg busbaan schreef:ARNHEM - Buschauffeurs in Arnhem leggen tussen 10.00 en 11.00 uur het werk neer uit onvrede over het ontslag van een collega. Die werd ontslagen omdat hij met zijn mobieltje in de weer was terwijl hij de bus bestuurde.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... ollega.htm

Regels bij breng/Connexxion zijn duidelijk. Hoewel ik ontslag wel een erg zware maatregel vind is dit eerder ook gebeurd (en niet alleen bij die filmende chauffeur uit Haarlem) en moet er imo wel één lijn worden getrokken.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door waldo79 »

Gebruiken van een mobiele telefoon tijdens het rijden is dan ook bewust het vergroten van risico's op een verkeersongeval. Kan me voorstellen dat Connexxion de veiligheid hoog in het vaandel heeft staan. Ik kan de werkonderbreking vanuit dat perspectief niet goed plaatsen.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Berk-24 »

Sterker nog, hand-held bellen is per wet verboden. Connexxion heeft juist gehandeld.

Deze staking is een zeer klantonvriendelijke actie en ik hoop dat de deelnemende chauffeurs een boete krijgen. Je zou maar net een sollicitatiegesprek hebben of een andere belangrijke afspraak.
Kronenburg busbaan
Berichten: 7
Lid geworden op: di 24 mar 2015, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Kronenburg busbaan »

Connexxion gaat met ontslagen buschauffeur praten

ARNHEM - Vervoerder Connexxion gaat in gesprek met de ontslagen buschauffeur uit Arnhem. De man werd ontslagen nadat hij hij met zijn mobieltje in de weer was terwijl hij de bus bestuurde.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... praten.htm
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Berk-24 schreef:Sterker nog, hand-held bellen is per wet verboden. Connexxion heeft juist gehandeld.

Deze staking is een zeer klantonvriendelijke actie en ik hoop dat de deelnemende chauffeurs een boete krijgen. Je zou maar net een sollicitatiegesprek hebben of een andere belangrijke afspraak.
Het kwalijkste vind ik dat de stakers een bus dwars hebben gezet in de bunker zodat de chauffeurs die wel gewoon wilden rijden niet weg konden rijden.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Etienne »

Berk-24 schreef:Sterker nog, hand-held bellen is per wet verboden. Connexxion heeft juist gehandeld.

Deze staking is een zeer klantonvriendelijke actie en ik hoop dat de deelnemende chauffeurs een boete krijgen. Je zou maar net een sollicitatiegesprek hebben of een andere belangrijke afspraak.
Dan hoop ik dat ze ook de wetgeving voor fietsers gaan laten gelden. Hoe vaak komt het voor dat een fietser aan het bellen is en totaal geen acht meer heeft voor de omgeving. Best vaak. :6
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Heeft Breng op Goede Vrijdag geen vakantiedienst meer? Staat niks op hun site erover, ook niet in de lijnfolders. Hermes/SRE heeft Goede Vrijdag nadrukkelijk genoemd in de lijnfolders en de schermen in bus geven ook weer dat vakantiedienst geldt, maar bij Breng staat dus niks. 9292 laat ook gewoon de normale dienstregeling zien. En zover ik me kan herinneren deed Breng vroeger wel aan vakantiedienst op GV.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Eindelijk antwoord. Breng rijdt schijnbaar de gewone dienst! Volgens mij was dat in het verleden anders. En volgens mij zijn er op de universiteit geen of bijna gee college's ingeroosterd. Dus al die extra bussen zullen denk ik toch behoorlijk leeg zijn. Beetje jammer van het geld.
"Een touringcar is geen bus"
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Van de universiteit weet ik niet, maar lijkt me dat die niet open is aangezien het een katholieke universiteit is (al zullen sommige studenten die stage lopen in het ziekenhuis natuurlijk nog wel moeten verschijnen lijkt me).
De HAN heeft geen colleges.

Lijkt me dan ze lijn 10 dan ook beter in de remise kunnen laten. De resterende busdiensten (6, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 83 en 300) moeten wel genoeg zijn om Heyendaal te bedienen lijkt me. De overige bussen (m.u.v. 300) kun je niet zomaar terugschroeven, aangezien die ook woonwijken bedienen en lang niet bij alle bedrijven is Goede Vrijdag een vrije dag.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

In de vakantie schroeven ze die lijnen toch ook terug? Dan kan dat op Goede Vrijdag ook lijkt me. In Eindhoven wordt ook vakantiedienst gereden terwijl er mensen moeten werken. Ik ben voor de afwisseling blij dat ik naar Nijmegen moet :')

Universiteit is gewoon open op Goede Vrijdag, maar de openingstijden van faciliteiten kunnen afwijken. Tenminste dat was twee jaar geleden nog zo.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door koekje »

Je kunt niet zomaar 'een lijn' in de remise houden. Dan moet je diensten gaan maken waar maar één lijn in voorkomt. Krijg je de hele 'rondje om de kerk' discussie weer.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Ik heb het dan ook over extra ritten, vooral versterkingsritten. Men had makkelijk kunnen zeggen "we laten de rit van 7:22 door Van Driel wel rijden, maar ze kunnen de extra touringcarren van Toonen en Van Dijk achterwege laten". Nu reed 1 bus met bezetting die ook in een Procity had gepast en twee lege.Beetje zonde van het geld. Ook de andere versterkende touringcarren waren leeg en de reguliere bussen die ze versterkten waren ook amper half vol. Ik snap niet waarom niet gewoon voor een vakantiedienstregeling gekozen wordt. Dat er toch mensen moeten werken is geen argument, dat geldt in alle vakanties ook. Ik heb zelfs de meeste forenzen (als in "niet studenten/scholieren") gemist in de bus vandaag.

Dat lijkt me juist een voordeel van spitsritten vooral uitbesteden, ze zijn ook makkelijk te schrappen op minder drukke dagen zonder dat Arriva zelf het hele rooster moet omgooien.

Een voordeel van dit jaar: zowel Breng als Arriva doen hetzelfde, dus voor een keer waren er geen afstemmingsproblemen op lijn 99.
"Een touringcar is geen bus"
Nielsjuh007
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 14:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nielsjuh007 »

Hallo allemaal.

Ik was gister naar de winkel en zag een HESS trolley met hulpmotor over de St. laurentiuslan rijden. Iemand enig idee waarom :?: ?



Groetjes Niels
HESS Swisstrolley 4 Brengtrolley
j7927
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 22:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door j7927 »

Kan goed zijn dat ik daar in zat. Wanneer lijn 2 richting Hoogkamp bij de rotonde rechts afslaat en moet wachten voor het zebrapad komt de stroomafnemer precies op een stroomloze wissel stil te staan. Bij de Hess ging blijkbaar automatisch de stroomafnemers naar beneden. Ze werden bij de Koppel weer omhooggezet.
Deze foto van Srananbloke is op die locatie:
Afbeelding
Nielsjuh007
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 14:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nielsjuh007 »

ooo vandaar dus! maar hij ging ook echt traaaaag door de bocht



Groetjes niels
HESS Swisstrolley 4 Brengtrolley
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Globetrotter »

Weet iemand welk materieel er rijdt op de Voetbalbussen bij de wedstrijden van Vitesse?
Nielsjuh007
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 14:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nielsjuh007 »

Ik heb eergister tijdens de wedstrijd een stuk of 5 Citaro G gezien ik denk 6 MAN Lions City CNG en 3 amba`s en 2 of 3 Connexxion Volvo bussen


groetjes niels
HESS Swisstrolley 4 Brengtrolley
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Globetrotter »

Nielsjuh007 schreef:en 2 of 3 Connexxion Volvo bussen
8700?
Nielsjuh007
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 14:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nielsjuh007 »

Ezra schreef:
Nielsjuh007 schreef:en 2 of 3 Connexxion Volvo bussen
8700?
Volgens Mij wel had niet op de nummers gelet



Groetjes Niels
HESS Swisstrolley 4 Brengtrolley
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Freek »

Ligt er aan welke voetbalbussen je bedoeld. Op de versterkingen richting Velp en Westervoort/Zevenaar rijden vaak reguliere MAN bussen. Soms aangevuld met de Nijmeegse aardgasgeledes. De pendel tussen Station en Stadion rijdt van alles. De laatste wedstrijden vaak MAN's aangevuld met cxx tours oude interlinerbussen. Soms rijden er ook gelede hoge vloerbussen
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door bartjemestrom »

Ik heb zaterdag ex-GVU Citaro, Provincie Utrecht Citaro, ex-interliners en reguliere Breng MAN zien rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten