Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Het lijkt erop dat er 24 februari iets gaat gebeuren, de dienstregeling bij lijnen "breken" op 24 februari als ik op breng.nl kijk. Ik heb niet gekeken of er ook daadwerkelijk iets verandert, maar die breuk staat ook bij lijnen die geen aparte vakantiedienst kennen.

EDIT: het lijkt niet te gelden voor lijn 9, dus mogelijk geldt het niet voor alle lijnen, heb ze niet allemaal bekeken. Zag het iig bij lijn 1, 14, 16 en 99 (steekproef).

EDIT2: lijkt niet te gelden voor 7, 9 en 13.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Meltrain »

In Arnhem of Nijmegen?
Sowieso lijkt het me in dit topic wel handig om de plaatsnamen erbij te zetten als het over stadslijnen gaat. :idea:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Ik heb alleen de Nijmeegse lijnen bekeken, maar het lijkt me dat voor Arnhem hetzelfde geldt. Ook buiten Nijmegen lagen er knelpunten in de dienstregeling.

EDIT: even kort door wat lijnen gebladerd uit Arnhem, daar lijkt het toch niet zo te zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Srananbloke »

Via een youtube filmpje heb ik vernomen dat de eerste Van Hool-trolley inmiddels is afgevoerd. Het gaat om de 5201, de eerste Arnhemse gelede trolley.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fred1954 »

Srananbloke schreef:Via een youtube filmpje heb ik vernomen dat de eerste Van Hool-trolley inmiddels is afgevoerd. Het gaat om de 5201, de eerste Arnhemse gelede trolley.
Ik heb even op Youtube gezocht, maar geen filmpje kunnen vinden over het afvoeren van de 5201. Maar goed, het zal wel zo zijn. Vraag ik me af of HESS dan al begonnen is met de levering van de nieuwe serie bussen?
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Srananbloke »

fred1954 schreef:
Srananbloke schreef:Via een youtube filmpje heb ik vernomen dat de eerste Van Hool-trolley inmiddels is afgevoerd. Het gaat om de 5201, de eerste Arnhemse gelede trolley.
Ik heb even op Youtube gezocht, maar geen filmpje kunnen vinden over het afvoeren van de 5201. Maar goed, het zal wel zo zijn. Vraag ik me af of HESS dan al begonnen is met de levering van de nieuwe serie bussen?
Ik reageerde op een filmpje uit 2011 van de 5201 in dienst, omdat ik het vermoeden had dat we de 5201 niet meer terug zullen zien. De plaatser van het filmpje (hugo083) bevestigde dit en gaf aan dat de 5201 op 6 februari is afgevoerd. Helaas 1 trolley minder, maar de 5201 stond sowieso driekwart van de tijd langs de kant vanwege allerlei technische problemen, dus zo'n groot gemis is het niet. Wel was het een bijzondere trolley, week op allerlei punten af van de latere levering Van Hool-trolleys. Het was eigenlijk een testbus, er bestond toen nog het idee om hybride te gaan rijden op lijnen die niet geheel waren voorzien van bovenleiding. Van dat idee zijn ze vrij snel afgestapt, en uiteindelijk is de 5201 deel gaan uitmaken van het reguliere wagenpark. Over de levering van de nieuwe Hess trolleys is nog niets bekend.

Nog een filmpje uit de periode dat de 5201 net in dienst was, toen nog als GVM 201. Een rit richting Nijmegen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eINpFo-qekQ[/youtube]
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Chauffeur63 »

Foto gemaakt door collega, 5201 is inderdaad afgevoerd

1.
Afbeelding
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fred1954 »

Dat filmpje had ik gezien. Er werd gesproken over een duo-bus. Na jouw bericht begrijp ik ook wat men daar in die tijd mee bedoelde: een bus die zowel op stroom als op brandstof-exploitatie dienst kon doen. Blijft mijn vraag of de aflevering van de 11 vervangende HESS - bussen nu begonnen is?
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Srananbloke »

Voorzover ik heb begrepen gebeurt dat pas ergens in juni.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fred1954 »

Srananbloke schreef:Voorzover ik heb begrepen gebeurt dat pas ergens in juni.
Ok, bedankt voor je reactie. Betekent voorlopig nog steeds een chronisch trolleybus tekort in de exploitatie. Het is niet anders.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Frank »

Ze hebben net de lijnen 91 en 231 langzamer gemaakt :P .
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Chauffeur63 »

Op zee noemen ze dit een stuurloos schip en maar weer blijkt dat meerdere kapiteins niet werkt.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door MdJ »

Moet eigenlijk naar Syntus Gelderland, maar:
-De 231 "snelbus", moet in Apeldoorn nu een deel van de stadsdienst overnemen. Dus stopt op alle haltes in Apeldoorn, behalve "Landrostlaan" in plaats van 4 (Welgelegenbrug, Gijsbrechtgaarde, De Eglantier en Kapelmeestershoeve)
-De 231 stopt in Arnhem nu bij alle haltes waar ook de 91 stopt, in plaats van Golflinks, Sonsbeek en Willemsplein.
-De raarste intervallen gereden wordt. Apeldoorn-Arnhem: 2x per uur regelmatig, tot 11.41, vervolgens 40 minuten niets. Daarna 2x per uur een rit, met zowel om 12.36, 13.36, 15.06, 15.36 en 16.06 een extra rit. Deze ritten rijden blijkbaar in Arnhem leeg naar het winkelcentrum Presikhaaf om vanaf daar de 293 te rijden. Maar echt duidelijker wordt de dgrl niet...
Arnhem-Apeldoorn 2x per uur, met zowel om 8.09, 8.39, 9.09 een extra rit. Om weer om 11.24 een gat van 40 minuten tot een rit van 13.04 te hebben.

De 91 is trager geworden doordat het in de avond via het Gelre ziekenhuis rijdt.

Ook is per 6 februari de rijtijden bij enkele ritten aangepast, zodat er meer tijd is om in Arnhem naar het station te kunnen rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door rovin1995 »

Tsja, de nieuwe rijtijden van Syntus zijn erg ruim inderdaad, maar bij Breng zijn ze vaak veel te kort. Is de middenweg zo lastig te vinden?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Oh ik zie dat een van de wijzigingen per 24 februari onder andere haltemutaties betreft. Op lijn 99 hebben ze eindelijke de haltes Udenseweg en Molen in Zeeland eruit gegooid. Dat heb ik al een flinke tijd geleden gemeld (Arriva heeft de haltes opgeheven, echter niet meteen opgeruimd, dat is weer een ander verhaal, en niet aan Breng gemeld dat die haltes zijn opgeheven).

Brabantse Poort blijft voorlopig nog zijn naam houden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Voor mensen die in het verleden geïnteresseerd zijn. Als je naar drempelvrij.breng.nl gaat en zoekt op "dienstregeling" kun je bij de lijnen zelfs oude dienstregelingen tot december 2009 terug zien. Zie bijvoorbeeld hier de dienstregeling van de oude lijn 3 Wijchen-Noord - St Maartenskliniek: http://drempelvrij.breng.nl/dienstregel ... &dgIndex=0

Niet nuttig, maar eventueel wel leuk. Geen idee hoe lang ze die oude dienstregelingen laten staan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

"Een touringcar is geen bus"
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Chauffeur63 »

Hoorde dat ze vandaag langs zijn geweest, ben benieuwd wat en hoe het er uit komt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Alle ramen eruit, dat is dat moet dan wel een grotere klap zijn geweest. Gelukkig geen gewonden!
"Een touringcar is geen bus"
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Chauffeur63 »

Schamp shot met veel mazzel

1.
Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Ai, dat had inderdaad erger kunnen aflopen. Wel frappant dat het bericht praat over een bus van Breng maar dit beestje toch echt groen is. Naja, berichtgeving omtrent dit soort dingen is sowieso vaak niet zo heel accuraat.
"Een touringcar is geen bus"
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Chauffeur63 »

Breng, XX, Hermes allemaal 1 pot nat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Daniel »

Mwoh, hij kan best op een Breng-dienst gezeten hebben dat loopt in Wageningen behoorlijk door elkaar. Kwam laatst zelfs nog een chauffeur in Breng-uniform helemaal in Amersfoort tegen, die was toen in de sneeuw in een bocht rechtdoor gegaan... laten de Breng-chauffeurs de bussen van de provincie Utrecht wel heel :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten