Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Chauf21 »

wontcachme schreef:Klopt het dat er in de Breng bussen ov-chipkaart opladers komen? In bus 4459 zag ik vanochtend namelijk een blauw kastje met kleurenscherm hangen waar je kan opladen door gewoon je pasje erlangs te halen. Jammer genoeg werkte het nog niet, maar is wel een goed idee om dit te doen moet ik zeggen.
Zag 'ie er ongeveer zo uit: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 173#p69173?
Dan is het naar alle waarschijlijkheid inderdaad een OV-chipkaartophaalpunt of, afhankelijk van de uitvoering, een OVC-oplaadpunt.
wontcachme
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 08:17

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door wontcachme »

Chauf21 schreef:
wontcachme schreef:Klopt het dat er in de Breng bussen ov-chipkaart opladers komen? In bus 4459 zag ik vanochtend namelijk een blauw kastje met kleurenscherm hangen waar je kan opladen door gewoon je pasje erlangs te halen. Jammer genoeg werkte het nog niet, maar is wel een goed idee om dit te doen moet ik zeggen.
Zag 'ie er ongeveer zo uit: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 173#p69173?
Dan is het naar alle waarschijlijkheid inderdaad een OV-chipkaartophaalpunt of, afhankelijk van de uitvoering, een OVC-oplaadpunt.
Zoals deze ziet hij er uit: http://i930.photobucket.com/albums/ad14 ... CF6474.jpg
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Dat is gewoon een ophaalpunt.
Dus als je straks iets koopt via www.ov-chipkaart.nl kun je daar je bestelling ophalen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Er zijn al verschillende bussen die het nu hebben. Heb het wel tot nog toe alleen in de Citaro's gezien.

Zou het ook in de streekbussen komen?
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Ik heb eigenlijk geen idee. Al vind ik de meerwaarde van de ophaalpunten in een streekbus wel groter.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Dat ben ik met je eens. In een stad is het relatief gemakkelijker (denk ik) om bij een ophaalpunt te komen, bijvoorbeeld een station. Als je een in een kleinere plaats woont, waar wellicht geen ophaalpunt is, of de punten erg verspreid zijn, kan een ophaalpunt in een streekbus grote meerwaarde bieden. Dan hoef je in principe de deur niet meer uit om je vervoerbewijzen te kopen. Dit doe je via internet en haalt het op als je toch toevallig een keer met de bus mee moet.
"Een touringcar is geen bus"
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door lint41 »

Alleen is het m.i. dan al te laat: stel je koopt een N-sterabonnement, en je kan hem pas in de bus ophalen. Dan heb je dus al ingecheckt en betaald voor een reis die eigenlijk al gratis zou moeten zijn...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Chauf21 »

-Je kan je bestelling vooraf ook op een ander ophaalpunt ophalen (dat moet je nu ook al met een abonnement);
-Je kan je bestelling ook een dag (week, whatever) eerder plaatsen en dan ook een dag, week,... eerder ophalen in de bus;
-Je kan je situatie ook even uitleggen aan de chauffeur. Wellicht is 'ie vrolijk gestemd en staat 'ie het toe dat je eerst even je abonnement ophaalt.

;)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Er zitten trouwens ophaalpunten in alle Breng Amba's :)
Alleen ze doen het nog eventjes niet xD
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

In de Citaro werkte hij wel. Er stond alleen niks voor me klaar. Hoe kan het ook anders.
Simon
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 mar 2009, 15:45
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Simon »

Een nogal warrig bericht, waaruit valt op te maken dat in maart weer begonnen gaat worden met het verder aanleggen van het trolleynetwerk in Arnhem-Schuytgraaf:
Weer aan de slag

Nu de ergste vorst voorbij is, kunnen de diverse werkzaamheden in Schuytgraaf weer worden opgepakt.
In de komende periode werken we hard aan de aanleg van de 2M rotonde ter hoogte van de sportvelden. En ook zullen we binnenkort starten met de aanleg van de 3M rotonde tegenover het Informatiecentrum Schuytgraaf. Connexxion zal vanaf week 10 doorgaan met het plaatsen van de trolley-verlichtingsmasten vanuit De Waarden, langs de 2M rotonde tot de sportvelden. Meer actuele informatie over de werkzaamheden is te lezen in onze \“digitale nieuwsbrief\”:nieuwsbrief of bij het bewonersdeel van deze website. bron
wontcachme
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 08:17

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door wontcachme »

--Stefan-- schreef:Er zitten trouwens ophaalpunten in alle Breng Amba's :)
Alleen ze doen het nog eventjes niet xD
Wanneer gaan ze dan wel (werkend)aan? Heb nu elke ochtend geprobeerd in de bus, maar geen reactie op die schermen. En kan je met deze opladers ook je studenten reis product erop zetten?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Met de ophaalpunten in de bus moet je inderdaad je reisproduct kunnen ophalen. Te herkennen aan die blauwe kastjes.
Wanneer ze gaan werken blijft natuurlijk de vraag. In de Citaro's werken ze wel. Maar als je daar niet mee reist dan zul je toch echt even in de rij moeten gaan staan bij de appie.
wontcachme
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 08:17

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door wontcachme »

Joshua schreef:Met de ophaalpunten in de bus moet je inderdaad je reisproduct kunnen ophalen. Te herkennen aan die blauwe kastjes.
Wanneer ze gaan werken blijft natuurlijk de vraag. In de Citaro's werken ze wel. Maar als je daar niet mee reist dan zul je toch echt even in de rij moeten gaan staan bij de appie.
Welke Citaro's (dat zijn die nieuwe bussen toch)? Ik heb er nu ruim 8 gehad, en bij geen enkele reageert dat apparaat.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Ardan »

Citaro's zijn inderdaad die nieuwe, met die koffer op het dak waar je je schoonmoeder in kunt meenemen.
Nu ik hier toch ben: zijn de Volvo 8700'jes al op dienst gekomen?
Ik doe ook maar wat
levi
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 23 dec 2009, 19:58

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door levi »

kun je ook je saldo op die ophaalpunten zien?
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Ardan schreef:Citaro's zijn inderdaad die nieuwe, met die koffer op het dak waar je je schoonmoeder in kunt meenemen.
Nu ik hier toch ben: zijn de Volvo 8700'jes al op dienst gekomen?
Volvo's zijn nog steeds niet in dienst. Ze staan nog steeds in de stalling in Arnhem te wachten op hun transformatie van wit naar roze...
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

levi schreef:kun je ook je saldo op die ophaalpunten zien?
Nee. Je kunt er ook echt enkel alleen bestellingen mee ophalen. En dan nog een andere taal kiezen.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »


ARNHEM - Burgemeester en wethouders van Arnhem geven groen licht voor een brede nieuwe busbaan langs de Ir. Molsweg en een deel van de Oude Huissensedijk in Arnhem-Zuid ten bate van de aanleg van de toekomstige 'flitsbus' naar Huissen, Bemmel en Nijmegen. In het ontwerp-bestemmingsplan wordt 100 meter asfalt door waterwingebied ir. Sijmons gecompenseerd door een deel van Holthuizen tot groengebied te bestempelen.


Het Arnhemse deel van het tracé vormt een groot knelpunt van de Hoogwaardige Openbaar Vervoer Verbinding (HOV) die de Stadsregio over een paar jaar wil aanleggen om de verstokte automobilist de bus in te lokken. Files kenmerken de ochtend- en avondspits ter hoogte van de Ir. Molsweg. Om die te omzeilen is een vrijliggende busbaan voor de 'sprinter' nodig.
Bron

hoe snel zou hij langs flitsen :mrgreen: *bus*
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 24 jan 2010, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ivm copyright bron toegevoegd
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

ik ben een tijdje bezig geweest met een studie naar de mogelijkheid om een soort buurtbusvereniging op te zetten in de betuwe, later bleek dat er best wel wat uit te halen bleek.

Bestaande lijn:

35:( Gendt ) - Bemmel - Elst - Valburg - Herveld - Andelst - Zetten ( vooral indutrieterein de aam is een belangrijke halte ).

Nieuwe lijnen:

36: Elst - Huissen. ( spitsbuslijn, rijd via het Overbetuwe college en over verschillende industrie tereinen.
37: Elst - Driel - Heteren / Randwijk.

Alle lijnen beginnen / eindigen op het station van elst met aansluiting op de trein en buslijn 88.

ik heb ook een brief met deze info naar de gemeente overbetuwe gestuurd. Nu wachten op reactie.

Zouden jullie hier ook je mening / verbeteringen willen aangeven ?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wubbo »

Heb je wellicht een kaartje? Je kan op zoveel manieren die routes maken dat het lastig is om het zo te beoordelen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Even een vraagje over lijn 36: als deze langs het Overbetuwe College rijdt, heb je dan geen capaciteitsproblemen? Er kunnen maar 8 mensen in het busje namelijk.


--edit--
En ze hebben in de bus flyers opgehangen: ''Breng me ook ’s nachts snel en veilig thuis'',
Dus misschien gaan er binnenkort meer mensen met de nachtbus :idea:
3 0 7 9
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Wubbo schreef:Heb je wellicht een kaartje? Je kan op zoveel manieren die routes maken dat het lastig is om het zo te beoordelen.
ga ik zo even maken. goed idee trouwens.

en ja dat over lijn 36 langs het overbetuwe college: de praktijk zal het moeten bewijzen denk ik, mischien dus eerst een proef van een 2 maanden ofzo
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

weet iemand hoe ik een plattegrond vanuit paint hierop krijg?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

robinzes schreef:weet iemand hoe ik een plattegrond vanuit paint hierop krijg?
Je paint afbeelding gewoon opslaan en uploaden via bijvoorbeeld http://www.imageshack.us.
En dan kun je met [img]link-foto[/img] hem hier neer zetten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten