Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Er is nogal wat protest in Beek over de plannen om lijn SB58 te versnellen en lijn 57 op te heffen.

Bron: De Gelderlander
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ChrisGBNL
Berichten: 21
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 09:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ChrisGBNL »

Ik heb zojuist Citaro 9147 van Breng gezien als lijn 6 naar Elsweide HAN op het centraal station. In tegenstelling tot de 9171 en 9178 is deze geheel wit, wel met Breng stickers.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Rijdt deze nog steeds voor Breng? Ik dacht dat deze naar Connexxion tours zou gaan...
Michael » Vr 06 Nov 2015, 14:45 schreef:Die 9147 rijdt tijdelijk in Nijmegen. Over een paar maanden gaat hij naar Connexxion Tours.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busentrein »

Inmiddels rijdend op lijn 7, garantie tot de voordeur uiteraard
Afbeelding
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door OmniLezer »

Waarom flikken ze lijn 57 niet door Beek en lijn 58 over de provinciale weg.
Of gewoon lijn 80 met een flinke omweg door Beek. Dan heb je blije mensen omdat je altijd een bus naar Nijmegen hebt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

albertjan96 schreef:Rood licht voor uitbreiding BrengFlex..

https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/ ... ~a45fd26c/

Gaat om deze plannen https://www2.nijmegen.nl/mmbase/attachm ... g_2018.pdf
Gezien de ontwikkelingen in de regio hier de laatste jaren volgens mij een terecht besluit :) . Ik zie nog op tegen eventuele andere bezuinigingen die doorgevoerd gaan worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Waarschijnlijk heeft mijn klacht naar de provincie Gelderland ook bijgedragen. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

OmniLezer schreef:Waarom flikken ze lijn 57 niet door Beek en lijn 58 over de provinciale weg.
Of gewoon lijn 80 met een flinke omweg door Beek. Dan heb je blije mensen omdat je altijd een bus naar Nijmegen hebt.
Omdat lijn 57 gaat verdwijnen en 58 2x per uur gaat rijden en naar Heyendaal doorrijden.

Lijn 80 kan ook niet, want dan scheep je die reizigers met een flinke extra reistijd én kosten op (die extra kilometers mag je dankzij de OVC ook gaan betalen). Dat is zwaar onwenselijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

albertjan96 schreef:Rood licht voor uitbreiding BrengFlex..

https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/ ... ~a45fd26c/
Tja, als ik die argumentatie van Hermes zo lees denk ik toch als eerste dat ze wellicht eerst eens moeten nadenken waarom die bussen 's avonds zo leeg zijn en daar iets aan doen. Allicht bieden ze niet de verbindingen die de reizigers willen gebruiken of is er op een andere manier wat onaantrekkelijk aan.
Maar in het herkennen daarvan heb ik Connexxion en dochters nooit als heel sterk ervaren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door OmniLezer »

SuperGhost schreef: Lijn 80 kan ook niet, want dan scheep je die reizigers met een flinke extra reistijd én kosten op (die extra kilometers mag je dankzij de OVC ook gaan betalen). Dat is zwaar onwenselijk.
Oh, er is toch een lijn 82 voor de snellere route of zadel je dan de rest op met een extra overstap?

Totdan; buurtbus 562 binnen Beek 2x/uur laten rijden aansluitend op lijn 80.
Lijn 560 reed ook 4x/uur binnen Zevenaar. Dat is nu dan 2x/uur omdat lijn 555 de helft overnam.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

OmniLezer schreef:Oh, er is toch een lijn 82 voor de snellere route of zadel je dan de rest op met een extra overstap?
Die lijn 82 doet 1. niet alle dorpen na Beem aan en 2. rijdt alleen enkele ritten in de spits.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wageningen1998 »

Vandaag op de Veluwe 2x een kaartcontrole gehad op de bus bij Syntus. Komen deze controles ook wel eens voorop de Breng-bussen? Heb het zelf nog nooit meegemaakt, terwijl ik dat wel regelmatig bij Syntus doe.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Wel eens, maar meestal is er dan sprake van een grootschalige controle waarbij in 1 keer heel veel bussen tegelijkertijd worden gecontroleerd.
ChrisGBNL
Berichten: 21
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 09:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ChrisGBNL »

Gistermiddag zag ik een witte VDL Amba met nummer 4217 staan in de stalling van Arnhem. Ik geloof dat ie Breng namen had, maar weet ik niet meer 100% zeker. Volgens wikipedia zou dit een lesbus moeten zijn die tot vorig jaar dienst deed rondom Amersfoort.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wageningen1998 »

In ieder geval ex-Provincie Utrecht. Was inderdaad even lesbus.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door OV-Hobbyist »

De nieuwe dienstregelingen van Breng staan online.

Hieronder enkele wijzigingen in de regio Nijmegen, afgaande van de dienstregelingen.

Lijn 1: Traject Malden Heidezoom-Molenhoek vervalt. Rijdt voortaan via haltes St. Jacoblaan/Heiweg en Archimedesstraat in plaats van van Peltlaan en Sint Annastraat/Heiweg. Rijdt niet meer op zaterdag
Lijn 4: Traject Plein 1944-Aldenhof vervalt, vanaf Dukenburg verlengd naar Lindenholt-Oost ter vervaning van lijn 11. Rondje Lindenholt wordt rechtsom gereden, heen via IJpenbroekweg, terug via de wijk. Rijdt ma-za van circa 7:00 tot 20:30 elk half uur hele route, 's avonds en zondag de hele dag, om het half uur, enkel het traject Dukenburg-Lindenholt Oost.
Lijn 11: Rijdt niet meer via de Slotemaker de Bruïneweg, Hatertseweg en Burg. Daleslaan, maar via Sint Annastraat, Grootstalselaan en Weg door Jonkerbos. Rijdt vanaf Dukenburg niet meer door Lindenholt Oost maar via IJpenbroekweg naar Poort Neerbosch.
Lijn 13: Rijdt voortaan weer via de Slotemaker de Bruïneweg en Hatertseweg.
Lijn 14: Rijdt niet meer via Station Heyendaal naar het Erasmusgebouw en Brakkenstein, maar voortaan via de wijk Hazenkamp.
Lijn 15: Rijdt voortaan weer via de Slotemaker de Bruïneweg en Hatertseweg.
Lijn 331: Rijdt voortaan ook het rondje Aldenhof. Tussen de brede spitsen rijdt de bus 2x/u het hele traject, aangevuld tot een 15-minutendienst op de trajecten Velp Zuid-Arnhem CS en Nijmegen Plein 1944-Weezenhof. Op zaterdagen wordt 2x/u het traject Arnhem CS-Nijmegen Weezenhof gereden, aangevuld tot 15-minutendienst Plein 1944-Weezenhof

Opvallendste wijziging betreft m.i. de lijnen naar Aldenhof, na 10 december rijden er door de week en zaterdags maar liefst 6 bussen per uur tussen Aldenhof en Dukenburg :shock:

Niet benoemde lijnen blijven ongewijzigd, of er is nog geen dienstregeling (lijn 3 of vervanger daarvan en lijn 300) beschikbaar.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Voor Arnhem zie ik in ieder geval het volgende.

Lijn 2 in Arnhem gaat alleen nog De Laar - CS rijden met een verhoogde frequentie ma t/m za overdag.
Lijn 4 in Arnhem gaat alleen nog CS - Kronenburg via Vredenburg rijden, 2x/uur.
Lijn 8 rijdt niet meer na 21:00 uur en op zondag.
Lijn 9 in Arnhem gaat direct naar Hoogkamp en Schaarsbergen rijden (huidige route lijn 2). Blijft ook in de avond rijden.
Lijn 10 in Arnhem neemt oude route lijn 9 via Het Dorp over. In de ochtendspits 4x/uur waarbij de helft van de ritten wel over de Amsterdamseweg rijdt. In avond/weekend 1x/uur CS - Het Dorp.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Dus dat betekent dat de trolley naar Hoogkamp definitief verdwijnt?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Inderdaad, lijn 9 gaat met gasbussen rijden. De trolleys die over zijn worden ingezet richting De Laar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Meltrain »

Goed, lijn 4 in Arnhem wordt dus weer hetzelfde zoals in de periode 2007 - 2012. Het enige verschil is dat voortaan ook de halte Holthuizen aangedaan wordt.
Het vervallen van lijn 2 naar Hoogkamp is jammer, maar Schaarsbergen krijgt hiermee wel een snellere verbinding met het centrum. De nieuwe lijn 9 lijkt me een ideale lijn om proeven te doen met trolleybussen die deels zonder bovenleiding rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Etienne »

Ik heb horen zeggen dat dat project van Trolley 2.0 een stille dood gestorven is. De bedoelde bussen daarvoor staan inmiddels 'weer' te koop. Wellicht dat er in de nabije toekomst nog eens zoiets opgestart wordt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Zitten die vangbakken bij oa. Grote Koepel eigenlijk nog op de bovenleiding?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Etienne schreef:Ik heb horen zeggen dat dat project van Trolley 2.0 een stille dood gestorven is. De bedoelde bussen daarvoor staan inmiddels 'weer' te koop. Wellicht dat er in de nabije toekomst nog eens zoiets opgestart wordt.
Welke bussen bedoel je? Het project was al een keer mislukt maar is opnieuw opgestart, volgens mij zouden er nu twee nieuwe HESS trolley's voor omgebouwd worden. Het zou wel vreemd zijn als ze die zouden verkopen, aangezien die speciaal voor Arnhem zijn gebouwd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten