Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

Frank schreef:Dan hebben we een ander filmpje beluisterd :P .
Ik heb 'm nogmaals beluisterd. Is verkeerd ingesproken.... :@
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Het duurde oorspronkelijk ook een keer of drie dat ik het hoorde :) . Daarom dacht ik al dat het een fout was.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

Frank schreef:Het duurde oorspronkelijk ook een keer of drie dat ik het hoorde :) . Daarom dacht ik al dat het een fout was.
Ik weet nog een fout, maar die ga ik niet zeggen. Zoek 'm maar :P (zit in een ander filmpje, ook een fout in de voice-over, niet gerelateerd aan frequenties)
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Tadaa, het overzicht is definitief op de wiki geplaatst: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... megen_2013

De buurtbussen moet ik nog een blik op werpen, zo te zien is er wel iets veranderd in lijn 524, maar daar zit ik niet zo goed in.

Bij de huidige nachtbussen moeten de nieuwe haltenamen nog worden doorgevoerd.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door rovin1995 »

:shock: behoorlijk krap overigens centraal station-Velperplein in 2 minuten met een trolley . Ze redden het nu al maar net met 4 minuten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael 1988 »

koekje schreef:En de buurtbussen tussen Wolfheze en Doorwerth rijden al met de nieuwe Fiats.
Fiat? Volgens mij bedoel je de Tribus Civitas (sorry OVinNL heeft geen artikel van dit bustype voor zover ik weet).
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door marvinkok »

Is gewoon een Fiat met andere opbouw...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

En zijn gewoon door Fiat dealer uit Duiven (?, in ieder geval de regio) geleverd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet dat het Fiats zijn met een andere opbouw, maar de productnaam is Civitas en ze zijn omgebouwd door Tribus. Overigens lijkt het mij sterk dat die bussen geleverd zijn door een Fiatdealer, aangezien het gaat om dezelfde bussen die Arriva momenteel ook gebruikt in de Achterhoek en gaat gebruiken bij ZHN en die bussen zijn toch echt (om)gebouwd bij Tribus uit Utrecht.

Hetzelfde heb je met de VDL Kusters Midcity en VDL Kusters Parade. Die ga je toch ook geen Mercedes-bussen noemen (dragen een Mercedes-Benz logo i.p.v. het logo van VDL)? Of de Procity's worden toch ook geen Volkswagens of Peugeots (oude Procity's) genoemd? Die buurtbussen waar het nu om gaat heten gewoon Tribus Civitas en geen Fiat Ducato's.

Ooh en voordat een of andere wijsneus dadelijk komt met: "En hoe zit het dan met de Fiat bussen bij Syntus?" Dat zijn wel gewone Fiat Ducato bussen, maar die zijn weer ergens anders omgebouwd, namelijk bij BUSiness. De enige Civitas die bij Syntus rondrijdt is bus nummer 58.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

Geloof wat je wil geloven maar 't is geleverd door Koops uit Duiven, fiat dealer voor bedrijfswagens.
ge88
Berichten: 18
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 10:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door ge88 »

Meltrain schreef:Ik mis alleen nog de dienstregeling van lijn 8 (in Arnhem).
Staat er wel op: kijk hier. 12 in Nijmegen ook: klik.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Frank schreef:@ge88: fijn, dan is het hele overzicht compleet. Opmerkelijk dat lijn 12 in de middagspits viermaal per uur gaat rijden tussen de halte Nijmegen, Krekelstraat en het centraal station (alleen richting CS).
Niet alleen met de trolley is dat krap, ook andere buslijnen hebben er last van. Lijn 14 Arnhem -> Nijmegen bijvoorbeeld. Heb een beetje het idee dat ze het begin van veel trajecten opzettelijk krap ingepland hebben en juist verderop de speling hebben zitten. Dat voorkomt te vroeg rijdende bussen, maar ben er toch niet heel erg blij mee.

@ge88: fijn, dan is het hele overzicht compleet. Opmerkelijk dat lijn 12 in de middagspits viermaal per uur gaat rijden tussen de halte Nijmegen, Krekelstraat en het centraal station (alleen richting CS).
Laatst gewijzigd door Frank op za 03 nov 2012, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

Zag het ook al. Kon alleen nog niet bedenken van welke lijn die bus dan af zou moeten komen. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Wellicht gewoon leeg vanaf CS? Bussen van lijn 24 rijden nu bijvoorbeeld ook leeg naar Winkelsteeg in de middag (vermoedelijk dezelfde bus die als lijn 24 is aangekomen op CS). Dus mogelijk rijdt lijn 12 van Krekelstraat naar CS en dan leeg terug. Lijn 12 vertrekt bijvoorbeeld om 15:36 en is om 15:50 op station en moet om 16:06 weer op de Krekelstraat zijn. Dat lijkt te passen vooral omdat de lege rit sneller zou moeten gaan. Vertraging opvangen gaat wel lastig zijn en later op de dag zouden ze minder tijd hebben. Om 17:21 komt een bus op CS aan en dan moet op de Krekelstraat al om 17:32 vertrokken worden. Het is ook geen mooie kwartierdienst, die ritten rijden ongeveer 7 minuten voor de volgende rit.

Overigens een zwaar positieve verbetering voor lijn 6 in Nimwegen! De ritten tussen Neerbosch-Oost en Hatert in de avond en op zondag worden doorgetrokken naar de Brabantse Poort. Ik zie het niet in Franks lijstje staan en lijkt ook nog niet eerder voorbijgekomen te zijn. Ik zal het wel aanpassen op de wiki.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

De avondritten van lijn 8 die in het fimpje op de Brengsite beloofd zijn komen niet voor in de dienstregeling. Dat is wel jammer, want het betekent toch dat een deel van Vredenburg 's avonds geen busverbinding voor de deur meer heeft (en moet lopen naar lijn 4 of winkelcentrum Kronenburg).
Fogeltje schreef:Overigens een zwaar positieve verbetering voor lijn 6 in Nimwegen! De ritten tussen Neerbosch-Oost en Hatert in de avond en op zondag worden doorgetrokken naar de Brabantse Poort. Ik zie het niet in Franks lijstje staan en lijkt ook nog niet eerder voorbijgekomen te zijn. Ik zal het wel aanpassen op de wiki.
Dat is wel mooi ja, hoewel ik zelf eigenlijk nooit van lijn 6 gebruik maak. Ik heb gisteren alles wel even snel doorgekeken maar had deze wijziging nog niet gezien. Nu alle precieze routes en haltenamen bekend zijn kan ik de nieuwe artikelen langzaam aan al maken (en op m'n eigen computer bewaren) zodat het echte werk in december straks een stuk minder is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Het is een van mijn incidentele lijntjes, daarom had ik daar even gekeken naar de vertrektijden in Dukenburg in de daluren (avond/zondag) en opeens zag ik dat er vier keer per uur een vertrektijd stond :mrgreen:

Overigens klopt de routestrip van lijn 99 niet, waarschijnlijk door gebrekkige intervervoerdercommunicatie. In Zeeland verdwijnen namelijk twee haltes (Udenseweg en Molen). De halte Heufkens richting Uden Busstation is ook steeds niet opgenomen.
"Een touringcar is geen bus"
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Roelof88 »

Michael 1988 schreef:Ik weet dat het Fiats zijn met een andere opbouw, maar de productnaam is Civitas en ze zijn omgebouwd door Tribus. Overigens lijkt het mij sterk dat die bussen geleverd zijn door een Fiatdealer, aangezien het gaat om dezelfde bussen die Arriva momenteel ook gebruikt in de Achterhoek en gaat gebruiken bij ZHN en die bussen zijn toch echt (om)gebouwd bij Tribus uit Utrecht.

Hetzelfde heb je met de VDL Kusters Midcity en VDL Kusters Parade. Die ga je toch ook geen Mercedes-bussen noemen (dragen een Mercedes-Benz logo i.p.v. het logo van VDL)? Of de Procity's worden toch ook geen Volkswagens of Peugeots (oude Procity's) genoemd? Die buurtbussen waar het nu om gaat heten gewoon Tribus Civitas en geen Fiat Ducato's.
Naamgeving van bussen en vrachtwagens is soms wat vreemd en anders dan bij auto's. Soms wordt de naam van het chassis gebruikt en soms de naam van de carrosserie. RDW noemt het een Fiat Ducato en dat komt denk ik doordat de aanpassing vrij 'klein' is. RDW noemt daarentegen de VDL Procity en Kutsenits City IV busjes wel bij de eigen naam vanwege de wat grotere aanpassing (afwijkende maten). De Kusters busjes worden bij de RDW wel weer Mercedes-Benz genoemd en ook chauffeurs noemden ze soms Mercedes MidCity en Mercedes Parade. Ik denk dat ook deze busjes in de volksmond Fiat Civitas worden genoemd. Officieel gezien heb je gelijk en is het een Tribus Civitas. Dat die dingen bij FIAT zijn uitgeleverd kan natuurlijk wel, ik kan me voorstellen dat FIAT en Tribus in Nederland nauw met elkaar samenwerken.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael 1988 »

De Rosero First bussen van Arriva (die elektrische busjes in Den Bosch) worden volgens RDW ook Iveco Daily genoemd, terwijl die bussen ook veel verschillen van een Iveco(/Irisbus) Daily. Zelfde probleem en een fout bij RDW.
Freek schreef:Geloof wat je wil geloven maar 't is geleverd door Koops uit Duiven, fiat dealer voor bedrijfswagens.
Ik geloof wat ik weet en ik weet dat ik gelijk heb. Ik geloof gerust dat ze geleverd zijn door dat bedrijf, maar ze zijn niet door dat bedrijf (en/of FIAT) geleverd in de toestand zoals ze nu zijn. Op de achterkant staat overigens Civitas en voor zover ik weet bouwt FIAT geen busjes onder de naam Civitas. Dus het zijn geen Ducato's, al hoewel die bussen wel op een onderstel van een Ducato zijn gebouwd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Daniel »

Bij de midibusjes is het een beetje een rommeltje met de naamgeving volgens mij, maar over het algemeen lijkt het bij de bussen wel op te gaan dat bussen op chassis de benaming van de chassis-leverancier krijgen (zie bv. uit het verdere verleden de Mercedes O305 in Dordrecht, die werden zo benoemd hoewel het Den Oudstens op een Mercedes chassis waren). Bij integrale bussen is er dan weer niet echt sprake van een chassis maar van wat assen en een aandrijving en die hebben juist weer de naam van de carrosseriebouwer (bv. de Den Oudsten Alliance).

Wat dat betreft zullen de buurtbusjes voor het SAN dus wel op een FIAT chassis staan, terwijl een ProCity wel is opgebouwd met Volkswagen componenten, maar niet daadwerkelijk op een Volkswagen chassis staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Frank schreef:@ge88: fijn, dan is het hele overzicht compleet. Opmerkelijk dat lijn 12 in de middagspits viermaal per uur gaat rijden tussen de halte Nijmegen, Krekelstraat en het centraal station (alleen richting CS).
Overigens gaat lijn 11 hetzelfde in omgekeerde richting doen in de ochtendspits. Het gaat hier echter maar om twee extra ritten die uiteraard niet in vakantieperiodes rijden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef:Bij de midibusjes is het een beetje een rommeltje met de naamgeving volgens mij, maar over het algemeen lijkt het bij de bussen wel op te gaan dat bussen op chassis de benaming van de chassis-leverancier krijgen (zie bv. uit het verdere verleden de Mercedes O305 in Dordrecht, die werden zo benoemd hoewel het Den Oudstens op een Mercedes chassis waren). Bij integrale bussen is er dan weer niet echt sprake van een chassis maar van wat assen en een aandrijving en die hebben juist weer de naam van de carrosseriebouwer (bv. de Den Oudsten Alliance).

Wat dat betreft zullen de buurtbusjes voor het SAN dus wel op een FIAT chassis staan, terwijl een ProCity wel is opgebouwd met Volkswagen componenten, maar niet daadwerkelijk op een Volkswagen chassis staat.
Die Fiat busjes worden zelfs als gewoon bestelbusje afgeleverd aan de ombouwer. Daar zijn foto's van voorbij gekomen op in ieder geval twitter. Volgens mij van Breng zelf.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

Afbeelding
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Freek schreef:Zag het ook al. Kon alleen nog niet bedenken van welke lijn die bus dan af zou moeten komen. Iemand een idee?
Spitsritten lijn 31 misschien? Die rijden nog maar in 1 richting zag ik.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Dat zou qua tijd wel kunnen denk ik. 15:00 -> Lijn 2 van CS naar Weezenhof, aankomst 15:23. Leeg naar Krekelstraat, vanaf daar 15:36 naar CS, aankomst 15:50. Vertrek 16:00 als lijn 2, rinse repeat.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

De nieuwe TFT schermen/software zijn/is nu ook voorzien van het breng kleurenschema 8-)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y7q0p890tYY[/youtube]
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten