Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Taxibusje is ruim voldoende voor dat stukje inderdaad.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Hoe wil men lijn 4 eigenlijk doortrekken? Na Aldenhof rechtstreeks over de van Apelterenweg en Steve Bikoplein (en dus niet via de route van bijvoorbeeld lijn 331 of 6)? Dat lijkt me het beste. Is men van plan nog een extra halte te plaatsen? De laatste bussen die deze route reden waren lijn 10 en lijn 20. Die hadden na de halte Van Apelterenweg/Malvert nog een halte bij het oude Sportfondsenbad Dukenburg. De halte werd opgeheven toen lijn 20 ging hemelen. Op zich lijkt het me niet slecht om daar ook een halte neer te plempen als de bus er toch komt. Geeft omwonenden een alternatief. Hoeft in principe niet meer dan een haltepaal te zijn. Als de halte populair wordt, kan hij nog worden opgehoogd enzo.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Lijn 60 inkorten tot Zevenaar Ziekenhuis-Tolkamer, lijn 566 verlengen naar Zevenaar Ziekenhuis, lijn 64 en 65 opheffen en lijn 60, 560, 566 ieder een eigen route laten rijden in Zevenaar. Lijkt met een stuk efficienter.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Vanaf begin juli vervallen alle nachtbussen in de nacht van donderdag op vrijdag: http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... megen/3386 .
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Heeft iemand hier ervaring met "Dalurenkorting Oost Nederland" en "Breng Vrij" op één OV Chipkaart?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Ik heb dat en heb daar geen problemen mee.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Dank. Herinner mij hier iets hier gelezen te hebben, maar dat kan ook een andere combi geweest zijn wat niet lekker wilde werken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Samen met Daluren NB op één kaart gaf in ieder geval geen probleem. Ik had het bij introductie ook nagevraagd, het zou met geen enkel dalurenkortingsproduct conflict mogen geven. Afgekocht reisrecht wordt altijd geprioriteerd boven kortingsproducten.

Meerder kortingsproducten op één kaart werkt bij Connexxion niet, bijvoorbeeld Daluren Oost en Daluren Noord-Brabant. Het zou misschien ook een fout kunnen opleveren als je een Veolia sterabonnement erop hebt staat dat tot in Nijmegen geldig is (sterabo's zijn bij Breng geldig mits je de tariefsgrens met Limburg overschrijdt).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Zijn sterrenabonnementen vanuit Utrecht eigenlijk geldig bij Breng (mits je de juiste zones hebt natuurlijk)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Geen idee, dat zou je bij Breng moeten navragen. Wellicht ja met dezelfde restrictie als bij Veolia, je zult de tariefgrens tussen KAN en Utrecht moeten overschrijden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

In elk geval kan je überhaupt geen RegioVrij Utrecht met "4040 Wageningen" als centrumzone kopen. Maar verder moet het haast wel bij grensoverschrijding geldig zijn bij andere vervoerders: je kunt het product ook kopen met 4026 en 4034 als centrumzone terwijl je in die zones én alle aangrenzende zones ervan geen Connexxion-bus zult vinden...

Zie hier voor de mogelijke centrumzones.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Trolley0144 »

wat wordt de exacte route van de nieuwe trolleylijn 2.
gaat de trolley over de erasmussingel rijden want daar was toch sprake van.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Kaartje:
Afbeelding
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Gaat er nog ooit een trolley over de Groningensingel rijden. Er hangt daar wel draad dat niet gebruikt wordt?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Erno-BE schreef:Gaat er nog ooit een trolley over de Groningensingel rijden. Er hangt daar wel draad dat niet gebruikt wordt?
Ooit? Wie weet. Zijn voorlopig geen concrete plannen voor.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Op donderdagnacht (donderdag op vrijdag) verdwijnen een hoop nachtbussen, wellicht zelfs allemaal. Het zal niet rendabel genoeg zijn op die dag wat ik altijd al vermoedde. Je doelgroep zal dan studenten zijn denk ik en tja, die fietsen meestal gewoon als ze gaan zuipen. Ze gaan zeker geen bus pakken waarin hun gratis SOV het niet doet (want volgens mij geldt die niet op de nachtbussen en krijg je ook geen korting). Deze wijziging gaat per 1 juli in.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Erno-BE schreef:Gaat er nog ooit een trolley over de Groningensingel rijden. Er hangt daar wel draad dat niet gebruikt wordt?
Een klein deel van de infrastructuur is inmiddels verplaatst naar de toekomstige route van lijn 2 en ook de kleine tak naar Holthuizen is nu weg. Een heropening van de lijn naar Vredenburg is een mogelijkheid, maar ik verwacht niet dat dit voorlopig gaat gebeuren.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Reken daar maar niet op. Dat past niet in het Trolley2000 plan. Ik gok er eerder op dat de komende maanden nog meer trolleyinfra gaat verdwijnen in Vredenburg om hergebruikt te worden voor lijn 2.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

fogeltje schreef:Op donderdagnacht (donderdag op vrijdag) verdwijnen een hoop nachtbussen, wellicht zelfs allemaal. Het zal niet rendabel genoeg zijn op die dag wat ik altijd al vermoedde. Je doelgroep zal dan studenten zijn denk ik en tja, die fietsen meestal gewoon als ze gaan zuipen. Ze gaan zeker geen bus pakken waarin hun gratis SOV het niet doet (want volgens mij geldt die niet op de nachtbussen en krijg je ook geen korting). Deze wijziging gaat per 1 juli in.
vanuit bijvoorbeeld Doesburg, Druten, etc. is het veel te ver om van/naar Arnhem respectievelijk Nijmegen te fietsen, dus daar is de bus een uitkomst. Ik weet niet hoe het nu zit, maar verstandiger is om de uitbaters van kroegen en nachtclubs mee te laten betalen aan nachtelijk ov.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

In Nijmegen reed op donderdagnacht alleen lijn N10 en die reed alleen binnen Nijmegen. De meeste mensen waar je op mikt op donderdagavond zullen toch studenten zijn en die zullen zich niet zover van hun studentenstad gaan vestigen denk ik.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Als op vrijdag en zaterdagnacht de bussen wel blijven rijden
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Volgens breng.nl:
20 juni 2014
Vanaf 1 juli 2014 rijden er in de nacht van donderdag op vrijdag geen nachtbussen meer in de regio Arnhem-Nijmegen. Het aantal reizigers op deze ritten is namelijk te gering.

Concreet betekent dit dat vanaf de nacht van 3 op 4 juli de volgende nachtbussen niet meer rijden:
N9 Arnhem Willemsplein – Arnhem Hoogkamp via Schaarsbergen
N10 Nijmegen CS – Nijmegen West via Dukenburg
N30 Arnhem Willemsplein – Lent Station via Huissen en Bemmel
N31 Arnhem Willemsplein – Elst West via Elderveld en De Laar West
N33 Arnhem Willemsplein – Bemmel via Doornenburg en Gendt
N43 Arnhem Willemsplein – Doesburg via station Dieren
N52 Arnhem Willemsplein – Wageningen via Doorwerth
N62 Arnhem Willemsplein – Duiven via Westervoort

De dienstregeling van de nachtbussen in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag wijzigt niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Ik vind het een beetje apart dat N9 alleen in de nacht van donderdag op vrijdag rijdt/reed. Stappers uit Schaarsbergen en Hoogkamp kunnen dus op vrijdag- en zaterdagnacht niet met de bus naar huis. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Jep, het gaat alleen over donderdagnacht. Op de overige avonden heb je ook genoeg ander volk.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Betekend dat dus dat lijn N9 opgeheven wordt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten