Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dat kan, maar er zijn maar weinig reizigers die van de haltes op de Drielsedijk en in Driel-Noord gebruik maken. Bovendien vervalt dan de verbinding tussen Wageningen en Station Zuid. Deze verbinding is drie jaar geleden geïntroduceerd zodat reizigers tussen Nijmegen en Wageningen niet via Arnhem Centraal hoeven te reizen en daardoor sneller zijn. Ook de relatie Heteren/Driel <-> Arnhem Zuid vervalt dan volledig. Toen dat vijf jaar geleden (in de daluren) gebeurde werd dat ook al snel teruggedraaid. De gekozen route voor lijn 56 bedient dus veel meer en veel grotere reizigersstromen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Driel Noord? Driel is van Noord naar Zuid net iets meer dan een kilometer groot, wat versta je dan onder Driel Noord? De noordelijkste 250 meter ofzo? :?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Het gebied rond de haltes bij het Polenplein en de Driesprong. De noordelijkste 250 meter ja.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik bedoel grotedeels de route van 53 tussen Arnhem Zuid en Driel, maar in plaas van af te slaan bij de broeksingel gewoon noordelijk te blijven gaan in Driel om daarna over de drielse rijndijk de kastanjelaan in Heteren op te gaan en van daaruit via de polderstraat/flessenstraat naar de Cora Baltussenallee en dan de snelweg op. Heb je meteen niet meer zo'n rare route met twee lusjes.BrengMe schreef:Dat kan, maar er zijn maar weinig reizigers die van de haltes op de Drielsedijk en in Driel-Noord gebruik maken. Bovendien vervalt dan de verbinding tussen Wageningen en Station Zuid. Deze verbinding is drie jaar geleden geïntroduceerd zodat reizigers tussen Nijmegen en Wageningen niet via Arnhem Centraal hoeven te reizen en daardoor sneller zijn. Ook de relatie Heteren/Driel <-> Arnhem Zuid vervalt dan volledig. Toen dat vijf jaar geleden (in de daluren) gebeurde werd dat ook al snel teruggedraaid. De gekozen route voor lijn 56 bedient dus veel meer en veel grotere reizigersstromen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dat kan tegenwoordig niet meer, omdat die route tegenwoordig niet meer geschikt is voor bussen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Lijn 063(*) staat nog niet online voor de dienstregeling 2017...Frank schreef:Inmiddels staan de wat onduidelijke adviesaanvraag en de reactie daarop op de pagina van het ROCOV Gelderland (http://www.rocovgelderland.nl). Hieronder een beknopt overzicht inclusief de reacties.
* Lijn 63 opheffen. ROCOV is niet akkoord omdat de lijn goed draait.
Overigens twittert BrengOV:
In ons systeem staat de deze lijn alleen tijdens schoolvakanties niet meer zal rijden.
Naast deze periodes zal bus 63 richting Arnhem Zuid dus gewoon blijven rijden. ^BM
op de tweet:
Weer een volle #lijn63 Duiven-Arnhem zuid. Ongelooflijk dat die lijn stopt #fail #breng #nieuwedienstregeling @BrengOV
(*) Verzoek: gebruik voor elke lijnnummer 3 karakters... dat kun je later op dit lijnnummer zoeken... (lukt niet met 2 karakters...)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
De dienstregeling voor 2017 van de BrengDirect-lijnen staat ook nog niet online.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
De rijtijd tussen halte Arnhem, Willemsplein en Arnhem, Centraal Station wordt m.i.v. 12/12 's avonds verlengd van 5 naar 6 minuten.Frank schreef:Deel van de dienstregeling 2017 staat online. De dingen die zo te zien gewijzigd tov zijn van de adviesaanvraag:
* lijn 3 Nijmegen blijft rijden
* lijn 66 Westervoort - Duiven rijdt nog tweemaal per uur ipv helemaal niet meer
* ik zie geen zomervakantiedienstregeling staan (...maar dat zegt niet zoveel)
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
6 minuten? Man, dat kruip je nog in minder dan dat
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik denk eerder dat de bus dan langer halteert bij het station
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Van Arnhem CS tot Willemsplein doet de bus er maar 2 minuten over. Opmerkelijk...SuperGhost schreef:6 minuten? Man, dat kruip je nog in minder dan dat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Die 4 minuten zijn opvang voor vertraging. Dat is een bewuste werkwijze van CXX, door in het beginstuk de rit wat strak in te plannen zal de bus niet te snel te vroeg rijden. Die afgesnoepte minuten aan het begin worden aan het eind erbij geplakt, zo is de bus toch nog op tijd of wat te vroeg op station/eindpunt.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Helpt wel reisplanners om zeep: krijg je situaties die ze in Utrecht ook hadden bv. met overstappen op een andere bus vlak voor het station omdat die er 1 minuut eerder is. Al ligt dat wellicht ook wel een beetje aan 9292.
In de bus zelf is het onhandig omdat die buffertijd in de dienstregeling zit waardoor je aansluitingen niet op de schermen ziet staan die makkelijk te halen zijn als de bus op tijd is en de buffertijd niet nodig heeft. Sterker nog: bij vertraging wordt die op de schermen in de bus ook nog gewoon bij de aankomsttijd op het eindpunt opgeteld en denkt de software er dus niet aan dat er nog een buffer zit waardoor je wellicht gewoon op tijd aankomt.
In de bus zelf is het onhandig omdat die buffertijd in de dienstregeling zit waardoor je aansluitingen niet op de schermen ziet staan die makkelijk te halen zijn als de bus op tijd is en de buffertijd niet nodig heeft. Sterker nog: bij vertraging wordt die op de schermen in de bus ook nog gewoon bij de aankomsttijd op het eindpunt opgeteld en denkt de software er dus niet aan dat er nog een buffer zit waardoor je wellicht gewoon op tijd aankomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt fan Connexxions' werkwijze.
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Syntus doet precies hetzelfde in Apeldoorn, dus om nou connexxion daarvoor af te straffen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Arriva net zo goed. M.a.w. het is een standaardaanpak.regenmaker schreef:Syntus doet precies hetzelfde in Apeldoorn, dus om nou connexxion daarvoor af te straffen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Toch niet zo extreem heb ik de indruk. Of er worden (alhier, Brabant) meerdere compensaties toegevoegd over de rit.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Bij Arriva is het niet zo extreem inderdaad. Alleen bij de 2 laatste ritten van lijn 123 op zaterdagavond is een buffer ingebouwd:
https://www.arriva.nl/consumenten/reisi ... bs-inner-2
https://www.arriva.nl/consumenten/reisi ... bs-inner-2
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Kan wel zo zijn, maar dit is wel extreem (je kunt ook al iets vlak voor het Willemsplein inbouwen), plus: waarom is er 's avonds als het juist rustig is 1 minuut extra nodig ten opzichte van overdag als het druk is, dat is juist het merkwaardige.Hainje schreef:Die 4 minuten zijn opvang voor vertraging. Dat is een bewuste werkwijze van CXX, door in het beginstuk de rit wat strak in te plannen zal de bus niet te snel te vroeg rijden. Die afgesnoepte minuten aan het begin worden aan het eind erbij geplakt, zo is de bus toch nog op tijd of wat te vroeg op station/eindpunt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Totale rijtijd blijft gelijk (dus hetzelfde aantal DRU, dus dezelfde exploitatievergoeding), maar de bus komt dus planmatig eerder langs de tussengelegen haltes. Blijkbaar is het aantal bussen dat te vroeg daar langs komt te groot.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Inmiddels zijn de wijzigingen dan echt officieel en staan ze ook op de website.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
In Oost Nederland zijn vier verschillende ROCOV's actief. Samen hebben ze een onderzoeksbureau in de arm genomen om te kijken of dat wel efficient is. Bron
Misschien komt er dan een fusie tussen de ROCOV's Gelderland, Flevoland, Overijssel-West en Twente?
Misschien komt er dan een fusie tussen de ROCOV's Gelderland, Flevoland, Overijssel-West en Twente?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Bespottelijk plan. Een ROCOC is een regionaal orgaan en dat is nu soms al lastig. Daar moet je geen schaalvergroting op loslaten, een lid uit Nijmegen weet niets over Lelystad of Enschede of andersom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Die regio's werken al relatief nauw samen. Zo komen ze bijv. ook regelmatig met gezamenlijke kortingen, acties, etc.
Dus verdere samenwerking zou wel mooi zijn. Zeker gezien ze allemaal ook regio's hebben die onderling sterke reisrelaties hebben, zoals Zeewolde-Harderwijk/Nijkerk, Achterhoek-Enschede, Veluwe-Zwolle. Zou mooi zijn als ze het OV op die manier nog optimaler op elkaar af kunnen stemmen.
Dus verdere samenwerking zou wel mooi zijn. Zeker gezien ze allemaal ook regio's hebben die onderling sterke reisrelaties hebben, zoals Zeewolde-Harderwijk/Nijkerk, Achterhoek-Enschede, Veluwe-Zwolle. Zou mooi zijn als ze het OV op die manier nog optimaler op elkaar af kunnen stemmen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Je kunt natuurlijk wel een ROCOV Oost oprichten en dat onderverdelen in vier afdelingen. Zodat het op grote lijnen allemaal overeenkomt, maar dat de details worden besproken door de afdelingen.Suus schreef:Bespottelijk plan. Een ROCOC is een regionaal orgaan en dat is nu soms al lastig. Daar moet je geen schaalvergroting op loslaten, een lid uit Nijmegen weet niets over Lelystad of Enschede of andersom.
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten