Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Joshua » Do 22 Mar 2012, 21:44

Ik weet alleen niet of ik zo blij moet gaan worden met lijn 331. Nu heb ik lijn 2 voor me deur en daar zit al vaak een flinke vertraging in. Ik beschouw 331 eigenlijk al een combinatie van lijn 2 en lijn 31. Met vervolgens nog een verlengstuk naar Velp. Lijkt me een beetje overbodig lange lijn.

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Joshua » Do 22 Mar 2012, 21:46

Overigens viel mij vandaag ook al op in een Citaro op Lijn 2 dat op het scherm niet meer de kleuren van Connexxion werden gebruikt maar van Hermes en dat onder aan het scherm niet meer stond "Connexxion wenst u een prettige reis" maar "Hermes wenst u een prettige reis".

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Freek » Do 22 Mar 2012, 22:06

Joshua schreef:Ik weet alleen niet of ik zo blij moet gaan worden met lijn 331. Nu heb ik lijn 2 voor me deur en daar zit al vaak een flinke vertraging in. Ik beschouw 331 eigenlijk al een combinatie van lijn 2 en lijn 31. Met vervolgens nog een verlengstuk naar Velp. Lijkt me een beetje overbodig lange lijn.

Dat probleem van lijn 2 moet worden opgelost, daarom wordt de 331 ook een jaar uitgesteld. Er moet meer vrijliggende infra komen om zo vertragingen te voorkomen. Weet niet wat de frequentie gaat doen, maar als die in de dal ook nog omhoog gaat heb je volgens mij niets te klagen.

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Joshua » Do 22 Mar 2012, 23:06

Zolang die lijn niet enorm veel vertragingen gaat oplopen niet nee.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Freek » Vr 23 Mar 2012, 00:05

Dat gaat die dus niet omdat er infra voor wordt aangelegd. Van de week heeft de Stadsregio nog 10 miljoen beschikbaar gesteld.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor fogeltje » Vr 23 Mar 2012, 19:15

Is een frequentieverhoging in de daluren voor lijn 2 nodig? In de spitsuren is hij heel druk, maar ik heb minder zicht op de daluren.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor koekje » Do 05 Apr 2012, 14:27

De eerste nieuwe CNG MAN voor Breng:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: Ma 07 Nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor rovin1995 » Do 05 Apr 2012, 15:04

In 1 woord wouw! Gave bussen.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor 010jongen » Do 05 Apr 2012, 16:01

Mooie bussen!

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11122
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Meltrain » Do 05 Apr 2012, 17:55

Die stoelen zien er in elk geval beter/zachter uit dan die van Veolia in Haaglanden. :pos:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

jwalk1
Berichten: 130
Lid geworden op: Wo 19 Okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor jwalk1 » Do 05 Apr 2012, 18:52

eerlijk gezegd vindt ik ze er redelijk uit zien (maar dat kan een vooroordeel zijn), ik vindt ze in ieder geval mooier dan de mercedes benz citaro's en de volvo 8700, maar ik denk niet dat ze kunnen tippen aan de vdl ambassadors. ook vindt ik de kleurstelling van de stoelen een beetje appart, ik vindt de stoelen qua kleur helemaal niet passend bij breng eerlijk gezegd, maar smaken verschillen!

ik ben benieuwd hoe de stoelen zitten ik ken dit type stoelen niet.

mvg

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Suus » Do 05 Apr 2012, 18:57

Eigenlijk vind ik de bekleding van de stoelen geniaal. De twee verschillende primaire kleuren staan aan de zijkant en het gebied ertussen waar beide kleuren voorkomen is nu een mooi kleurverloop. Leuk bedacht! En doordat men grijs in plaats van wit heeft gebruikt wordt de bekleding ook een stuk minder besmettelijk :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor koekje » Do 05 Apr 2012, 21:48

Stoelen passen er heel goed bij. Vergelijk het maar eens met het uniform van Breng. Dan zie je dat de donkergrijze/blauwe kleur de basiskleur van het uniform is.

De trein krijgt btw een vergelijkbaar ontwerp:

Afbeelding

Raymond
Berichten: 1055
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Raymond » Do 05 Apr 2012, 22:08

In de bus straalt het ook een zekere rust uit, dat kan je op die artist impression van de trein niet bepaald zeggen..

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Suus » Do 05 Apr 2012, 22:34

Vooral die felle hoofdsteunen zijn jammer, voor de rest oogt het allemaal zeer zakelijk en professioneel.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Geert » Do 05 Apr 2012, 23:08

Ik vind die stoelen juist heel erg jaren '80. Hadden ze nog een restje liggen?

Die treinstoelen zien er wel grappig uit door die felgekleurde hoofdsteunen. :)

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 603
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Statler Rail » Do 05 Apr 2012, 23:13

Toch knap hoe ze die gestoffeerde planken uit de GTW-treinen op een artist impression er toch altijd weer kunnen laten uitzien als nog redelijk comfortabele stoelen... :)

jwalk1
Berichten: 130
Lid geworden op: Wo 19 Okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor jwalk1 » Vr 06 Apr 2012, 07:53

Geert schreef:Ik vind die stoelen juist heel erg jaren '80. Hadden ze nog een restje liggen?

Die treinstoelen zien er wel grappig uit door die felgekleurde hoofdsteunen. :)


Dat ben ik met je eens in vind de stoelen ook erg jaren 80 terwijl ik breng een erg hip en modern bedrijf vind.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor MdJ » Vr 06 Apr 2012, 08:23

Meltrain schreef:Die stoelen zien er in elk geval beter/zachter uit dan die van Veolia in Haaglanden. :pos:

Dit zijn dezelfde stoelen die in de optare's van Syntus zitten. En die zitten niet heel fijn... :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor koekje » Vr 06 Apr 2012, 08:51

MdJ schreef:
Meltrain schreef:Die stoelen zien er in elk geval beter/zachter uit dan die van Veolia in Haaglanden. :pos:

Dit zijn dezelfde stoelen die in de optare's van Syntus zitten. En die zitten niet heel fijn... :wink:


Niet getreurd, er komen ook nog HOV Breng MAN's.

Maar die hebben dezelfde stoelen, alleen wat meer beenruimte en een dichte hoofdsteun in de Breng kleuren...

jwalk1
Berichten: 130
Lid geworden op: Wo 19 Okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor jwalk1 » Vr 06 Apr 2012, 09:18

ohh, dit zijn dus de stadsbus MAN's voor Arnhem (wel een luxe vergeleken met de stoelen van de Mercedes-benz bussen in Nijmegen).

maar dit verklaart een hoop.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor fogeltje » Vr 06 Apr 2012, 13:39

Alweer maar twee deuren, ik vind dat voor een stadsbus echt niet geschikt. De doorstroming is veel te langzaam, dat is in Nijmegen echt wel goed te merken. Ook wordt de bus daardoor niet goed benut waardoor soms mensen bij een halte worden achtergelaten terwijl er na de achterdeur nog plaats genoeg is. Maar het is een feit dat mensen nooit verder doorlopen dan de laatste achterdeur. Bussen die een derde uitstapdeur achterin hebben zijn beter gevuld en de doorstroming was sneller. Het kost wat capaciteit in term van zitplaatsen, maar dat is voor een stadsbus niet zo relevant. Mensen maken daar geen lange ritten in. Het is veel belangrijker dat men wat sneller in en uitstapt zolang de bus niet zo lang hoeft te halteren en dat iedereen mee kan (doorlopen zodat de capaciteit goed benut wordt).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3745
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 06 Apr 2012, 14:21

Als je nou gewoon de vuistregel gaat hanteren dat je gewoon bij de 2e deur gaat staan als je er uit moet. Dan is er niks aan de hand. Ik zie het bij het GVB wel vaak gebeuren dat mensen pas opstaan terwijl ze al op de halte zijn. Dat loopt tijdverlies op. En dat los je volgens mij niet op met een 3e deur. Daar bij het GVB zo'n deur vaak hapert.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11122
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor Meltrain » Vr 06 Apr 2012, 16:51

Maar zijn dit wel de stadsbussen?
Voor de streeklijnen zouden er toch ook nieuwe aardgasbussen komen? Misschien zijn deze wel voor de streekdienst.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Berichtdoor koekje » Vr 06 Apr 2012, 17:33

Arnhem heeft geen stadsbussen, op de trolleys na dan. Dus deze bussen rijden ook op de streeklijnen.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 1 gast