Pagina 59 van 276

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: za 12 mei 2012, 17:23
door Trolley0144
komt de 5300 deze week ook nog in Arnhem of gaat hij gelijk terug naar MAN.
zijn er eigenlijk al trolleys besteld en zoja welke type.
de 5201 is volgens mij opgelegd want ik heb hem al een tijd niet zien rijden.
eerst was de 5180 weer voor een jaar goedgekeurd en nu ook weer de 5177 allebei tot mei 2013.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: za 12 mei 2012, 19:46
door busentrein
zoals al eerder vermeld is is de 5201 NIET opgelegd, hij heeft een defect. De 5177 wordt onderdelenleverancier voor de 5180, althans dat is mij verteld op de excursie van vorige week

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: zo 13 mei 2012, 15:24
door koekje
Trolley0144 schreef:komt de 5300 deze week ook nog in Arnhem of gaat hij gelijk terug naar MAN.
zijn er eigenlijk al trolleys besteld en zoja welke type.
de 5201 is volgens mij opgelegd want ik heb hem al een tijd niet zien rijden.
eerst was de 5180 weer voor een jaar goedgekeurd en nu ook weer de 5177 allebei tot mei 2013.
De MAN is maandag nog te bewonderen in Ressen en Wageningen.
Over nieuwe trolleys is (net als vorige week) nog niks bekend. Wacht 't nou gewoon ff af i.p.v. elke week 't hier te vragen.
5201 is niet opgelegd. Heeft afgelopen week één dag gereden en is nu alweer defect.
5177 heeft idd weer APK gekregen. Het plukbus verhaal is dus waarschijnlijk weer ongedaan gemaakt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: zo 13 mei 2012, 16:29
door Meltrain
Men heeft in Arnhem toch nog twee plukbussen van dat type: de 5182 en nog eentje (ik dacht 5178)?
Ik zou het een beetje zonde vinden als de 5177 nu ook plukbus wordt, aangezien er dan toch weer een trolleybus minder is, terwijl Arnhem al een chronisch tekort aan trolleybussen heeft (er zijn er twee jaar geleden volgens mij gewoon te weinig aangeschaft bij Hess :roll: ).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: zo 13 mei 2012, 16:47
door busentrein
De 5182 is al weg bij BRENG, volgens mij staat deze bij de andere trolleys die al weg waren.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: zo 13 mei 2012, 22:22
door koekje
busentrein schreef:De 5182 is al weg bij BRENG, volgens mij staat deze bij de andere trolleys die al weg waren.
Staat idd te koop bij VDL.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: ma 14 mei 2012, 14:05
door fogeltje
Zijn er één of meer geledes uit Nijmegen stuk? Ik zag vandaag de 9178 rondjes rijden op de Heijendaalboemel (reed in Novio tijd ook op lijn 10 in Novio kleuren) en zelf zat ik in de 4489 die op lijn 10 reed.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: ma 14 mei 2012, 14:08
door M57
Is dat niet gewoon omdat het een rustige week is? (En ja met een kortere bus is die dan weer druk natuurlijk.)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: ma 14 mei 2012, 14:15
door Daniel
De 9178 is van ´t weekend geruild met een Nijmeegse CNG-gelede. Bedenk ook dat de Nijmeegse Citaro´s omgebouwd moeten worden (voorzien van rolstoelplank en full-airco) voor de nieuwe concessie.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: ma 14 mei 2012, 17:58
door fogeltje
Daniel schreef:De 9178 is van ´t weekend geruild met een Nijmeegse CNG-gelede. Bedenk ook dat de Nijmeegse Citaro´s omgebouwd moeten worden (voorzien van rolstoelplank en full-airco) voor de nieuwe concessie.
Oh ja dat klopt, daar had ik even niet meer aan gedacht. En dat is ook hoognodig overigens. In de zomer is lijn 10 geen pretje, ook niet over die korte afstand. Ben vorig jaar in de zomer een keertje wat onwel geworden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: wo 23 mei 2012, 11:41
door fogeltje
De 9178 rijdt nog steeds in Nijmegen. Het zou dus kunnen dat de gelede bussen 1 voor 1 voorzien worden van airco en de 9178 tot die tijd blijft. Ik zag overigens ook een blauwe Arnhemmer (Amba) rijden op lijn 2. Waarschijnlijk als vervangende bus voor de gewone stadsbussen die ook de aircoaanpassing krijgen? Zou geen overbodige luxe zijn. De rit met Hermes vanochtend was prima, in de Arriva bus was het een stuk benauwder.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: do 24 mei 2012, 15:58
door jwalk1
Er rijden de hele week al een paar blauwe ambassadors zoals de 1751, 1753, 1754 en 84xx, ik zie ze vaak rijden op 2,6 en 7 (ook af en toe op andere lijnen)

zelf zat ik gisteren in de 4463 met full-airco, die full-airco was echt een genot, er kwamen zelfs reizigers binnen die tegen de chauffeuse zeiden dat ze maar een halte later de bus uitgingen omdat het zo lekker koel was :D. Hij had ook een elektrische rolstoel-plank, lijkt mij een beetje overdreven om ze te elektrificeren, maar goed het staat in de concessie eisen. Overigens zijn ze anders dan de citaro's die de electrische planken al sinds het begin hebben, zo hebben de citaro's die de elektrische plank al sinds het begin hebben. bijvoorbeeld lampjes op de deur dat hebben de nieuwe niet ook zit er bij de nieuwe een zwart omhulsel omheen.

ben wel benieuwd naar de MAN bussen, zitten ze net zo comfortabel als de ambassadors? ik ga de ambassadors wel missen waren fijne bussen, echter begin ik wel te zien dat vooral de 1700 wel oud beginnen te worden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: do 24 mei 2012, 17:49
door Freek
van die planken is simpel: chauffeur mag zijn werkplek alleen verlaten als hij/zij zijn geld en kaarten meeneemt. dat kost tijd of doet de chauffeur niet. rolstoeler moet dus zelf hulp meenemen om de plank uit te klappen. relatief eenvoudig op te lossen met elektrische planken.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: do 24 mei 2012, 18:19
door jwalk1
daar zit inderdaad wel wat in, al heb ik niet vaak meegemaakt dat een chauffeur het hoeft te doen maar dat de medereizigers het even doen, maar des al niet te min is het wel de taak van een chauffeur, zal wel een duur grapje zijn om alle citaro's te voorzien van een elektrische plank.

is er eigenlijk al iets bekend op welke lijnen in Nijmegen de MAN bussen en op welke lijnen de Citaro's gaan rijden? ik vindt dat namelijk dit jaar erg slecht geregeld, kijk bijvoorbeeld naar lijn 9 een realitief lange rit maar er wordt wel met citaro's gereden (veel reizigers (waaronder ik :wink: ) vinden het comfort net iets aan de lage kant) en kijk dan vervolgens naar een lijn 1 die is ongeveer even lang maar daar wordt alleen met streekbussen gereden. en voor lijn 9 is het niet het geval dat hij vanaf Nijmegen over gaat op een stadslijn, hij gaat zelfs over op een streeklijn (lijn 30), daarom vraag ik mij dus af waarom ze dan citaro's inzetten? Het heeft vast iets te maken met de planning, maar dan nog vind ik het een beetje onlogisch. :?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: do 24 mei 2012, 18:37
door fogeltje
Ze rekenen lijn 9 (lijn 30 weet ik niet) tot het stadsnet van Nijmegen. Ik vind dat bij de lijnen 1, 3/4 nogal dubieus, maar bij lijn 9 niet eens meer, dat is gewoon een streeklijn. Maar hij zorgt voor de bediening van Aldenhof, helaas. Ik denk dat de situatie niet zo heel veel anders zal gaan zijn straks je en je regelmatig MAN op stadslijnen zult aantreffen en Citaro's op streeklijnen (want ze rijden net zo goed ook richting Druten op zijn minst).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: vr 25 mei 2012, 12:17
door Freek
Zitten de streekbussen echt zoveel comfortabeler dan de stadsbussen. Ik denk dat het weinig verschil maakt. Enige is de hoeveelheid stoelen die op de streekbussen hoger zal zijn. uit mijn hoofd roep ik dit ook over de MAN bussen dus aannemelijk zullen deze de huidige streekdiensten gaan rijden zodat de Mercedesbussen de stadsdiensten waar staan eerder geaccepteerd wordt kunnen rijden. Wat men straks onder stadslijnen gaat verstaan is natuurlijk nog de vraag. Lijn 1 kun je dan, omdat deze via de Hazenkamp gaat, toch wel een echte stadslijn noemen.

Dan nog een update over de dienstregeling:
Verder gaat waarschijnlijk na de zomer al wel de verandering van de 325 en 300 worden doorgevoerd. De 325 wordt dan in de 300 opgenomen en zal via CS gaan rijden.
Lijn 15 naar het Afrikamuseum is nog steeds onderwerp van discussie, het is en blijft voorlopig nog onduidelijk hoe deze lijn exact gaat rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: vr 25 mei 2012, 12:50
door fogeltje
In mijn ervaring zit ik prettiger in een Ambassador dan een MAN. De stoelen zijn natuurlijk even hard, maar om een of andere reden zit het toch net wat fijner. En bij comfort hoort ook kunnen zitten op langere afstand en dan is die hoeveelheid stoelen wel eens van belang. De hele rit van Grave naar Nijmegen moeten staan is niet leuk (maar nog niet zo erg als moeten staan op de hele rit van Nijmegen naar Uden :') )

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: vr 25 mei 2012, 19:59
door jwalk1
staan is nooit leuk maar zeker vanaf Uden niet, ik zelf woon in Grave en neem 9 als 99 te druk is, maar vanaf Uden heb je die keuze niet.

ik vindt het overigens wel zonde dat 99 volgend jaar zo veranderd, ik vindt de Oad Ambassadors(ex CXX (8428 t/m 8432)) erg fijne en mooie bussen *bus* , ook vindt ik de meeste chauffeurs van Oad goed rijden en erg vriendelijk :o . Al zijn ze wel geregeld te laat, maar dat komt dan omdat ze van chauffeur wisselen bij de Oad garage, maar dat vond ik juist altijd wel leuk, het voordeel voor 99 vanaf volgend jaar is wel dat we weer een vervoerder krijgen het was namelijk niet handig om 2 vervoerders op een lijn te hebben. ik snap dat het de meeste mensen niet uit maakt met wie en wat ze vervoerd worden als ze maar van a naar b komen, al merk ik wel dat veel reizigers met de chauffeurs overweg kunnen. Al wil ik de breng chauffeurs niet beledigen hoor, er zijn ook veel aardige chauffeurs bij breng, al blijf ik wel merken dat het bij de Oad echt touringcar chauffeurs zijn, en vaak zijn touringcar chauffeurs gezellige chauffeurs :D. wat vinden jullie eigenlijk van Oad op lijn 99

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: vr 25 mei 2012, 23:05
door fogeltje
Mensen die betalen maakt het wel degelijk uit wie rijdt, met Breng ben je duurder uit als je een NB's product hebt en met Arriva als je Dalurenoost hebt. Ik zal er niet rouwig om zijn als OAD eruit gaat. Niks tegen de chauffeurs van OAD, zijn verder gezellige mensen, maar vertraging op lijn 99 is wel meestal bij hun. En dat wisselen bij de garage is ronduit schandalig, heb er al twee keer mijn aansluiting door gemist. Volgens mij mogen ze dat officieel ook niet.

Ik weet overigens niet wat volgend jaar de situatie gaat zijn. Ik hoop helemaal Arriva, maar dat zal wel niet, want dat is voor de klant te gunstig als deze Daluren Noord-Brabant op zijn kaart heeft. Zal wel helemaal Hermes Nijmegen worden waardoor klanten die vooral in Brabant op deze lijn rijden de volle mep gaan betalen terwijl ze Daluren Noord-Brabant hebben (en natuurlijk zou het omgekeerd geleden als Arriva rijdt, maar dan loop je "maar" 20% korting mis). In plaats van dat ze eens bij Connexxion hun systeem fatsoenlijk gaan maken zodat chipkaarten gewoon met twee kortingsproducten op 1 kaart werken en het mogelijk wordt dat je dan op het Brabantse deel 40% korting krijgt en op het Gelderse 20% (maar dat kan Arriva ook niet, het is of de hele rit korting of de hele rit volle mep of je moet twee chipkaarten hebben, maar dan zit je weer met dubbel instaptarief).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: za 26 mei 2012, 18:36
door Trolley0144
waar rijdt de waterstofbus ( ex XX8197) momenteel want hij zou toch hier in Arnhem in dienst komen.
en zijn er al meer MAN aardgasbussen gebouwd en waar worden ze gebouwd.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: za 26 mei 2012, 19:19
door MdJ
8197 zal ongetwijfeld in Apeldoorn (TSN/E-traction) staan.

Ik zag gister een Mercedes 12 meter CNG'er in Apeldoorn staan, wellicht daar ook ombouw?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 10:01
door Frank
De Gelderlander schreef: Nieuwe buslijnennet kent nog aantal knelpunten

NIJMEGEN - Het nieuwe buslijnennet dat op 9 december in Nijmegen van kracht wordt, kan op de meeste punten instemming van wethouder Beerten rekenen. Knelpunten zijn alleen nog de vele buslijnen over de Waterstaat in Nijmegen-West en de te grote inzet van de Burchtstraat voor de bus.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... punten.ece

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 10:06
door fogeltje
Daar gaan we weer met de Burchtstraat. In 2005 wordt het bussen verminderd, een jaar of twee later weer opgevoerd...wat willen ze daar nu eigenlijk? En dat van het Waterkwartier was ook te verwachten, altijd weer bewoners die moeten mekkeren. Ik zou zeggen met een flinke boog om dat gebied heen en geen enkele halte daar neerzetten. Dan is het namelijk ook weer niet goed. Men wil wel OV, maar wel een straat verder.

"Meer lezen over het nieuwe buslijnennet?
Kijk in onze papieren krant - editie Nijmegen van woensdag, 30 mei 2012" Heeft iemand een papieren editie van die uitgave trouwens en wil/kan dat bericht even scannen of fotograferen? Ik ben wel benieuwd namelijk en zelf niet in Nijmegen vandaag, anders zou ik er wel zelf eentje halen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 12:12
door Frank
Er staat niet heel veel extra's in de papieren editie. Als je het wel kan ik het artikel wel doorsturen per mail. Er wordt nog wat uitgebreider ingegaan over de bussen door de Burchtstraat. In de spits 28 bussen per uur (per richting, neem ik aan) vindt men kennelijk te veel. Er wordt onderzocht of een aantal lijnen via de Waalkade kan lopen; het gaat daarbij om de lijnen 14, 33, 57 en 58. Er wordt niet verteld hoe die lijnen straks rijden, maar dat weten we hier inmiddels wel.

Verder staat er nog dat met name Nijmegen-Noord een impuls in het buslijnennet krijgt en dat ook dorpen in de Betuwe hiervan profiteren. Men wil een busdoorsteek bij de Vossenpels te Lent maken, maar bewoners zijn er fel op tegen omdat ze bang zijn dat de doorsteek ook door auto's gebruikt gaat worden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 14:00
door Freek
Die 28 per uur is inderdaad per uur per richting. De 58 uit de Burchtstraat halen lijkt me niet zo goed idee, volgens mij zijn er veel Duitsers die graag in het centrum willen zijn. Bovendien rijdt dat ding 1 per uur, dat zal het verschil toch niet maken.