Pagina 64 van 276

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: za 30 jun 2012, 11:54
door webguy
Beetje raar, want ik voel me juist door die taxis van mn sokken gereden bij de fietsenstalling - je krijgt daar straks dus een knooppunt van rennende studenten, fietsers en taxis. Dat is niet perse een veiligere combinatie...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: za 30 jun 2012, 17:10
door fogeltje
webguy schreef:Beetje raar, want ik voel me juist door die taxis van mn sokken gereden bij de fietsenstalling - je krijgt daar straks dus een knooppunt van rennende studenten, fietsers en taxis. Dat is niet perse een veiligere combinatie...
Inderdaad. En dan krijg je twee onveilige punten bij het station. Het is nu bij alle bussen soms gevaarlijk bij het busstation als een bus komt aanrijden en een meute blind oversteekt terwijl bussen van hun perron vertrekt. Nu creëer nog zo een punt op de busbaan, waar ook nog ander verkeer (taxi, hulpdiensten) rijden. Dit zorgt ook voor onnodige vertraging als er een meute mensen over de busbaan oversteekt en aankomende bussen moeten wachten. Je zult je bus maar zien wegrijden omdat de bus nog stilstaat voor voetgangers of omdat je vanaf dat punt moet rennen richting het busstation proper.

Ik denk dat de keuze gemaakt is omdat op sommige tijden (vooral tussen 8:00 en 9:00) de perrons overvloeien met reizigers. Het is niet ongewoon als de perrons A, B en C helemaal volstaan met mensen die een bus richting Heyendaal hopen te krijgen. Misschien dat dit meespeelt in die keuze. Maar desalniettemin vind ik het geen goede keuze. Overstappen tussen die veelijnen en overige lijnen wordt alweer net wat lastiger en volgens mij maak je het geheel er alleen onveiliger mee.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: vr 06 jul 2012, 16:28
door fogeltje
Vierdaagseomleidingen staan inmiddels op de website: http://www.hermes.nl/reizen-met-breng/1 ... megen/2491

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: do 12 jul 2012, 23:44
door Joshua
De lelijke groene CXX bussen rijden alweer door Nijmegen heen. Ik moet best veel werken deze 4daagse. Maar ik zal tussen het werken en feesten door wel eens kijken of ik nog tijd krijg leuke foto's te maken voor hier.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: vr 13 jul 2012, 08:32
door koekje
Er is een keuze gemaakt voor de nieuwe trolleys: Hess.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: vr 13 jul 2012, 12:17
door fogeltje
Lijn 35 rijdt tot ca. 15.00 uur een pendeldienst Zetten Station – Herveld Zuid en Bemmel halte de Timp - Elst via de A15. Te Elst rijdt lijn 35 dan via Archimedesweg, Nijverheidsweg en Industrieweg Oost naar het station. Reizigers tussen Elst en Herveld Zuid dienen per trein van Elst naar Bemmel te reizen en daar over te stappen op de pendelbus v.v.

Die laatste snap ik overigens niet. Hebben ze in Bemmel even vlug een station geplant?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: vr 13 jul 2012, 14:54
door Wubbo
Gezien de knip van de lijn denk ik dat het station Zetten-Andelst ipv Bemmel zou moeten zijn. Tussen Elst en Bemmel rijdt de bus tenslotte wel.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: vr 13 jul 2012, 16:34
door fogeltje
Goed punt, dat had ik er zelf zo snel nog niet uitgehaald op de vroege "ochtend".

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: vr 13 jul 2012, 19:12
door Trolley0144
goeie keus die ze gemaakt hebben om voor de HESS Trolleys te kiezen zijn goeie trolleybussen.
wat worden de wagenparknummers of is daar nog niks over bekend.
komen ze dit jaar nog in dienst vanaf december 2012 of komen ze in 2013.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: vr 13 jul 2012, 19:38
door koekje
Trolley0144 schreef:goeie keus die ze gemaakt hebben om voor de HESS Trolleys te kiezen zijn goeie trolleybussen.
wat worden de wagenparknummers of is daar nog niks over bekend.
komen ze dit jaar nog in dienst vanaf december 2012 of komen ze in 2013.
Wagenparknummers zullen wel doorgenummerd worden vanaf 5243. Ze worden in kleine series afgeleverd. De eerste komen medio 2013, ergens in Juni waarschijnlijk. Eind 2017 rijden ze allemaal.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 14:19
door Trolley0144
hoeveel Hess Trolleys zijn er eigenlijk besteld.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 17:33
door koekje
Trolley0144 schreef:hoeveel Hess Trolleys zijn er eigenlijk besteld.
31

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 18:21
door rovin1995
Dat zou dus betekenen dat Arnhem 40 Hess trolley's in dienst krijgt. Neem dus aan dat er ook nog wat Berkhof materiaal blijft dan, anders heeft men er nooit zo veel als nu het geval is. En materieelpositie wordt alleen nog maar slechter waarneer de trolley naar Huissen verlengt wordt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: ma 16 jul 2012, 16:12
door Michael 1988
Koekje, graag een bron van jouw verhaal over de Hess Trolleys. De fabrikant, SRAN, Hermes en Breng (Novio) hebben hier namelijk niets over gemeld op hun website!

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: ma 16 jul 2012, 17:28
door busentrein
het is aan de chauffeurs van BRENG medegedeeld

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 17 jul 2012, 00:07
door Michael 1988
En dat moet ik geloven? Nee sorry, ik heb geleerd dat je niet alles zomaar van iedereen moet aannemen zonder hard bewijs. Vooral als het gaat om een grote order als dit (Hess heeft maar weinig grote orders betreft dit formaat).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 17 jul 2012, 06:14
door koekje
Michael 1988 schreef:En dat moet ik geloven? Nee sorry, ik heb geleerd dat je niet alles zomaar van iedereen moet aannemen zonder hard bewijs. Vooral als het gaat om een grote order als dit (Hess heeft maar weinig grote orders betreft dit formaat).
Het is inderdaad aan de chauffeurs via de nieuwsbrief medegedeeld. Dus bron = nieuwsbrief. Eigenlijk interne informatie, maar ik denk niet dat dit geheim moest blijven. Dan wordt het sowieso niet in een nieuwsbrief gezet, die blijven nogal eens liggen in de bus waar passagiers 'm ook kunnen lezen.
rovin1995 schreef:Dat zou dus betekenen dat Arnhem 40 Hess trolley's in dienst krijgt. Neem dus aan dat er ook nog wat Berkhof materiaal blijft dan, anders heeft men er nooit zo veel als nu het geval is. En materieelpositie wordt alleen nog maar slechter waarneer de trolley naar Huissen verlengt wordt.
5201 t/m 5231 wordt vervangen door Hess, 31 stuks dus. De rest is al Hess. Volvo's tellen al niet meer mee, want die waren in principe al 'vervangen' door Hess.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 17 jul 2012, 09:42
door rovin1995
koekje schreef: 5201 t/m 5231 wordt vervangen door Hess, 31 stuks dus. De rest is al Hess. Volvo's tellen al niet meer mee, want die waren in principe al 'vervangen' door Hess.
Dus er blijft ook geen Berkhof meer over? Hoeveel trolleys zijn er nu dan precies? Meer als 31 (Nieuwe hess)+9 ( oude hess )= 40 toch?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 17 jul 2012, 11:45
door busentrein
Michael 1988 schreef:En dat moet ik geloven? Nee sorry, ik heb geleerd dat je niet alles zomaar van iedereen moet aannemen zonder hard bewijs. Vooral als het gaat om een grote order als dit (Hess heeft maar weinig grote orders betreft dit formaat).
joh dan geloof je het toch niet : het volgende stond in de busfotogroup (zowel op yahoo en fb)

"Hess mag alle Volvo, Van Hool en Berkhof trolleybussen gaan vervangen. Eind 2017 rijden dan alleen maar Hess trolleybussen in Arnhem.

De nieuwe Hess bussen verschillen van de huidige op een aantal punten:

- Nieuw doorontwikkelt chassis met onafhankelijke vering op de vooras.
- Aandrijving op enkele as

Verder krijgen de nieuwe (en de huidige) Hess trolleys een nieuwe huisstijl.


Met vriendelijke groet,

----- "

bewijs genoeg?

EDIT: naam weggehaald

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 17 jul 2012, 12:48
door fogeltje
Krijgen ze de overige Breng kleuren? Ik weet dat de vorige concessie eiste dat de trolleys hun kleuren zouden behouden, geen idee of dat voor de nieuwe Hermes concessie ook zo is.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 17 jul 2012, 12:59
door busentrein
ik denk wel dat het een huiskleur wordt voor de trolleys die overwegend blauw is. Zoals connexxion ook een eigen huiskleur had voor de trolley's

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 17 jul 2012, 17:52
door M57
Er stond net een Breng-bus uit Arnhem klem in een McDrive in Nijmegen :shock:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 17 jul 2012, 18:25
door NintendoC
M57 schreef:Er stond net een Breng-bus uit Arnhem klem in een McDrive in Nijmegen :shock:
Dan had de chauffeur honger blijkbaar.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 17 jul 2012, 18:42
door fogeltje
Hehe, ja, die mensen moeten ook eten :wink:

Zag vroeger in het dorp wel eens een Hermes chauffeur stoppen bij de friettent. De bus was in de avond meestal al leeg en een paar haltes verder was de eindhalte en de avondritten reden niet meer terug maar rechtstreeks naar de stalling in Helmond. Dus dan ging een enkele chauffeur daar maar even een hapje eten.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 17 jul 2012, 19:38
door STF
Dat heb je hier in Luxemburg bij de bandenfabriek van Goodyear in Colmar; rond 21.25 uur arriveren acht bussen daar en hoeven allemaal pas om 22.15 uur weer weg. Een hoop chauffeurs rijden plankgas naar de snackbar van Mr. Goofy, zo'n drie kilometer bij de fabriek vandaan.