Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor Freek » Wo 29 Aug 2012, 23:55

De brengdirect bussen krijgen inderdaad meer beenruimte. Daarnaast nog een hoofd- en armsteun. Uit mijn hoofd krijgen ze ook luxere bekleding en stoelvulling, maar dat zou ik na moeten kijken. Wellicht dat Koekje dat uit zijn hoofd weet, anders zoek ik het op als er liefhebbers voor zijn.

jwalk1
Berichten: 130
Lid geworden op: Wo 19 Okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor jwalk1 » Do 30 Aug 2012, 06:46

de bus op foto 3 wordt neem ik aan ook een breng direct bus, maar waarom hebben ze stoelen hebben een andere kleur dan die de gewone Breng MAN lion's City krijgen?

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor koekje » Do 30 Aug 2012, 09:52

jwalk1 schreef:de bus op foto 3 wordt neem ik aan ook een breng direct bus, maar waarom hebben ze stoelen hebben een andere kleur dan die de gewone Breng MAN lion's City krijgen?

Kleuren zijn gewoon hetzelfde. Er zitten beschermende hoezen overheen tijdens productie.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor Meltrain » Do 30 Aug 2012, 10:01

Breng trein komt naar Nederland
De eerste Stadler GTW trein in Breng uitstraling komt naar Nederland! In de nacht van 30 op 31 augustus passeert de trein in Venlo de grens.

De trein gaat rijden op 10 december a.s. als Hermes, onder de vlag van Breng start met de treindienst Arnhem-Doetinchem. Hermes rijdt daar samen met ARRIVA, die vanaf 9 december gaat rijden op de spoorlijn Arnhem-Doetinchem-Winterswijk.

De Breng trein gaat eerst naar de werkplaats van Voith in Blerick. Daar vinden nog wat afrondende werkzaamheden plaats, zoals het inbouwen van de ATB (automatische trein beïnvloeding). Medio september) start Hermes met de testritten op het baanvak Nijmegen – Venlo.

Lees verder
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 21:59

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor Tom » Do 30 Aug 2012, 10:33

Mooie trein! Maar testritten op het baanvak Nijmegen-Venlo? Het is daar al zo druk.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1387
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor BrengMe » Vr 31 Aug 2012, 18:26

Vandaag zat ik op school, en toen zag ik een bus rondrijden met het lijnnummer 14. Nu ligt mijn school vlak langs de route van buslijn 14 die eind dit jaar gaat rijden. Weet iemand hier meer over?
---

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor Raymond » Vr 31 Aug 2012, 18:31

Tom schreef:Mooie trein! Maar testritten op het baanvak Nijmegen-Venlo? Het is daar al zo druk.

Buiten de spits kunnen ze prima testen in het pad van de spitstrein.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor Daniel » Vr 31 Aug 2012, 20:43

De eerste Breng-trein staat inmiddels in Venlo, vindt de Breng huisstijl eigenlijk beter staan op deze trein dan op de bussen. Vooral omdat er wat meer rust in zit met slechts de grote logo's en niet ook nog allemaal kleine Breng-logotjes zoals op de bussen.

Fotoserie is hier te vinden
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3582
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor Milco » Vr 31 Aug 2012, 20:46

Die trein ziet er mooi uit :pos:
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor fogeltje » Vr 31 Aug 2012, 21:07

Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor 010jongen » Zo 02 Sep 2012, 10:05

Mooi die bussen en treinen!. Toffe huisstijl. En eindelijk eens wat anders dan al die amba's. Gaat de goede kant op daar in arnhem/nijmegen.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor fogeltje » Zo 02 Sep 2012, 12:43

010jongen schreef:Mooi die bussen en treinen!. Toffe huisstijl. En eindelijk eens wat anders dan al die amba's. Gaat de goede kant op daar in arnhem/nijmegen.

Geef mij maar een Amba boven een MAN of een Citaro. Gelukkig rijdt Arriva vanuit Uden nog altijd met Amba's naar Nijmegen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor 010jongen » Zo 02 Sep 2012, 14:16

nou ik zit toch veel liever in een citaro of MAN dan in een amba. zeker de oudere series van CXX afschuwlijk. de nieuwere serie zoals die in utrecht rond rijden vind ik dan wel weer beter. en sowieso kwa uiterlijk vind ik MAN en Citaro er mooier uitzien. maarja dat is een kwestie van smaak.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor 010jongen » Zo 02 Sep 2012, 14:19

Freek schreef:Nog een update over een aantal lijnen in Arnhem:
Lijn 3 gaat het lusje in Arnhem-noord andersom rijden dan in de huidige situatie, dus met straks met klok mee. Hierdoor rijdt men tegen de file in op de schelmseweg als het druk is bij Burgers' Zoo.
Verder gaat lijn 4 ook op zaterdag naar Elderveld rijden. Daarom krijgt lijn 7 een vakantiedienst, de frequentie gaat dan terug naar een kwartiersdienst.

Wat kan ik me bij lijn 3 voorstellen? deze lijn krijgt één route in Arnhem Noord toch? of gaat lijn 3 eerst naar burgers'Zoo en daarna pas naar alteveer?

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor fogeltje » Zo 02 Sep 2012, 14:50

Ik vind MAN zowel innerlijk als uiterlijk een ramp. Heb nooit problemen gehad met een Amba, het is immers niet bedoeld als limousine. Ik vind de Rivierenland Amba's van Arriva overigens wel nice en het spul van Hermes in Eindhoven is ook prima (armleuningen!). Het zijn vaak de simpele dingen die het hem doen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor 010jongen » Zo 02 Sep 2012, 14:54

Amba's die nu in Arnhem en spijkenisse rond rijden.. of die bij het GVU en nu tijdelijk bij het tramvervangend vervoer... dat zijn drama bussen. vallen nog net niet uit elkaar. schakelbak/motor helemaal naar de klote. maar inderdaad zoals je al zei zijn armleuningen e.d. wel erg fijn.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor fogeltje » Zo 02 Sep 2012, 16:05

010jongen schreef:Amba's die nu in Arnhem en spijkenisse rond rijden.. of die bij het GVU en nu tijdelijk bij het tramvervangend vervoer... dat zijn drama bussen. vallen nog net niet uit elkaar. schakelbak/motor helemaal naar de klote. maar inderdaad zoals je al zei zijn armleuningen e.d. wel erg fijn.

Toegegeven, ik zou ook niet meer in een Hermes Amba uit de 1700 serie willen zitten, maar dat heeft met de leeftijd te maken. Ook de beste MAN or Citaro is na 9 jaar gewoon op. De Amba is er in de loop der jaren alleen maar op vooruit gegaan als je het mij vraagt. Jammer dat reizigerscomfort niks meer mag kosten dezer dagen, die demobus (3154) die een tijdje bij Arriva Brabant (en daarvoor ook bij andere vervoerders heb ik begrepen) was een echt fijn busje met iets luxere stoelen (en uiteraard armleuningen).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

tjoel
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 03 Sep 2012, 12:36

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor tjoel » Ma 03 Sep 2012, 13:35

Welke vervoerder gaat het liemers gedeelte rijden in het nieuwe dienstrooster?

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor Freek » Ma 03 Sep 2012, 23:34

@010jongen het lusje zoals eerder in het topic is beschreven gaat klokgewijs gereden worden. Er komt inderdaad maar een bestemming.
@tjoel wat bedoel je precies? De huidige brenglijnen gaan van Novio over naar Hermes . Beiden zijn volle dochter van connexxion.

rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: Ma 07 Nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor rovin1995 » Di 04 Sep 2012, 07:38

Ik denk dat tjoel bedoelt of betuwe express de liemers lijnen blijft rijden of dat die weer direct bij breng komen?

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor koekje » Di 04 Sep 2012, 10:52

Dat bedoelt tjoel inderdaad. De liemers blijft (grotendeels) uitbesteed, maar aan wie is nog niet bekend.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor fogeltje » Di 04 Sep 2012, 13:02

koekje schreef:Dat bedoelt tjoel inderdaad. De liemers blijft (grotendeels) uitbesteed, maar aan wie is nog niet bekend.

Zijn dat versterkingsritten of zijn daar lijnen vast uitbesteed?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: Ma 07 Nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor rovin1995 » Di 04 Sep 2012, 15:51

Ik dacht dat nu bijna alle lijnen die door westervoort komen door betuweexpress wordt gereden.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor fogeltje » Di 04 Sep 2012, 15:59

Moeten die dan ook aan de aardgaseis gaan voldoen?

En weet iemand of OAD blijft rijden op lijn 99? Of gaat Hermes dat zelf doen (of nog liever, compleet aan Arriva uitbesteden)?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

jwalk1
Berichten: 130
Lid geworden op: Wo 19 Okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor jwalk1 » Di 04 Sep 2012, 17:50

Ik heb het laatst aan een OAD chauffeur gevraagd en hij zij dat ze het nog niet weten, maar mij lijkt dat de tijd toch wel begint te dringen.

persoonlijk lijkt mij de kans niet heel aannemelijk, aangezien ze niet meer mogen rijden met de Ambassadors in de nieuwe consessie. en ik kan me niet voorstellen dat OAD een nieuw aardgas punt wil laten aanleggen of elke dag naar Nijmegen met de bussen gaat rijden, dat lijkt me ook onhandig. maar zoals ik zij is het mijn persoonlijke mening en is het niet gebaseerd op feiten.

om nog even terug de komen op de 1700, ik heb gisteren toevallig nog in de 1750 gezeten, ik vond het echt verschrikkelijk veel herrie veel gerammel en als toppunt wilde er nog een rolstoel gebruiker in, maar dat ging niet want er zit geen plank in, ik vind het eigenlijk schandalig om overal reclame te maken voor rolstoel gebruik in de bus, en dan ga je met de bus zit er geen plank in, en zegt de chauffeur: "over een half uur komt er wel een bus met een plank". Des al niet te min vindt het erg jammer dat we volgend jaar geen ambassador's meer hebben, het waren echt mijn favoriete bussen, maarja jammer dus.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot] en 3 gasten