Pagina 70 van 274

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 04 sep 2012, 20:19
door fogeltje
De laatste keer dat ik een OAD chauffeur gesproken heb was in de zomer en toen wisten ze inderdaad ook nog niks. Ik heb hier en daar wel opgevangen dat OAD het kwijt is. Tanken zou eventueel nog in Nijmegen kunnen, maar dat wordt wel omslachtig (als de dienst van de bussen erop zit moeten ze langs de stalling, tanken en dan leeg naar Zeeland, dat lijkt me niet efficiënt, vooral omdat de diensten nu vaak in Uden eindigen). Maar goed, dat zijn dus ook maar geruchten, vandaar dat ik het nog een keer vraag. Om de aardgasreden lijkt het me ook niet aannemelijk. Als Hermes het desalniettemin niet zelf wil doen, dan zouden ze alle ritten aan Arriva kunnen overdragen als die er de capaciteit voor hebben. Voordeel is dan ook dat je van de dubbele tarieven en kortingsproducten op die lijn af bent. Dus gewoon altijd Arriva. Dan weet je als klant waar je aan toe bent. Maar de vervoerders kennende zal het eerder andersom worden (en ga je als klant duurder uit zijn).

De 1700 behoren tot de eerste lichting Ambassadors in zijn geheel volgens mij, bouwjaar 2003 als ik me goed herinner. Die dingen zijn gewoon op. Verder vind ik het vaag dat de rolstoeler moest wachten, die hele plank is eigenlijk nergens voor nodig, maar goed, even een medereiziger helpen is vaak te veel voor mensen in de bus.

Amba's gaan overigens niet geheel verdwijnen. Arriva uit zowel Gelderland als Braboland en Veolia uit Limboland komen er nog mee in Nijmegen, maar die zullen het wel eenzaam gaan krijgen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 04 sep 2012, 21:02
door jwalk1
In dit geval ging het om een electrische grote rolstoel, dus al hadden we het geprobeerd, was het nog lastig geworden. Zodoende.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 04 sep 2012, 22:22
door fogeltje
jwalk1 schreef:In dit geval ging het om een electrische grote rolstoel, dus al hadden we het geprobeerd, was het nog lastig geworden. Zodoende.
Dat wordt al lastiger, dat geef ik meteen toe. Maar adverteren ze dan ook dat bussen toegankelijk zijn voor electronische rolstoelen? Want een gewone rolstoel had prima in de 1750 gekund.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 22:46
door Michael 1988
Misschien een rare sugestie, maar OAD kan ook de amba's die ze nu in dienst hebben overkopen en onder contract van Arriva op lijn 99 gaan rijden. Als Hermes het niet geheel gaat overnemen of in combinatie met Arriva zelf gaat rijden i.p.v. OAD komt Arriva naar mijn weten nog enkele bussen te kort om alle diensten goed te kunnen rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 23:03
door BR628
Wat een gespeculeer hier zeg. De dienstregeling is nog niet eens 100% definitief vastgesteld en hier loopt iedereen al te mekkeren over welk bijhuurbedrijf wat gaat rijden. Zou zeggen, kom over anderhalf a 2 maanden nog eens terug :)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 23:13
door fogeltje
Michael 1988 schreef:Misschien een rare sugestie, maar OAD kan ook de amba's die ze nu in dienst hebben overkopen en onder contract van Arriva op lijn 99 gaan rijden. Als Hermes het niet geheel gaat overnemen of in combinatie met Arriva zelf gaat rijden i.p.v. OAD komt Arriva naar mijn weten nog enkele bussen te kort om alle diensten goed te kunnen rijden.
Ik heb sowieso liever dat Arriva alles overneemt, want bij Arriva krijg ik 40% korting, bij OAD/Breng/Hermes/Novio/Connexxion maar 20% korting :') En die OAD Amba's zie ik graag snel verdwijnen, die beestjes zijn gewoon op.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: do 06 sep 2012, 10:45
door jwalk1
ik vermoed niet dat hij volledig overgaat naar Arriva, om de reden dat er op dit moment veel breng chauffeurs instructie krijgen op lijn 99. Gisteren reden er ook weer breng chauffeurs in de 1845 met een instructie over lijn 99. maar ik kan me natuurlijk vergissen, we zullen het binnenkort waarschijnlijk wel weten.

Heeft iemand al eigenlijk enig idee wanneer de MAN lion's City gaat worden ingezet, gebeurd dit pas op 9 december of al eerder?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: do 06 sep 2012, 15:12
door fogeltje
Een voordeel van het verdwijnen van OAD is wel dat die achterlijke chauffeurwissel die ze in Zeeland wel eens uitvoeren dan ook verdwijnt. Dat mogen ze ook helemaal niet. Ik heb er een keer 's avonds mijn aansluiting door gemist (uur wachten in Uden). Als ik van te voren geweten had dat het ging gebeuren, dan had ik van te voren wel gevraagd of ze aansluiting konden regelen, maar dat ging niet meer (CVL antwoordde niet op tijd).

Arriva haalt het niet in zijn hoofd om via de stalling in Zeeland te rijden als chauffeurs gewisseld moeten worden. Of bussen rijden eerst netjes naar het busstation en dan leeg naar stalling of chauffeurs pendelen op en neer met een Arriva bedrijfswagentje.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: do 06 sep 2012, 18:43
door Freek
BR628 schreef:Wat een gespeculeer hier zeg. De dienstregeling is nog niet eens 100% definitief vastgesteld en hier loopt iedereen al te mekkeren over welk bijhuurbedrijf wat gaat rijden. Zou zeggen, kom over anderhalf a 2 maanden nog eens terug :)
Je kan het ook anders bekijken. Fogeltje en walk1 zijn zeer betrokken klanten die ondanks alle ongemakken toch trouw blijven, sterker nog ze denken mee.

Over de dienstregeling, heeft Frank zijn lijstje up to date zodat ik kan kijken of er alweer wijzigingen zijn?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: vr 07 sep 2012, 10:14
door Frank
Mijn lijstje op de wiki is nog niet bij. Misschien later vandaag :) .

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: vr 07 sep 2012, 18:33
door Frank
Nieuw lijstje; hoop dat alles nog klopt. Over dingen die me niet helemaal duidelijk zijn (oa route lijn 16, wordt lijn 210 opgenomen in lijn 10 etc.) ben ik opzettelijk wat vaag. De pagina staat voorlopig toch alleen maar als test onder m'n gebruikerspagina.

Is het al duidelijk of de lijnen 14, 33, 57 en 58 defintief via de Burchtstraat of Waalkade gaan rijden?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: vr 07 sep 2012, 22:46
door jwalk1
mag ik uit dit lijstje opmaken dat lijn 99 vanaf volgend jaar weer door 2 vervoerders wordt gereden, namelijk Arriva en Breng?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: za 08 sep 2012, 10:16
door Frank
Nee, wat betreft vervoerders staat er meestal gewoon de huidige situatie. Één van de redenen dat dit artikel nog niet definitief op de wiki staat.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: za 08 sep 2012, 14:09
door Milco
In de lijst met wijzigingen op de wiki staat dat lijn 86 wordt hernummerd naar 52. Geldt dit ook voor de ritte van Syntus, of wordt deze lijn vanaf december in z'n geheel door Hermes/Breng gereden?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: za 08 sep 2012, 14:12
door Frank
Zou ik ook niet weten. Die hernummering heb ik uit het vervoersplan 2013 die hier ook in één van de topics heeft gestaan. Neem in ieder geval wel aan dat alle ritten onder een ander lijnnummer gaan rijden :wink: .

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: za 08 sep 2012, 15:36
door Meltrain
Ik vind eigenlijk dat Syntus en Hermes een dealtje moeten maken: 86 wordt vernummerd in 52 om in de Hermes-logica rond Wageningen te passen, maar tegelijkertijd moet 43 omgenummerd worden in 92 (en 231 in 94), zodat de lijnen 91, 92, 293 en 94 de verbinding Arnhem - Apeldoorn verzorgen (al rijden ze niet altijd allemaal en zijn ze zeker niet even snel). (293 mag zijn huidige nummer houden omdat het een spitslijn is.)
Het huidige lijnnummer 43 past namelijk in de Syntus- noch in de Hermes-logica.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: za 08 sep 2012, 17:45
door Frank
De 40'er lijnen in Arnhem waren vroeger lijnen die rondom Arnhem maar beperkt reden (pas maar op, het betreffende busboekje '93/'94 lag voor het grijpen :P ). Lijnen 47, 48 en 49 (en nog eerder de 20, 18 en 19) waren marktbussen (respectievelijk vanaf Presikhaaf, De Laar en Geitenkamp) die één dag per week naar de markt reden en terug. Lijn 41 (nog eerder de 21) was een spitsbus Elst - Velp Zuid, lijn 42 een tegenspitsbus (nog eerder de 22) Vredenburg - Presikhaaf, lijn 43 (nog eerder de 23) De Laar Oost - IJsseloord. Lijn 43 werd op een gegeven moment een normale dienst De Laar Oost - IJsseloord - Dieren en nog weer later door naar Apeldoorn. De spitsritten die nog reden tussen De Laar Oost en IJsseloord 2 zijn op een gegeven moment naar lijn 44 gegaan; De Laar Oost heeft nog vele andere bedieningen gehad. De 41 heeft nog een tijdje een rit naar Zetten gehad en is later opgeheven. De 42 is vrij snel opgeheven (was volgens mij ook meer zo'n lijntje van "de bus rijdt toch dus waarom ook niet"). Lijnen 47, 48 en 49 zijn ook snel opgeheven. De 44 gaat komend jaar over in de 31 dus blijft alleen de 43 nog over; inmiddels dus geen spitsbus meer. Omnummering lijkt, nu Hermes toch alles al omnummert, voor de hand te liggen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: za 08 sep 2012, 18:45
door BrengMe
Meltrain schreef:Ik vind eigenlijk dat Syntus en Hermes een dealtje moeten maken: 86 wordt vernummerd in 52 om in de Hermes-logica rond Wageningen te passen, maar tegelijkertijd moet 43 omgenummerd worden in 92 (en 231 in 94), zodat de lijnen 91, 92, 293 en 94 de verbinding Arnhem - Apeldoorn verzorgen (al rijden ze niet altijd allemaal en zijn ze zeker niet even snel). (293 mag zijn huidige nummer houden omdat het een spitslijn is.)
Het huidige lijnnummer 43 past namelijk in de Syntus- noch in de Hermes-logica.
Ik vind dat lijn 43 omgenummerd moet worden naar 110. Je hebt namelijk ook een spitsbus 109 tussen Apeldoorn en Eerbeek die over de A50 gaat. 43 rijdt ook tussen deze plaatsen. Dan is het duidelijker dat de lijnen richting Eerbeek en Dieren ongeveer dezelfde nummers hebben. Dat van lijn 231->94 vind ik wel een goed idee.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: za 08 sep 2012, 22:55
door rovin1995
Juist niet omnummeren. Voor klanten alleen maar lastiger. Bovendien maakt het voor de meeste niet uit dat lijn 43 toevallig niet in een bepaalde nummerreeks zit.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 14:20
door BrengMe
Dat is waar. Het gaat bij reizigers niet om het lijnnummer, maar om de verbinding.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 16:12
door fogeltje
Lijn 300 heeft in Nijmegen nog steeds een fout. Al geruime tijd (sinds invoering wellicht al) checkt hij mensen op CS verkeerd in. Elke keer als ik met lijn 300 reis en incheck op CS wordt ik incheckt bij de Smetiusstraat (op maandag bij de Nassausingel). Scheelt toch zes cent. Bereken dat eens door op een dag. Het maakt niets uit bij de hordes studenten, maar er zitten genoeg betalende reizigers in die bussen en voor elke reiziger vangen ze onrechtmatig zes cent extra en het zal de meesten niet eens opvallen. Twee restitutieformulieren zijn onderweg. Als dit nu eenmalig was dan zou ik nog niet eens zo moeilijk over doen, maar ik heb hier al vaker over geklaagd! (vorig jaar trad dat ook op bij Universiteit Oostzijde richting CS, daar werd je altijd leuk bij het Erasmusgebouw ingecheckt bij de lijnen 3/4/11 en bij de halte Erasmusgebouw/Heyendaalseweg van lijn1)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 17:06
door Daniel
Lijkt me een gevalletje voor het OV loket, Connexxion is nogal eens erg hardleers als de situatie in het voordeel van hen (dus nadeel voor de klant) werkt.
Kunnen ze wat dat betreft van Arriva leren. Daar was ooit één onderbouwde klacht van mij genoeg om een fout die in hun voordeel werkte te herstellen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 20:41
door Michael
Veolia heeft ook een fout in het systeem dat in hun voordeel werkte snel gecorrigeerd nadat ik een klacht had ingediend. Checkte steeds bij een halte eerder in dan waar ik instapte. En ik heb ook netjes het teveel betaalde geld terug gekregen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 21:52
door fogeltje
Het geld krijg ik ook steeds terug. Je zou toch onderhand denken dat slechts enkele restitutieverzoeken het voor Connexxion wel te duur moeten maken, dat ze het net zo goed kunnen maken. Er moeten nog altijd betaalde mensen over al die verzoeken heen gaan.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 22:51
door Meltrain
Waarschijnlijk zijn er zo weinig mensen die een resitutieverzoek indienen dat het voor Connexxion nog steeds lonender is om die resitutieverzoeken te honoreren, dan de fout aan te passen.
Zeer kwalijk inderdaad, maar wel begrijpelijk voor geldwolven. De oplossing is dan dat gewoon iedereen een resitutieverzoek moet indienen, hetgeen in gang gezet kan worden door deze kwestie meer onder de aandacht te brengen bij de reizigers.