Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

Breng Nijmegen, lijn 2 is stadsinwaarts 1 1/2 uur eruit geweest.
Vanaf 18.15 weer heen en terug verkeer, zeker niet op tijd maar dat verwacht natuurlijk niemand nu!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Er hebben inderdaad een tijd geen bussen meer gereden.
Wel vond ik het zelf heel erg onduidelijk. Niemand wist of er nog iets kwam of niet. De chauffeurs zijn volgens mij op eigen inicitief gestopt. Want sommige reden nog wel gewoon...
Vanaf ongeveer 14:00 reden er al geen Heyendaalshuttles meer. En vanaf 15:30 zijn er vrijwel geen bussen meer over de campusbaan gereden omdat er een laag ijs van 5cm op lag....
Op het scherm op CS stonden vertragingen bij elke lijn in de richting van... +25, +48 enzo :P

Ook gelijk weer goed... Op Nijmegen CS stond 2 nieuwe Citaro CNG's en die kregen ze niet meer gestart :S

Uiteindelijk toch nog een bus de stad uit kunnen krijgen. Rond 19.00 reden allen bussen weer. Niet helemaal volgens de dienstregeling. Maar langzaam aan ging het weer de goede kant op :)
3 0 7 9
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

Chauffeurs berichten dat er problemen zijn met de nieuwe gasbussen in Nijmegen, zou zouden niet helemaal gevuld kunnen worden met gas.
Ook is er bij een 'n ruit gesprongen!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Niet helemaal gevuld kunnen worden? Maar dat heeft toch niks te maken met dat de bus niet gestart kan worden?
En een ruit gesprongen? Ergens tegenaan gereden? :P
3 0 7 9
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Bastiaan »

Een sneeuwbal tegenaan gekomen wellicht? :mrgreen:
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Meer een flinke ijskklomp denk ik dan :P

Wat me trouwens ook opviel... Vanmiddag reed er een Citaro op lijn 30 (terwijl dat toch echt een streeklijn is). Er is vast wel iemand die de rede weet (A)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

--Stefan-- schreef:Niet helemaal gevuld kunnen worden?
Gas gekrompen door de kou? Dan neemt 't volume van gassen immers af :wink:
Maar dat heeft toch niks te maken met dat de bus niet gestart kan worden?
Of wel. Met een lege brandstoftank start een bus over het algemeen erg slecht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Maar de tank was nite leeg hoor. Na 15minuten kreeg ze de bus ineens weer aan de praat en heeft daarna de ritten gewoon gereden. Dus dat kan het niet zijn
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

peter s schreef:Chauffeurs berichten dat er problemen zijn met de nieuwe gasbussen in Nijmegen, zou zouden niet helemaal gevuld kunnen worden met gas.
Ook is er bij een 'n ruit gesprongen!
Gesprongen door de aardgas tank of gewoon iemand die niet kon mikken met een sneeuwbal?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door webguy »

De valleilijn bussen hadden vorig jaar wel problemen met het tanken. Ivm met kou lukte dat niet / ging dat moeilijk. Weet niet precies hoe zo'n systeem werkt en wat er dan met gas gebeurt, maar het is best mogelijk dat zoiets het probleem was.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Dus eigenlijk zijn de bussen 'niet geschikt' voor koud weer als ik het zo lees? :S
3 0 7 9
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Stefan »

Ze zullen er wel geschikt voor zijn, alleen het tanken gaat wat moeizamer. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Ik ben benieuwd hoe het ze vandaag afgaat :P
3 0 7 9
Rene
Berichten: 9
Lid geworden op: do 29 okt 2009, 17:38

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Rene »

--Stefan-- schreef:Meer een flinke ijskklomp denk ik dan :P

Wat me trouwens ook opviel... Vanmiddag reed er een Citaro op lijn 30 (terwijl dat toch echt een streeklijn is). Er is vast wel iemand die de rede weet (A)
Lijn 30 is een stadslijn. Het zit zo. In het PvE voor de huidige concessie werd de eis gesteld dat op de Nijmeegse lijnen 1 t/m 10 aardgasbussen moesten komen. Nadat het PvE is vastgesteld zijn er in net enkele wijzigingen gekomen. Zo is lijn 1 gesplitst in 1 en 11. Lijn 3 reed voorheen van Wijchen naar de Waalsprong (Oosterhout). Door de grote filegevoeligheid in de Waalsprong is ook lijn 3 gesplitst. Het stuk van CS naar de Waalsprong kreeg als lijnnummer 30. Dat voor dit nummer is gekozen, is niet zo gek. Tussen Nijmegen en Arnhem rijden drie buslijnen: 31, 32 en 33. 30 is dus een mooie aanvulling voor een lijn die dezelfde kant op gaat.

Als Breng het PvE volgt, moeten de aardgasbussen dus rijden op de lijnen 1 t/m 11 en 30. Overigens rijden er nu ook Breng Ambassadors op de stadslijnen, maar dat zal, denk ik, afgelopen zijn als de materieelsituatie in orde is, dus 75 aardgasbussen binnen en alle dieselbussen tot EEV omgebouwd.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

Heb vanmiddag in een Hermes bus (voor zover je het nog kon zien, want hij is bijna zwart) gezeten op lijn 2 (Nijmegen)
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Klaasje »

Ik heb het vermoeden dat de Volvo's vanaf 5729 en verder genummerd worden.. Klopt dat?
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Etienne »

Klaasje schreef:Ik heb het vermoeden dat de Volvo's vanaf 5729 en verder genummerd worden.. Klopt dat?
Helemaal ja, serie wordt trouwens 5729 t/m 5748.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Er is gisteren trouwens al een ongelukje gebeurd met een nieuwe Citaro... hij was een beetje doorgeschoven in de sneeuw :P

En op het terrein waar de huidige Novio garage komt komen winkels had ik begrepen ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Chauf21 schreef:
Joshua schreef:Maar in de overleg van de wiki begrijp ik iets ook niet. Stelde zelf de vraag maar wat betekend OAD?
OAD is een touringcarbedrijf dat (blijkbaar) ritten van lijn 99 rijdt :)
Het is geloof ik een beetje onduidelijk hoe het precies zit, er is veel verwarring doordat verschillende bedrijven met de uitvoering van de dienst te maken hebben.
Niet alleen blijkbaar, dat is zo.
|Pim| schreef:Nee.

De bussen worden volgens mij daar alleen maar gestald. (ik kan er zo heen fietsen als ik dat wil.)
Jawel, veel ritten (maar niet alle ben ik inmiddels al weer achter gekomen) worden gereden door chauffeurs van OAD, dat is gewoon aan hun kleding/jassen te zien. Ik heb ze op Breng bussen en Arriva bussen gezien. Ik heb echter ook al in een Arriva bus gezeten die door een Arriva chauffeur werd gereden, maar vrijwel alles wat ik gezien heb werd door OAD chauffeurs gereden.
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

""""En op het terrein waar de huidige Novio garage komt komen winkels had ik begrepen """""

De gemeente heeft het gekocht, en bureau toezicht komt er oa!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

peter s schreef:Heb vanmiddag in een Hermes bus (voor zover je het nog kon zien, want hij is bijna zwart) gezeten op lijn 2 (Nijmegen)
Het rijdt idd wat gemixt, op lijn 3 en 4 reden ook al weer wat Hermes bussen, op lijn 1 meer Novio bussen. Eigenlijk heb ik alleen op echte streeklijnen geen Novio bussen gezien, voor de rest mixen ze wat volgens mij.
peter s schreef:""""En op het terrein waar de huidige Novio garage komt komen winkels had ik begrepen """""

De gemeente heeft het gekocht, en bureau toezicht komt er oa!
Volgens mij is dat terrein altijd al van de gemeente geweest. Vergeet niet dat Novio tot 2007 eigendom van de gemeente Nijmegen was. Wel jammer dat het niet andersom is gegaan, bij Novio zouden de bussen nog een beetje overdekt gestaan hebben. Niet dat het nu zoveel uitmaakt, maar dan staan ze nog een beetje droog.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

--Stefan-- schreef: En op het terrein waar de huidige Novio garage komt komen winkels had ik begrepen ;)
Ja nou dit blijf ik echt jammer vinden. De Novio stalling kun je zo mooi bekijken vanaf de grote weg. En het valt op vanaf grote afstand.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door midnet »

Na alle berichten over de nieuwe busen nog een andere vraag:
Vanuit het KAN-gebied is al enkele jaren tariefintegratie met het naastliggende deel van Duitsland, zoals Kleve en Emmerich, met NIAG/VRN. NU dit KAN zo overhaast met het pushen van de sjipkaart bezig is, is er hierin voorzien? Duitsland is daar natuurlijk geheel niet op ingericht. En het was, als ik me goed herinner, een EU-projekt, dus er zal wel wat subsidiegeld en bepalingen voor hoe lang etc. van toepasing zijn?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Tochjo »

midnet schreef:Vanuit het KAN-gebied is al enkele jaren tariefintegratie met het naastliggende deel van Duitsland, zoals Kleve en Emmerich, met NIAG/VRN. NU dit KAN zo overhaast met het pushen van de sjipkaart bezig is, is er hierin voorzien?
Een interessante kwestie. Het ROCOV Gelderland heeft dit punt in een vergadering op 15 oktober gevraagd wanneer de bussen van het NIAG zouden worden uitgerust met chipkaartapparatuur. In een brief van 24 november aan de Stadsregio schrijft het ROCOV dat zij daarop nog geen antwoord hebben gekregen. Op 17 december is er weer een vergadering geweest, zo blijkt uit de brief, maar wat er daar besproken is, is nog niet duidelijk.

Het lijkt er dus op dat het antwoord op deze vraag nog niet bekend is. Overigens is het vrij lastig de discussie te volgen, aangezien het ROCOV alleen haar eigen brieven en stukken publiceert en niet wat de andere partijen sturen. Je mist dus altijd de helft van de informatie. Vele maanden terug heb ik daar al eens een mail over gestuurd, maar verder dan dat in de brieven van anderen mogelijk vertrouwelijke informatie stond en dat men er nog eens naar zou kijken (want ze snapten mijn punt wel), is men nooit gekomen. Op een volgende e-mail van mijn kant is nooit gereageerd. Daar moest ik binnenkort maar weer eens achteraan gaan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

--Stefan-- schreef:Er is gisteren trouwens al een ongelukje gebeurd met een nieuwe Citaro... hij was een beetje doorgeschoven in de sneeuw :P
Wat is er met die bus eigenlijk gebeurd? Veel schade?
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten