Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Klaasje
Berichten: 5993
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor Klaasje » Di 18 Sep 2012, 14:54

fogeltje schreef:Ik zag het ook.

Overigens, in 90% van de ritten bij Novio/Breng lijken de infoschermen de laatste tijd te hangen. Ze staan meestal op een of twee haltes na het beginpunt en op de tijd dat de bus daar was. Dat scherm blijft dan de hele tijd hangen. Dat is enorm irritant. De omroep werkt wel (volgens mij), maar die schermen zijn toch ook wel extreem handig (vooral actuele tijd). Dit geldt alleen voor de "nieuwe schermen". De schermen die nog "oude stijl" filmen lijken daar geen last van te hebben. Ook lijkt dit beperkt tot Novio, want bij de bussen van Hermes/Eindhoven tref ik dit niet aan. Ik ga het deze week bijhouden en als het weer zoveel ritten zijn, dan vul ik eens een formuliertje op breng.nl in.

Heeft iemand meer dit opgemerkt?

Dat was in Almere in 2010 de eerste maanden zo bij wat nieuwe bussen. Na een tijdje is dat toen opgelost.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor fogeltje » Di 18 Sep 2012, 15:00

Klaasje schreef:
fogeltje schreef:Ik zag het ook.

Overigens, in 90% van de ritten bij Novio/Breng lijken de infoschermen de laatste tijd te hangen. Ze staan meestal op een of twee haltes na het beginpunt en op de tijd dat de bus daar was. Dat scherm blijft dan de hele tijd hangen. Dat is enorm irritant. De omroep werkt wel (volgens mij), maar die schermen zijn toch ook wel extreem handig (vooral actuele tijd). Dit geldt alleen voor de "nieuwe schermen". De schermen die nog "oude stijl" filmen lijken daar geen last van te hebben. Ook lijkt dit beperkt tot Novio, want bij de bussen van Hermes/Eindhoven tref ik dit niet aan. Ik ga het deze week bijhouden en als het weer zoveel ritten zijn, dan vul ik eens een formuliertje op breng.nl in.

Heeft iemand meer dit opgemerkt?

Dat was in Almere in 2010 de eerste maanden zo bij wat nieuwe bussen. Na een tijdje is dat toen opgelost.

Misschien moet Nijmegen dan maar even naar Almere bellen om te vragen hoe ze dat hebben opgelost. Alleen vreemd omdat het sinds invoering in 2010 eigenlijk goed werkt in Nijmegen (afgezien van het feit dat overal bij Connexxion regelmatig schermen geheel uitgevallen zijn, maar dat is een algemene kwaal, dat is bij Arriva niet anders).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor Suus » Di 18 Sep 2012, 15:13

In de SRA is het in principe verplicht om een stickertje op het beeldscherm te hebben met daarop de melding dat defecte schermen bij de chauffeur gemeld moeten worden. Als je dat nu daar ook doet vallen de oren van de chauffeurs binnen de kortste tijd van zijn hoofd :mrgreen:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor Meltrain » Di 18 Sep 2012, 16:40

fogeltje schreef:
Misschien moet Nijmegen dan maar even naar Almere bellen om te vragen hoe ze dat hebben opgelost. Alleen vreemd omdat het sinds invoering in 2010 eigenlijk goed werkt in Nijmegen (afgezien van het feit dat overal bij Connexxion regelmatig schermen geheel uitgevallen zijn, maar dat is een algemene kwaal, dat is bij Arriva niet anders).

Is dat probleem alleen in Nijmegen, niet in Arnhem? :?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Berichtdoor fogeltje » Di 18 Sep 2012, 18:50

Meltrain schreef:
fogeltje schreef:
Misschien moet Nijmegen dan maar even naar Almere bellen om te vragen hoe ze dat hebben opgelost. Alleen vreemd omdat het sinds invoering in 2010 eigenlijk goed werkt in Nijmegen (afgezien van het feit dat overal bij Connexxion regelmatig schermen geheel uitgevallen zijn, maar dat is een algemene kwaal, dat is bij Arriva niet anders).

Is dat probleem alleen in Nijmegen, niet in Arnhem? :?
Zoals hierboven aangegeven schijnen de nieuwe bussen in Arnhem hier ook last van te hebben, maar het lijkt dus wel regionaal beperkt de Stadsregio...of Eindhoven is juist de uitzondering en bij heel Connexxion is het momenteel zo.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Wo 19 Sep 2012, 12:31

En vanmorgen weer, zat in een Citaro op lijn 9 en meteen na de eerste halte (Spoorkuil) bleef het scherm hangen, dit keer op het scherm met de eerste vier volgende haltes. Het lijkt erop dat het systeem dus vastloopt als de eerste halte na het vertrekpunt gepasseerd wordt en gesprongen moet worden naar de volgende.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: Za 21 Apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Trolley0144 » Za 22 Sep 2012, 16:31

wanneer komen de MAN aardgasbussen naar Nederland weet iemand dat.
en in welk land worden ze gebouwd.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Michael 1988 » Za 22 Sep 2012, 23:52

De MAN's worden waarschijnlijk in Turkije gebouwd, gezien daar veel MAN's die in Nederland dienst doen/deden ook al eerder waren gebouwd. Maar dat weet ik niet zeker.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor koekje » Zo 23 Sep 2012, 10:16

CNG man's worden in Polen gebouwd.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Di 25 Sep 2012, 10:47

Ik heb eens een reactieformulier over de hangende infoschermen ingevuld. Misschien doen ze er iets mee.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor M57 » Di 25 Sep 2012, 18:33

fogeltje schreef:En vanmorgen weer, zat in een Citaro op lijn 9 en meteen na de eerste halte (Spoorkuil) bleef het scherm hangen, dit keer op het scherm met de eerste vier volgende haltes. Het lijkt erop dat het systeem dus vastloopt als de eerste halte na het vertrekpunt gepasseerd wordt en gesprongen moet worden naar de volgende.
Ik hoop altijd dat ik dan ook maar tot de eerste halte hoef te betalen :')

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Di 25 Sep 2012, 20:06

M57 schreef:
fogeltje schreef:En vanmorgen weer, zat in een Citaro op lijn 9 en meteen na de eerste halte (Spoorkuil) bleef het scherm hangen, dit keer op het scherm met de eerste vier volgende haltes. Het lijkt erop dat het systeem dus vastloopt als de eerste halte na het vertrekpunt gepasseerd wordt en gesprongen moet worden naar de volgende.
Ik hoop altijd dat ik dan ook maar tot de eerste halte hoef te betalen :')

Dat is helaas niet zo, anders zou ik gek zijn om een klacht in te dienen :') Sterker nog, dan zou ik eisen dat de laatste maanden OAD vijf aardgasbussen krijgt voor lijn 99 omdat ik zo een ademhalingsproblemen krijg als ik in Uden sta te wachten :') Helaas is het ook te zien aan de chauffeur zijn scherm, als daar gewoon de haltes blijven verspringen en de omroep werkt, dan ligt het puur alleen aan de schermen en niet de GPS of computer.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: Za 21 Apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Trolley0144 » Wo 26 Sep 2012, 20:05

sinds afgelopen maandag 24-9-2012 rijdt de groene XX9151 in Arnhem rond weet iemand waarom hij hier rijdt en hoelang blijft hij.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Daniel » Wo 26 Sep 2012, 20:19

Die vervangt een van de Breng Citaro G's met blauw dak die nu tijdelijk in Nijmegen rijdt i.v.m. de ombouw van de Nijmeegse aardgasbussen voor de nieuwe concessie.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 348
Lid geworden op: Do 29 Jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor busentrein » Wo 26 Sep 2012, 20:57

en hij zal nog wel een tijdje blijven rijden in het Arnhemse, want de HESS wagens gaan binnenkort ook 1 voor 1 terug naar de fabrikant voor inbouw van airco en dergelijke

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor koekje » Do 27 Sep 2012, 08:45

sterker nog, er is al een Hess wagen weg.

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1275
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Frank » Vr 28 Sep 2012, 18:03


Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Vr 28 Sep 2012, 20:56

Frank schreef:Over de nieuwe haltenamen:

http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... trijd/2594

Woei, ik sta erbij *bus*
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

jwalk1
Berichten: 130
Lid geworden op: Wo 19 Okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor jwalk1 » Vr 28 Sep 2012, 21:07

Jaaaa, Ik ook!! *bus* *O*

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1387
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor BrengMe » Za 29 Sep 2012, 09:39

En ik ook! *O*
---

Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: Za 21 Apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Trolley0144 » Za 29 Sep 2012, 16:41

hoelang duurt het voor de Hess Trolley weer terug komt uit Zwitserland en komt hij dan gelijk in de Breng huisstijl terug of doen ze dat hier in Nederland.

huibf
Berichten: 2526
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor huibf » Za 29 Sep 2012, 17:21

fogeltje schreef:
Frank schreef:Over de nieuwe haltenamen:

http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... trijd/2594

Woei, ik sta erbij *bus*


Nou een keertje maar. Had wel verwacht dat je 100 nieuwe namen had verzonnen :-0

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Za 29 Sep 2012, 22:21

huibf schreef:
fogeltje schreef:
Frank schreef:Over de nieuwe haltenamen:

http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... trijd/2594

Woei, ik sta erbij *bus*


Nou een keertje maar. Had wel verwacht dat je 100 nieuwe namen had verzonnen :-0

Zo creatief was ik niet dit keer...overigens had ik Station Dukenburg en Huygensgebouw zelf ook wel kunnen verzinnen, maar ik zie dat voldoende mensen dat al gedaan hebben, ik blijf dan liever uniek met mijn voorstel :mrgreen:

Misschien had ik nog "Eeuwige Bouwput" voor "Plein 1944" kunnen suggereren, hehe.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 30 Sep 2012, 12:56

Ik zag op openbaarvervoerinboskoop een foto staan van een Tribus Civitas voor Nijmegen. Nou meende ik er ook nog een te zien staan voor Arnhem, maar de fotograaf maakte alleen (halve) foto's van de bus voor Nijmegen. Het betreft de bus nummer 7311. Weet iemand toevallig hoeveel van dat soort bussen in dienst komen in SRAN en welke wagenparknummers ze krijgen?
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Daniel » Zo 30 Sep 2012, 13:00

Met roze dak 5, dat staat eronder :P Als er niet al te grote wijzigingen in het buurtbusnet zitten zullen de bestaande buurtbusjes wel minstens 1 op 1 vervangen worden lijkt me...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 3 gasten