Pagina 72 van 277

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 18 sep 2012, 14:54
door Klaasje
fogeltje schreef:Ik zag het ook.

Overigens, in 90% van de ritten bij Novio/Breng lijken de infoschermen de laatste tijd te hangen. Ze staan meestal op een of twee haltes na het beginpunt en op de tijd dat de bus daar was. Dat scherm blijft dan de hele tijd hangen. Dat is enorm irritant. De omroep werkt wel (volgens mij), maar die schermen zijn toch ook wel extreem handig (vooral actuele tijd). Dit geldt alleen voor de "nieuwe schermen". De schermen die nog "oude stijl" filmen lijken daar geen last van te hebben. Ook lijkt dit beperkt tot Novio, want bij de bussen van Hermes/Eindhoven tref ik dit niet aan. Ik ga het deze week bijhouden en als het weer zoveel ritten zijn, dan vul ik eens een formuliertje op breng.nl in.

Heeft iemand meer dit opgemerkt?
Dat was in Almere in 2010 de eerste maanden zo bij wat nieuwe bussen. Na een tijdje is dat toen opgelost.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 18 sep 2012, 15:00
door fogeltje
Klaasje schreef:
fogeltje schreef:Ik zag het ook.

Overigens, in 90% van de ritten bij Novio/Breng lijken de infoschermen de laatste tijd te hangen. Ze staan meestal op een of twee haltes na het beginpunt en op de tijd dat de bus daar was. Dat scherm blijft dan de hele tijd hangen. Dat is enorm irritant. De omroep werkt wel (volgens mij), maar die schermen zijn toch ook wel extreem handig (vooral actuele tijd). Dit geldt alleen voor de "nieuwe schermen". De schermen die nog "oude stijl" filmen lijken daar geen last van te hebben. Ook lijkt dit beperkt tot Novio, want bij de bussen van Hermes/Eindhoven tref ik dit niet aan. Ik ga het deze week bijhouden en als het weer zoveel ritten zijn, dan vul ik eens een formuliertje op breng.nl in.

Heeft iemand meer dit opgemerkt?
Dat was in Almere in 2010 de eerste maanden zo bij wat nieuwe bussen. Na een tijdje is dat toen opgelost.
Misschien moet Nijmegen dan maar even naar Almere bellen om te vragen hoe ze dat hebben opgelost. Alleen vreemd omdat het sinds invoering in 2010 eigenlijk goed werkt in Nijmegen (afgezien van het feit dat overal bij Connexxion regelmatig schermen geheel uitgevallen zijn, maar dat is een algemene kwaal, dat is bij Arriva niet anders).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 18 sep 2012, 15:13
door Suus
In de SRA is het in principe verplicht om een stickertje op het beeldscherm te hebben met daarop de melding dat defecte schermen bij de chauffeur gemeld moeten worden. Als je dat nu daar ook doet vallen de oren van de chauffeurs binnen de kortste tijd van zijn hoofd :mrgreen:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 18 sep 2012, 16:40
door Meltrain
fogeltje schreef:
Misschien moet Nijmegen dan maar even naar Almere bellen om te vragen hoe ze dat hebben opgelost. Alleen vreemd omdat het sinds invoering in 2010 eigenlijk goed werkt in Nijmegen (afgezien van het feit dat overal bij Connexxion regelmatig schermen geheel uitgevallen zijn, maar dat is een algemene kwaal, dat is bij Arriva niet anders).
Is dat probleem alleen in Nijmegen, niet in Arnhem? :?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Geplaatst: di 18 sep 2012, 18:50
door fogeltje
Meltrain schreef:
fogeltje schreef:
Misschien moet Nijmegen dan maar even naar Almere bellen om te vragen hoe ze dat hebben opgelost. Alleen vreemd omdat het sinds invoering in 2010 eigenlijk goed werkt in Nijmegen (afgezien van het feit dat overal bij Connexxion regelmatig schermen geheel uitgevallen zijn, maar dat is een algemene kwaal, dat is bij Arriva niet anders).
Is dat probleem alleen in Nijmegen, niet in Arnhem? :?
Zoals hierboven aangegeven schijnen de nieuwe bussen in Arnhem hier ook last van te hebben, maar het lijkt dus wel regionaal beperkt de Stadsregio...of Eindhoven is juist de uitzondering en bij heel Connexxion is het momenteel zo.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: wo 19 sep 2012, 12:31
door fogeltje
En vanmorgen weer, zat in een Citaro op lijn 9 en meteen na de eerste halte (Spoorkuil) bleef het scherm hangen, dit keer op het scherm met de eerste vier volgende haltes. Het lijkt erop dat het systeem dus vastloopt als de eerste halte na het vertrekpunt gepasseerd wordt en gesprongen moet worden naar de volgende.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 22 sep 2012, 16:31
door Trolley0144
wanneer komen de MAN aardgasbussen naar Nederland weet iemand dat.
en in welk land worden ze gebouwd.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 22 sep 2012, 23:52
door Michael 1988
De MAN's worden waarschijnlijk in Turkije gebouwd, gezien daar veel MAN's die in Nederland dienst doen/deden ook al eerder waren gebouwd. Maar dat weet ik niet zeker.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 10:16
door koekje
CNG man's worden in Polen gebouwd.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: di 25 sep 2012, 10:47
door fogeltje
Ik heb eens een reactieformulier over de hangende infoschermen ingevuld. Misschien doen ze er iets mee.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: di 25 sep 2012, 18:33
door M57
fogeltje schreef:En vanmorgen weer, zat in een Citaro op lijn 9 en meteen na de eerste halte (Spoorkuil) bleef het scherm hangen, dit keer op het scherm met de eerste vier volgende haltes. Het lijkt erop dat het systeem dus vastloopt als de eerste halte na het vertrekpunt gepasseerd wordt en gesprongen moet worden naar de volgende.
Ik hoop altijd dat ik dan ook maar tot de eerste halte hoef te betalen :')

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: di 25 sep 2012, 20:06
door fogeltje
M57 schreef:
fogeltje schreef:En vanmorgen weer, zat in een Citaro op lijn 9 en meteen na de eerste halte (Spoorkuil) bleef het scherm hangen, dit keer op het scherm met de eerste vier volgende haltes. Het lijkt erop dat het systeem dus vastloopt als de eerste halte na het vertrekpunt gepasseerd wordt en gesprongen moet worden naar de volgende.
Ik hoop altijd dat ik dan ook maar tot de eerste halte hoef te betalen :')
Dat is helaas niet zo, anders zou ik gek zijn om een klacht in te dienen :') Sterker nog, dan zou ik eisen dat de laatste maanden OAD vijf aardgasbussen krijgt voor lijn 99 omdat ik zo een ademhalingsproblemen krijg als ik in Uden sta te wachten :') Helaas is het ook te zien aan de chauffeur zijn scherm, als daar gewoon de haltes blijven verspringen en de omroep werkt, dan ligt het puur alleen aan de schermen en niet de GPS of computer.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 20:05
door Trolley0144
sinds afgelopen maandag 24-9-2012 rijdt de groene XX9151 in Arnhem rond weet iemand waarom hij hier rijdt en hoelang blijft hij.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 20:19
door Daniel
Die vervangt een van de Breng Citaro G's met blauw dak die nu tijdelijk in Nijmegen rijdt i.v.m. de ombouw van de Nijmeegse aardgasbussen voor de nieuwe concessie.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 20:57
door busentrein
en hij zal nog wel een tijdje blijven rijden in het Arnhemse, want de HESS wagens gaan binnenkort ook 1 voor 1 terug naar de fabrikant voor inbouw van airco en dergelijke

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: do 27 sep 2012, 08:45
door koekje
sterker nog, er is al een Hess wagen weg.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: vr 28 sep 2012, 18:03
door Frank

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: vr 28 sep 2012, 20:56
door fogeltje
Frank schreef:Over de nieuwe haltenamen:

http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... trijd/2594
Woei, ik sta erbij *bus*

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: vr 28 sep 2012, 21:07
door jwalk1
Jaaaa, Ik ook!! *bus* *O*

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 29 sep 2012, 09:39
door BrengMe
En ik ook! *O*

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 29 sep 2012, 16:41
door Trolley0144
hoelang duurt het voor de Hess Trolley weer terug komt uit Zwitserland en komt hij dan gelijk in de Breng huisstijl terug of doen ze dat hier in Nederland.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 29 sep 2012, 17:21
door huibf
fogeltje schreef:
Frank schreef:Over de nieuwe haltenamen:

http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... trijd/2594
Woei, ik sta erbij *bus*
Nou een keertje maar. Had wel verwacht dat je 100 nieuwe namen had verzonnen :-0

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 29 sep 2012, 22:21
door fogeltje
huibf schreef:
fogeltje schreef:
Frank schreef:Over de nieuwe haltenamen:

http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... trijd/2594
Woei, ik sta erbij *bus*
Nou een keertje maar. Had wel verwacht dat je 100 nieuwe namen had verzonnen :-0
Zo creatief was ik niet dit keer...overigens had ik Station Dukenburg en Huygensgebouw zelf ook wel kunnen verzinnen, maar ik zie dat voldoende mensen dat al gedaan hebben, ik blijf dan liever uniek met mijn voorstel :mrgreen:

Misschien had ik nog "Eeuwige Bouwput" voor "Plein 1944" kunnen suggereren, hehe.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 12:56
door Michael 1988
Ik zag op openbaarvervoerinboskoop een foto staan van een Tribus Civitas voor Nijmegen. Nou meende ik er ook nog een te zien staan voor Arnhem, maar de fotograaf maakte alleen (halve) foto's van de bus voor Nijmegen. Het betreft de bus nummer 7311. Weet iemand toevallig hoeveel van dat soort bussen in dienst komen in SRAN en welke wagenparknummers ze krijgen?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 13:00
door Daniel
Met roze dak 5, dat staat eronder :P Als er niet al te grote wijzigingen in het buurtbusnet zitten zullen de bestaande buurtbusjes wel minstens 1 op 1 vervangen worden lijkt me...