Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Freek » Zo 30 Sep 2012, 13:14

Via de twitteraccount van Breng zijn er meer foto's verspreid van zowel Arnhemse als Nijmeegse buurtbussen. Alle buurtbussen worden inderdaad 1 op 1 vervangen. Zie daarvoor www.twitter.com/brengov

Dafdriver
Berichten: 211
Lid geworden op: Vr 16 Apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Dafdriver » Zo 30 Sep 2012, 14:48

Michael 1988 schreef:De MAN's worden waarschijnlijk in Turkije gebouwd, gezien daar veel MAN's die in Nederland dienst doen/deden ook al eerder waren gebouwd. Maar dat weet ik niet zeker.


Made in Polska! Afgelopen week kwam ik op de Duitse A2 diverse nieuwe gasbussen tegen die onderweg waren naar Nederland.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Z2N » Zo 30 Sep 2012, 14:52

Freek schreef:Via de twitteraccount van Breng zijn er meer foto's verspreid van zowel Arnhemse als Nijmeegse buurtbussen. Alle buurtbussen worden inderdaad 1 op 1 vervangen. Zie daarvoor http://www.twitter.com/brengov

Mooie bussen! :pos:
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: Ma 07 Nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor rovin1995 » Zo 30 Sep 2012, 17:00

Daniel schreef:Met roze dak 5, dat staat eronder :P Als er niet al te grote wijzigingen in het buurtbusnet zitten zullen de bestaande buurtbusjes wel minstens 1 op 1 vervangen worden lijkt me...


Ja 5 voor buurtbusvereniging "rijk van Nijmegen" niet lijn 35 vergeten waar nu ook 2 busjes met roze dak rijden. En dan nog lijn 64, 65 en de extra ritten Doesburg-Dieren op lijn 26 waar met een blauw dak gereden wordt.

Lijn 26(dieren-doesburg),35,64 en 65 worden door taxibedrijven gereden.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Freek » Zo 30 Sep 2012, 23:10

En in de Brengnieuws (geen idee waar die verkrijgbaar is) las ik een nieuwtje over reisinfo schermen in de bus, die kunnen door se regionale verkeersleiding ook voorzien worden met actuele verstoringen.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 30 Sep 2012, 23:44

rovin1995 schreef:
Daniel schreef:Met roze dak 5, dat staat eronder :P Als er niet al te grote wijzigingen in het buurtbusnet zitten zullen de bestaande buurtbusjes wel minstens 1 op 1 vervangen worden lijkt me...


Ja 5 voor buurtbusvereniging "rijk van Nijmegen" niet lijn 35 vergeten waar nu ook 2 busjes met roze dak rijden. En dan nog lijn 64, 65 en de extra ritten Doesburg-Dieren op lijn 26 waar met een blauw dak gereden wordt.

Lijn 26(dieren-doesburg),35,64 en 65 worden door taxibedrijven gereden.


Als ik zo kijk, moeten het er 10 zijn. Klopt dit?
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Ma 01 Okt 2012, 00:13

Freek schreef:En in de Brengnieuws (geen idee waar die verkrijgbaar is) las ik een nieuwtje over reisinfo schermen in de bus, die kunnen door se regionale verkeersleiding ook voorzien worden met actuele verstoringen.

Zijn dat die papieren boekjes die vaak in de bus te vinden te vinden zijn?

En dan moeten die schermen wel fatsoenlijk werken. Ik heb donderdag en vrijdag geen hangende schermen in de Citaro's gezien...omdat ze gewoon helemaal niet werkten in de bussen waar ik in zat :')
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Ma 01 Okt 2012, 08:39

Ik heb vanmorgen van een chauffeur opgevangen dat lijn 99 geheel teruggaat naar Hermes/Breng. Als dat waar is, dan is dat weer mooi klote, want dan worden alle problemen van grensoverschrijdende lijnen weer eens afgewenteld op de reiziger. Brabantse reizigers kunnen dan namelijk met hun kortingsproduct NIET meer op deze lijn, die voor de helft op Brabants gebied rijdt, terecht. Nu kun je het in principe nog uitzoeken, heb je Daluren Oost, pak je een Brenger, heb je Daluren NB, dan pak je een bus van Arriva.

De kosten worden door dit geintje flink verhoogd. Niet alleen geeft Daluren Oost maar 20% korting, ook is dan een tweede persoonlijke chipkaart vereist, met alle overstapperikelen en dubbel opstaptarief die erbij komt. Ik heb eens zitten rekenen voor een rit Heyendaal - CS - Uden - Beek en Donk. Dat is nu:
1,12 Heyendaal NS - CS (geen korting; dubbel opstaptarief weegt niet op tegen de ritprijs van 0,89 met DO)
2,43 CS - Uden (overstap, 40% korting)
1,66 Uden - Beek en Donk (overstap, 40% korting)
Dat is samen 5,21.

Met de huidige tarieven zou dat worden:
0,89 Heyendaal NS - CS (20% korting)
3,24 CS - Uden (overstap, 20% korting)
2,16 Uden - Beek en Donk (dubbel opstaptarief!, 40% korting; vol tarief doorreizen en dus een overstap zou een ritprijs van 2,78 geven)

Samen is dat 6,29, ruim een euro meer en een verhoging van 20% op dit traject. Voor een rit CS - Uden is dit nu 2,93 (met opstaptarief en 40% korting). Dat zou met 20% korting en opstaptarief 3,90 worden, dat is zelfs een verhoging van 33%!

Nu is de huidige situatie natuurlijk ook niet helemaal eerlijk omdat je tussen Grave en Nijmegen met DNB bij Arriva ook 40% korting krijgt terwijl dit "niet mag" (en andersom met DO 20% in Brabant wat "niet mag). Maar 20% op de gehele lijn is nog altijd een enorme verslechtering tegenover 40% Uden - Grave, 20% Grave - Nijmegen en GEEN dubbel opstaptarief (maar voor beide problemen doen ze geen moeite om het op te lossen, waarom ook, reiziger betaalt toch wel, alleen maar gratis extra inkomsten). Ik mag hopen dat men de reiziger tegemoet gaat komen (eisen dat Connexxion zijn systeem op orde krijgt zodat kortingen goed verwerkt worden en anders de reiziger in de tussentijd gewoon compenseert, ik vul hier graag elke dag wel een formuliertje voor in of wil zelfs wekelijks per e-mail ofzo een overzicht sturen van wat ik teveel betaald heb).

Nog een rekensommetje voor alleen het Brabantse gedeelte: een rit Grave - Uden is nu 2,96 vol tarief. Met DNB is dit 1,78. Met DO is dit 2,37. Gaat een reiziger, die DNB heeft maar geen tweede persoonlijke OVC wil aanschaffen voor DO nu vol tarief reizen, dan is dit een verhoging van 66% van de ritprijs! Schaft hij DO dan heeft hij, buiten het moeten aanschaffen van een nieuwe OVC en potentieel dubbel opstaptarief, als je bijvoorbeeld uit de 152 komt, nog altijd een verhoging van 25%. Dit is gewoonweg schandalig.

En je kunt lijn 99 ook geen uitloper noemen, die lijn rijdt ruwweg de helft van de rit in Brabant en vormt tevens de enige verbinding tussen Uden en Grave en vormt voor Zeeland het enige openbaar vervoersmiddel. De lijn knippen in Grave is ook geen optie, daarmee wordt de reiziger nog meer gedupeerd, want ik zie missende overstappen alweer gebeuren. Ook zou dat het dubbel opstaptarief met meerdere kortingen niet oplossen. Maar ja, de klant staat aan laatste plaats.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

jwalk1
Berichten: 130
Lid geworden op: Wo 19 Okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor jwalk1 » Ma 01 Okt 2012, 11:36

ik heb dat onlangs ook vernomen, ik vind het ook ellendig want niet alleen kost het veel meer, maar we krijgen dus ook MAN lions city op lijn 99, ik had graag gezien dat arriva het overnam dat blijf lijn 99 nog mooi gevuld met de arriva amba's, maar helaas, sowieso vind ik de ov-chip op lijn 99 een ramp, als je iets vraagt over de kortingsproducten op ov-chip (wat geldigheid betreft), dan kijken zowel Breng Chauffeurs, Arriva chauffeurs en Oad chauffeurs je aan alsof je chinees praat, ze hebben zelf geen idee, ik vind absoluut niet de schuld van de chauffeus aangezien ik van veel chauffeurs hoor dat zelfs de directe geen idee heeft. dat is erg jammer, en de klant is er ook geen fan van.

ik denk wel de Oad amba's echt op zijn, je ziet veel dat ze nog telkens worden gerepareerd, maar eigenlijk is de koek gewoon op voor die bussen, ze zijn oud en versleten. M.u.v. de 8429, die vind ik er nog best redelijk uitzien en hij rijdt ook nog lekker.

laten we genieten van de Brabant korting en de amba's nu het nog kan! *bus*

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Ma 01 Okt 2012, 11:50

Het SRE zal er het geld niet voor hebben, maar als het deze situatie wordt, dan zou ik graag de 121 weer naar Grave zien doorrijden en de knip in 121/99 daar neerleggen (A) (maar geen knip in Uden en Grave)
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Ma 01 Okt 2012, 12:21

Ik heb eens zitten uitrekenen wat het voor mij zou moeten kosten als alle kortingen correct verwerkt worden (Heyendaal - CS - Grave 20%, Grave - B&D 40%) en geen dubbelopstaptarief berekent wordt: dan kom ik uit op 5,20, een cent minder als wat ik nu betaal in de voor Arriva "oneerlijke" situatie (40% korting op Nm - Uden, maar wel de volle mep op Heyendaal - CS, inclusief het volle opstaptarief). Met dubbel opstaptarief zou ik op 5,70 zitten voor de rit vanaf Nijmegen (dubbel betalen bij Hermes als DO over zou gaan op DNB en anders in Uden bji Hermes/Ehv, maar 40% korting), nog altijd goedkoper dan de 6,29.

Het eerlijkste voor alle partijen zou zijn als de reiziger achteraf geld kan terugvragen wat hij teveel betaald. Dus reiziger legt een bepaald traject af waar bepaalde kortingen op van toepassing zijn. De reiziger heeft al deze kortingen (al dan niet op twee of meer kaarten). Wegens technische gebreken van de vervoerder (dus buiten zijn eigen schuld om) betaald hij x,xx. De rit had met alle kortingen en zonder dubbel opstaptarief y,yy moeten kosten. Reiziger kan dit achteraf per totaalrit declareren en krijgt het verschil terug. Eventueel kan de reiziger dat per week doen en met een speciaal formulier of e-mail draft zodat de klantenservice niet per rit een formulier te verwerken krijgt. Zolang het allemaal binnen Connexxion blijft moet dit al helemaal geen probleem zijn, dan kunnen ze niet gaan zeggen "maar u betaalde dat dubbel opstaptarief bij Arriva, dus moet u daar zijn".

Maar dat zullen ze niet doen, want dat kost ze extra tijd en moeite. Het zou wel een stok achter de deur zetten om de zooi dan ook eens technisch goed op te lossen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Ma 01 Okt 2012, 15:18

Over de bussen, de bussen van OAD zijn dan volgens mij ook best op leeftijd. Een Amba van tien jaar is al lang over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen. Ik weet niet oud die beestjes van OAD zijn, maar ik dacht 2004/2005? Dan zijn ze ook al 7/8 oud, de gemiddelde Amba is gewoon op. De oude Hermes 17xx bussen die nog in het KAN rijden laten dat ook goed zien, die zijn zelfs van 2003 volgens mij.

Wat de soort bussen betreft, ik vind een Amba helemaal niet erg om in te zetten, MAN en Mercedes vind ik als reiziger meestal net wat minder comfortabel en lelijk, maar als Arriva de lijn met dat soort meuk ging rijden, dan hoor je mij geen nee zeggen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: Za 21 Apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Trolley0144 » Di 02 Okt 2012, 20:28

weet iemand of er al MAN aardgasbussen in Nederland zijn en wanneer komen ze naar Arnhem toe.
wanneer komt de aangepaste hess trolley weer terug.

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor MdJ » Di 02 Okt 2012, 20:51

Trolley0144 schreef:wanneer komen de MAN aardgasbussen naar Nederland weet iemand dat.
en in welk land worden ze gebouwd.

Trolley0144 schreef:hoelang duurt het voor de Hess Trolley weer terug komt uit Zwitserland en komt hij dan gelijk in de Breng huisstijl terug of doen ze dat hier in Nederland.

Trolley0144 schreef:weet iemand of er al MAN aardgasbussen in Nederland zijn en wanneer komen ze naar Arnhem toe.
wanneer komt de aangepaste hess trolley weer terug.

etc x 20.
Wellicht is er geen antwoord omdat het antwoord niet bekend is?
Bij twijfel: gebruik beton.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Freek » Di 02 Okt 2012, 20:52

Vandaag mocht ik de Brengtrein bezichtigen; voor de liefhebbers 2 foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Freek op Di 02 Okt 2012, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Di 02 Okt 2012, 21:20

AccessDeniedAccess denied
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Freek » Di 02 Okt 2012, 21:24

Bij mij deden ze het wel. Nu wel zichtbaar, bij zijn ze alleen niet scherp terwijl de foto dat wel is.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Suus » Di 02 Okt 2012, 21:42

Er zijn miniaturen van 150x150 pixels gelinkt die door het forum worden uitvergroot.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Daniel » Di 02 Okt 2012, 21:48

Dat uitvergroten gebeurd doordat SMALLIMG-tags gebruikt zijn. Die passen de breedte altijd naar 600 pixels aan, waardoor kleinere plaatjes dus juist uitvergroot worden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11151
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Meltrain » Di 02 Okt 2012, 21:50

Ik vind die stoelbekleding mooi. :D
Is weer iets totaal anders dan het (redelijk saaie) blauw van Arriva of het rood van Veolia. :wink:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Freek » Di 02 Okt 2012, 22:59

Stoelbekleding wordt nog aangepast. De hoofdsteun wordt van leer waar de tekst Brengdirect ingeweven is. Hiervoor is gekozen in verband met hygiene. De rest van de kleding wordt ook nog aangepast, de kleur overgang klopt niet. Nu wordt zit er grote kleur verschillen is, die bovendien niet kloppen (van donkerroze naar licht roze naar donkerblauw naar lichtblauw). Dat is alles een fout van Stadler. Het kan wel zijn dat er nog 'verkeerde' stellen in dienst komen vanaf 9 december.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor koekje » Wo 03 Okt 2012, 12:47

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H9NZ8N85tQw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wtQeLwoOAtw[/youtube]

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Wo 03 Okt 2012, 13:02

Zit er wel fris uit eigenlijk, had ik niet verwacht :)

De infoschermen in de Citaro's hangen nog steeds overigens.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Do 04 Okt 2012, 12:30

Iedereen die prijs heeft, bekijk je spamfolders, er zou nu zomaar een mailtje in kunnen staan *bus*

Ik had het bijna ongelezen weggegooid, een mailtje met alleen als onderwerp "Gefeliciteerd!" is in 99% van de gevallen spam :') Maar er stonden geen tiepvaudten in onderwerp of afzender, dus had ik toch maar even gekeken.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor koekje » Vr 05 Okt 2012, 18:26

MdJ schreef:
Trolley0144 schreef:wanneer komen de MAN aardgasbussen naar Nederland weet iemand dat.
en in welk land worden ze gebouwd.

Trolley0144 schreef:hoelang duurt het voor de Hess Trolley weer terug komt uit Zwitserland en komt hij dan gelijk in de Breng huisstijl terug of doen ze dat hier in Nederland.

Trolley0144 schreef:weet iemand of er al MAN aardgasbussen in Nederland zijn en wanneer komen ze naar Arnhem toe.
wanneer komt de aangepaste hess trolley weer terug.

etc x 20.
Wellicht is er geen antwoord omdat het antwoord niet bekend is?


Gebruiker Trolley0144 kan nu los gaan, de eerste MAN's zijn gearriveerd in Arnhem.

Afbeelding


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast