Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor BR628 » Do 11 Okt 2012, 06:45

Nylan schreef:Is het plan nog steeds om de nummering van de huidige trolleylijn 5 te wijzigen? > 5:Schuytgraaf-Presikhaaf 6:Laar West - Elsweide/HAN? Ik vond het namelijk niet terug in de lijst op Wiki. Het zou wel goed zijn, want die 4 verschillende eindpunten per lijn is voor veel reizigers (onbegrijpelijk als OV-freak) wél erg verwarrend.

Ja die nieuwe lijnnummering is definitief.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor koekje » Do 11 Okt 2012, 08:41

Freek schreef:Het huidige busstation blijft gewoon een busstation. Nu is nog een bouwterrein tussen de hema, het busstation, oude taxistandplaats en de busbaan voor Hotel Haarhuis. Op dit bouwterrein wordt de nieuwe stationshal en het trolleybusstation gebouwd. Vanuit deze stationshal is er dan uitzicht op de 'bunker' en wordt dan ook DRIS aangebracht. Binnenkort starten ze met de daadwerkelijke bouw van de stationshal, die dus direct aan de looproute op het busstation grens. Er zullen daarbij voor reizigers tijdelijke andere looproutes zijn (hoe, hoelang en welke is nog niet bekend, maar dat gaat eerder om een dag(en) dan weken).

Weet dus niet wat je exact bedoeld met dat het busstation binnenkort dichtgaat?


Een gedeelte gaat in ieder geval dicht, wat nu de buffer is schijnt dus straks tijdelijk de halteplaatsen te worden voor de streekbussen. De trolleys gaan voor hotel haarhuis halteren.

Tenzij de plannen alweer gewijzigd zijn....

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Freek » Do 11 Okt 2012, 09:03

Van de week is mij door ProRail verzekerd dat er nog geen plannen zijn. Enige is dat er op het busstation soms andere looproutes zijn. Dit komt omdat er de rechtbank een uitspraak moet doen op een bezwaar van Haarhuis om alleen bussen toe te laten voor het hotel.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor webguy » Do 11 Okt 2012, 09:22

Sowieso lijkt het me erg onwenselijke situatie om een trolleyhalte voor Hotel Haarhuis neer te zetten. Het is naast verder lopen ook enorm link voor voetgangers als iedereen daar naartoe moet. Ben benieuwd, gelukkig weer met de trein/fiets naar Velp.
Reisinformatie/nerd

Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: Vr 20 Jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Nylan » Do 11 Okt 2012, 10:47


Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Meltrain » Do 11 Okt 2012, 13:27

Nice. :D
Via dat artikel is gelijk een lijnennetkaart van Arnhem te bekijken: http://data.wegenerweb.nl/gelderlander/Div/Stadskaart_Arnhem.pdf. :D Alleen een beetje opmerkelijk dat het artikel (voornamelijk) over nachtlijnen gaat en dat die nou net niet op de lijnennetkaart staan. :lol:
(Nieuwste wijziging: lijn 34 wordt vernummerd in 74.)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Frank » Do 11 Okt 2012, 13:57

Mooi, kan de wiki ook weer bijgewerkt worden :) . Doe ik later vanmiddag wel even.

Lijn 74 klinkt trouwens niet als een logisch nummer; de 34 was wel ok.

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fred1954 » Do 11 Okt 2012, 15:49

Ik vraag me af of lijn 4 nu ook een trolleylijn gaat worden, daar er op een groot deel van de route al bovenleiding ligt? Of heb ik dat mis? Die toekomstplannen lagen er voor lijn 4 al, heb ik op Wikipedia gelezen.
Geldt trouwens ook voor lijn 6, die bijna evenwijdig aan lijn 5 rijdt, waar dus ook al bovenleiding ligt. Ik vraag me af wat economischer is, een diesel (aardgasbus) of een trolleybus, qua kosten, onderhoud en afschrijving.

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Frank » Do 11 Okt 2012, 16:05

Het is de bedoeling dat lijn 3 een trolleybus wordt (richting Huissen dus). Dat heeft ook in de Gelderlander gestaan. Niet iedereen is het daarmee eens uiteraard.

Over lijn 4 heeft in één van de vorige topics wat gestaan, maar volgens mij wordt daar juist grotendeels de ongebruikte bovenleiding weggehaald (te Malburgen en Vredenburg). Er zijn ook nog hele stukken van de toekomstige lijn 4 zonder bovenleiding (door de Laar Oost met name).

---

Over de lijnennetkaart van de Gelderlander: splitsing lijn 5 is logisch en omzetting lijn 109(/57) in 10 ook. Omzetting 34 in 74 niet. Verandert er nog wat aan het lijntje dat er een nummerwijziging komt? Lijn 8 via de Nelson Mandelabrug in de ochtendspits snap ik ook nog niet helemaal. Lijn 31 gaat voorlopig nog niet naar Velp Zuid rijden en heeft in plaats daarvan de halte Brekelenkampstraat als eindpunt.

Ook is het me nog onduidelijk wat de frequenties van de lijnen 5 en 6 worden. De helft van de huidige lijn 5 gok ik. Alleen in de spits zou dat voor gekke situaties zorgen; nu rijdt er dan elke zes minuten een bus op het gezamenlijke traject. Wordt de frequentie verlaagd (richting de hogeschool heb je straks ook een redelijk alternatief in lijn 31)? Elsweide-HAN zal 's avonds neem ik aan onbediend blijven.

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Frank » Do 11 Okt 2012, 16:48

Wijzigingen bijgewerkt. De meest recente versie is nog steeds te vinden via deze link. Overzicht krijgt waarschijnlijk een definitieve plaats op de wiki als de dienstregeling geheel online staat.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Freek » Do 11 Okt 2012, 19:34

In de week van 22 oktober komt de dienstregeling per lijn in pf online inclusief filmpjes met daarin voor nieuwe lijnen of de held route of grote wijzigingen. lijnen kaart komt dan ook op de site, maar die is hier nu al algemeen bekend.

Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: Vr 20 Jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Nylan » Do 11 Okt 2012, 20:08

fred1954 schreef:Ik vraag me af of lijn 4 nu ook een trolleylijn gaat worden, daar er op een groot deel van de route al bovenleiding ligt? Of heb ik dat mis? Die toekomstplannen lagen er voor lijn 4 al, heb ik op Wikipedia gelezen.
Geldt trouwens ook voor lijn 6, die bijna evenwijdig aan lijn 5 rijdt, waar dus ook al bovenleiding ligt. Ik vraag me af wat economischer is, een diesel (aardgasbus) of een trolleybus, qua kosten, onderhoud en afschrijving.


Lijn 4 is in De Laar Oost, volgens mij, met de huidige infrastructuur ook niet geschikt voor gelede bussen (mocht het ooit een trolleylijn worden). De bewuste Limburgsingel heeft veel onoverzichtelijke bochten en er staan vaak auto's op de straat geparkeerd. Met de gewone dieselbussen moeten chauffeurs soms flink remmen als er een tegenligger aan komt.
Overigens zie ik heel soms wel een geledebus in de huidige 31.

Voor de nieuwe lijn 6 hoeft niks te gebeuren, die rijdt nu gewoon onder lijnnummer 5(met 4 verschillende eindpunten).

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor koekje » Do 11 Okt 2012, 22:46

Lijn 74 is verder trouwens wel een logische nummering, want alle scholierenlijnen en werkplaatslijnen vallen straks in de 70.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1387
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor BrengMe » Vr 12 Okt 2012, 08:11

Maar lijn 34 is toch een doodgewone spitslijn? Dan kan je bus 63 ook omnummeren.
---

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Vr 12 Okt 2012, 11:57

BrengMe schreef:Maar lijn 34 is toch een doodgewone spitslijn? Dan kan je bus 63 ook omnummeren.

Misschien wordt de doelgroep van die lijn wel anders (of is het eigenlijk ook meer bedoelt als scholierenlijn dan als spitslijn).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Vr 12 Okt 2012, 11:58

Freek schreef:In de week van 22 oktober komt de dienstregeling per lijn in pf online inclusief filmpjes met daarin voor nieuwe lijnen of de held route of grote wijzigingen. lijnen kaart komt dan ook op de site, maar die is hier nu al algemeen bekend.

Is het al bekend of er weer lijnfolders komen zoals dit jaar? Of komt misschien een boekje terug? Of gaat men de papieren dienstregeling helemaal afschaffen?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Frank » Vr 12 Okt 2012, 12:08

Op de informatie-avonden werd gezegd dat er net als afgelopen december weer dunne boekjes per regio komen.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor fogeltje » Vr 12 Okt 2012, 12:46

Frank schreef:Op de informatie-avonden werd gezegd dat er net als afgelopen december weer dunne boekjes per regio komen.

Dat wordt weer sparen tot ik ze allemaal heb *bus* (voor de "regio Nijmegen" dan).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor koekje » Zo 14 Okt 2012, 14:26

De eerste Hess trolley is ook weer terug van de ombouw:

Afbeelding
Nieuwe stoelbekleding (zelfde als MAN, buurtbus en trein)

Afbeelding
Passagiersairco!

Afbeelding
Electrische rolstoelplank

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1387
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor BrengMe » Zo 14 Okt 2012, 15:32

Dat ziet er mooi uit! Krijgen de Nijmeegse stadsbussen ook de nieuwe stoelbekleding?
---

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor koekje » Zo 14 Okt 2012, 15:35

BrengMe schreef:Dat ziet er mooi uit! Krijgen de Nijmeegse stadsbussen ook de nieuwe stoelbekleding?

Dat zou wel meer eenheid brengen in het geheel ja. We wachten het af.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Meltrain » Zo 14 Okt 2012, 16:12

koekje schreef:De eerste Hess trolley is ook weer terug van de ombouw:

http://puu.sh/1eJz6
Nieuwe stoelbekleding (zelfde als MAN, buurtbus en trein)


Alleen jammer dat men zo te zien niet gelijk een dikkere laag bekleding op de stoelen heeft gedaan. :(
Nu is het nog steeds een plastic plank met een laagje stof....
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor koekje » Zo 14 Okt 2012, 16:32

Het blijft een stadsbus ;-) De citaro's in Nijmegen hebben ook geen supervullig. Passagiers zitten redelijk kort in de bus.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor Freek » Zo 14 Okt 2012, 21:21

meen dat de citaro's geen nieuwe bekleding kregen.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Berichtdoor webguy » Ma 15 Okt 2012, 08:59

Beetje raar dat de trolleys dus wel nieuwe bekleding krijgen maar de buitenkant blauw blijft. De huidige bekleding matcht juist met de buitenkant. Het maakt mij niet uit welke stof er op de stoelen zit, maar "branding technisch" zou het mooier zijn om verf en stoelen te matchen.
Reisinformatie/nerd


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 1 gast