Pagina 79 van 276

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: do 25 okt 2012, 16:57
door fred1954
fogeltje schreef:Bij Veolia Limburg kan ik me dat nog voorstellen, daar kwam overnacht een compleet andere vervoerder. In Nijmegen is het in wezen dezelfde vervoerder (het ene Connexxion-bedrijf wordt vervangen door het andere), dus daar zou je in principe de nieuwe bussen langzaam kunnen laten instromen. Volgens mij gebeurde dat in 2009 met de aardgasbussen en streekbussen ook, maar pin me daar niet op vast. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is. In Eindhoven hadden ze de bus in principe ook geleidelijk kunnen laten instromen.

Tenzij er natuurlijk andere zaken spelen, wellicht verzekeringstechnische dingen enzo waardoor de bussen niet eerder ingezet mogen worden.
De concessie Amstelland-Meerlanden van CXX liep af op 9 december 2007 van CXX. Maar de volgende concessieperiode was ook toegewezen aan CXX tot 2015. Maar er moesten volgens de SRA wel nieuwe bussen komen. De Berkhof gelede bussen(volgens mij Duvedecs) zijn in de nacht van 8 op 9 december 2007 allemaal weggebracht naar andere concessies c.q. stallingen en op 9 december 's morgens reden er allemaal MAN Lion's City-bussen van CXX in ieder geval in Aalsmeer e.o. Geen Berkhof meer te zien. Ik heb me laten vertellen dat de SRA eigenlijk geen gelede bussen van CXX meer wilde in het centrum van Amsterdam. Dat zou één van de eisen zijn geweest van de SRA bij inschrijving, maar dat weet ik niet zeker. Maar het kan dus wel in één nacht, de bussen omwisselen, dat wilde ik alleen duidelijk maken.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: do 25 okt 2012, 17:17
door fogeltje
fred1954 schreef:
fogeltje schreef:Bij Veolia Limburg kan ik me dat nog voorstellen, daar kwam overnacht een compleet andere vervoerder. In Nijmegen is het in wezen dezelfde vervoerder (het ene Connexxion-bedrijf wordt vervangen door het andere), dus daar zou je in principe de nieuwe bussen langzaam kunnen laten instromen. Volgens mij gebeurde dat in 2009 met de aardgasbussen en streekbussen ook, maar pin me daar niet op vast. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is. In Eindhoven hadden ze de bus in principe ook geleidelijk kunnen laten instromen.

Tenzij er natuurlijk andere zaken spelen, wellicht verzekeringstechnische dingen enzo waardoor de bussen niet eerder ingezet mogen worden.
De concessie Amstelland-Meerlanden van CXX liep af op 9 december 2007 van CXX. Maar de volgende concessieperiode was ook toegewezen aan CXX tot 2015. Maar er moesten volgens de SRA wel nieuwe bussen komen. De Berkhof gelede bussen(volgens mij Duvedecs) zijn in de nacht van 8 op 9 december 2007 allemaal weggebracht naar andere concessies c.q. stallingen en op 9 december 's morgens reden er allemaal MAN Lion's City-bussen van CXX in ieder geval in Aalsmeer e.o. Geen Berkhof meer te zien. Ik heb me laten vertellen dat de SRA eigenlijk geen gelede bussen van CXX meer wilde in het centrum van Amsterdam. Dat zou één van de eisen zijn geweest van de SRA bij inschrijving, maar dat weet ik niet zeker. Maar het kan dus wel in één nacht, de bussen omwisselen, dat wilde ik alleen duidelijk maken.
Dat het kan, weet ik, zoals huib hierboven al omschreven heeft. Als verschillende vervoerders elkaar opvolgen moet dat ook wel, de oude vervoerder moet zijn oude meuk uit de stalling ruimen voordat de nieuwe beestjes intrek kunnen nemen. Maar als de vervoerder blijft, dan lijkt mij dat onnodig omslachtig. Natuurlijk kan dat, maar mij lijkt het goedkoper om zoiets geleidelijk te doen dan in een nacht veel personeel tegen een duur uurloon te laten rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: do 25 okt 2012, 18:40
door huibf
fogeltje schreef:Dat het kan, weet ik, zoals huib hierboven al omschreven heeft. Als verschillende vervoerders elkaar opvolgen moet dat ook wel, de oude vervoerder moet zijn oude meuk uit de stalling ruimen voordat de nieuwe beestjes intrek kunnen nemen. Maar als de vervoerder blijft, dan lijkt mij dat onnodig omslachtig. Natuurlijk kan dat, maar mij lijkt het goedkoper om zoiets geleidelijk te doen dan in een nacht veel personeel tegen een duur uurloon te laten rijden.
Hermes bleef ook Hermes. En wat ik heb begrepen gaan alle bussen om het zelfde moment 'om' bij Breng.
Dus met de nieuwe concessiewisseling....

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: do 25 okt 2012, 21:22
door matje82
Ik had een vraagje over het materieel. Welke bussen blijven er nog rijden? Zijn dat naast de trolley's de 4455-4524, 5729-5748 en 9275-9280?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: do 25 okt 2012, 21:25
door Michael
5729-5748 gaan als het goed is naar Ijsselmond. De rest blijft gewoon rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: do 25 okt 2012, 21:41
door koekje
Michael schreef:5729-5748 gaan als het goed is naar Ijsselmond. De rest blijft gewoon rijden.
De 5700'jes (Volvo's) zijn tijdelijk geleased bij Womy, waarom zou Connexxion die bussen blijven leasen terwijl er god weet hoeveel ambassadors de opleg in gaan?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: do 25 okt 2012, 21:53
door Michael
Ook de Breng Volvo's gaan naar Ijsselmond...
Even een quote uit het Ijsselmond topic.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: do 25 okt 2012, 22:39
door Milco
Waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben, als iemand het toevallig weet: wat gaat er gebeuren met de drie blauwe Citaro G's? Gaan deze terug naar Connexxion?
En ik dacht begrepen te hebben (of het klopt weet ik niet) dat de 8xxx-Ambassadors (en vooral de 87xx en 88xx) terug gingen naar Connexxion. Iemand die weet of dit klopt ja of nee?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: vr 26 okt 2012, 20:50
door Michael
De Breng Ambassadors gaan naar Gooi- en Vechtstreek om de MAN's te vervangen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: vr 26 okt 2012, 21:52
door BrengMe
Gekko123 schreef:Als ik de streek-versie bekijk viel me meteen op dat er bij de spoorlijn Elst - Tiel de stations (op Zetten-Andelst na, die is helemaal vergeten) met een Syntus-logo worden weergegeven, terwijl Arriva daar vanaf december rijdt...
Inmiddels zijn deze ook al vervangen door arriva-logo's. Alleen staat het nog niet in de legenda... :?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: vr 26 okt 2012, 22:04
door Frank
Wel leuk dat het ook aangepast is. Op het streekkaartje staat het eindpunt van lijn 13 bij de Sint Maartenskliniek niet vermeld. Op het kaartje van Nijmegen stad verkleurt lijn 9 een beetje in het centrum. Niet dat het veel uitmaakt, natuurlijk :wink: .

Edit: ook
Op de kaart van Arnhem lijkt iets mis te zijn gegaan met de kleuren van de buslijnen die via de zuidkant van het centrum gaan.
is al aangepast :D .

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: vr 26 okt 2012, 22:13
door BrengMe
Frank schreef:Wel leuk dat het ook aangepast is. Op het streekkaartje staat het eindpunt van lijn 13 bij de Sint Maartenskliniek niet vermeld. Op het kaartje van Nijmegen stad verkleurt lijn 9 een beetje in het centrum. Niet dat het veel uitmaakt, natuurlijk :wink: .
Dat lijn 9 in het centrum verkleurt is omdat er een lijn overheen loopt. Deze doorzichtige lijn moet de route op de marktdagen voorstellen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 11:35
door ODRAIL
Even een vraagje tussendoor:

Is BRENG een onderdeel van Connexxion?

Ik keek gisteravond op de site van BRENG en bij het onderdeel klantenservice kwam ik uit op de site van Connexxion.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 11:38
door Frank
Breng is een merknaam van Novio en straks van Hermes. Beide bedrijven behoren tot Connexxion. De sites hebben ook dezelfde opmaak.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 12:09
door Suus
De registratie van de BRENG-treinen is ook op naam van Connexxion, daardoor is er maar een licentie nodig voor het spoorvervoer.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 12:32
door Milco
Michael schreef:De Breng Ambassadors gaan naar Gooi- en Vechtstreek om de MAN's te vervangen.
Huh, waarom dan? De MAN's in 't Gooi zijn volgens mij uit 2005 en de Amba's met nummers 86xx, 87xx en 88xx komen ook uit 2005.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 13:16
door Z2N
Kan iets te maken hebben met het feit dat amba's minder dorstig zijn..

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 13:20
door koekje
Nee, onze amba's voldoen aan de EEV norm (omgebouwd). De MAN's niet. Plus dat de MAN's in het buitenland makkelijker te verkopen zijn i.t.t. de ambassadors. Verstandige keuze dus.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 20:52
door fogeltje
En Amba's zijn gewoon fijner :Y

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 21:00
door Suus
Nee hoor, de bussen van MAN zijn veel fijner :Y

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 21:41
door fogeltje
Bee schreef:Nee hoor, de bussen van MAN zijn veel fijner :Y
Zodra MAN de Amba's (vooruit, tegenwoordig Citeas) gaat maken heb je gelijk :Y

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 21:46
door Suus
Ik vind zelf het getinte glas van de bussen van VDL niet zo fijn en het motorlawaai is bij de amba's onprettig, bij MAN-bussen is het wat stiller, op wat gorgelen na. De MAN-bussen in het Gooi hebben wel getinte ramen maar de MAN-bussen in Amstelland gelukkig niet, bovendien hebben ze met drie beeldschermen de allerbeste reisinformatie die Connexxion kan bieden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 22:23
door fogeltje
Maar als men daar Amba's of Citaro's zou hebben, dan zouden die dezelfde schermen hebben gehad lijkt me.

Ik vind de rijeigenschappen als passagier bij alle laagvloerse meuk eigenlijk niks, maar bij Amba's nog het minst vervelend. Maar ik zit dan wel weer liever in een MAN dan in een Citaro.

Ik zag op twitter dat iemand de hangende schermen bij de stadsbussen ter sprake heeft gebracht (heb ik zelf al via formulier en ook eens via twitter gemeld). Hij kreeg als antwoord dat het probleem bekend is en er al aan gewerkt wordt. Dat is dus wel hoopvol (maar stuur dan een reactie op mijn klacht van bijna vijf weken geleden met die boodschap).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: za 27 okt 2012, 23:39
door Meltrain
fogeltje schreef: Maar ik zit dan wel weer liever in een MAN dan in een Citaro.
Heb je ooit in een Citaro van Qbuzz in Groningen/Drenthe gezeten? Zo niet, doe dat eerst en daarna praten we verder. 8-)

Daarnaast vind ik de MAN's die Qbuzz (vanaf 9 december: RET) inzet in SRR ook prettiger dan de Ambassadors die Arriva inzet in DAV of HWGO.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: zo 28 okt 2012, 00:00
door Milco
Als ik mag kiezen tussen een MAN en een Ambassador, kies ik voor de MAN Lion's City.
Alleen bij de TÜ's, vind ik die nieuwere (o.a. Amstelland-Meerlanden) beter dan de oudere bussen ('t Gooi).

Maar mijn favoriete bus om in te zitten (ook qua comfort) blijft voor mij de Volvo 8700 :)