Pagina 84 van 277

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 14:01
door Freek
Frank schreef:Bij het Musis Sacrum, in de bus die er vanmiddag effetjes stond. Werden ook foldertjes uitgedeeld bij de bushalte Velperplein. Weet niet waar je de foldertjes straks kunt verkrijgen. Chipkaart opladen bij de VVV kan inmiddels ook niet meer (kan nu wel bij Bruna op het station), maar misschien zijn de lijnfolders daar straks nog wel verkrijgbaar. Of komt er nog een informatiebalie/winkel op het station? Dat zou ook wel zeer praktisch zijn :) .
Er komt in principe een Breakxx op het station van Arnhem, dat is ook verplicht volgens het PvE. Dat is alleen vergunning- en administratief nog niet helemaal rond. Mocht het niet rondkomen dan komt een Breakxx op het Willemsplein.
Meltrain schreef:Vreemd dat die infobus op maar liefst 3 dagen (en 4 locaties) in Nijmegen staat en slechts 1 dag in Arnhem. :?
Die verhouding lijkt me een beetje scheef. :roll:

Wellicht heeft dat te maken met het aantal wijzigingen, Nijmegen veranderd toch veel meer.
.... schreef: Als ik me niet vergis bestaat het wagenpark op dit moment uit 40 gelede en 2 ongelede trolleys. Straks heb je dus netto twee trolleys minder (de 9 originele Hess trolleys +31 nieuwe) terwijl er toch flink wordt uitgebreid. Denk daarbij aan de Schuytgraaf (en toekomstige frequentieverhoging daar), Huissen en Hoogkamp. Je zou zeggen dat ze straks trolleybussen tekort gaan komen.
Je gaat die bussen toch niet aanschaffen voordat ze nodig zijn. Bijvoorbeeld de uitbreiding naar Huissen is nog verre van zeker, dus waarom daarvoor al bussen aanschaffen.

Verder nog algemeen:
Ik heb ook een boekje/foldertje waarin alle wijzigingen zijn opgenomen, zullen wel in de bussen (komen te) hangen. Iemand deze al gezien.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 14:13
door fogeltje
Hoe zit het met die Breaxx die in Nijmegen zou komen? Enig idee wanneer die komt?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 14:58
door BrengMe
Freek schreef: Verder nog algemeen:
Ik heb ook een boekje/foldertje waarin alle wijzigingen zijn opgenomen, zullen wel in de bussen (komen te) hangen. Iemand deze al gezien.
Ja zaterdag, ik zag ze volgens mijn hangen in lijn 31 naar Nijmegen. Overigens hingen er in andere bussen ook posters over de nieuwe dienstregeling: ''12 (of 11) december wijzigt de dienstregeling, mist hem niet!''. Hadden ze nog wat posters van de afgelopen jaren liggen? :?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 14:59
door Freek
Voor de Burgerking tegen de wachtlocatie van de bussen aan. Tekeningen zijn te vinden op de site van de gemeente Nijmegen, al eerder hier op het forum voorbij gekomen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 16:34
door Frank
Freek schreef:Verder nog algemeen:
Ik heb ook een boekje/foldertje waarin alle wijzigingen zijn opgenomen, zullen wel in de bussen (komen te) hangen. Iemand deze al gezien.
Die heb ik gisteren ook meegenomen. Nu nog een plek in Arnhem vinden waar ik de boekjes/foldertjes met bustijden van de lijnen rondom Arnhem kan halen, net als vorig jaar. Hopelijk weer bij de VVV of zo.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 16:36
door rovin1995
Ja kan bij VVV, ben er net geweest.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 17:30
door Frank
Zijn de foldertjes er nu al (behalve degene die ik gisteren gekregen heb)?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 18:02
door jwalk1
fogeltje schreef:
Daniel schreef:Die 5729 schijnt trouwens nog niet helemaal het gewenste uiterlijk te hebben. De rest wordt dus nog wat anders bestickerd.
Een bus in de 573x reeks is ook omgestickerd, volgens mij zag die er hetzelfde uit.
Het was de 5732, en hij zag er inderdaad hetzelfde uit!

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 18:08
door .....
Freek schreef:Je gaat die bussen toch niet aanschaffen voordat ze nodig zijn. Bijvoorbeeld de uitbreiding naar Huissen is nog verre van zeker, dus waarom daarvoor al bussen aanschaffen.
In principe ligt die uitbreiding naar Huissen vast en zou dat betekenen dat er medio 2013 al een trolleybus rijdt. Dan is nu toch wel het gouden moment om die dingen aan te schaffen. Ook blijft staan dat er uitbreidingen zijn gedaan naar de Hoogkamp en Schuytgraaf zonder dat men daar extra materieel voor heeft aangeschaft en dat men het nu zelfs met twee bussen minder gaat doen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 18:41
door fogeltje
Freek schreef:Voor de Burgerking tegen de wachtlocatie van de bussen aan. Tekeningen zijn te vinden op de site van de gemeente Nijmegen, al eerder hier op het forum voorbij gekomen.
Ja, maar toen was alleen bekend dat de bouwaanvraag bij de gemeente was binnengekomen, niet of de uiteindelijke vergunning/toestemming ook verleend was.

Ben vanmiddag even bij de infobus geweest. Een foldertje met wijzigingen, een kleine lijnnetkaart van de regio Nijmegen en een aantal lijnfolders gehaald. Ik heb de volgende folders:
604/09-12-2012: Lingewaard/Overbetuwe (14, 31, 33, 35, 36, 53, 72, 74, 300, N30 x2, N31 x2, N33 x2)
611/09-12-2012: Nijmegen Stad (1-16, 31, N10) (een klein boekje in plaats van een "folder")
612/09-12-2012: Nijmegen - Wijchen/Grave - Uden (7, 9, 13, 99, 561, 563, 565, N99)
613/09-12-2012: Nijmegen - Malden - Molenhoek/Groesbeek (1, 3, 5, 15, 83, 561, 562, 564, N83)
615/09-12-2012: Nijmegen - Beuningen - Druten (5, 11, 12, 85, 89, 565, N85)
616/09-12-2012: Nijmegen - Beek - Millingen a/d Rijn/Kleve (57, 58, 80, 82, 562, N80)

Mij valt nu op dat er een volgnummer mist terwijl ik wel alle lijnen lijk te hebben en ook alle regio's. Mogelijk is er nog een "regio" Lent of PR Waalsprinter? Ze hebben dit jaar meer regio's bij elkaar gevoegd zodat er minder lijnfolders in totaal zijn en het boekje Nijmegen Stad omvat nu alle stadslijnen. Het boekje Nijmegen Stad van vorig jaar had alleen de lijnen die ook binnen Nijmegen bleven, lijn 1, 3-5, 9-11 stonden er bijvoorbeeld niet in. Nette service iig met die infobussen. Mensen die folders ook echt willen hebben gaan ze wel halen. Als je dat soort dingen in grote getallen in de bus legt, dan neemt iedereen er wel eentje mee, maar doet er niks mee en gooit het waarschijnlijk meteen weer weg.

Beetje jammer alleen dat op de achterkant van de boekje de Twitter en Facebookadressen van Connexxion staan terwijl Breng zelf een hele actieve Twitter heeft (en de Twitter van Connexxion doet ook niks over de regio Arnhem - Nijmegen zover ik vlug kon zien). Een puntje om misschien voor volgend jaar mee te nemen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 18:58
door fred1954
..... schreef:
Freek schreef:Je gaat die bussen toch niet aanschaffen voordat ze nodig zijn. Bijvoorbeeld de uitbreiding naar Huissen is nog verre van zeker, dus waarom daarvoor al bussen aanschaffen.
In principe ligt die uitbreiding naar Huissen vast en zou dat betekenen dat er medio 2013 al een trolleybus rijdt. Dan is nu toch wel het gouden moment om die dingen aan te schaffen. Ook blijft staan dat er uitbreidingen zijn gedaan naar de Hoogkamp en Schuytgraaf zonder dat men daar extra materieel voor heeft aangeschaft en dat men het nu zelfs met twee bussen minder gaat doen.
Vandaag wederom in Arnhem doorgebracht en heb veel gewone bussen op trolleylijnen gezien, met name op de lijnen 1,3 en 5. Ik denk dat men een flink tekort aan trolley-bussen heeft op dit moment.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 19:07
door fogeltje
Ik zie dat lijn 5 in de avonduren en op zondag richting Groesbeek geknipt wordt op CS. Bus komt uit Beuningen aan en vijftien minuten later rijdt er een lijn 5 naar Groesbeek. Wat is daar de reden voor?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 19:27
door Nylan
fred1954 schreef:
Vandaag wederom in Arnhem doorgebracht en heb veel gewone bussen op trolleylijnen gezien, met name op de lijnen 1,3 en 5. Ik denk dat men een flink tekort aan trolley-bussen heeft op dit moment.

Gisteren heb ik na de avondspits geen trolleybus meer gezien:(

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 19:29
door flipje
jwalk1 schreef:
fogeltje schreef:
Daniel schreef:Die 5729 schijnt trouwens nog niet helemaal het gewenste uiterlijk te hebben. De rest wordt dus nog wat anders bestickerd.
Een bus in de 573x reeks is ook omgestickerd, volgens mij zag die er hetzelfde uit.
Het was de 5732, en hij zag er inderdaad hetzelfde uit!
'

Mag toch hopen dat Connexxion zich nog bedenkt...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 19:33
door jwalk1
Het gaat ook weer niet lekker op lijn 9 van 7.08 ri. Nijmegen, de laatste weken is het geregeld gebeurd dat ik bij het uit-checken op Nijmegen station eerst op de ov-chipkaart lezer te zien krijg 'Probeer Nogmaals'. en dan doe je dat natuurlijk en dan krijg je 'Goede Reis'. dus dat is was raar, ik denk het zal wel aan mij liggen, Echter gebeurd het iedereen, en dan zeg je er wat van tegen de chauffeur, en dan krijg je meestal een nukkig antwoord 'Moet je restitutie aanvragen' daar heeft hij of zij natuurlijk wel een punt, maar om nou elke dag restitutie aan te moeten vragen, tja daar heb ik natuurlijk ook geen zin.

De hangende schermen blijven ook een groot probleem, enkele citaro's hebben het wel weer werkend, en sommige schermen vertonen ineens de Hermes kleuren op het scherm, maar ook daar hangen de schermen vaak. helaas, erg vervelend.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 19:43
door Frank
fogeltje schreef:Ben vanmiddag even bij de infobus geweest. Een foldertje met wijzigingen, een kleine lijnnetkaart van de regio Nijmegen en een aantal lijnfolders gehaald. Ik heb de volgende folders:
604/09-12-2012: Lingewaard/Overbetuwe (14, 31, 33, 35, 36, 53, 72, 74, 300, N30 x2, N31 x2, N33 x2)
611/09-12-2012: Nijmegen Stad (1-16, 31, N10) (een klein boekje in plaats van een "folder")
612/09-12-2012: Nijmegen - Wijchen/Grave - Uden (7, 9, 13, 99, 561, 563, 565, N99)
613/09-12-2012: Nijmegen - Malden - Molenhoek/Groesbeek (1, 3, 5, 15, 83, 561, 562, 564, N83)
615/09-12-2012: Nijmegen - Beuningen - Druten (5, 11, 12, 85, 89, 565, N85)
616/09-12-2012: Nijmegen - Beek - Millingen a/d Rijn/Kleve (57, 58, 80, 82, 562, N80)
Hmm, misschien moet ik morgen toch maar even aan de infobalie op het station vragen of ze al nieuwe foldertjes hebben. Maar je zult zien dat ze daar nog niet gearriveerd zijn :wink: .

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 20:02
door rovin1995
Bij het VVV in Arnhem heb ik alle "Arnhemse folders" kunnen krijgen incl. Veluwezoom Oost/West en Liemers.
Zal de nummers hier later nog plaatsen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 20:17
door hessfilmer
is er iemand die weet wat de nieuwe huisstijl van de hess trolley,s gaat worden, ik zie regelmatig een hess achter de sleper van wielsma hangen op het garage terrein in arnhem , misschien mogelijk naar een spuiterij ergens?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 21:02
door koekje
hessfilmer schreef:is er iemand die weet wat de nieuwe huisstijl van de hess trolley,s gaat worden, ik zie regelmatig een hess achter de sleper van wielsma hangen op het garage terrein in arnhem , misschien mogelijk naar een spuiterij ergens?
Die Hessjes die gesleept worden zijn voor de ombouw naar full-airco en electrische rolstoelplank. Kun je in het vorige topic ergens terug vinden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 21:15
door hessfilmer
had ik idd gelezen, ik zelf begreep dat er 1 bij hess aangepast zou worden, en dat de rest door hess in arnhem aagepast zouden worden, de hess trolleys die ik zag hingen in de takels , en voor een transport naar zwitserland gaan ze op een dieplader, vandaar dat ik het idee had dat ze bv naar de werkplaats in apeldoorn zouden gaan voor oa de buitenkant, spuitwerkplaats.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 22:30
door fogeltje
jwalk1 schreef:Het gaat ook weer niet lekker op lijn 9 van 7.08 ri. Nijmegen, de laatste weken is het geregeld gebeurd dat ik bij het uit-checken op Nijmegen station eerst op de ov-chipkaart lezer te zien krijg 'Probeer Nogmaals'. en dan doe je dat natuurlijk en dan krijg je 'Goede Reis'. dus dat is was raar, ik denk het zal wel aan mij liggen, Echter gebeurd het iedereen, en dan zeg je er wat van tegen de chauffeur, en dan krijg je meestal een nukkig antwoord 'Moet je restitutie aanvragen' daar heeft hij of zij natuurlijk wel een punt, maar om nou elke dag restitutie aan te moeten vragen, tja daar heb ik natuurlijk ook geen zin.

De hangende schermen blijven ook een groot probleem, enkele citaro's hebben het wel weer werkend, en sommige schermen vertonen ineens de Hermes kleuren op het scherm, maar ook daar hangen de schermen vaak. helaas, erg vervelend.
Meldt dat uitcheck geval via een klantreactieformulier en spoor mensen aan dit te doen. Als je twitter gebruikt, stuur dan ook @BrengOV hierover een bericht.

De hangende schermen wordt druk aan gewerkt, dat heb ik zowel via Twitter als via de klantenservice vernomen als reactie op mijn meldingen.

@Frank: bij de balie in Nijmegen zijn ze er in ieder geval nog niet. Daar was ik eerst heengegaan voor OVC uitdraaien. De dame aan de balie wist nog niet wanneer ze daar komen te liggen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 22:39
door fogeltje
Ik zag dat je al op Twitter meldingen had gemaakt. Loop de volgende keer als dit gebeurd eens naar het Novio of het NS loket en laat een uitdraai maken om te kijken wat voor transacties er nu precies verricht zijn. Ben je nu uitgecheckt en weer ingecheckt of niet? Want het zou ook kunnen zijn dat hij het als een nieuwe rit ziet en denkt dat jij in een vorige bus de check-out vergeten bent. Dan zouden er twee check-ins achter elkaar moeten staan.

Wat doet die lijn 9 als die in Nijmegen aankomt? Gaat die als 999 naar de buffer of gaat hij gelijk over op een nieuwe lijn?

Ik maak heel soms ook wat rare dingen mee. Gisterenavond had ik een lijn 3 met als eindpunt CS. De bus ging daarna als 999 naar de stalling. De check-out lag volgens het systeem echter al bij de Spoorkuil. Dus mogelijk gaan er wel eens dingen mis bij bepaalde situaties.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Geplaatst: do 22 nov 2012, 07:21
door fred1954
Nylan schreef:
fred1954 schreef:
Vandaag wederom in Arnhem doorgebracht en heb veel gewone bussen op trolleylijnen gezien, met name op de lijnen 1,3 en 5. Ik denk dat men een flink tekort aan trolley-bussen heeft op dit moment.

Gisteren heb ik na de avondspits geen trolleybus meer gezien:(
Misschien dat iemand hier een verklaring voor heeft? Werk aan de bovenleidingen misschien. Of sparen van materieel? Of is het vervoersaanbod te laag voor een gelede bus 's avonds en zet men daarom standaardbussen in? Ik vind het heel apart. Heb je als stad een - voor Nederland unieke - trolley-infrastructuur en dan ga je op de trolleylijnen dieselbussen laten rijden? :?:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: do 22 nov 2012, 09:10
door fogeltje
http://www.youtube.com/user/brenginstructie

Ik weet niet of deze al eens voorbij gekomen is. Hier staan versnelde opnamen van instructieritten. Ik heb niet uitvoerig gekeken, maar volgens mij staan er alle lijnen bij. Het gaat om versnelde opnamen (video van lijn 99 duurt 8:19 minuten op een rijtijd van ongeveer 53 minuten bijvoorbeeld) zonder geluid.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: do 22 nov 2012, 09:14
door Nylan
koekje schreef:
hessfilmer schreef:is er iemand die weet wat de nieuwe huisstijl van de hess trolley,s gaat worden, ik zie regelmatig een hess achter de sleper van wielsma hangen op het garage terrein in arnhem , misschien mogelijk naar een spuiterij ergens?
Die Hessjes die gesleept worden zijn voor de ombouw naar full-airco en electrische rolstoelplank. Kun je in het vorige topic ergens terug vinden.

Volgens mij heb ik zo een omgebouwde Hess gezien.
Klopt het dat die full-airco ten koste gaat van het dakluik/nooduitgang? En voldoet het dan nog wel aan de veiligheidseisen?