Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Freek » Ma 03 Dec 2012, 23:27

Gaan ze niet naar Zevenaar voor de officiële start vrijdag?

Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 348
Lid geworden op: Do 29 Jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor busentrein » Ma 03 Dec 2012, 23:34

Zevenaar, officiële start?? Daar wil ik meer van weten :D

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Freek » Di 04 Dec 2012, 00:41

Dat kan vast, maar ik ga je het niet vertellen ;) zou voor een mooie treinfoto wel soms in de gaten houden.

Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: Di 27 Nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Chauffeur63 » Di 04 Dec 2012, 15:50

WAAR ZITTEN NOU DIE NOODLUIKEN?

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor NintendoC » Di 04 Dec 2012, 16:04

GEEN IDEE!

Milco
Berichten: 3575
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Milco » Di 04 Dec 2012, 16:09

Tegenwoordig zitten de noodluiken niet meer OP de bus, maar ONDER de bus :lol:

Sorry, kreeg even een grappig momentje
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

ge88
Berichten: 17
Lid geworden op: Do 01 Nov 2012, 10:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor ge88 » Di 04 Dec 2012, 17:11

Berkhof 222 heeft passagiersairco gekregen

Klaasje
Berichten: 5991
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Klaasje » Di 04 Dec 2012, 18:28

Veelal zitten noodluiken in het midden van de airco-unit. Er is dus geen man overboord.

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor STF » Di 04 Dec 2012, 20:07

Milco1995 schreef:Tegenwoordig zitten de noodluiken niet meer OP de bus, maar ONDER de bus :lol:

Sorry, kreeg even een grappig momentje


Er bestaan serieus bussen die de noodluiken in de bodem hebben zitten, opzich helemaal niet zo gek want als de bus op zijn kant ligt, maakt het bijzonder uit of je door het dak of de vloer eruit kruipt.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor koekje » Wo 05 Dec 2012, 22:19

Tralalala

Afbeelding

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor huibf » Wo 05 Dec 2012, 23:14

Chauffeur63 schreef:
fogeltje schreef:Op twitter deed iemand zijn beklag over die borden dat ze niet meer als bushalte te herkennen zijn.


Het is misschien een kwestie van wennen, maar ik vond de gele borden met rood vlak, zeker op donkere trajecten, beter te herkennen, waarom geen reflectie-folie?


Nou nog altijd duidelijker dan in Brabant en Limburg. Overigens hebben die wel reflectiebanen....

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Michael 1988 » Do 06 Dec 2012, 01:15

Ik vind de onduidelijkste bushalte borden toch wel de borden van de Provincie Gelderland. Het is dat ik toevallig de halteblokken zag, anders had ik helemaal niet in de gaten dat ik dus een paar keer langs een bushalte reed afgelopen dinsdag. Die van Limburg staan tenminste nog op 1 paal, maar die van Gelderland lijken net van die verkeersborden die de snelheidsbeperkingszones aangeven.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor STF » Do 06 Dec 2012, 03:02

Ik blijf dat 999 bij een overbrengingsrit toch een beetje knullig vinden op het display, kan dat nou echt niet professioneler?
Dat het display gewoon leeg blijft, of het logo van het vervoersbedrijf toont.

In Luxemburg zou zoiets niet kunnen, want daar bestaat lijn 999 echt.

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fred1954 » Do 06 Dec 2012, 07:17

STF schreef:Ik blijf dat 999 bij een overbrengingsrit toch een beetje knullig vinden op het display, kan dat nou echt niet professioneler?
Dat het display gewoon leeg blijft, of het logo van het vervoersbedrijf toont.

In Luxemburg zou zoiets niet kunnen, want daar bestaat lijn 999 echt.


Helemaal mee eens. Dit is ook iets van de laatste jaren dat 999 op het display. CXX doet dat in de Stadsregio Amsterdam ook. 999 GEEN DIENST. Ik meen dat EBS (Zaanstreek-Waterland) de 0 (nul) gebruikt. Volgens mij heb ik in verschillende plaatsen in Duitsland wel eens gezien, dat het nummerdisplay leeg blijft en op de bestemmingsdisplay staat dan vaak BETRIEBSFAHRT o.i.d. Maar ook daar wordt 999 als lijnnummer gebruikt op meerdere plaatsen, dus daar zou het ook niet kunnen, zoals we dit hier doen.

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fred1954 » Do 06 Dec 2012, 07:22

Maar eens even wat anders: ik kijk wel eens op de realtime webcam van het Willemsplein:

http://www.city-cam.nl/view/index.shtml

Bij de meesten, is deze webcam waarschijnlijk wel bekend. Ik zie de laatste tijd helemaal geen Trolley-Volvo's meer op lijn 2 naar Hoogkamp. Zijn die bussen eruit? :?:

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor koekje » Do 06 Dec 2012, 08:52

fred1954 schreef:Maar eens even wat anders: ik kijk wel eens op de realtime webcam van het Willemsplein:

http://www.city-cam.nl/view/index.shtml

Bij de meesten, is deze webcam waarschijnlijk wel bekend. Ik zie de laatste tijd helemaal geen Trolley-Volvo's meer op lijn 2 naar Hoogkamp. Zijn die bussen eruit? :?:


Als ze überhaupt nog op dienst komen, dan is morgen de laatste dag. Maar laten we 't er maar op houden dat die wagens hun beste tijd gehad hebben. Plus dat 's avonds geruild moet worden naar een diesel i.v.m. werkzaamheden aan het station. Vandaag zal er ook wel diesel opzitten.

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fred1954 » Do 06 Dec 2012, 10:25

koekje schreef:
fred1954 schreef:Maar eens even wat anders: ik kijk wel eens op de realtime webcam van het Willemsplein:

http://www.city-cam.nl/view/index.shtml

Bij de meesten, is deze webcam waarschijnlijk wel bekend. Ik zie de laatste tijd helemaal geen Trolley-Volvo's meer op lijn 2 naar Hoogkamp. Zijn die bussen eruit? :?:


Als ze überhaupt nog op dienst komen, dan is morgen de laatste dag. Maar laten we 't er maar op houden dat die wagens hun beste tijd gehad hebben. Plus dat 's avonds geruild moet worden naar een diesel i.v.m. werkzaamheden aan het station. Vandaag zal er ook wel diesel opzitten.


Ik heb begrepen dat de trolleybussen allemaal overgenomen moesten worden door de concessiehouder.
Als de Volvo's eruit gaan, (waar ik me wel wat bij kan voorstellen gezien de bejaardheid van deze bussen) dan betekent dat, dat lijn 2 dan geen trolleylijn meer is per 9 december?

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Frank » Do 06 Dec 2012, 11:07

Dat zal 't ongetwijfeld niet betekenen; dat traject is net trolleybus geworden...

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fogeltje » Do 06 Dec 2012, 12:40

Michael 1988 schreef:Ik vind de onduidelijkste bushalte borden toch wel de borden van de Provincie Gelderland. Het is dat ik toevallig de halteblokken zag, anders had ik helemaal niet in de gaten dat ik dus een paar keer langs een bushalte reed afgelopen dinsdag. Die van Limburg staan tenminste nog op 1 paal, maar die van Gelderland lijken net van die verkeersborden die de snelheidsbeperkingszones aangeven.

Die van Gelderland staan in de meeste gevallen ook gewoon op een paal hoor en zijn nog altijd veel beter herkennen dan die ondingen uit Limburg.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor koekje » Do 06 Dec 2012, 12:52

fred1954 schreef:Ik heb begrepen dat de trolleybussen allemaal overgenomen moesten worden door de concessiehouder.
Als de Volvo's eruit gaan, (waar ik me wel wat bij kan voorstellen gezien de bejaardheid van deze bussen) dan betekent dat, dat lijn 2 dan geen trolleylijn meer is per 9 december?


De Volvo's gaan er waarschijnlijk uit vanwege de lage-vloer eis van de concessiehouder. :wink:

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fred1954 » Do 06 Dec 2012, 13:08

koekje schreef:
fred1954 schreef:Ik heb begrepen dat de trolleybussen allemaal overgenomen moesten worden door de concessiehouder.
Als de Volvo's eruit gaan, (waar ik me wel wat bij kan voorstellen gezien de bejaardheid van deze bussen) dan betekent dat, dat lijn 2 dan geen trolleylijn meer is per 9 december?


De Volvo's gaan er waarschijnlijk uit vanwege de lage-vloer eis van de concessiehouder. :wink:


Ja, je hebt gelijk, daar heb ik niet aan gedacht. Blijft de vraag, komen daar dan gelede trolleys voor in de plaats? Ik heb altijd begrepen dat men op lijn 2 met die korte Volvo trolleys bleef rijden, i.v.m. moeilijk manoeuvreren in Hoogkamp voor gelede bussen. Ik ken Hoogkamp niet, maar heb dat wel eens ergens gelezen.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fogeltje » Do 06 Dec 2012, 13:19

koekje schreef:
fred1954 schreef:Ik heb begrepen dat de trolleybussen allemaal overgenomen moesten worden door de concessiehouder.
Als de Volvo's eruit gaan, (waar ik me wel wat bij kan voorstellen gezien de bejaardheid van deze bussen) dan betekent dat, dat lijn 2 dan geen trolleylijn meer is per 9 december?


De Volvo's gaan er waarschijnlijk uit vanwege de lage-vloer eis van de concessiehouder. :wink:

Maar de vorige concessie had toch ook al een lage vloer geëist? Als lange trolley's niet kunnen dan zou daar best wel eens een uitzondering voor zijn opgenomen (even het leeftijdsaspect achterwege gelaten).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Reiziger Delft » Do 06 Dec 2012, 14:28

Ik heb de afgelopen tijd vaak gelede trolley's op lijn 2 gezien; blijkbaar is het geen probleem (meer).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Daniel » Do 06 Dec 2012, 14:44

Een gelede heeft over het algemeen een kleinere draaicirkel, dus daar zal ´t probleem vast niet in zitten. Eerder in het reizigersaanbod op lijn 2 waarvoor je nou niet echt een gelede nodig hebt.
De geledes worden er nu vooral op ingezet op momenten dat ze toch beschikbaar zijn (bv. in het weekend) i.v.m. de lagevloereis, de Volvo´s mogen er zodoende alleen nog op rijden op momenten dat alle andere geledes in gebruik zijn op de rest van de trolleylijnen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor STF » Do 06 Dec 2012, 15:23

fred1954 schreef:Helemaal mee eens. Dit is ook iets van de laatste jaren dat 999 op het display. CXX doet dat in de Stadsregio Amsterdam ook. 999 GEEN DIENST. Ik meen dat EBS (Zaanstreek-Waterland) de 0 (nul) gebruikt. Volgens mij heb ik in verschillende plaatsen in Duitsland wel eens gezien, dat het nummerdisplay leeg blijft en op de bestemmingsdisplay staat dan vaak BETRIEBSFAHRT o.i.d. Maar ook daar wordt 999 als lijnnummer gebruikt op meerdere plaatsen, dus daar zou het ook niet kunnen, zoals we dit hier doen.


Het is ook echt geen enkele moeite om een symbool aan dat nummer te koppelen, zelfs de meest stokoude bussen met het belabberste lijn/bestemmings-instelkastje kunnen al (bedrijfs)logo's e.d. tonen.
Zo rijden de bussen bij mij in de omgeving onder de nummers 996 en 997 bij een lege rit. Als reiziger zie je er niks van; 996 toont een busje en 997 toont het bedrijfslogo. Desnoods kun je hier ook nog 994 of 995 invoeren, dan krijg je een steeksleutel of het logo van de Europese unie te zien. Staat toch allemaal net even iets duidelijker dan dat slome 999...


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten