Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
peter s
Berichten: 137
Lid geworden op: Do 17 Dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor peter s » Di 11 Dec 2012, 15:02

Yep, het wachten is op een blauw dakje met vitesse vlaggetje in Nijmegen............
8-)
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor koekje » Di 11 Dec 2012, 15:21

peter s schreef:Yep, het wachten is op een blauw dakje met vitesse vlaggetje in Nijmegen............
8-)


Kun je lang wachten :P Vlaggetjes zitten alleen op trolleybussen.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Freek » Di 11 Dec 2012, 15:54

fogeltje schreef:
Freek schreef:Busbaan Graafseweg, busbaan Elst nabij het station, doorstroming Griftdijk en in Arnhem Zuid nog iets.

Wat gaan ze met de Graafseweg eigenlijk doen cq willen ze doen? De busbaan doortrekken op het traject Centraal - Neerbosscheweg? Daar lijkt me erg weinig ruimte voor te zijn en een rijbaan opofferen is ook absoluut geen optie. Het zou er wel om staan te springen, want daar profiteert lijn 99 natuurlijk ook enorm van (en lijn 2 natuurlijk ook, maar die boeit mij dan weer niet zo :P ).

Weet ik ook niet direct, maar voor HOV moet er wel wat aan de doorstroming gebeuren. Kan me voorstellen dat er met een beetje knutselen nog wel iets te doen valt.

fogeltje schreef:
Freek schreef:De overige 10-lijnen en 300 volgen later. Het heeft te maken met de bouw van Doornroosje; daardoor verdwijnen 2 haltes op het busstation. Verder is het natuurlijk stukken veiliger dan de oude plek.
Welke haltes gaan weg? Die rechtsbuiten (waarbij links perron A is)? En of het zoveel veiliger gaat zijn is ook betwijfelen. Als de nieuwe instapplek ook de nieuwe uitstapplek wordt (er ligt ook een haltehaven richting station) dan krijg je juist een horde makke schapen die daar gaan oversteken. Ook zou dit slecht zijn voor overstappers, die moeten dan een flink eind lopen met missende aansluitingen als gevolg. Maar volgens mij laat lijn 10 zijn vee vooralsnog op het busstation uitladen.


De haltes A en B (de uitstaphalte en oude Heyendaalshuttle) gaan verdwijnen. Er zijn juist door een toename van het aantal lijnen meer haltes nodig. Uitstapplek voor de Heyendaalshuttle blijft de uitstaphalte op het bussstation. De halte op de busbaan richting station is de uitstaphalte voor de 11 en 12 zodat deze geen plek bezet houden op het station en direct de buffer op kunnen.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fogeltje » Di 11 Dec 2012, 16:42

Ah juist. Wat voor een vreemde nieuwbouw wordt dat als hij die stukken nodig heeft?

Aan de doorstroming op de Graafseweg moet zeker iets gebeuren, maar je hebt sommige stukken eigenlijk al geen ruimte meer. Ben benieuwd wat ze gaan verzinnen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1268
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Frank » Di 11 Dec 2012, 18:12

Als ik nu op de site van Breng kijk rijden veel lijnen tussen Arnhem en Nijmegen nu met +15, oplopend tot +32. Dat is wel erg veel.

Vanmiddag lijn 31 uit Arnhem genomen met vertrek +3; onderweg even +6,5 geweest. Liep daarna terug naar +4. En dat op een rustige, voorspoedige rit. Maak me nu wel echt zorgen.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fogeltje » Di 11 Dec 2012, 18:24

Lijn 99 naar Uden van 16:26 kwam met ongeveer +12 aan in Uden. Aansluitende 121 werd keihard gemist. Gelukkig had ik in Nijmegen de bus van 16:11.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fogeltje » Di 11 Dec 2012, 23:58

Breng inventariseerd overigens de halteborden die nog niet vervangen zijn. Als je nog gele borden tegenkomt, dan kun je die melden op twitter: @BrengOV

Heb al doorgegeven dat het nieuwe bord voor lijn 10 op Nijmegen CS geel is.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31444
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Suus » Wo 12 Dec 2012, 00:00

Volgens mij zouden de prioriteiten van Breng ergens anders moeten liggen, maargoed :')
Rame à l'approche

huibf
Berichten: 2515
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor huibf » Wo 12 Dec 2012, 08:18

Bee schreef:Volgens mij zouden de prioriteiten van Breng ergens anders moeten liggen, maargoed :')

Das maar de vraag. Ze zullen wel een lijstje hebben waarop men punten krijgt voor behaald. Ja/ nee. Voor elke ja krijgen ze een x bedrag.
Op tijd rijden is 'nee' en dát is toch niet te redden, zal men denken. Dan gaan we maar naar de bordjes een ja scoren.... ;-)

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1268
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Frank » Wo 12 Dec 2012, 10:44

Men heeft nu in Elst bij het station een bushaltepaal richting Arnhem vlak voor de spoorwegovergang geplaatst. Vast om tijd te besparen, maar het ziet er wel ongelooflijk gevaarlijk uit, vind ik. Overigens helpt 't niet veel, want enkele ritten van lijn 31 rijden gewoon weer met +20.

peter s
Berichten: 137
Lid geworden op: Do 17 Dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor peter s » Wo 12 Dec 2012, 10:48

Gelede bus op lijn 31 in Meijhorst, dan een half uur al niks :roll:
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1268
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Frank » Wo 12 Dec 2012, 10:53

Hoe lang zal het eerste artikeltje in De Gelderlander nog op zich laten wachten :') ?

Goed, er ligt nu een laagje sneeuw, maar gisteren was dat excuus er toch niet. Eerlijk gezegd vreesde ik wel een beetje voor de reistijden, maar had niet verwacht dat alles zo erg zou zijn.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor koekje » Wo 12 Dec 2012, 10:54

peter s schreef:Gelede bus op lijn 31 in Meijhorst, dan een half uur al niks :roll:


Geleed CNG of diesel? :roll:

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor marvinkok » Wo 12 Dec 2012, 10:54

Klopt het dat er ritten zijn uitbesteed aan TCR? Zag gisteren een paar MANs met dubbele nummering en een klein autootje van TCR bij het station in Arnhem. De bussen met dubbele nummers heb ik in ieder geval gezien op de 27/29, maar de chauffuers droegen wel Breng-kleding.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor koekje » Wo 12 Dec 2012, 10:56

marvinkok schreef:Klopt het dat er ritten zijn uitbesteed aan TCR? Zag gisteren een paar MANs met dubbele nummering en een klein autootje van TCR bij het station in Arnhem. De bussen met dubbele nummers heb ik in ieder geval gezien op de 27/29, maar de chauffuers droegen wel Breng-kleding.


Ja.

peter s
Berichten: 137
Lid geworden op: Do 17 Dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor peter s » Wo 12 Dec 2012, 10:56

koekje schreef:
peter s schreef:Gelede bus op lijn 31 in Meijhorst, dan een half uur al niks :roll:


Geleed CNG of diesel? :roll:


Mercedes gas
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

peter s
Berichten: 137
Lid geworden op: Do 17 Dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor peter s » Wo 12 Dec 2012, 11:01

Na ruim drie kwartier weer busje naar Weezenhof, 7 min te laat maar of dat nog telt!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: Di 27 Nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Chauffeur63 » Wo 12 Dec 2012, 11:53

marvinkok schreef:Klopt het dat er ritten zijn uitbesteed aan TCR? Zag gisteren een paar MANs met dubbele nummering en een klein autootje van TCR bij het station in Arnhem. De bussen met dubbele nummers heb ik in ieder geval gezien op de 27/29, maar de chauffuers droegen wel Breng-kleding.


Klopt en dat gaat lekker.
Bus van 21:20 vanaf D'chem stond/ reed langs verkeerde perron waardoor ik een uurtje later de boze passagiers "over me heen kreeg", de zelfde bus(van 2120) zag ik in Doesburg een woonerf in schieten!!! Afslagje te vroeg :oops: , nee we komen er wel

Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: Di 27 Nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Chauffeur63 » Wo 12 Dec 2012, 11:55

Mag ik hier ook mijn ervaringen kwijt vwb het materieel? of is dit een specifiek lijnen/concessie forum?

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor koekje » Wo 12 Dec 2012, 12:07

Chauffeur63 schreef:Mag ik hier ook mijn ervaringen kwijt vwb het materieel? of is dit een specifiek lijnen/concessie forum?

Ik zou als chauffeur zijnde een beetje uitkijken met klagen over het bedrijf c.q. het materieel. :wink:

Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: Di 27 Nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Chauffeur63 » Wo 12 Dec 2012, 13:10

Dat er wordt meegelezen door "Big Brother" mag geen geheim zijn, maar het zou toch te triest zijn
als ik, degene die wel 8-9 uur per dag op de chauffeursstoel "zit" , :cry: niet straffeloos kan vertellen
hoe hij het ervaart. :X

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fogeltje » Wo 12 Dec 2012, 13:13

Dit topic is voor ALLES met de concessie AN en Breng te maken heeft, dus ook wat je van het materieel vindt, hoe chauffeurs over passagiers denken en omgekeerd etc. De regel op internet is verder altijd dat je wel voorzichtig moet zijn omdat de baas in principe overal zou kunnen meelezen. Nu weet ik niet hoe ze bij Hermes/Breng omgaan met kritiek. Maar volgens mij is niet af te leiden uit je forum profiel of posts wie jij werkelijk bent, dus zolang je niets post wat tot jou persoonlijk te herleiden is, hoef je je ook niet al te veel zorgen te maken denk ik.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fogeltje » Wo 12 Dec 2012, 13:14

Chauffeur63 schreef:
marvinkok schreef:Klopt het dat er ritten zijn uitbesteed aan TCR? Zag gisteren een paar MANs met dubbele nummering en een klein autootje van TCR bij het station in Arnhem. De bussen met dubbele nummers heb ik in ieder geval gezien op de 27/29, maar de chauffuers droegen wel Breng-kleding.


Klopt en dat gaat lekker.
Bus van 21:20 vanaf D'chem stond/ reed langs verkeerde perron waardoor ik een uurtje later de boze passagiers "over me heen kreeg", de zelfde bus(van 2120) zag ik in Doesburg een woonerf in schieten!!! Afslagje te vroeg :oops: , nee we komen er wel

Worden er hele lijnen uitbesteed (zoals voorheen lijn 99) of slechts enkele ritten? Zo ja, welke lijnen zijn uitbesteed? Dan kan Frank weer tekeer gaan op de wiki ;)
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: Di 27 Nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor Chauffeur63 » Wo 12 Dec 2012, 14:08

fogeltje schreef:Dit topic is voor ALLES met de concessie AN en Breng te maken heeft, dus ook wat je van het materieel vindt, hoe chauffeurs over passagiers denken en omgekeerd etc. De regel op internet is verder altijd dat je wel voorzichtig moet zijn omdat de baas in principe overal zou kunnen meelezen. Nu weet ik niet hoe ze bij Hermes/Breng omgaan met kritiek. Maar volgens mij is niet af te leiden uit je forum profiel of posts wie jij werkelijk bent, dus zolang je niets post wat tot jou persoonlijk te herleiden is, hoef je je ook niet al te veel zorgen te maken denk ik.


Ach ze kennen me als kritisch en dit is me niet altijd in dank afgenomen door div. mensen binnen het management.
Ze zullen me aan de schrijfwijze wel herkennen, maar dat vind ik niet zo'n punt want ik vind de veiligheid en gezondheid
van mijn collega's en mezelf heel erg belangrijk.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Berichtdoor fogeltje » Wo 12 Dec 2012, 14:48

Chauffeur63 schreef:
fogeltje schreef:Dit topic is voor ALLES met de concessie AN en Breng te maken heeft, dus ook wat je van het materieel vindt, hoe chauffeurs over passagiers denken en omgekeerd etc. De regel op internet is verder altijd dat je wel voorzichtig moet zijn omdat de baas in principe overal zou kunnen meelezen. Nu weet ik niet hoe ze bij Hermes/Breng omgaan met kritiek. Maar volgens mij is niet af te leiden uit je forum profiel of posts wie jij werkelijk bent, dus zolang je niets post wat tot jou persoonlijk te herleiden is, hoef je je ook niet al te veel zorgen te maken denk ik.


Ach ze kennen me als kritisch en dit is me niet altijd in dank afgenomen door div. mensen binnen het management.
Ze zullen me aan de schrijfwijze wel herkennen, maar dat vind ik niet zo'n punt want ik vind de veiligheid en gezondheid
van mijn collega's en mezelf heel erg belangrijk.

Je moet zelf weten of je je hier kritisch wilt uit laten. Wij belemmeren je in ieder geval (zover ik weet). Het is in ieder geval niet off-topic.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten