Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

koekje schreef:Ga dan eens langs de bedrijfsarts i.p.v. hier constant te klagen.... Die kan kijken of je wel goed zit. Ik vind zelf de MAN's 100x beter dan de ambassadors, die waren (voor mij) veel minder prettig. De chauffeursstoel vind ik de grootste verbetering.
Ik denk dat je verkeerd leest, overal geef ik aan dat het mijn ervaring is, dat is iets anders dan dat het
per definitie voor iedereen zo is.
De afspraak is reeds gemaakt
Misschien kun je de moeite nemen om dit verslag eens te lezen , kwam het tegen na wat speurwerk want ik kon/kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Staat vol aanbevelingen op Arbo en verkeersveiligheid gebied en er is niets mee gedaan.
Misschien kun je open staan voor andermans beleving.
1 puntje zal ik vast hier plaatsen:
2. De zitpositie is niet continu/langdurig vol te houden, dat is in conflict met de norm
a. het hangende gaspedaal
b. de afwijkende linkervoetsteun
c. de te hoge vloer tussen stoel en pedalen



Ik zal niet meer klagen en alleen nog heel positief zijn...vandaag de hele dienst op de 18** gezeten *O* *bus*
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door gkw1969 »

Tsja, wat voor de een goed is, is voor de ander slecht.
De MAN bussen van Breng voldoen, op de chauffeursstoel na, aan de eisen die onlangs in de CAO Openbaar Vervoer is opgenomen. Helaas voor Nederlandse chauffeurs staan in de CAO 3 normen: NEN5526, NEN-ISO 16121 en VDV234.

De afwijking op de CAO is goedgekeurd door het overgrote deel van het chauffeurscorps welke de voorkeur heeft uitgesproken voor deze stoel.

Het grootste probleem met de Citaro en MAN zijn de "hangende" pedalen, waardoor er chauffeurs zijn die er niet goed in kunnen zitten. En Koekje: dat is al bevestigt door de bedrijfsarts in het Breng gebied en is ook al jaren bekend bij de arbodiensten die werkzaam zijn binnen het OV.

Het is allemaal niets nieuws onder de zon:
De een zweert bij een MB200 met knikstuur, een ander bij een plat stuur (geef mij maar een plat stuur, zit ik veel beter in).
Iedere bus is anders en ieder mens is anders.
When you're tired of London, you're tired of life
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

gkw1969 schreef:
Het grootste probleem met de Citaro en MAN zijn de "hangende" pedalen, waardoor er chauffeurs zijn die er niet goed in kunnen zitten. En Koekje: dat is al bevestigt door de bedrijfsarts in het Breng gebied en is ook al jaren bekend bij de arbodiensten die werkzaam zijn binnen het OV.
Ik heb in de 16 jaar dat ik OV rijd (daarvoor tour) nog nooit een chauffeur horen klagen over de (staande)pedalen, nu
hoor ik echter meerdere collega's die tegen hetzelfde probleem aanlopen als ik.
Een MAN met staande pedalen is vast wel leverbaar en de meerprijs, als die er al zou zijn, mag toch niet de doorslag geven.
Zeker niet als je als bedrijf weet, en GKW je schrijft het al, dat het een bekent en erkent probleem is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door webguy »

Iets heel anders - wie heeft de bizarre situatie bedacht dat TCR een aantal lijnen rijdt rondom Duiven en Arnhem in opdracht van Breng, maar alle chauffeurs worden weer ingehuurd via een uitzendbureau? Vorige concessieperiode werd dat gedaan door Betuwe Express met dezelfde constructie geloof ik. Bussen zijn iig te herkennen door een extra bordje op de voorruit. Kwam er vorige week een tegen, maar volgens mij rijden ze ook een deel van de ritten van 60/61/62.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Iets heel anders - wie heeft de bizarre situatie bedacht dat TCR een aantal lijnen rijdt rondom Duiven en Arnhem in opdracht van Breng, maar alle chauffeurs worden weer ingehuurd via een uitzendbureau? Vorige concessieperiode werd dat gedaan door Betuwe Express met dezelfde constructie geloof ik. Bussen zijn iig te herkennen door een extra bordje op de voorruit. Kwam er vorige week een tegen, maar volgens mij rijden ze ook een deel van de ritten van 60/61/62.
Alle nieuwe chauffeurs rijden via een uitzendbureau, ook bij Breng zelf. Zal wel goedkoper zijn en die lui zijn makkelijker te ontslaan. Ik had al vernomen dat mensen die via het uitzendbureau gaan werken vaak in loon worden teruggezet.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door webguy »

Via een uitzendbureau snap ik opzich wel, maar dat er dan weer een tweede partij tussen zit lijkt me uiteindelijk alleen maar weer duurder...
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door busentrein »

webguy schreef:Iets heel anders - wie heeft de bizarre situatie bedacht dat TCR een aantal lijnen rijdt rondom Duiven en Arnhem in opdracht van Breng, maar alle chauffeurs worden weer ingehuurd via een uitzendbureau? Vorige concessieperiode werd dat gedaan door Betuwe Express met dezelfde constructie geloof ik. Bussen zijn iig te herkennen door een extra bordje op de voorruit. Kwam er vorige week een tegen, maar volgens mij rijden ze ook een deel van de ritten van 60/61/62.
Buiten dat bordje zijn ze nog makkelijker te herkennen door de dubbele nummering :
Afbeelding
BRUBus
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 15:34

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door BRUBus »

Nieuwe trend bij Connexxion om diverse zaken uit te besteden?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

Zal wel iets met loonschalen te maken hebben.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

webguy schreef:Via een uitzendbureau snap ik opzich wel, maar dat er dan weer een tweede partij tussen zit lijkt me uiteindelijk alleen maar weer duurder...
Als het duurder was dan deden ze het niet.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door gkw1969 »

Dit verdient wederom enige uitleg:
TCR heeft de onderaanbesteding gewonnen welke is uitgeschreven voor het Liemers gedeelte (voorheen Betuwe Expres).
TCR rijdt dus voor een vast bedrag een vastgesteld aantal dienstregelingritten. Dat doen ze met Breng materiaal, gekocht of geleasd of gehuurd dat weet ik zo niet. Dat TCR dit doet met voornamelijk uitzendkrachten is de verantwoordelijkheid van TCR, voor Hermes is van belang dat het werk gereden wordt.
Wat ik wel kwijt wil is dat deze situatie veroorzaakt is doordat de OR Hermes EN de OR Novio te druk met zichzelf en de rechtszaken bezig waren dat ze totaal geen aandacht aan de aanbesteding en implementatie hebben besteed. Hierdoor kan TCR dus het werk goedkoper weg rijden dan Hermes zelf.
De bonden zijn nu aan zet om TCR door te lichten, maar zoals TCR al eerder heeft laten zien maken ze gebruik van de mazen in de wet en de CAO.
Kortom: het vast zitten aan het pluche van de OR Novio is mede debet aan deze situatie.

Dan het personeel in dienst van Hermes:
Hermes heeft in het SAN gebied de Flexpool geïntroduceerd. Dit is een pool van chauffeurs die daar vrijwillig in zijn geplaatst, nieuw in te stromen chauffeurs en uiteindelijk aangevuld met uitzendkrachten. Deze chauffeurs kunnen ingezet worden op elke stalling binnen een afstand van 30 km van hun woonadres. Daarnaast kunnen zij voorkeuren uitspreken over stallingen, soort diensten (vroeg, laat etc) en welke dagen ze willen werken.
Chauffeurs die al in dienst zijn die behouden gewoon hun salaris, nieuwe chauffeurs beginnen gewoon in de chauffeursloonschaal met trede 3 en datzelfde geld ook voor uitzendkrachten, tenzij zij al een verleden in het OV hebben dan worden deze jaren mee geteld.
fogeltje schreef:Alle nieuwe chauffeurs rijden via een uitzendbureau, ook bij Breng zelf. Zal wel goedkoper zijn en die lui zijn makkelijker te ontslaan. Ik had al vernomen dat mensen die via het uitzendbureau gaan werken vaak in loon worden teruggezet.
Als een bestaande chauffeur via het uitzendbureau gaat werken houdt dat in dat hij ontslag heeft genomen bij zijn baas en moet hij daarom gewoon weer opnieuw beginnen met het opbouwen van het salaris. Een nieuwe chauffeur via het uitzendbureau wordt niet in salaris terug gezet aangezien hij nog niks opgebouwd heeft aan dienstjaren.
BRUbus schreef:Nieuwe trend bij Connexxion om diverse zaken uit te besteden?
Onderaanbesteding is al jaren aan de gang bij alle vervoerders:
Connexxion:
Friesland = NOF
Twente = Syntus
Gooi en Vechtstreek = Pouw
Provincie Utrecht = Pouw en Tourquase
Zeeland = Van Oeveren

Arriva:
Waterland = TCR
Hoeksche Waard Goeree Overflakee: TCR
Rivierenland = Juijn

Syntus:
ZHO = TGVia, CTS en OAD
Midden Overijssel = Taxi Brinker en South West Tours

Veolia werkt ook met TCR, weet alleen zo niet welke concessie;
voorheen Veolia Veluwe: Betuwe Expres

Voorheen Hermes Limburg = Op het Broek.

Qbuzz GGD = TCR en Arriva Touring

Zelfs langer geleden werden hele diensten onder aanbesteed:
ZWN = van Oeveren, Hofstad tours en AMZ

Het is geen nieuw fenomeen, maar een fenomeen wat al vanaf het begin van het openbaar busvervoer aan de gang is.
When you're tired of London, you're tired of life
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

gkw1969 schreef:Het is geen nieuw fenomeen, maar een fenomeen wat al vanaf het begin van het openbaar busvervoer aan de gang is.
Het is ook een fenomeen dat gestopt moet worden, het is een spelletje dat gespeeld wordt over de ruggen van het
vaste personeel, vraag maar aan collega's uit de voormalige stallingen Duiven en Dieren en al die collega's die
hun standplaats hebben moeten verruilen (gevolg veelal veel langere reistijden en kosten) ten gunste van taxi-tour
bedrijven.
Bonden zouden zich hier veel sterker tegen moeten verzetten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Michael »

gkw1969 schreef:Veolia werkt ook met TCR, weet alleen zo niet welke concessie
Dat is in Brabant en Zeeuws-Vlaanderen het geval.

Afbeelding
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door huibf »

Chauffeur63 schreef:
gkw1969 schreef:Het is geen nieuw fenomeen, maar een fenomeen wat al vanaf het begin van het openbaar busvervoer aan de gang is.
Het is ook een fenomeen dat gestopt moet worden, het is een spelletje dat gespeeld wordt over de ruggen van het
vaste personeel, vraag maar aan collega's uit de voormalige stallingen Duiven en Dieren en al die collega's die
hun standplaats hebben moeten verruilen (gevolg veelal veel langere reistijden en kosten) ten gunste van taxi-tour
bedrijven.
Bonden zouden zich hier veel sterker tegen moeten verzetten.
Dat kan zijn, maar wordt het OV dan nog niet veel duurder? Maar het is een feit dan het salaris van buschauffeur bij touringcarbedrijven toch vele malen lager is dan het salaris van een buschauffeur bij een OV bedrijf.
Ik heb een pesthekel aan vakbonden. Die willen het veel minder werken voor veel meer geld. Tja en dan krijg je situaties als Spanje, Frankrijk, Griekenland.
Vergelijk maar eens het salaris van een chauffeur bij De Lijn... overigens ook allemaal onderaannemers.....
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door webguy »

En uiteindelijk raakt het de reiziger he... Hogere chauffeurskosten = minder DRUs = lagere frequenties.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

huibf schreef: Ik heb een pesthekel aan vakbonden. Die willen het veel minder werken voor veel meer geld. Tja en dan krijg je situaties als Spanje, Frankrijk, Griekenland.
Inderdaad, de vakbonden willen het tegenoverstelde van werkgevers, die willen het liefst heel veel werk voor heel weinig geld.
Daarom zijn er onderhandelingen en die leiden tot een compromis, ofwel het CAO

Situaties als door jou geschetst komen voornamelijk door graaiers en mismanagement.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door huibf »

Chauffeur63 schreef:
huibf schreef: Ik heb een pesthekel aan vakbonden. Die willen het veel minder werken voor veel meer geld. Tja en dan krijg je situaties als Spanje, Frankrijk, Griekenland.
Inderdaad, de vakbonden willen het tegenoverstelde van werkgevers, die willen het liefst heel veel werk voor heel weinig geld.
Daarom zijn er onderhandelingen en die leiden tot een compromis, ofwel het CAO

Situaties als door jou geschetst komen voornamelijk door graaiers en mismanagement.
Maar wat is er dan op tegen om OV-werk uit te besteden, buiten dat een OV chauffeur dat niet leuk vindt.
Als ze kwalitatief goed werk afleveren en netjes gekleed gaan, heb ik daar niet zo'n moeite mee
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Frank »

Vandaag nog even een rondreisje gemaakt; zoveel buitenlucht krijg ik de komende feestdagen nou ook weer niet binnen :') . Eerst met lijn 31 naar winkelcentrum Kronenburg. De bus was niet goed gevuld ondanks dat het winkelcentrum dit wel was. Wel kwam de bus met -0,5 aan bij de halte waar ik op moest stappen; de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Overigens zag ik nu pas dat men de haltepaal verkeerd bij het Dorpsstraat heeft bestickerd: hoewel ik in werkelijkheid naar Arnhem ging zou ik alleen naar Nijmegen en Zetten kunnen...

Te Kronenburg, waar ik ook nog effe wilde zijn, uiteindelijk de 53 genomen richting Wageningen. De lijn 14 naar Nijmegen stond alweer aangekondigd met +8. Volgens mij is die lijn nog vele malen vertragingsgevoeliger dan de 31. Weet iemand of Breng ook nog van plan is zelf maatregelen te nemen om de dienstregeling weer, ehm, op de rails te krijgen - anders dan afwachten op infrastructuur die gemeentes moeten aanpassen? Wordt de belachelijke reistijd van lijn 14 (die volgens mij toch een stukje drukker is dan de 31) tussen station Arnhem en winkelcentrum Kronenburg binnenkort nog vijf minuten groter? Geloof me, dan is er nog steeds geen enkele bus die te vroeg rijdt.

De 53 was gelukkig wel redelijk op tijd. Ergens in Arnhem Zuid zaten er iets van acht mensen in de bus. De stopknopjes werkten niet allemaal dus een drietal mensen kon er bij Arnhem Zuid niet uit; dat werd één halte later. Ze zaten niet erg te klagen, dus de schade zal wel zijn meegevallen.

Uiteindelijk gingen we toch nog met zes passagiers (waarbij één gezin van drie) de brug bij Heteren over. Midden in het dal en in de vakantieperiode nog niet eens heel slecht voor een nieuwe lijn. Of de lijn een enorm groot succes gaat worden betwijfel ik, maar zo te zien is er wel enige meerwaarde voor passagiers dus dat is mooi. En anders kun je altijd nog één rit per uur naar Zetten sturen, dan kunnen oude tijden herleven :P .

Twee haltes voor het eindpunt in Wageningen stapte nog een oudere mevrouw in met een loopkarretje. Onderstaand gesprek volgde, terwijl de mevrouw enige moeite had binnen te komen:
- Chauffeur: misschien kunt u achterin instappen, dat gaat wat makkelijker
- Mevrouw: (schreeuwend) ik kan er toch niks aan doen dat ik niet goed kan lopen!
- Chauffeur: daarom kunt beter achterin instappen, daar is meer ruimte
- Mevrouw: ik kan er toch niks aan doen dat ik niet goed kan lopen! Ik word m'n huis uitgezet (waarschijnlijk moest ze naar een bejaardentehuis, wel heel zielig natuurlijk, maar goed). Ik kan er toch niks aan doen dat ik niet goed kan lopen!

Einde gesprek voor eventjes. De mevrouw kocht overigens geen vervoersbewijs. De chauffeur keek me aan alsof hij wilde zeggen: nu maar eventjes geen probleem van maken. Onderweg probeerde hij toch nog wat, druk in de bus was het toch niet:

- Chauffeur: mevrouw, wilt u de volgende keer een vervoersbewijs kopen?
- Mevrouw: ja maar ik hoef maar tot het busstation daar!
- Chauffeur: dat weet ik, maar ook dan moet u een vervoersbewijs kopen.

De mevrouw probeerde ondertussen op het stopknopje te drukken - dat niet werkte.

- Mevrouw: het stopknopje doet het niet; er werkt hier ook nooit wat!

Wederom einde gesprek.

Ik stapte bij het busstation in Wageningen uit en nam lijn 52 richting Ede via Bennekom - het enige stukje route van de 52 (oude 86) dat ik nog nooit heb gehad. In Ede de trein genomen richting Arnhem en in Arnhem de 31 weer naar Elst. Er reed iemand van Breng met de chauffeur mee om de route te wijzen. Onderweg een hoop geklaag over de nieuwe dienstregeling. Kennelijk zijn er afgelopen week/weken zeer veel ritten uitgevallen, althans dat is wat ik meekreeg. Verder had de chauffeur veel klagende mensen gehad dat station Elst vanuit De Laar minder goed bereikbaar zou zijn. Kennelijk is een goede verbinding met Arnhem Zuid niet voldoende (dat is, als lijn 4 op tijd rijdt). Reizigers uit de Laar kunnen op zich nog bij de halte Kroonse Wal opstappen, de halte bij de Brabantweg is een jaar geleden weggehaald, die was daarvoor op zich wel heel nuttig geweest (maar er is toch niemand die vooruit denkt, tsja). Een aantal jaren geleden werd er geklaagd dat de halte Kroonse Wal werd opgeheven en dat er geen verbinding van de Laar West met Nijmegen meer was. Het zal ook niet heel snel goed zijn.

Ook deze rit was redelijk rustig, maximaal iets van tien reizigers. Bij station Elst werden de treintijden op het scherm in de bus weergegeven. Zag geen vertragingen staan en weet niet of die weergegeven kunnen worden. Waarschijnlijk waren er ook geen. Volgens de chauffeur werd het rondje bij station Elst opgeheven omdat er te vaak auto's in de weg stonden. Nu is het andersom en ontstaat er een levensgevaarlijke situatie. Volgens mij is het gewoon een centenkwestie - dat extra rondje mag toch echt het probleem niet zijn op zo'n lange busrit. Met +1,5 stapte ik even verderop uit.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

""""Ik heb een pesthekel aan vakbonden"""" = a-sociaal!

En je bent wel ziek als je de situatie hier gaat vergelijken met bovengenoemde landen....

Sorry dat moest er even uit!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Raymond »

Treinvertragingen kunnen overigens getoond worden. Dan staat er achter de oorspronkelijke vertrektijd +xx waarbij uiteraard het aantal minuten is. Bij de aansluitingen op andere buslijnen werkt het dan weer niet zo. Daar wordt direct de actuele vertrektijd getoond.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

Frank schreef: De stopknopjes werkten niet allemaal dus een drietal mensen kon er bij Arnhem Zuid niet uit; dat werd één halte later. Ze zaten niet erg te klagen, dus de schade zal wel zijn meegevallen.
De stopknopjes werken wel, maar je moet zo even vast houden. Er zit een vertraging ingebouwd.
Frank schreef:Twee haltes voor het eindpunt in Wageningen stapte nog een oudere mevrouw in met een loopkarretje. Onderstaand gesprek volgde, terwijl de mevrouw enige moeite had binnen te komen:
- Chauffeur: misschien kunt u achterin instappen, dat gaat wat makkelijker
- Mevrouw: (schreeuwend) ik kan er toch niks aan doen dat ik niet goed kan lopen!
- Chauffeur: daarom kunt beter achterin instappen, daar is meer ruimte
- Mevrouw: ik kan er toch niks aan doen dat ik niet goed kan lopen! Ik word m'n huis uitgezet (waarschijnlijk moest ze naar een bejaardentehuis, wel heel zielig natuurlijk, maar goed). Ik kan er toch niks aan doen dat ik niet goed kan lopen!

Einde gesprek voor eventjes. De mevrouw kocht overigens geen vervoersbewijs. De chauffeur keek me aan alsof hij wilde zeggen: nu maar eventjes geen probleem van maken. Onderweg probeerde hij toch nog wat, druk in de bus was het toch niet:

- Chauffeur: mevrouw, wilt u de volgende keer een vervoersbewijs kopen?
- Mevrouw: ja maar ik hoef maar tot het busstation daar!
- Chauffeur: dat weet ik, maar ook dan moet u een vervoersbewijs kopen.

De mevrouw probeerde ondertussen op het stopknopje te drukken - dat niet werkte.

- Mevrouw: het stopknopje doet het niet; er werkt hier ook nooit wat!
Oh god... dat mens ken ik. Ook al meerdere keren over de vloer gehad. Grijs/wit haar, rare grote bril... Die wilt altijd gratis mee. En ze MOET voorin stappen, weigert om achterin te stappen. En maar jammeren... Toen we nog met integro's en ander hoogvloers materieel reden wilde ze bijna de bus in getild worden. Dat mens is zo lastig dat ze bij bepaalde winkels niet meer binnen mag komen...

En dat 'niet kunnen lopen' is een fabeltje. Ze doet dat om aandacht te trekken. Toen een collega een keer iets te vroeg Wageningen binnen kwam rijden RENDE ze naar de halte, terwijl ze de rollator achter zich aan trok.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Overigens zag ik nu pas dat men de haltepaal verkeerd bij het Dorpsstraat heeft bestickerd: hoewel ik in werkelijkheid naar Arnhem ging zou ik alleen naar Nijmegen en Zetten kunnen...
Als je over een Twitteraccount beschikt, meldt dit dan even bij @BrengOV. Als je dat niet kunt, geef mij dan zoveel mogelijk details en dan geef ik het door. Als je een foto zou hebben zou helemaal geweldig zijn.
Laatst gewijzigd door fogeltje op ma 24 dec 2012, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

huibf schreef:Maar wat is er dan op tegen om OV-werk uit te besteden, buiten dat een OV chauffeur dat niet leuk vindt.
Als ze kwalitatief goed werk afleveren en netjes gekleed gaan, heb ik daar niet zo'n moeite mee
Sommigen komen van een andere planeet, daar valt niet mee te praten.
:cry:
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

peter s schreef:""""Ik heb een pesthekel aan vakbonden"""" = a-sociaal!

En je bent wel ziek als je de situatie hier gaat vergelijken met bovengenoemde landen....

Sorry dat moest er even uit!
Wat maakt het uit als je a-sociaal bezig bent, zolang je er zelf maar beter van wordt. :wink:
Je gaat toch niet denken aan een ander, kom nou.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Suus »

Ik heb echt niet het idee dat chauffeurs die bij TCR rijden uitgeknepen worden.

De chauffeurs van TCR in Amstelland rijden met nieuwere bussen dan de chauffeurs van Connexxion zelf. De bussen van Connexxion zelf verkeren regelmatig in een walgelijke staat, het zijn vaak rijdende afvalbakken waar maar matig onderhoud aan wordt gepleegd. En de chauffeurs van TCR hebben een redelijk gevarieerd pakket lijnen gekregen van Connexxion, waarin zowel stads- als streeklijnen zitten. Sterker nog, ik denk dat de chauffeurs bij een kleine onderaannemer beter gewaardeerd worden dan de chauffeurs bij de vervoerders zelf, alleen is de werkzekerheid na afloop van de concessieperiode wel een probleem.

Het concept van de vakbond in de overlegstructuur is in Nederland stukken minder problematisch dan bij onze zuiderburen in België, waar bijna elk bedrijf in de wurggreep wordt gehouden door de bonden, met als gevolg dat beslissingen genomen door bedrijven vaak dramatischer uitpakken dan nodig en de OV-reiziger regelmatig geterroriseerd wordt met stakingsacties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten