Pagina 98 van 276

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 22:33
door fogeltje
Wat doen eigenlijk die koopzondagbussen van lijn 31? Eindigen die ook op station? Dat zou helemaal bezopen zijn. Overigens kan Aldenhof prima naar het centrum: lijn 9. Eigen keuze, frequent en snel maar met overstap of iets langzamer maar rechtstreeks.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 23:20
door Chauffeur63
fogeltje schreef:Wat doen eigenlijk die koopzondagbussen van lijn 31? Eindigen die ook op station? Dat zou helemaal bezopen zijn.
Dan is het zo *O* *O* *bus* *bus*

Lijn 31 rijdt hetzelfde als altijd, alleen ArnhemCS-Ijsseloord wordt niet gereden op zondag.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: za 29 dec 2012, 00:06
door peter s
Nee die rijden door naar plein 1944

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: za 29 dec 2012, 19:24
door marvinkok
Worden er soms behalve aan TCR, ook lijnen uitbesteed aan CTS? Viel me laatst op dat er chauffeurs met normaal CXX-uniform op lijnen richting Wageningen reden met Brengbussen. Ik weet wel namelijk dat de uniformen van CXX OV en CTS gelijk zijn, maar die van Tours anders...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:08
door Daniel
Dat lijken me ritten vanuit stalling Wageningen te zijn. Die rijden immers ook voor de concessie Provincie Utrecht bus en zullen zodoende waarschijnlijk alleen een normaal CXX-uniform hebben.
Of tenminste, een deel van de chauffeurs. Ik heb namelijk ook al een keer een Breng-bus met chauffeur in Breng-uniform op lijn 50 in Utrecht aangetroffen wat aannemelijk dan ook een Wageningse omloop was.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:09
door webguy
Zou stalling Wageningen niet ritten voor zowel Provincie Utrecht als SAN rijden?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:38
door koekje
Daniel schreef:Dat lijken me ritten vanuit stalling Wageningen te zijn. Die rijden immers ook voor de concessie Provincie Utrecht bus en zullen zodoende waarschijnlijk alleen een normaal CXX-uniform hebben.
Of tenminste, een deel van de chauffeurs. Ik heb namelijk ook al een keer een Breng-bus met chauffeur in Breng-uniform op lijn 50 in Utrecht aangetroffen wat aannemelijk dan ook een Wageningse omloop was.
Dat zou ik zomaar geweest kunnen zijn. Heeeeel sporadisch word ik bij hoge nood uitgeleend aan Wageningen (ik ken die lijnen nog). Ik heb geen CXX uniform meer, dus draag ik dan maar mijn Breng uniform.
webguy schreef:Zou stalling Wageningen niet ritten voor zowel Provincie Utrecht als SAN rijden?
Dat doen ze inderdaad ook.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: za 29 dec 2012, 21:28
door marvinkok
Dank voor de opheldering :) Heb echt geen idee waar al die stallingen zitten, ik ken vooral Enschede, Almelo en Neede :wink:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: za 29 dec 2012, 21:31
door Chauffeur63
marvinkok schreef:Dank voor de opheldering :) Heb echt geen idee waar al die stallingen zitten, ik ken vooral Enschede, Almelo en Neede :wink:
Lees DIT LIJSTJE en je weet alles

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: za 29 dec 2012, 21:34
door marvinkok
Die ken ik idd, maar dat onthoud ik toch niet ;)
Ben ook überhaupt alleen pas op de stalling Enschede en Neede geweest ooit, en Neede was omdat ik de enige passagier was en de bus gewisseld moest worden. :wink:
Vond het "vroeger" ook mooi om in Doetinchem een kijkje te nemen achter de huidige bioscoop

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: za 29 dec 2012, 22:06
door Meltrain
Een vraagje: als lijn 31 binnenkort verlengd wordt tot de Gasthuislaan, ligt het dan in de bedoeling om dat traject ook in het weekend te rijden? Vooral op zaterdag lijkt me daar wel potentieel in zitten namelijk.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: za 29 dec 2012, 23:35
door Chauffeur63
Je vertelt me iets nieuws, wel gaan de geruchten dat het stuk Nijmegen CS- Weezenhof er af gaat cq geknipt gaat worden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 01:21
door Frank
Kan me niet herinneren dat lijn 31 ook op zaterdag naar Velp zou gaan rijden. Knippen te Nijmegen cs kan tijdelijk een goede oplossing tegen de vertragingen zijn, maar zou wel een beetje knullig staan. Heb je nog maar een matige verbinding van Weezenhof met centrum.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 10:46
door BrengMe
Chauffeur63 schreef:Je vertelt me iets nieuws, wel gaan de geruchten dat het stuk Nijmegen CS- Weezenhof er af gaat cq geknipt gaat worden.
Het is wel een goed idee. Mijn voorstel:
Lijn 4 van Plein 1944, via de Graafseweg naar station Dukenburg laten rijden. Na station Dukenburg rijdt de lijn alternerend naar Weezenhof of Aaldenhof. In de avonduren of op zondag rijdt de lijn via Aaldenhof naar Weezenhof.

Het is nu alleen nog wachten op een knip van lijn 14.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 11:15
door huibf
Chauffeur63 schreef:
marvinkok schreef:Dank voor de opheldering :) Heb echt geen idee waar al die stallingen zitten, ik ken vooral Enschede, Almelo en Neede :wink:
Lees DIT LIJSTJE en je weet alles
??? Is dat een volledige lijst.
Ik mis de stalling van Hermes in Helmond. Deze is gewoon in gebruik.
https://maps.google.nl/maps?q=helmond&h ... 94,,0,1.59

Ook die van Reusel (sinds concessiewisseling)
Hermes Remise Reusel, De Hoeven 16, Reusel
https://maps.google.nl/maps?q=reusel&hl ... 82,,0,1.94

resume: Hermes in SRE heeft dus 4 stallingen Eindhoven, Helmond, Valkenswaard (nieuwe lokatie) en Reusel.

overigens de stalling van Hermes in Druten (voormalige) en de stalling in Venray (ook buiten gebruik) staan er ook niet tussen.
https://maps.google.nl/maps?q=hermes+in ... 6,,0,-4.64
Wat betreft Venray: Ik denk dat Hermes de ogen wil uitsteken naar Veolia...over 2 jaar de aanbesteding en ik denk dat Hermes dit gebied zeker terug wil winnen... alleen die naam van toen "limlink" dat moeten ze niet doen....

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 11:29
door Daniel
De lijst is verre van volledig (zo missen drie van de vier de stallingen van Arriva DAV) en daarnaast ook nog verouderd (staat nog een stalling van Veolia in Zwolle in)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 11:42
door marvinkok
Klopt, Almelo staat er ook niet tussen...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 11:49
door BR628
Daniel schreef:De lijst is verre van volledig (zo missen drie van de vier de stallingen van Arriva DAV)
Valt wel mee toch, alleen Meerkerk staat er niet bij maar die gaat binnenkort toch dicht net als Gorinchem. Schelluinen gaat 6 januari open. Dordrecht en Alblasserdam staan er ook gewoon in.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 12:50
door Daniel
Alblasserdam staat er ook niet in, daar staat alleen een stalling van Snelle Vliet vermeld. Gorinchem had ik over het hoofd gezien.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 19:56
door hessfilmer
ge88 schreef:Afgelopen zaterdag de 22e zag ik Volvo trolley 5177 rijden, op de voorkant 1 Groepsvervoer.
Dat klopt met wat leden van de trolley vereniging hadden we een afscheidsrit van de Volvo trolley's.

Edit v. Ruben: Zin was compleet in CAPS geschreven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 21:11
door fogeltje
BrengMe schreef:
Chauffeur63 schreef:Je vertelt me iets nieuws, wel gaan de geruchten dat het stuk Nijmegen CS- Weezenhof er af gaat cq geknipt gaat worden.
Het is wel een goed idee. Mijn voorstel:
Lijn 4 van Plein 1944, via de Graafseweg naar station Dukenburg laten rijden. Na station Dukenburg rijdt de lijn alternerend naar Weezenhof of Aaldenhof. In de avonduren of op zondag rijdt de lijn via Aaldenhof naar Weezenhof.

Het is nu alleen nog wachten op een knip van lijn 14.
Als Weezenhof twee bussen per uur moet inleveren, schreeuwt men daar moord en brand. Als je het zo gaat aanpakken is het denk ik handiger om te kijken of je die lijn altijd via Aldenhof kunt laten rijden.

Verder zou ik het niet erg vinden als ze dat niet doen, vind de huidige lijn 4 namelijk een lekker snelle en rustige verbinding naar het station :wink:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 21:50
door koekje
hessfilmer schreef:
ge88 schreef:Afgelopen zaterdag de 22e zag ik Volvo trolley 5177 rijden, op de voorkant 1 Groepsvervoer.
Dat klopt met wat leden van de trolley vereniging hadden we een afscheidsrit van de Volvo trolley's.
"We"? Is zeker een elite-clubje van de NTV, want andere leden van de NTV (die ook graag mee wilden) hebben NIKS gehoord over deze rit.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 22:30
door rovin1995
Inderdaad! Vriend van mij is daar ook lid en heeft hier niks over gehoord. Wel typisch.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 23:03
door Michael 1988
Die lijst van Busfoto.nl is al jaren incompleet en wat mij betreft inrelevant genoeg om echt te gebruiken. Ruim de helft van de stallingen staan er niet op of er staat verkeerde informatie over op. Een paar voorbeelden zijn:

- Stalling Bergen op Zoom, voornamelijk overdekt. Deze is deels overdekt. De helft van de bussen staan in open lucht.
- Stalling Connexxion Enschede, ik mis een stalling. Op de Marssteden zit ook een stalling van Connexxion, waar ook bussen uit rijden.
- Stallingen Arriva Brabant, Arriva zit al jaren niet meer op de Branderijstraat. Daarnaast heeft Arriva nog een stalling in Veghel op de Amert (achter de Jumbo Distributiecentrum) en in Zeeland (bij ik meen OAD).
- Stallingen Veolia Brabant, de stalling in Waalwijk staat er niet op.

En zo kan ik nog wel verder gaan. Ik weet even niet meer met wie die lijst aankwam en ik weet ook niet wie die lijst gemaakt heeft, maar voor mij is deze lijst deels zo nutteloos als iets en dient zeker nog volledig nagekeken, aangepast en aangevuld te worden. Er klopt maar weinig (niet alles) van de info.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: ma 31 dec 2012, 09:31
door Busfoto.nl
Ik ben de eigenaar van de site (busfoto.nl); misschien kan ik hem in 2013 weer eens bijwerken. Het is een best vergankelijke lijst zo blijkt wel.

Langs het spoor bij station Zaltbommel zag ik net minstens 10 blauwe SAN-Ambassadors staan.