Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Suus » Za 04 Jul 2009, 22:51

Er staan/stonden ontwerpschetsen van Mercedes-Benz van de aardgasbussen op OVinBoskoop.nl

Afbeelding
Standaard
Afbeelding
Geleed

Opmerkelijk: De eerste keer in Nederland dat er aardgasbussen van een ander merk dan MAN worden besteld.
Rame à l'approche

Oud forumgebruiker

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 07 Jul 2009, 18:52

Alles beter dan Kerkh... ehhhh... Berkhof, vandaag de dag.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Karl » Di 07 Jul 2009, 19:09

Waarom hebben ze niet voor Euro-V bussen gekozen, die zijn nog een slag schoner en in dieselvariant (=voordeliger?) te krijgen...
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Freek » Di 07 Jul 2009, 22:05

Aardgas is voor de stadsdienst Nijmegen voor geschreven in het pve.
Het oude KAN-Noord zal wel met Berkhofjes gereden worden

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Karl » Wo 08 Jul 2009, 10:47

Ja, ik snap wel dat dat in het PvE staat, maar (ik mag toch hopen) daar zijn toch ook redenen voor...
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Suus » Wo 08 Jul 2009, 10:55

Het was een voorstel van de GroenLinks wethouder van verkeer en milieu van Nijmegen, en de gemeenteraad ging ermee akkoord. Omdat de wethouder ook bij de KAN/SAN de verantwoordelijke is voor verkeer, is het uiteindelijk ook in de PvE terecht gekomen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Suus » Do 20 Aug 2009, 23:36

De eerste bus in BRENG huisstijl is vandaag gepresenteerd

Afbeelding

Foto's zijn (tijdelijk) te vinden op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... dklaver01/
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor STF » Do 20 Aug 2009, 23:59

Toepasselijk kenteken; BReng BuZ

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Suus » Vr 21 Aug 2009, 00:05

:lol:

Ik kan niet helemaal achterhalen wat het wagenparknummer bij Connexxion zou moeten zijn, maar lijkt mij wel dat hij tweedehands is.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Stefan » Vr 21 Aug 2009, 00:13

8645. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Suus » Vr 21 Aug 2009, 00:18

Hmm, die lijkt mij ooit begonnen in Zuid-Holland, en vervolgens via allerlei omzwervingen in Arnhem terecht gekomen dan.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Stefan » Vr 21 Aug 2009, 00:22

Bee schreef:Hmm, die lijkt mij ooit begonnen in Zuid-Holland, en vervolgens via allerlei omzwervingen in Arnhem terecht gekomen dan.
Ik geloof dat deze bus in Utrecht begonnen is, maar dat weet ik niet zeker. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4061
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Etienne » Vr 21 Aug 2009, 07:56

Stefan schreef:
Bee schreef:Hmm, die lijkt mij ooit begonnen in Zuid-Holland, en vervolgens via allerlei omzwervingen in Arnhem terecht gekomen dan.
Ik geloof dat deze bus in Utrecht begonnen is, maar dat weet ik niet zeker. ;)

Deze is begonnen rondom Amersfoort, bij het ingaan van de nieuwe concessie zijn de 8645 t/m 8647 allemaal naar Arnhem gegaan.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor Daniel » Vr 21 Aug 2009, 15:13

En hij is tijdelijk omgestickerd voor de presentatie... over enige tijd wordt'ie gewoon weer groen :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen)

Berichtdoor MdJ » Vr 21 Aug 2009, 22:12

De 8173 is ook ooit bestickerd in de rode Twents outfit tbv de perspresentatie, en die rijdt nu ook gewoon nog ' zo ' rond... Ook toen daar alles nog groen was :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor --Stefan-- » Ma 12 Okt 2009, 19:59

Weet iemand toevallig of de huidige Amba's van Hermes (1831-1850) in de nieuwe concessie worden gebruikt?
Ik zat vrijdag namelijk in de 1845 en daar was het interieur al veranderd. Er waren aan de linkerkant 4 stoelen weggehaald zodat er een 2e plek is voor een rolstoel. (wat zou moet volgens het plan van eisen in de nieuwe concessie verplicht zijn in elke bus).

Afbeelding

Groeten ;)
3 0 7 9

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Okt 2009, 20:06

Eventjes teruggezocht: er zouden inderdaad bussen moeten zijn met een interieuraanpassing die later pas in Breng-kleuren worden geplakt, daar is dit er dus aannemelijk één van.
Exacte nummers van de bussen die ver-breng-t worden moet ik even navragen, dat weet ik zelf niet en het staat ook nergens in m'n mail.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor --Stefan-- » Ma 12 Okt 2009, 20:24

Als ik het goed heb zouden dat dan dus de 1831-1835, 1841, 1842 en de 1845-1849 moet zijn?
Of zouden ze ook de nog de 1801-1830 ook nog gebruiken? Want daar zouden ze eventueel ook het interieur kunnen veranderen, en die bussen zijn ook airconditioned.
Al zijn de 1814, 1829 en 1830 alweer omgestickerd van Hermes naar Connexxion... waar zouden die bussen dan naartoe gaan?
Laatst gewijzigd door --Stefan-- op Ma 12 Okt 2009, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
3 0 7 9

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Okt 2009, 20:31

In Arnhem rijden nu al een aantal 8600'en en 8700'en in Breng-kleuren rond. Ze zullen rond Nijmegen in ieder geval niet alle huidige Hermes-bussen nodig hebben aangezien er ook stadslijnen door Hermes gereden worden en daar aardgasbussen op moeten gaan rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Suus » Ma 12 Okt 2009, 21:22

Er komen 75 aardgasbussen van Mercedes voor de lijnen 1 tot 10 in Nijmegen, en er komen wat lijnwijzigingen aan in dat gebied. Een deel van deze lijnen wordt nu gereden met Hermes-amba's (onder andere 1 en 9 bijvoorbeeld). De streeklijnen worden wel gereden door amba's, dus die gaan nog wel een verbouwing krijgen, en de bussen die over zijn kunnen in Arnhem aan de slag om de Integro's en Alliances eruit te werken :wink:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Okt 2009, 21:29

Mijn bron voor dit soort dingen heeft inmiddels gemeld dat 'ie de lijst met te verbrengen bussen heeft (onder voorbehoud van wijzigingen), maar we moeten nog 'n weekje geduld hebben want hij heeft 'm niet thuis en is deze week vrij :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Freek » Ma 12 Okt 2009, 21:32

Bee schreef:Er komen 75 aardgasbussen van Mercedes voor de lijnen 1 tot 10 in Nijmegen, en er komen wat lijnwijzigingen aan in dat gebied.


Als in? Er verandert eigenlijk niets in de lijnen. Hooguit hier- en daar een bochtje links- ipv rechtsom door een dorp.

Gebruikersavatar
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor --Stefan-- » Ma 12 Okt 2009, 21:34

Bee schreef:Er komen 75 aardgasbussen van Mercedes voor de lijnen 1 tot 10 in Nijmegen, en er komen wat lijnwijzigingen aan in dat gebied. Een deel van deze lijnen wordt nu gereden met Hermes-amba's (onder andere 1 en 9 bijvoorbeeld). De streeklijnen worden wel gereden door amba's, dus die gaan nog wel een verbouwing krijgen, en de bussen die over zijn kunnen in Arnhem aan de slag om de Integro's en Alliances eruit te werken :wink:


Gaan ze alweer alle lijnen omgooien? Nu rijd Hermes met Amba's op de lijnen 1, 5, 9 en heel soms ook nog op lijn 3 en 4. En de Heyendaalshuttle (lijn 10) komen dus ook weer Citaro-G's op te rijden?
Maar voor de streekbussen worden weer nieuwe Amba's besteld?
3 0 7 9

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Suus » Ma 12 Okt 2009, 21:34

Dat zijn toch ook lijnwijzigingen, of niet soms :P

Er was toch ook een lijn 11? Die zie ik niet in die plannen :P
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Okt 2009, 21:36

@ --Stefan--: de enige nieuwe bussen die er komen zijn de aardgasbussen voor Nijmegen, de rest worden allemaal bestaande bussen die worden omgestickerd. Ja je leest 't goed, gestickerd en niet gespoten.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten