Pagina 104 van 277

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 19:22
door fogeltje
Dat is al sinds 2010, begin van Breng. Amba's en Volvo's waren toen al op de stadsdienst te vinden en Citaro's reden wel eens helemaal naar Venlo. Maar nu lijkt het nog erger en rijden dus ook Breng Direct bussen op stadslijnen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 19:51
door Michael 1988
Tja dat probleem zit niet alleen bij Breng. Arriva heeft ook een aantal streekwagens op de stadsdienst van 's-Hertogenbosch. Op zich niet zo erg, maar er zitten wel een paar Ambassadors met stadsdienstindeling op de streekdienst en een aantal Ambassadors met alleen maar streekdienstindeling op de stadsdienst.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 19:53
door Daniel
Zoiets lijkt alleen te voorkomen als je echt een strikte scheiding hebt en de stadsdienst vanuit een andere stalling dan de streekdienst rijdt. Verder zie je eigenlijk overal wel dat het door elkaar rijdt en hoe kleiner de uiterlijke verschillen hoe vaker het gebeurd (behalve bij Syntus Gelderland dan, heb ondertussen meer Apeldoornse stadswagens dan streekwagens in Amersfoort gezien :lol: )

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 20:17
door greyhound
Daniel schreef:Zoiets lijkt alleen te voorkomen als je echt een strikte scheiding hebt en de stadsdienst vanuit een andere stalling dan de streekdienst rijdt. Verder zie je eigenlijk overal wel dat het door elkaar rijdt en hoe kleiner de uiterlijke verschillen hoe vaker het gebeurd (behalve bij Syntus Gelderland dan, heb ondertussen meer Apeldoornse stadswagens dan streekwagens in Amersfoort gezien :lol: )
Gewoon een kwestie van discipline denk ik. Ik kom regelmatig in Reading UK. Daar heeft iedere stadslijn z'n eigen kleur. Daarnaast is er een kleine vloot reserve bussen in een neutrale kleur. Daar gaat de inzet bijna altijd goed.
De citaro's van Nijmegen zijn volgens mij de meest spartaans ingerichte bussen in Nederland. Die horen echt niet op een streeklijn, en met een beetje goede wil hoeft er toch ook geen roze Breng Directbus op trolleylijn 2 in Arnhem te rijden...blijkbaar is er niemand bij Breng die het iets kan schelen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 20:26
door Karl
Je kan stallingen toch administratief scheiden?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 20:48
door peter s
""""blijkbaar is er niemand bij Breng die het iets kan schelen.""""

Contract is binnen, graaien, graaien en nog eens....

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 22:15
door fogeltje
Michael 1988 schreef:Tja dat probleem zit niet alleen bij Breng. Arriva heeft ook een aantal streekwagens op de stadsdienst van 's-Hertogenbosch. Op zich niet zo erg, maar er zitten wel een paar Ambassadors met stadsdienstindeling op de streekdienst en een aantal Ambassadors met alleen maar streekdienstindeling op de stadsdienst.
Maar dat ligt er ten dele aan dat er te weinig Citaro's voor de stadsdienst zijn, dus er moeten wel Amba's bij (dat ze dan de Ambas's met stadsindeling op de streek gooien is natuurlijk wel minder). De vraag is of het bij Breng echt nodig is of dat ze eigenlijk genoeg Citaro's hebben en het ze inderdaad niets kan schelen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 22:42
door Chauffeur63
Het heeft zeker geen prioriteit, ze zijn al blij dat ze bussen kwijt kunnen op de stalling.
Ze komen binnen, worden getankt en vervolgens in 1 v/d hallen gezet.
Aangezien wij vrij zijn om een bus te pakken (de voorste dat wel :lol: ) wordt het een geweldige mix.

Nog een verschil tussen stad en streekbussen is de tankinhoud (streek groter)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 23:31
door peter s
En als ze zo door gaan maakt de kleur (blauw/roze) niet meer uit, klere wat zijn die bussen smerig/vuil zeg! Achter zijn sommige gewoon zwart...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: za 12 jan 2013, 00:19
door Chauffeur63
peter s schreef:En als ze zo door gaan maakt de kleur (blauw/roze) niet meer uit, klere wat zijn die bussen smerig/vuil zeg! Achter zijn sommige gewoon zwart...
't Vriest, ze zijn blij dat ze even niet hoeven te wassen...kassa

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: za 12 jan 2013, 08:26
door fred1954
Chauffeur63 schreef:Het heeft zeker geen prioriteit, ze zijn al blij dat ze bussen kwijt kunnen op de stalling.
Ze komen binnen, worden getankt en vervolgens in 1 v/d hallen gezet.
Aangezien wij vrij zijn om een bus te pakken (de voorste dat wel :lol: ) wordt het een geweldige mix.

Nog een verschil tussen stad en streekbussen is de tankinhoud (streek groter)
Op zich is het geen halszaak, wat voor type bus er op welke lijn rijdt. Maar als je als vervoerder expliciet bepaalde types bussen besteld voor bepaalde gebieden/routes, dan moet je die types ook als zodanig gebruiken. BRENG geeft immers een produktnaam aan lijnen in het streekvervoer in de vorm van BRENG-direct.

Ik weet niet hoe de BRENG garages eruit zien, maar ga er vanuit dat het een aantal opstelsporen zijn naast elkaar. Als je
's avonds bij het binnenlopen de bussen logisch neerzet, kunnen de chauffeurs 's morgens ook het juiste type bus pakken voor de lijn/route waar ze op gaan rijden.

Om in dit verband even een zijsprong te maken, ik ben geboren en getogen naast één van de 2 tramremises in Amsterdam (Lekstraat, voor de kenners onder u). De trams die binnenlopen worden op een logische manier opgesteld op de verschillende sporen, zodat 's morgens de trambestuurder het juiste type tram kan pakken voor de lijn die hij gaat rijden. We hebben 11G (éénrichting)/12G (tweerichting) BN-materieel, zonder conducteurshok, we hebben éénrichtings-Combino's en tweerichtings-Combino's. Je kunt dus als bestuurder niet zomaar een tram pakken die voorop staat op een willekeurig opstelspoor. Er moet dus bij het binnenlopen 's avonds al nagedacht worden op welk spoor de tram gestald moet worden i.v.m. het uitrijden de volgende morgen. Je zal 's morgens als trambestuurder maar een éénrichtingswagen pakken en op het eindpunt erachter komen dat je op een kopstation staat :oops:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: ma 14 jan 2013, 10:35
door fogeltje
En vandaag weer minstens drie Blauwe Breng Direct bussen op Nijmeegse stadslijnen.

Mensen die de Breng-website bezoeken krijgen mogelijk een browserwaarschuwing. De site is echter niet gehacked, maar het beveiligingscertificaat is afgelopen. Hermes.nl idem. Het is bekend en er wordt aan gewerkt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: ma 14 jan 2013, 15:17
door peter s
Ze rijden op lijn 31 weer in koppeltjes richting Weezenhof. Ik vraag me af waarom een lege bus achter een matig bezette bus aan blijft rijden?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: ma 14 jan 2013, 15:26
door fogeltje
Wellicht rijdt de lege juist op tijd, die kan dus op tijd vanuit Weezenhof vertrekken voor de retourrit (eventueel met wachten). Hoewel je natuurlijk zou kunnen zeggen, dan neemt de matig bezette deze rit over en begint de lege op CS richting Arnhem om de rit van die voorste over te nemen, dan rijdt die tenminste tussen CS en Arnhem op tijd.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: ma 14 jan 2013, 17:54
door Michael 1988
Ik ben het eens met het verhaal van Fred. De bussen moeten gewoon logisch opgesteld worden, zodat niet iedere willekeurige buschauffeur zomaar een bus gaat pakken die niet voor die dienst bedoeld is. Want streekbussen op een stadsdienst en stadsbussen op een streekdienst is toch wel echt te gek. Want anders kunnen ze net zo goed geen stadsbussen maken en alle bussen een streekdienstindeling geven.

Overigens kent Hermes en Veolia in Brabant er ook wel wat van met stadsbussen op streekdienst en streekbussen op stadsdienst. Ik zag een paar jaar geleden regelmatig een stadsbus op een streeklijn en een streekbus op een stadslijn en in de tijd van lijn 6 Eindhoven-Helmond, reden regelmatig stadsbussen op. Bij Veolia zie ik regelmatig een Volvo 7700 op lijn 140 rijden en de Volvo 7700A kunnen bijna allemaal net zo goed op de streekdienst worden gezet of worden volgens mij ook afwisselend op de streekdienst gezet. Maar dit soort fratsen gebeuren inderdaad overal. Want zoals al eerder is aangegeven rijden in de Veluwe ook veel stadsbussen op de streekdienst, maar ook veel streekbussen op de stadsdienst (met name de Optares) en zo gebeurt dat overal.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: di 15 jan 2013, 11:04
door jwalk1
van ochtend had ik lijn 9 van 7.07 vanuit Grave met de 9280 in principe niet opvallend, echter in overasselt viel ineens een klots water in mijn nek, het dak was lek, er kwam steeds meer water naar beneden, was soms wel lachen als hij op de rem ging vloog al het water naar voren! echter vergaat hij via bowlingcentrum te rijden en reed hij door de spoorkuil, een stuk sneller, maar lullig voor de reizigers die naar coehoornstraat moesten.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: di 15 jan 2013, 11:35
door Srananbloke
Gisteren een flinke opstopping op/rond Arnhem CS. De bussen stonden vanaf de Nelson Mandelabrug en halverwege Willemsplein en Velperplein in de file. Ik kwam rond 18:10 in de opstopping terecht toen ik vanuit de Laar West onderweg was naar huis. Vlakbij de Rijnstraat ben ik uitgestapt en op Willemsplein gaan wachten in de hoop lijn 3 of 9 tegen te komen richting Sonsbeekkwartier. Uiteindelijk iets na half 7 een (voor de verandering) bomvolle lijn 3 kunnen pakken. Het is me verder niet bekend wat de oorzaak van die opstopping was.

Overigens nog steeds blauwe en groen-gele citaro's die hier rondrijden. Ik begin me langzamerhand af te vragen of deze maatregel nog wel zo 'tijdelijk' is.....

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: di 15 jan 2013, 12:10
door fogeltje
Het schijnt overigens "normaal" te zijn dat Breng Direct bussen op lijnen verschijnen die niet HOV zijn, dit omdat de HOV aanpassingen nog niet geheel doorgevoerd zijn, waardoor lijn 31 ook nog geen HOV is (zou dan immers 331 zijn). Zodra er meer HOV lijnen komen is het wel de bedoeling dat de Direct bussen ook alleen daarop gaan rijden. Maar zover ik kan beoordelen worden de 31 en 300 wel redelijk consequent met Breng Direct bussen gereden. Komen er later nog lijnen bij?

Een 399 naar Uden met alleen een tussenstop op de Brabantse Poort en in Grave zou wel mooi zijn. 8-)

Verder overigens relatief weinig last gehad, 99 kwam ongeveer met +13 in Dukenburg aan. Ben daar uitgestapt omdat ik vreesde voor chaos op de Graafseweg. Vijf minuten gewacht op de vertraagde lijn 12 (als die op tijd was geweest, had ik hem niet gehaald :P ). De Graafseweg zag er bij nader inzien niet zo druk uit, de weg de Goffert en de Hatertseweg waren echter niet vooruit te branden :')

Verder waarschuwt de Breng twitter voor foutieve informatie van Twitteraccounts die stationsinformatie van bepaalde stations aan die lijn van Arriva/Breng geven (bij @station_dtc). Die claimen veel treinuitval terwijl het meeste juist rijdt, zij het wel met een vertraging van meestal vijf minuten tot iets meer.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: di 15 jan 2013, 12:46
door Chauffeur63
Srananbloke schreef:Het is me verder niet bekend wat de oorzaak van die opstopping was.
Er stond weer eens een Trolley defect op de uitstaphalte, heeft er geloof ik ruim een halfuur gestaan, gevolg
zoals altijd een enorme chaos en enorme vertragingen voor de rest.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: di 15 jan 2013, 14:11
door wwijker
fogeltje schreef:

Verder waarschuwt de Breng twitter voor foutieve informatie van Twitteraccounts die stationsinformatie van bepaalde stations aan die lijn van Arriva/Breng geven (bij @station_dtc). Die claimen veel treinuitval terwijl het meeste juist rijdt, zij het wel met een vertraging van meestal vijf minuten tot iets meer.
Vreemd, dan zegt Breng dus eigenlijk dat de NS ook onjuiste informatie geeft, want de informatie van deze twitteraccounts komt volgens mij van de actuele reistijden van NS. De meldingen van vertragingen/uitval van treinen komen ook altijd overeen met de actuele spoorkaart op ns.nl.
En vanmorgen zijn trouwens wel degelijk meerdere treinen uitgevallen. Ook nu valt er weer een rit doetinchem-arnhem uit. Dus ik snap niet goed waarom dit foutieve informatie zou zijn volgens Breng.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: di 15 jan 2013, 16:30
door fogeltje
Omdat volgens Breng de treinen dus wel rijden en er in de ochtend volgens hen hooguit 1 of 2 treinen tussenuit gehaald zijn wegens te hoog opgelopen vertraging. Wellicht denken die twitteraccounts dat een trein uitvalt als hij 15 minuten vertraging heeft omdat dan de volgende zou moeten komen?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: di 15 jan 2013, 16:52
door koekje
fogeltje schreef:Omdat volgens Breng de treinen dus wel rijden en er in de ochtend volgens hen hooguit 1 of 2 treinen tussenuit gehaald zijn wegens te hoog opgelopen vertraging. Wellicht denken die twitteraccounts dat een trein uitvalt als hij 15 minuten vertraging heeft omdat dan de volgende zou moeten komen?
Twitter @brengov schreef: @dgachterhoek het lijkt erop dat @station_dtc automatisch info verstuurd vanaf een api. Wanneer wij een ander treinnummer inzetten geeft hij automatisch uitval aan, terwijl dat dan niet klopt. Ook vertragingen van 1,5 min worden afgerond naar +/- 5 min

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: di 15 jan 2013, 19:59
door webguy
Wat een onzin - de NS rondt ook altijd af op 5 minuten - 3 tot 4 minuten wordt 5 minuten meteen. Misschien moeten ze gewoon goed rijden, dan hoeft Breng ook niet te klagen...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: di 15 jan 2013, 21:49
door Wubbo
Dat een trein met een ander nummer niet direct uitval hoeft te betekenen is natuurlijk wel waar. Volgens een actuele spoorkaart (weet niet meer welke) waren vandaag in Vlissingen alle treinen opgeheven. Dat is in theorie natuurlijk waar, maar voor de reizigers niet.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Geplaatst: di 15 jan 2013, 21:55
door huibf
In Eindhoven zie je de streekbussen af en toe op een stadslijn. In de stad door de wijken totaal geen comfort. Bussen lijken ook meer uit te zwenken en meer lawaai te maken.
Vreemd dat een chauffeur een bus mag kiezen. Is dat bij Hermes ook zo? Nee toch?

Ik hen nooit een stadsbus op een streeklijn gezien. Lijn 6 van Hermes in het verleden was een Stadslijn. Lijn 103 is ook een stadslijn.