Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: Di 27 Nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor Chauffeur63 » Za 19 Jan 2013, 18:13

He, weer jammer..het ging over de Aardgasbussen en met "een eindje vandaan" bedoel je Noorwegen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op Za 19 Jan 2013, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor Michael 1988 » Za 19 Jan 2013, 22:40

Over aardgasbussen gesproken. Ik zag net op Wikipedia dat er 14 bussen rijden bij TCR. Echter op TCR.nl zag ik dat het om 15 moet gaan. Volgens wikipedia zijn het de nummers 5366-5379 (TCR 521-534). Kloppen de nummers en hoe zit dat met de aantal? De bussen rijden vanuit stalling Duiven.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor fogeltje » Za 19 Jan 2013, 23:03

Michael 1988 schreef:Over aardgasbussen gesproken. Ik zag net op Wikipedia dat er 14 bussen rijden bij TCR. Echter op TCR.nl zag ik dat het om 15 moet gaan. Volgens wikipedia zijn het de nummers 5366-5379 (TCR 521-534). Kloppen de nummers en hoe zit dat met de aantal? De bussen rijden vanuit stalling Duiven.

Op wikipedia klopt wel meer niet, de overgang van roze naar roze Direct was ook al niet goed. Dus mogelijk hebben ze ook daar een foutje gemaakt.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor Michael 1988 » Za 19 Jan 2013, 23:11

De bron van de aanmaker geeft aan dat het om de 5366-5379 gaat. Ik heb het zelf maar gewijzigd in 5365-5379. Overigens, dat Breng gedoe is niet mijn expertise. Tenzij er foto's zijn doe ik er niets aan en aangezien busfoto.nl en busfoto.net achter blijven met updaten heb ik niet echt goede bronnen (busfoto group heeft geen duidelijk overzicht naar mijn mening en bij ovinboskoop is ook niet echt een duidelijk overzicht dus blijft er niet altijd veel over)
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor fogeltje » Zo 20 Jan 2013, 12:19

Volgens mij eigen observatie, de bussen waarin ik tot nu zelf heb ingezeten:
4455-4524 CItaro CNG (waarvan 1 uitgebrand, dacht de 4471 en eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval)
5311-5358 MAN Blauw (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5388-5399 MAN Blauw Direct (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5404-5423 MAN Roze (ik weet niet waar deze serie begint)
5424-5442 MAN Roze Direct (ik weet niet waar deze begint of eindigt)
9275-9280 Citaro G CNG

Van die TCR bussen heb ik geen kaas gegeten, in de regio kom ik niet.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

peter s
Berichten: 137
Lid geworden op: Do 17 Dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor peter s » Zo 20 Jan 2013, 12:49

""eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval""

Nummer 13 (4513), reed op een t-splitsing in Malvert/Dukenburg rechtdoor een huis in.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

j-ason
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor j-ason » Zo 20 Jan 2013, 17:35

Mooi voorbeeld weer van bussen die rijden waar ze niet horen te rijden. Roze Breng direct (5429) op lijn 2 en gelede op lijn 2 (9176?).

Wel een mooi filmpje overigens...


Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor fogeltje » Zo 20 Jan 2013, 18:19

peter s schreef:""eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval""

Nummer 13 (4513), reed op een t-splitsing in Malvert/Dukenburg rechtdoor een huis in.

Nummer wist ik niet meer. De ravage in de Malvert heb ik toen gezien, want de halte 13e straat (waar het gebeurd is) is de halte waar ik altijd uitstap als ik naar mijn broer ga en de volgende dag kwam ik daar toevallig. Ik denk dat het een wonder is geweest dat er toen niet meer doden zijn gevallen. De bus reed precies twee huizen. Maar in het huis lag men al boven te slapen en in het andere zat men nog in de achtertuin.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor koekje » Ma 21 Jan 2013, 09:51

j-ason schreef:Mooi voorbeeld weer van bussen die rijden waar ze niet horen te rijden. Roze Breng direct (5429) op lijn 2 en gelede op lijn 2 (9176?).


Die gelede 'hoort' wel op lijn 2 aangezien ze tijdelijk rijden als vervanging voor trolleybussen die omgebouwd worden. 's Avonds rijdt lijn 6 i.c.m. lijn 2. Op lijn 6 en 2 mogen voorlopig alleen citaro's en Hessjes rijden i.v.m. koersfilm.

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor Srananbloke » Ma 21 Jan 2013, 09:58

Lijn 2 is sowieso vaak de pineut als het om niet-trolley inzet gaat. Dus dat er zo nu en dan een (roze) MAN opduikt op die lijn is niet zo gek. Dat was in de Amba-tijd ook al het geval als een volvo defect was. Ik vind sowieso dat lijn 2 totaal ongeschikt is voor gelede exploitatie, het blijft jammer dat ze geen vervangende standaardtrolleys hebben aangeschaft hiervoor. Ben trouwens benieuwd wanneer de eerste Nijmeegse Citaro richting Arnhem komt :lol:

Nog over lijn 4; Ik juich elke trolleyficering van harte toe, maar ik ben wel benieuwd hoe ze dit voor zich zien. Sowieso vergt trolleyinzet flink wat aanpassingen (zoals de eerder genoemde route in De Laar Oost). Daarnaast zijn er extra bussen voor nodig, wel standaardbussen....want ook deze lijn is m.i. niet geschikt voor gelede exploitatie. Daarnaast moet er gekeken worden naar de infrastructuur. Er bevindt zich al een ongebruikte trolleylijn over een deel van de huidige route (Malburgen West), ligt het in de lijn der verwachtingen dat er van de huidige infrastructuur gebruik wordt gemaakt? Zou je de volledige ongebruikte lijn gaan gebruiken, dan moeten bepaalde aanpassingen in het lijnennet weer worden teruggedraaid. Kortom; er moet nog heel wat gebeuren voor lijn 4 een trolleylijn kan worden.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: Vr 20 Jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor Nylan » Di 22 Jan 2013, 22:30

Sinds deze week zie ik weer veel Berkhof trolleys op lijn 6, MET nummertje 6 op de filmrol!

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor Busfoto.nl » Wo 23 Jan 2013, 00:43

fogeltje schreef:Volgens mij eigen observatie, de bussen waarin ik tot nu zelf heb ingezeten:
4455-4524 CItaro CNG (waarvan 1 uitgebrand, dacht de 4471 en eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval)
5311-5358 MAN Blauw (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5388-5399 MAN Blauw Direct (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5404-5423 MAN Roze (ik weet niet waar deze serie begint)
5424-5442 MAN Roze Direct (ik weet niet waar deze begint of eindigt)
9275-9280 Citaro G CNG

Van die TCR bussen heb ik geen kaas gegeten, in de regio kom ik niet.



Tsja, de lijstjes op busfoto.nl kan ik pas weer aanpassen als ik de nummerreeksen hier langs heb zien komen. Wie was er eerder, de kip of het ei :o
5300 - 5338 staan In Arnhem,
5339 - 5349 in Nijmegen,
5350 - 5364 in Bemmel
5365 - 5379 zijn van TCR
5380 - 5390 in Bemmel
5391 - 5400 in Wageningen
5401 - 5424 in Nijmegen
5425 - 5441 in Bemmel
5442 - 5443 in Nijmegen

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor Srananbloke » Wo 23 Jan 2013, 09:23

Nylan schreef:Sinds deze week zie ik weer veel Berkhof trolleys op lijn 6, MET nummertje 6 op de filmrol!


Ook Van Hool-trolleys hebben het nummertje 6 inmiddels gekregen. Althans, kwam er gisteren eentje tegen. :)

Wist niet dat er nog blauwe Amba's aanwezig waren, maar die zag ik gisteren ook...op lijn 1.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Berichtdoor fogeltje » Wo 23 Jan 2013, 11:57

testtest schreef:
fogeltje schreef:Volgens mij eigen observatie, de bussen waarin ik tot nu zelf heb ingezeten:
4455-4524 CItaro CNG (waarvan 1 uitgebrand, dacht de 4471 en eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval)
5311-5358 MAN Blauw (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5388-5399 MAN Blauw Direct (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5404-5423 MAN Roze (ik weet niet waar deze serie begint)
5424-5442 MAN Roze Direct (ik weet niet waar deze begint of eindigt)
9275-9280 Citaro G CNG

Van die TCR bussen heb ik geen kaas gegeten, in de regio kom ik niet.



Tsja, de lijstjes op busfoto.nl kan ik pas weer aanpassen als ik de nummerreeksen hier langs heb zien komen. Wie was er eerder, de kip of het ei :o
5300 - 5338 staan In Arnhem,
5339 - 5349 in Nijmegen,
5350 - 5364 in Bemmel
5365 - 5379 zijn van TCR
5380 - 5390 in Bemmel
5391 - 5400 in Wageningen
5401 - 5424 in Nijmegen
5425 - 5441 in Bemmel
5442 - 5443 in Nijmegen
Ik had overigens een paar maanden terug opgevangen dat er ook een stalling in Wijchen of Beuningen zou komen. Klopt dat?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor fogeltje » Do 24 Jan 2013, 10:38

SP houdt op haar website een korte "enquête" over het busvervoer in Nijmegen: http://nijmegen.sp.nl/. Wellicht interessant om in te vullen voor de forummers die regelmatig in Nijmegen met de bus reizen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor fogeltje » Di 29 Jan 2013, 11:38

Hoeveel Amba's rijden er eigenlijk nog? Ik heb er vandaag drie gezien: 1833, 1834 en 1848. Ik heb eerder al een keer de 1832 gezien.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

jwalk1
Berichten: 130
Lid geworden op: Wo 19 Okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor jwalk1 » Di 29 Jan 2013, 11:52

Ik meen ook de 1835, maar dat weet ik niet zeker :!:

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor fogeltje » Di 29 Jan 2013, 13:05

En de vraag blijft, waarom? Niet dat ik het erg vind overigens. Het was heerlijk om weer eens gewoon in een Amba te zitten op lijn 99 (niet dat ik niet bijna dag al heb, meestal heb ik Arriva op de terugweg :') ). Overigens reed gisteren ook minstens een Breng Direct-bus op de 99, helaas niet de rit die ik moest hebben, een kwartier wachten ging me net te ver.

Zouden er misschien nog bussen voor ombouw weg zijn? Of zijn alle Citaro's inmiddels aangepast?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

ge88
Berichten: 17
Lid geworden op: Do 01 Nov 2012, 10:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor ge88 » Di 29 Jan 2013, 13:33

Srananbloke schreef:Wist niet dat er nog blauwe Amba's aanwezig waren, maar die zag ik gisteren ook...op lijn 1.
8660

greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: Do 11 Sep 2008, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor greyhound » Di 29 Jan 2013, 18:45

ge88 schreef:
Srananbloke schreef:Wist niet dat er nog blauwe Amba's aanwezig waren, maar die zag ik gisteren ook...op lijn 1.
8660


Vandaag op (diesellijn?) 2.

Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: Di 27 Nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor Chauffeur63 » Di 29 Jan 2013, 20:45

Jaloers dat ik was :evil:

Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: Vr 20 Jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor Nylan » Di 29 Jan 2013, 21:26

Een tijdje terug kwamen er klachten vanuit Alteveer, Vredenburg en Holthuizen over de nieuwe dienstregeling. Bewoners zijn niet tevreden omdat ze al vroeg in de avond geen busverbinding meer hebben.

De mogelijkheid voor avondritten met een klein voertuig, voor de wijken Alteveer en Vredenburg/Holthuizen wordt onderzocht. Verwachting uitsluitsel: medio februari
[Bron: Twitter account '@BrengOV']

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor fogeltje » Di 29 Jan 2013, 21:32

Nylan schreef:Een tijdje terug kwamen er klachten vanuit Alteveer, Vredenburg en Holthuizen over de nieuwe dienstregeling. Bewoners zijn niet tevreden omdat ze al vroeg in de avond geen busverbinding meer hebben.

De mogelijkheid voor avondritten met een klein voertuig, voor de wijken Alteveer en Vredenburg/Holthuizen wordt onderzocht. Verwachting uitsluitsel: medio februari
[Bron: Twitter account '@BrengOV']

Wat voor een klein voertuig hebben ze daar dan voor? Of is een buurtbusje groot genoeg?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

j-ason
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor j-ason » Di 29 Jan 2013, 22:08

fogeltje schreef:Wat voor een klein voertuig hebben ze daar dan voor? Of is een buurtbusje groot genoeg?


Optare van syntus. *O* Maar een buurtbusje moet inderdaad wel toereikend zijn.

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Berichtdoor Srananbloke » Wo 30 Jan 2013, 08:40

greyhound schreef:Vandaag op (diesellijn?) 2.


Dat hoort een trolleylijn te zijn, maar de laatste tijd begin ik het gevoel te krijgen dat er voor noppes is geinvesteerd in trolleyficatie van die lijn.

Ben benieuwd hoe de late avond bediend gaat worden door lijn 8 als er een kleine bus wordt ingezet. Gewoon dezelfde route, een inkorting (Alteveer-Holthuizen) of 2 losse korte routes?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast