Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor Srananbloke » Zo 07 Jul 2013, 22:17

Ik had altijd het idee dat de Hess trolleys (ook) in samenwerking met Solingen waren aangeschaft, aangezien zowel de Arnhemse als Solingse bussen als één van de weinige series 3 deuren hebben ipv de gebruikelijke 4. Maar kennelijk is dat dus niet het geval.

Even tussen neus en trolleys door; wanneer worden die nieuwe DRIS displays geplaatst?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

trolley2000
Berichten: 44
Lid geworden op: Za 05 Jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor trolley2000 » Zo 07 Jul 2013, 22:35

Van gelede Hess trolleys met 4 deuren is de lengte 18,70 meter en met 3 deuren in principe 18 meter. Maar het licht aan de klant waarvoor men kiest. Arnhem heeft niet gekozen voor de 18,70 meter versie. Ook niet als 3-deurs versie. Het zou mij niet verbazen dat die versie (18,70 met 3 deuren) ook mogelijk is. Kijk maar op de website van Hess.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Berichtdoor fogeltje » Zo 07 Jul 2013, 23:52

trolley2000 schreef:een bepaald soort passagiers klagen meteen op twitter dat het te warm is in de bus.
En terecht, we leven in 2013, niet 1960. Airco's zijn geen luxe meer. Deze worden ook steeds meer voorgeschreven in nieuwe concessies.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor webguy » Ma 08 Jul 2013, 07:51

Het ging vanochtend al lekker in Velp. Er zijn grote werkzaamheden bij een kruispunt waardoor lijnen 43, 26, en 27 "door de wijk" rijden. Fietspaden zijn omgetoverd tot bussluis, maar de Syntus 43 die ik vanmorgen zag reed een parkeerplaats op ipv de daar achter liggende straat.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor koekje » Ma 08 Jul 2013, 12:17

webguy schreef:Het ging vanochtend al lekker in Velp. Er zijn grote werkzaamheden bij een kruispunt waardoor lijnen 43, 26, en 27 "door de wijk" rijden. Fietspaden zijn omgetoverd tot bussluis, maar de Syntus 43 die ik vanmorgen zag reed een parkeerplaats op ipv de daar achter liggende straat.


Tja... Het blijft mensenwerk. Een foutje is zo gemaakt.

Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: Za 21 Apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor Trolley0144 » Ma 08 Jul 2013, 19:37

het kenteken van de 5252 is niet 19-BBX-3 maar 17-BBX-5

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor Freek » Ma 08 Jul 2013, 20:26

Srananbloke schreef:Even tussen neus en trolleys door; wanneer worden die nieuwe DRIS displays geplaatst?

Voor september.

Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: Za 21 Apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor Trolley0144 » Wo 10 Jul 2013, 17:51

Weet iemand waar de van hool trolleys 5202-5209 naar toe zijn afgevoerd en de 2 berkhof trolleys 5210 en 5211.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor koekje » Do 11 Jul 2013, 08:15

Lelystad.

j-ason
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor j-ason » Do 11 Jul 2013, 22:59

Ziet er mooi uit die nieuwe trolleys, staat een stuk frisser. Puntje van kritiek echter: Ik vind dat de nieuwe trolleys een beetje teniet wordt gedaan door de led displays. Zo is het verschil tussen een 1 en 7 nauwelijks te zien... De display was in de eerste serie toch allemaal net wat netter dan deze. Of is het slechts een ander "lettertype"?

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor koekje » Za 13 Jul 2013, 20:20

Ondertussen zijn de gelede wagens uit heel Nederland massaal naar Nijmegen gekomen om de vierdaagselopers te vervoeren. Naast het citarogeweld is ook dit op de lijndienst aan te treffen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2374
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor Mr-W » Za 13 Jul 2013, 20:50

Duvadec mag volgens mij niet rijden volgens de conessie eisen of wordt er voor de 4 daags een uitzondering gemaakt ?
Zelf vind ik hoge vloer niet zo'n probleem tijdens evenementen en op streeklijnen.
Gaan er ook toerboeren een aantal ritten rijden ? (bijvoorbeeld Diamond tours met hun B88 geleed)
Welke bussen heeft Hermes SRE trouwens gestuurd ? (ben vooral benieuwd of de phileas en citaro g airport shuttle zijn gestuurd)

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor Srananbloke » Za 13 Jul 2013, 21:15

Mr-W schreef:Duvadec mag volgens mij niet rijden volgens de conessie eisen of wordt er voor de 4 daags een uitzondering gemaakt ?


Ik ga er vanuit dat het vierdaagse vervoer niet onder de concessie-eisen valt, maar gewoon onder het reguliere evenementenvervoer. Bij evenementen in het Gelredome wordt ook geregeld gebruik gemaakt van hogevloerbussen.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor Freek » Za 13 Jul 2013, 21:39

4daagse vervoer hoort wel tot de concessie. afwijkingen in materieel zijn dus gewoon geregeld.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor koekje » Zo 14 Jul 2013, 00:01

Zou anders wel maf zijn dat de vervoerder voor die 4 dagen in het jaar een hoop extra geleed CNG materieel zou moeten aanschaffen wat de rest van het jaar niet nodig is. :6

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor MdJ » Zo 14 Jul 2013, 09:48

Er rijden al jaren duvedecs in Nijmegen bij de vierdaagse. Overigens niet in lijndienst, maar in het pendelvervoer naar de campings.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor fogeltje » Zo 14 Jul 2013, 10:31

Jammer dat die graf-Duvedecs daar nog steeds rijden. Ze hebben vanaf 2007 ook tijdelijk op enkele lijndiensten gereden in Nijmegen. Met de komst van Breng was dat gelukkig weer voorbij.

Zover ik weet rijden er geen touringcarbedrijven. Is me in afgelopen jaren in ieder geval nooit opgevallen. In de zomer is bij de meeste vervoerders zoveel geleed materieel over dat ze daarmee genoeg hebben. Hermes SRE stuurde de afgelopen jaren meestal gelede Citaro's. De MAN-bussen rijden in de zomer meestal gewoon zover ik weet. Maar met de komst van lijn 400 en het teruggaan van lijn 401 zijn misschien daar ook een paar extra bussen vrij.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor Daniel » Zo 14 Jul 2013, 11:02

Tegenwoordig valt er natuurlijk genoeg van binnen de Connexxion-groep te halen, de vierdaagse valt in ieder geval gunstig t.o.v. vakantiediensten in andere regio's. Waarbij opvalt dat men tegenwoordig, in tegenstelling tot in het verleden, geen materieel bij het GVU meer vandaan haalt maar als ik het goed herinner wel van het veel verder weg gelegen Voorne-Putten.
Dat zou dit jaar ook wel handig uitkomen trouwens, kunnen ze ze op de terugweg gelijk in Utrecht achterlaten voor de trampendels daar :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

peter s
Berichten: 137
Lid geworden op: Do 17 Dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor peter s » Zo 14 Jul 2013, 12:41

Dat kwam toch omdat Novio in Utrecht aan het rommelen was.... of geld verspleelde... of zich verkeken had .. of
Laat maar!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor Srananbloke » Zo 14 Jul 2013, 20:26

Vandaag toevallig nog (behoorlijk afgeladen) Citaro G's van zowel Provincie Utrecht als SRE tegengekomen op lijn 5. Ben benieuwd wat er nog meer rondrijdt komende dagen.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor koekje » Ma 15 Jul 2013, 05:49

Op facebook staat dit:

facebook schreef:Voor de hobbyisten die dit jaar de 4 daagse bussen willen platen, buiten de 6 (9275 t/m 9280) eigen geledebussen heeft Breng er nog 18 bij:
7823,7824,7825,9114,9115, 9116,9117,9118,9119,9163,
9165,9167,9168,9169,9170,
9171,9256 en de 9261.

Zo kan je bijhouden wat je kan verwachten mocht je gaan platen in Nijmegen.
Ik verwacht net zoals vorig jaar dat ze overdags gewoon ingezet worden op de dienst.

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor fred1954 » Vr 19 Jul 2013, 12:01

Het is al weer een beetje stil geworden m.b.t. de nieuwe HESS-trolleys. Rijden ze inmiddels allemaal? En zijn alle van Hools afgevoerd? :?: Ik ben zelf even niet in de gelegenheid om in Arnhem te gaan kijken...... :N

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor koekje » Vr 19 Jul 2013, 14:36

fred1954 schreef:Het is al weer een beetje stil geworden m.b.t. de nieuwe HESS-trolleys. Rijden ze inmiddels allemaal? En zijn alle van Hools afgevoerd? :?: Ik ben zelf even niet in de gelegenheid om in Arnhem te gaan kijken...... :N


Alle 11 rijden ondertussen al weer een weekje (5243 - 5253). Alle Van Hools en prototype berkhof zijn afgevoerd (5202 - 5211).

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor fred1954 » Vr 19 Jul 2013, 16:15

koekje schreef:
fred1954 schreef:Het is al weer een beetje stil geworden m.b.t. de nieuwe HESS-trolleys. Rijden ze inmiddels allemaal? En zijn alle van Hools afgevoerd? :?: Ik ben zelf even niet in de gelegenheid om in Arnhem te gaan kijken...... :N


Alle 11 rijden ondertussen al weer een weekje (5243 - 5253). Alle Van Hools en prototype berkhof zijn afgevoerd (5202 - 5211).


Koekje, dank voor uw info

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Berichtdoor Jelmer » Vr 19 Jul 2013, 21:02

kan iemand een overzicht van de kentekens van de nieuwe trolley's geven?


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast